Motosiklet yasaklansın! / Menderes Özel
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
Norveçli bir yol güvenliği uzmanı, yollarda sıfır ölüm hedefine ulaşılabilmesi için önce motosikletlerin yasaklanmasını istedi
Norveç, Avustralya ve İsveç'te yollarda trafik kazalarından kaynaklanan ölümleri sıfıra indirebilmek amacıyla "Hedef Sıfır" adıyla bir program başlatıldı. Norveçli yol güvenliği uzmanı Rune Elvik sıfır ölüm hedefine ancak motosikletlerin yollardan yasaklanmasıyla ulaşılabileceğini söyleyerek Avrupa'da yeni bir tartışma başlattı. Elvik, yol politikalarını geliştiren uzmanlara seslenerek motosikleti yasaklamalarını istedi.
Elvik, Motor Cycle News'a verdiği röportajda, "Bahsettikleri gibi yollarda sıfır ölüm ve yol güvenliği konusunda ciddiyseler, bu konuyu tartışmaya açmamız gerekiyor. Yollarda motosikletlere kesinlikle izin verilmemeli" dedi.
Norveç Ulaşım Ekonomisi Enstitüsü araştırmacılarından Elvik, motosikletlerin, trafik kazalarında ölümleri sıfıra indirme hedefiyle uyumlu olmadığını anlatmak istiyor.
Elvik'in Avrupa basınında yankı bulan açıklamasına en sert tepki Motosiklet Endüstrisi Birliği'nden geldi. Birlik Sözcüsü Craig Carey-Clinch, "Bay Elvik'in, motosikletin ulaşımı nasıl kolaylaştırdığından, trafik sıkışıklığını azalttığından ve karbondioksit emisyonlarını azalttığından haberi yok galiba. Onun gerçekten bir perspektif duygusuna ihtiyacı var" dedi.
Zevk, eğlence ve özgürlüğün yanı sıra kaza haberlerini işaret eden bir motosiklet sezonu daha başladı. Bizim safımız belli, ancak çok dikkatli olalım. İyi sürüşler...
Trafikten iki not
- Geçenlerde gazeteden bir arkadaşım anlattı; taksiye binmiş, ilerlerken önlerinde bir motosiklet gördüklerinde, taksici gururla anlatmaya başlamış, "Geçenlerde bunlardan birine arkadan bir koydum" diye... Arkadaşım taksicinin şaka yaptığını sanarak, "Ciddi misin?" diye sormuş. Taksici, "Evet abi, gıcık oluyorum bunlara" yanıtını vermiş. Arkadaşım "şok ve dehşet" içinde sağa çek iniyorum demiş.
- Başka bir arkadaşım da geçirdiği kaza sonrası yaşadıklarını şöyle anlattı: "Motosikletimle biraz da süratli bir şekilde giderken, bir otomobile çarptım. Hata bendeydi. Her neyse, gelen trafik polisi benden evde unuttuğum ruhsatı istedi. Ruhsatın yanımda olmadığını, ona otomobilimin ruhsatını uzatırken fark ettim. Polis hiçbir şey fark etmeden cezayı benim Opel'e kesti."
- Kar kalkalı 2 gün olmuştu. Evden işe doğru motosikletimle yola çıktım. Bir km gitmemiştim ki bir şey unuttuğumu fark ettim. Eve dönmek için kestirme bir yokuşa girmemle, asfaltı öpmem bir oldu. Yokuş buz tutmuştu. Camdan bakan yaşlı teyzenin "yavrum otomobiller kayıyor buradan, sen ne diye girersin" cümlesi eşliğinde yerdeki motoruma buğulu gözlerle baktım. Kaldırmaya yeltendiğimde bu kez ikimiz birden kayıp düştük; ben de ayakta duramıyordum. Yanıma gelen adamın, "acemisin galiba" demesiyle kayıp düşmesi bir oldu. Neyse, motoru 3 kişinin yardımıyla düşe, kaya güç bela kaldırdık. Hasarsa sıfıra yakın, birkaç ufak çizik.
Gazetecilere 'akademik' motosiklet eğitimi
Bu köşenin takipçileri bilir, BMW Rider Academy'nin (RA) müdavimlerindenim. Daha önce eğitim de aldığım Borusan İstinye tesislerindeki RA'ya, çarşambaları düzenledikleri ücretsiz mekanik, ilkyardım eğitimlerine, dia anlatılarına katılmak için de uğrarım. Yakında geçen yıl yaptıkları gibi çarşamba kokteyllerine (tabii ki alkolsüz) de başlarlar herhalde...
RA'nın bu köşeye bu hafta konuk olma nedeni, hafta içinde verdikleri iki eğitim. RA eğitmenleri salı ve çarşamba günleri gazetecileri tezgahlarından geçirdi. Motosiklet propagandası yapmanın en iyi yollarından biri önce gazetecileri motosikletçi yapmak. 12 yıllık kariyerimin altıncı yılında motosiklet öğrendim; bugün köşesinde motosiklet propagandası yapan bir haberciyim, anlayın işte...
RA'ya eğitimin ikinci gününde, artık gazetecilerin tek ayak üzerinde motosiklet kullanabildikleri gün gittim. Kursiyerler Nural hocanın (Meriçtan), anlatımından memnun görünüyordu ve ayrıca motosiklete güvenle biniyorlardı. Eğitimin sonunda 6 gazeteci sertifika aldı.
RA sınıfında salı akşamı da motosikletli kuryeler vardı. Yurtiçi Kargo bünyesinde çalışan kuryeler, Nural hocayı büyük dikkatle dinliyordu.
Motosikletçi imajının biçimlenmesinde motosikletli kuryeler önemli rol oynuyor. Ve maalesef her zaman yetişme derdindeki kuryelerin bazıları, trafik kurallarını umursamıyor. Şu özdeşleşme meselesi yüzünden, otomobil sürücülerinin çoğu motosikletlerden topyekün nefret ediyor. RA'daki kurye eğitimini görünce çok sevindim; Nural hoca devamının da geleceğini söyledi.
Caterpiller'den chopper
Discovery Channel'dan tanıdığımız chopper atölyesi Orange County Choppers, bu kez dünyanın en önemli iş makineleri üreticilerinden Caterpiller ile işbirliğine giderek, yalnızca Cat parçalarının kullanıldığı bir chopper yarattı. 308 kilo ağırlığındaki bu chopper'ın yakıt tankı 9.5 litre kapasitede. 2147 cc'lik motoru 150 beygir güç üreten Cat Chopper'ın sürati 225 km/s. Bu tip chopper'ler genellikle gösteri amacıyla üretilir. Cat Chopper da hasta çocuklar yararına bir müzayedede 100 bin dolar başlangıç etiketiyle satışa çıkarıldı.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
Norveçli amca evinde otursun ölmez diycem, ama orda da her halta burnunu sokacağı için muhtemelen başına birşeyler açacaktır.
Motora arkadan bi tane koyan taksicinin annesini hürmetle andım.
Saol Menderes, saol komtanım..
Üç boyoz bir kola
-
eger ölümleri azaltmak istiyosa o dayı ilk once egitimi denesin
[COLOR="Red"][B]
Önce Topraktım Simdi Agaç OLdum.
Derya DenizLer Gibi DaLgaLandım Simdi DuruLdum.[/B][/COLOR]
-
bu adam sopa istiyor başka bişey değil..eğer dedikleri ben yaşadığım sürece olursa yakasındayım haberi olsun.
ELVİK kork benden
LasTiği YaK, RuhUnU deĞiL:cat:
-
Bu Norveçli'nin anne veya babası tarafından kesin Türklük var. Beceremiyorsan yasakla kavramı başka bir ülkede yoktur.
-
Uzmanlığını yiyeyim senin Herkes motosiklet kullansın diyeceğine motosikletler yasaklansın diyor.Motosikletleri yasaklarsan bunun trafiğe çok olumsuz yan etkileri olur(Zaman kaybı, beklemeden dolayı topluca artan sağlık sorunları vs.).Arabalar olmasa sadece motosikletler olsa daha mantıklı olur demeyeceğim, ama araba sayısının azalmasının ve motosiklet sayısının artmasının trafiğe kesinlikle olumlu etkisi olur.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
bu amcanın teorisine göre her türlü tekerlekli aracın yasaklanması lazım o zaman.özellikle motosiklet yasaklansın demesinin altında başka bi neden olabilir çocukluğuna inmek lazım
-
bu adam kesin ve %100 salağın teki.
o taksicide şerefsizin teki.bigün birine çok pis dalacam ama hadi hayırlısı....
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
Herkes kurallara uyarsada ölüm oranları sıfıra yakın olurdu. Kaldiki kader denen bir şey var. Her kazayı motosikletin üzerine yıkması düşmanlık demektir. Otomobil kazalarında ölen olmuyor heralde. Motosiklet sürücüleri tam korumalıklarını giyindiği zaman çok ufak hasarlarla kurtula biliyorlar. Unutmayalım ki kader diye bir şey var. Her ne kadar kendini kollasanda eğer alın yazında Trafik kazasında ölüm varsa, bu gerçekleşir. Asla sıfır noktasına ineneceğini sanmam. Kaldıki karşıdan karşıya geçen bir yaya'da araç çarpıp ölümüne sebep ola bilir.....
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
uyuz oluyom su elvık gıbılere.bak nasıl sınırlendım sımdı elım ayagım tıtredı ya aksam aksam
-
-
amcamın çocukken motosikletle ilgili kötü bir anısı olsa gerek.hayır sanki trafikteki bütün ölümlerin sebebi motosiklet.he bide bütün sorunları çözdüler bi tek motosiklet kaldı.taş yokmu taş?
-
Sayın Rune Elvik avrupayı bilmem ama Türkiye'de sıfır ölüm hedefini yakalamanız için tüm 4 teker ve üzeri motorlu araç sürücülerinin altından araçlarını almanız gerekir, çünkü sürücülerimizin çoğu tarlada traktör kullanır gibi asfaltta araçlarını kullanıyor.Bu arada sizin gibi beyine oksijen gitmeyen varlıkların motosiklet hakkındaki akıl almaz önyargılarını yüzünden zaten labiren gibi olan ülke trafigi iyice içinden çıkılmaz bir hal alıyor.Umarım birgün bu yazımı okuma imkanı bulursunuz(Her nekadar okumayacagınızı bilsemde..)Cümlemi noktalarken siz ve sizin gibi düşünenlere sağlıklı düşünebilginiz günlerin olmasını diliyorum
Esen kalın
Bu arada bu Rune Elvik denilen herifin ne denli bir mahlukan oldugunu ögrenmemizde büyük katkıları olan Menderes ÖZEL ve Bizim Rütbesiz Komutan'a teşekkür ederim
-
Norvec cok yagmur alan gokyuzu genelde gri olan bir memleket bu durum ruhsal durumunu etkilemis ice kapanik bir hal icine sokmus olabilir Rune Elvik beyi bu yazi ise iste durumun disa acilimi patlama ani
bilimsel yaklasmaya calistim durumun acikmasi zor cunku
-
yiyorsa yasaklasın motosikleti....
facebook(Fazer Tutkunları)
-
bu adamı benim yanıma göndersinler benim ona uygulayacağım ufak bi tedavi ile böyle saçma düşüncelerin hepsini unutmuş olur
-
yaw rahat bırakın adamı belliki adam arızaya bağlamış deliyle deli olunmaz
...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
Drift Religion
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
komtan adlı üyeden alıntı
Caterpiller'den chopper
Discovery Channel'dan tanıdığımız chopper atölyesi Orange County Choppers, bu kez dünyanın en önemli iş makineleri üreticilerinden Caterpiller ile işbirliğine giderek, yalnızca Cat parçalarının kullanıldığı bir chopper yarattı. 308 kilo ağırlığındaki bu chopper'ın yakıt tankı 9.5 litre kapasitede. 2147 cc'lik motoru 150 beygir güç üreten Cat Chopper'ın sürati 225 km/s. Bu tip chopper'ler genellikle gösteri amacıyla üretilir. Cat Chopper da hasta çocuklar yararına bir müzayedede 100 bin dolar başlangıç etiketiyle satışa çıkarıldı.
http://www.cat.com/cda/layout?m=73180&x=7
-
Bir zamanlar bir Milli eğitim bakanımız şu okullar olmasa ne güzel idare edrim gibi bir şeyler demişti.
Ne güzel ama,düşünebiliyormusunuz?tüm ulaşım yasaklansa daha da iyi olmaz mı?
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
adam haklı nie bu kadar sinirleniyosunuzki. siz motorcular yüzünden trafik bu halde
Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!
Drift Religion
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler