Asfalt çiçeği : Çiçek Yalçın / Menderes Özel
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
Çiçek Yalçın’ın öyküsü motosiklete başlamak isteyen herkes için ilginç. Ancak bazıları için kötü örnek olabilecek noktalar da içeriyor. Bu yüzden uyarıyorum; 18 yaşından küçükler ve motosiklet karşıtı aileler okumasın!
Çiçek Yalçın 22 yaşında ve her türlü motosikleti kullanmaktan zevk alıyor; “Yaz, kış fark etmez. Ben trafiği de, soğuğu da, sıcağı da motor üzerinde öğrendim. Gideceğim yolda, sıkışık trafik varmış ya da çamurlu, toprak yolmuş diye bakmam” diyor.
İlk motosikleti Mayıs 2006’da aldığı Yamaha YBR 125. Çiçek, onun ifadesiyle
7 bin km. yol yaptığı bu “trafik faresiyle” ciddi bir kaza geçirmiş ve iki ay asfalttan uzak kalmış: “Bacağıma platin takıldı ve iki ay evden çıkmamam gerektiğini söylediler. Bir ay zor dayandım ve bastonumu, çadırımı alıp tek başıma Marmaris’e kaçtım. Ve tabii bir de motosiklet kiraladım.”
Kültür Üniversitesi Fizik Bölümü son sınıf öğrencisi olan ve bir grupta bas çalan Çiçek, bütün motosikletlerini kendi imkanlarıyla almaya çalışmış: “Annem ve babam mükemmel insanlar. İlk motosikletimi almamda yardımcı oldular ama kazadan sonra motoru bırakmam için desteklerini tamamen çektiler. İkinci motosikletim Honda Transalp’i aldıktan sonra dört aylığına evlatlıktan reddedildim.”
Ona neden motosiklet obezi diyorlar?
Bakalım Çiçek Transalp’i nasıl bulmuş: “Aslında Transalp sevdiğim ve merak ettiğim bir motosikletti. 10 bin km. kadar yol yaptım kendileriyle. Yakıt sarfiyatı dışında lastiği öpülesi bir motosiklet. Cüsseli ama alışınca zor değil.”
Bugüne kadar 14 değişik model motosiklet kullanan Çiçek, şu an yeni aldığı 2009 Model CB 600 F Hornet’ine kavuşmak için gün sayıyor.
Çiçek trafikte meraklı sürücüler yüzünden zor anlar da yaşamış: “İnsanlar kadın olduğumu anladıklarında meraktan ya da kendilerini fark ettirmek için otomobilleriyle yanıma yaklaşıyorlar. Bu yakınlaşma beni çok büyük tehlikelere de soktu.”
Ona neden motosiklet obezi diyorlar biliyor musunuz: “Hornet’ten sonra Honda VFR 800, yanında CBR 1000 RR ve dağ, bayır tırmanmak için de bir KTM sahibi olmak isterim. Hayatı bu kadar erken, bu kadar dolu yaşayabildiğim için çok mutluyum. Ailemi de çok üzdüğümün farkındayım ama motosiklet benim vazgeçilmezim.”
Lastiklere dikkat
Motosiklette en önemli güvenlik unsurlarından biri lastiklerde doğru hava basıncı. Michelin‘in lastiklerde doğru hava basıncına ilişkin Türkiye’nin dört kentindeki kampanyasından yola çıkarak yazıyorum; motosikletin üzerine oturmadan önce mutlaka lastiklerinizi kontrol edin. Virajları devrilmeden almanın, fren yapıldığında doğru zamanda, doğru yerde durmanın yolu hava basıncından geçiyor. Hava basıncını ölçmenin en iyi formüllerinden biri kalem boyutundaki elektronik cihazlar; ben çantamda bir tane mutlaka bulunduruyorum, tavsiye ediyorum.
5 yıldız alan, en güvenli kasklar
İngiltere Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı bir birim var; adı Güvenli Kask Değerlendirme ve Derecelendirme Programı, kısaca SHARP.
Kaskları çeşitli testlere tabi tutarak güvenlik açısından notlar veren SHARP’ın bu yıl İngiltere pazarındaki 20 flip-front (çenesi açılan) kaskı hesaba katan değerlendirmesine göre bu tipteki en güvenli kasklar 5 yıldızı kapan BMW System 5 ve Caberg Trip. Bu ve diğer tiplerdeki kasklar hakkındaki değerlendirmelerin tamamını görmek isteyenler http://sharp.direct.gov.uk/ adresine göz atsın.
Asıl amacım bu konudaki haberin içinden bir açıklama aktarmak. İngiltere Yol Güvenliği Bakanı şunları söylüyor: “Motosikletçiler İngiltere yollarındaki en kırılgan gruptur; trafikteki araçların yalnızca yüzde 1’i motosiklet olmasına rağmen, ölenlerin yüzde 20’si motosikletçidir. Eğer bütün motosikletçiler mümkün olan en güvenli kaskı kullanıyor olsaydı, bir yılda 50 kişinin hayatı kurtulurdu.”
Bu arada İngiltere’de 2007 yılında 588 motosikletçi kazalarda ölmüş, 24 bin 381 motosikletçi yaralanmış.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
paylaşım için saol lastik hava basıncı gercekten önemli bunu farkedebilen pek az kişi var bence çok fazla şişik olucagına bırakın ölece kalsın arkadaş elektronik cihazla ölcüyorum demiş ben elimle ölcerim motora biner denerim sonra notumu veririm kolay kolay tutturamam ölcüsünü ama olsun birde ybr125 ile başlamış platin takılmış aynen bende başladıgım sene platine kavuştum.motor obezligi olması kötü herkezin motoru kendine eşi benzeri olmuyan olarak tat verir ben 2 3 motora gönül vermektense 1 tanesine gönül vermeyi tercih ederim genel olarak algılanabilir
benim kaskımda benden 4 yıldız almıştır ama cc artınca oda güvenlik olarak degişicek tabi güzel konulara deginilmiş konu için tşkler
-
Güzel paylaşım, ama bu kadar motor bir kişiye çok paylaşalım bee :( İsraf güğnahtır gelin beraber binelim
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
-
Paylaşım için teşekkür ederim
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
-
A çiçek
paylaşım için teşekkürler..
[B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
::fool::
-
Paylaşım için tesekürler , zevkle okudum...
cbr1000 de kullanmıs ne qüzel
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
-
I gOt a GaMe To Win...:bounce:
eskiden [COLOR="Red"]merter[/COLOR] vardı şimdi [COLOR="red"]fenerbahçe[/COLOR] var...
[B][COLOR="Red"]drift religion[/COLOR][/B]
-
Bir Motosiklet Sevdası Başka Bir Sekilde Bu Kadar Güzel Anlatılamazdı.. Tesekkürler Paylasım Için...
-
morrigan adlı üyeden alıntı
...de bu asfalt gülü ığh pardon çiçeği ne olaki
?
popüler gazete kültüründe bir özlü söz diyelim
-
06 Aralık 2008, 18:45
#10
gorkeme katilmamak elde degil gercekten..
cicek hayirli olsun bu arada
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
06 Aralık 2008, 19:50
#11
Yazıyı okuduğumda 2006 da ybr ile kaza yapmış deyince. Yaa bu bizim morrigan diğl mi dedim. Evet oymuş
Forumumuzdan güzel örneklerin çıkması ne güzel.
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
-
06 Aralık 2008, 21:17
#12
ilginc bı hakaye paylasım ıcın tesekkurler...
[COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]
-
06 Aralık 2008, 22:26
#13
-
06 Aralık 2008, 22:43
#14
Bi konu da sapmasın, bi konu da erkek-kadın çatışmasına çevrilmesin be arkadaşlar ! Bir kişi de muhalefet olmadan evvel tebrik etmeyi, ön yargıyla davranmak yerine ılımlı olmayı seçsin.. Sadece bu forumda değil genel anlamda hayatın kendisi böyle maalesef. Hiç kimse birbirini çekemiyor, hiç kimse kendinden "iyiye" sahip olanı kabullenemiyor. Oturup elalem nasıl bişeylere sahip olmuş diye düşüneceğinize, siz de bişeyler yapmaya çalışın.. Az laf, çok iş.
Çiçeğim, öptüm yavrum.. Süpersin..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
06 Aralık 2008, 23:40
#15
vay beee çiçek e bak gazeteye bilem çıktı helal olsun gurur duydum valla
-
06 Aralık 2008, 23:56
#16
bende kendimi motor tutkunu sanardım daha tutkunlarıda var tebrikler
özgür kızz
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
-
07 Aralık 2008, 00:50
#17
MT Site yönetimi uyarı mesajı. |
|
Uyarı Sebebi: Konunun gidişatı karşılıklı polemiğe dönüştüğünden konu ile alakası olmayan mesajlar silinmiştir.
Devamı halinde , polemik yaratacak mesaj yazan üyelere forum kuralları uygulanacaktır. |
|
|
-
07 Aralık 2008, 02:25
#18
Anaam çorba olmuş iyicene. Siline siline boş kalacak sayfa bu işin sonunda
Mederes Bey inşallah kariyerinizide zedelemez bu uğursuzluğum
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
-
07 Aralık 2008, 02:30
#19
Helal olsun çiçek kardeşime hepsini hakediyo efferim kıss
Çokda güzel motosiklet kullanıyo gözlerimle görmesem inanmam hee
benim kadar olmasada yani genede iyi
RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE
-
07 Aralık 2008, 02:36
#20
Çiçek yakın arkadaşımdır , Menderes Özel sevdiğim bir yazardır , M-Ottoman ve Ateş arkadaşları ise tanımıyorum.. Ama okuduklarımdan husumet çıkarıcak bir yorum görmedim.. Fazla hassas yaklaşmışız sanırım konuya.. Sorun yok herkes sakin olsun ..
Ana konuya gelince , Çiçek'i tekrar tekrar tebrik etmek isterim.. Motosiklet konusundaki arzusundan çok düşeş motor düşürme konusundaki şansından dolayı.. E çiçek dediğin ballı olur zati..
[B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)