Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet şeridi istiyoruz / Menderes Özel

    Leoncino
  1. #1
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer

    Yaz, tuşla, yaz, tuşla nereye kadar, bilemiyorum. Şimdi bir de “Motosiklet şeridi istiyoruz” diye yazıyoruz, umutsuzca... Konuyu, yılların Harley’cisi Emrah Soyuer gönderdiği bir e-postayla yeniden gündeme getirdi.

    Şerit merit tanımam ben!

    Emrah abi şunları anlatıyor: “Sürücülerimiz aceleci ve sabırsız; seyrettikleri şeridin ortasından gitmeyi sevmezler, şeridin sağı ya da solu daha caziptir. Önlerindeki aracın önünü de görmek isterler, en ufak bir boşluğu değerlendirip şerit değiştirip bir araç öne geçince mutlu olurlar.

    Trafik biraz yoğunlaşırsa üç şeritli yol hemen dört şerit yol haline gelir. ”
    Oysa Avrupa’da birçok ülkede trafiğin en sol şeridi ile sağındaki şerit arasında bir boşluk bırakılır; motosikletler, ambulans ve diğer geçiş üstünlüğü olan araçlar, trafik yoğunlaştığında bu şeritten giderler.

    Soyuer mektubunda belediye başkanları ve Karayolları’na seslenerek şöyle diyor: “Büyük kentlerde ve çevre yaklaşım yollarında en sol şerit ile sağındaki şerit arasında bir motosiklet şeridi oluşturunuz. Bu şerit dar ve farklı bir renkte olabilir... Şerit uygulaması, motosikletçileri şerit araları ve emniyet şeridi ihlaline zorunlu bırakmayacak, araç sürücülerinin çarpma riskinden kurtaracak bir koridor olacaktır.”

    Direksiyonda ceple konuşmak serbest!

    O dönem hayranı olduğum davulculardan Cozy Powell, 1998’de yağmurlu bir günde Bristol yakınlarında otomobiliyle yol alırken, karısına cep telefonunda şunları söylüyordu: “Lanet otomobilin vitesi neden değişmiyor.” Bu kelimeler dünyanın gelmiş geçmiş en büyük davulcularından sayılan Powell’ın son sözleri oldu çünkü üstat otomobilinin kontrolünü kaybedip bir araca toslamış ve terk-i dünya eylemişti.

    Türkiye dahil dünyanın birçok ülkesinde direksiyonda cep telefonu kullanmak yasak. İngiltere’de telefonla konuşurken kaza yapanlara hapis cezası öngören bir düzenleme bile yapılıyor.

    Türkiye’de de yasak ise niye herkes bir eli direksiyonda cep telefonuyla konuşabiliyor.

    Çünkü trafikte denetim yok! Sözde var, aslında yok.

    Türkiye’deki yalnızca kağıt üzerinde geçerli olan ve 55 YTL’lik (peşin olursa 41 YTL) denk düşen para cezasının hiçbir yaptırım gücü de yok.

    Bluetooth aksesuarları üreten Jabra, 19 Avrupa ülkesinde bir araştırma yapmış; Avrupa’da direksiyonda cep telefonu kullananlara verilen cezaları karşılaştırıyor.

    Araştırmaya konu olan ülkelerde trafikte seyir halindeyken cep telefonu ile konuşmanın cezası 1,5 avro ile 600 avro arasında değişiyor. 600 avro ile en yüksek cezayı Portekizliler öderken Rusya’da bu ceza sadece 1,5 avro. Türkiye ise yaklaşık 29 avroluk para cezası ile en az ceza ödeyen ikinci ülke. En yüksek para cezası uygulayan ülke Portekiz’i ise 584 avro ile İtalya, 501 avro ile Norveç izliyor.

    Sözüm bu trafiğin yöneticilerine: Komik olmayın beyler; yaptığınız şey denetleme taklidinden başka bir şey değil. Eğer denetim ve gerçek bir ceza olsaydı kimse direksiyonda cep telefonuyla konuşmaya cesaret edemezdi.
    Bu sözüm de sürücülere, 10 binlerce YTL ödeyip sahip olduğunuz araçlarda kullanmak için 50-60 YTL daha verin de birer bluetooth kulaklık alın. Trafikte bir eliniz telefonda geçirdiğiniz her an hayatıma kastediyorsunuz.

    Tuğba’nın motosiklet aşkı yasak dinlemedi



    Antalya’da eczacılık yapan 21 yaşındaki Tuğba Aykan 2,5 yıldır motosiklete biniyor. Motosiklet.net’in en aktif üyelerinden olan Tuğba, Yamaha Cygnus 125 kullanıcısı ve artık vitesli bir motosiklete geçmek istiyor.

    Her “yazlık memleket” gibi Antalya’da motosiklete ilginin çok fazla olduğunu söyleyen Tuğba, “Burada bilinçli motorcu pek az. Kış geldiği zaman da azınlıkta kalıyoruz trafikte” diyor ve ekliyor: “Herkes mutlaka motosiklete binmeli...”
    Bir kez büyük kaza geçiren ve bacağı kırılan Tuğba, 45 gün sonra alçının alınmasının ardından motosikletin kendisine yasaklanmasına rağmen ailesinden gizli gizli bindiğini söylüyor, “aramızda kalsın” uyarısını yaparak...


    Menderes ÖZEL
    mozel@milliyet.com.tr
    Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
    barodi bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Şubat 2008
    daha çook şerit isteriz biz. hikaye olur tabi

  3. #3
    cem_ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    S&T GT250 R
    türkiyede böyle bir uygulama olması çok zor bence
    tutki iki çizgi çekildi motosikletler için sonra....??
    sizce insanlar dikkat edicekmi...
    bi laf vardı neydi o... hah buldum. "eğitim şart"
    önce şöförler bize saygı göstericek kapasiteye sahip olsunlar,biraz kafalarını çalıştırıp,motosikleti sıkıştırınca ona yol vermeyice veya tamponu değdiricek yakınlıkta gidince ne olum ne olmicanı bir ölçüp tartabilicek olgunluğa gelsinler
    ondan sonra işe yarar bu motosiklet şeridi.

    tuğba arkadaşımızıda kutluyorum,onun gibi motosiklet sevdalısı bayan arkadaşlarımızn olduğunu bilmek mutlu ediyor bizleri...
    demekki insanlar bazı şeyleri aşıyor,bayanlarda motosiklet dünyasına giriyor
    demekki her geçen gün büyüyoruz yaygınlaşıyoruz....

  4. #4
    North_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    starbucks
    Motosikleti
    Runner VXR200
    ya adamlar istanbul E5 i yediler !

    motosikletlere şerit mi werecekler !

    hadi es kaza werdiler adım gibi eminim motosiklet wergileri %300 artar!

  5. #5

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı North_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya adamlar istanbul E5 i yediler !

    motosikletlere şerit mi werecekler !

    hadi es kaza werdiler adım gibi eminim motosiklet wergileri %300 artar!
    % 500 yap sen onu
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  6. #6
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    % 500 yap sen onu
    Katılıyorum...

    Tubiş Ciğide Forum üyeleri olarak cok seviyoruz... Bu tutkuyu bayan olarak yaşayıp yaşattığı için...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  7. #7
    OGLUMVE BEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    3. gün fatih 5 gün dolapdere
    Motosikleti
    var bi yeşil fıstık
    Alıntı North_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya adamlar istanbul E5 i yediler !

    motosikletlere şerit mi werecekler !

    hadi es kaza werdiler adım gibi eminim motosiklet wergileri %300 artar!
    sabah evde gazetede okudum bu haberi teptim aynen şu oldu hadi canım sende kim yapıcak onu şeritmiş normal yolda bize yol vermiyen zihniyet o şerittemi vericek
    cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:

  8. #8
    ümmet perkitan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Türkiyenin ılık yerleri neresi olursa
    Motosikleti
    bajaj boxer 150
    ülkede motosiklet yolu yokdiye moto kazaları hatsafada,ama bu ülkede öle bir şeritte yolda olmaz nedeni motoru araç yerine koymamaları.

    tubişte fitesliye geçmedimiydi ya,gerçi son günlerde forumda pek rastlayamıyruz kendisine
    -geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
    www.perkitan.com
    BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT

  9. #9
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Giriyorum siteye Ümmet abicim. Pek yazmıyorum sadece.. Geçemedim daha vitesliye. Falcon'u düşündün sen anladım ben seni.
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  10. #10
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Pempiş seni seviyoruz..

    Menderes kardeşime de sonuna kadar katılıyorum..
    AB standartlarına ulaşma yolunda lütfen bir yan şeritte
    motosikletlere ayırın Sayın Yetkililer..

  11. #11
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul, Kozyatagi Adi: Tamer
    Motosikleti
    Suzuki GS500
    Cep telefonu ile konutugu icin algisi, dikkati azalan bir cok 4 teker sorocüsü gördüm. Trafikte bazı şeyler yasak ama oldukça masumane görülüyor. Çünkü o haltı trafikte herkes yiyor. E herkes suçlu olunca da kimse birbirine kabahat bulamıyor. Sinyalsiz şerit değiştiren, cep telefonu ile konuşan, hız limitlerini aşan sizce mutsuz bir azınlık mı bu memlekette? Tabi ki hayır! Yüzdelere vuracak olursak ortaya sanırım çok kötü bir tablo çıkar.

    Motosiklet şeridi çok iyi bir fikir. Hem bize hem de 4 teker sürücülerine faydalı olacaktır. Umarım bu talepler bir gün dikkate alınır.
    ...

  12. #12
    North_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    starbucks
    Motosikleti
    Runner VXR200
    ya kendinizi kandırıosunuz arkadaşlar !

    yok böle bişe yapılamaz imkansız!
    bana sölermisiniz nereye yapıcakmıs o şeridi? bagdat caddesine E5 e mi TEM e mi M.koye mi nereye ? yol mu war yaw turkiyede?

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu tür çıkışlar boş işler gibi görünür ama gündem yaratma konusunda oldukça başarılı çıkışlardır.
    Muhtemelen önerinin sahibi de biliyor olmayacak duaya amin dediğini.
    Fakat sorunu yetkililerin gözüne sokmak için sürekli yeni çıkışlar yapmak zorundasınız.
    Bu da onlardan biri...
    Yoksa hemen hemen dünyanın hiç bir ülkesinde böyle şeritler bulmak mümkün değil.
    Bisiklet ve mopetler için var tabii.
    Ama motosikletler için ayrılmış özel bir yola ben henüz rastlayamadım.
    Tabii benim rastlamamış olmam, yok anlamına gelmiyor.

    Aşağıda gördüğünüz fotoğrafları geçtiğimiz ay bir Paris seferimde çektim.
    Parisi çepeçevre kuşatan Periferik dediğimiz yol burası.
    Trafik İstanbul'un en az 3-4 katı.
    20 milyon nüfuslu bir şehir.
    Fakat!!!

    Resimler aramızdaki zihniyet farkını açıkça gösteriyor.
    Bu yolda resmi olarak motosikletler için ayrılmış bir bölüm yok...
    Fakat gayri resmi olarak var.
    Otomobil sürücüleri, motosikletler rahatça geçsin diye bakın nasıl hareket ediyorlar...



    Şöyle biraz daha net bakalım.



    Arka taraf nasıl görünüyor ona da bakalım.



    Bakın motosikletli rahatça yoluna devam ediyor.



    Bu sırada trafik adım adım ilerliyor.
    12 km yolu yarım saatten fazla bir zamanda aldık.
    Yani öyle bir yoğunluk var.
    Ama insanlar sabırla bekliyor.
    Kimse korna çalmıyor.
    Sol şeritteki araçlar,şeridin en soluna, onun hemen yanındaki araçlar ise sağa geçmişler.
    Ki,
    motosiklet sürücüleri,rahatça yollarına devam etsin....

    Bizim devletimizin halkımıza vermesi gereken bu mantalite ve saygıdır.
    Geri kalan hikaye.
    Motosiklet için 5 şerit ayırsanız her gün o şeritlerde 5 motosiklet kamyon altında can verir....

    Biz farklı bir başlıkta devlete düşen görevleri tartışmıştık.
    Hatta bir çok arkadaşın oraya çok değerli katkıları oldu.
    Uzun zamandır ihmal ettim ama unutmuş değilim.
    Sadece toparlamak kaldı.
    Eğer düzgünce toparlayıp, derdimizi ifade edebilirsek, sayın Özel'den yardımlarını esirgememesini rica edebiliriz sanıyorum....
    Ofius bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #14
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    İLkay abi bizim burda o boşluktan 95 model şahin nasıl koparak gider biliyormusun
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İLkay abi bizim burda o boşluktan 95 model şahin nasıl koparak gider biliyormusun
    BMW yapmaz demi öyle şeyler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #16
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pempiş seni seviyoruz..
    Bende abicimmm
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  17. #17
    mr_scream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2007
    Şehir
    İzmir Bornova ve Antalya
    Motosikleti
    Hyo gt250r cooming soon...
    güzel ülkemi de bu fotoğraflardaki gibi görebilcekmiyim acaba?

    cvp basit: çok zor


    ayrıca bide tam olarak araba kullanmayı beceremeyen bayan sürücülerin telefonla konuşması war allahım insan deli oluyo ya :S
    2 T-K-R SAYGI

  18. #18
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW yapmaz demi öyle şeyler.
    abi orda şahinin havası var açık eksoz ara gazlamayla son ses müzik sol elde tespih ve el camdan aşağı koltuk en arkaya kadar dayalı kambur oturuş stili ile ne güzel i görüntü =))

    al işte=))))))

    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ben bu arada Tubiş'i unuttum yahu!!

    Tubiş tebrikler.
    Medyatik forum üyeleri gurubuna dahil oldun sende...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı komtan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yaz, tuşla, yaz, tuşla nereye kadar, bilemiyorum. Şimdi bir de “Motosiklet şeridi istiyoruz” diye yazıyoruz, umutsuzca... Konuyu, yılların Harley’cisi Emrah Soyuer gönderdiği bir e-postayla yeniden gündeme getirdi.

    Şerit merit tanımam ben!

    Soyuer mektubunda belediye başkanları ve Karayolları’na seslenerek şöyle diyor: “Büyük kentlerde ve çevre yaklaşım yollarında en sol şerit ile sağındaki şerit arasında bir motosiklet şeridi oluşturunuz. Bu şerit dar ve farklı bir renkte olabilir... Şerit uygulaması, motosikletçileri şerit araları ve emniyet şeridi ihlaline zorunlu bırakmayacak, araç sürücülerinin çarpma riskinden kurtaracak bir koridor olacaktır.”

    Direksiyonda ceple konuşmak serbest!
    "Cehennemin yolları iyi niyet taşları ile doludur" diye bir söz vardır.

    Eğer bu fikir hayata geçerse, ve hadi diyelim ki ( olmaz ya ) otomobiller de bu kurala uydu ve o şeride girmediler...

    Sen seyreyle gümbürtüyü :

    Her gün en az 50-100 arası kaza olur. Kazayı da motorlar kendi kendilerine yaparlar. Çünkü o dar şeritte birbirlerinin arkasına yanaşıp, MotoGP cilik oynarlar. Birbirlerini ikaz etmeden sollamaya çalışır, sağından solundan geçmeye çalışırlar.

    Arkadaşlar eğri oturup, doğru konuşalım !

    Türkiye'de motor sürücülerinin büyük çoğunluğu, trafikte nasıl hareket edeceğini bilmiyor. ( Bu satırları okuyanların da büyük bölümü...)

    Motosiklet kullanmayı, hala oynadıkları o tv oyunlarındaki (Playstation vs.) gibi zannediyorlar.

    Yolda giderken hemen arkamda motosiklet olacağına TIR, kamyon minibüs olsun tercih ederim.

    Eğer o şerit bir gün yapılacak olursa, beni orada göremezsiniz !
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)