Motosiklet tasarlayabilir misin? / Menderes Özel
-
04 Ağustos 2007, 11:11
#1
100 Oktan Moderatör (Komtan)
Motosiklet tasarım yarışması başlatan Kanuni, eylüle kadar çizimlerinizi bekliyor
Buraya yazıyorum; her ne kadar birçoğumuz Honda, Suzuki, Yamaha, BMW, Vespa’yı tercih etsek de Kanuni en önemli Türkiyeli motosiklet markasıdır. Sevsek de sevmesek de markanın son yıllardaki hamleleri bunu gösteriyor; ben demiyorum.
Geçen yıl Köln’de gittiğim motosiklet fuarının en kalabalık bölümlerinden biri, birbirinden ilginç tasarımların çizimler halinde sergilendiği standdı. Fütürist motosiklet tasarımları insanı derin düşüncelere sevk ediyor; birçok tip tasarımların önünde bir Picasso sergisindeymiş gibi parmaklar çenede dakikalarını geçiriyordu.
Dağılmadan konumuza dönelim; şimdi Kanuni de bir motosiklet tasarım yarışması düzenliyor. Eğer tasarıma ilginiz varsa yarışmaya katılmanızı öneririm. Belki de size torpil yaparım. Diğer jüri üyeleri arasında gezilerini hayranlıkla okuduğum baba motorcu, emekli gazeteci Alpaslan Apak, AŞB (bilirsiniz siz onu), Zaman’dan Atilla Yüksel, Motorbike’dan Hakkı abi (Tolunay), MotorOn’dan Özdem Erdem, Motorize’den Fuat Elkatip gibi motosikletçilerin yakından tanıdığı isimlerin yanı sıra Mehmet Erkök, Turgut Çırpanlı, Doç. Dr. Hakan Ertem gibi önemli endüstriyel tasarımcılar bulunuyor.
Kanuni Pazarlama Müdürü Sait Orhan birinci gelen tasarımın üretileceğini söylemişti. Bu yüzden tasarlarken fazla uçmayın.
Tasarımlarınızı eylüle kadar gönderin. Birincinin ödülü Kanuni Classic 125 scooter olacak, ikinci ve üçüncüye ihtiyaçlarına göre ya 2 haftalık A2 ehliyet eğitimi ya da ileri sürüş teknikleri kursu hediye edilecek. Hadi bakalım kolay gelsin.
Trafik duy sesimizi!
Bu köşede motosiklet yazmaya başladığımda kendi kendime, "ölüm, kaza haberlerine yer vermeyeceğim" yemini etmiştim. Amacı daha çok insanı motosiklet kullanmaya kışkırtmak olan ben, motosiklete göz kırpanların gözünü korkutmak istemezdim tabi. Ancak ne var ki kazalar, ölümler peşimizi bırakmadı. Sezon başından beri motosiklet camiasının birçok sevilen ismini, kardeşlerimizi kazalara kurban verdik.
Tamam, kazalarda motosikletçilerin de payı var. Trafikte motosikletlere uyuz olan terörist bir kitlenin varlığı bir gerçek. Bilmem kaçıncı kez yazıyorum ama kötü sürprizlerle dolu yollar motosiklet kullanımına da uygun değil.
Dikkat ettiyseniz son haftalardaki başlıklarımın tamamı ünlemli. Kendimize dikkat edelim ama bir kez daha diyorum; trafik duy sesimizi!
Feribotta mutlu son
İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.'nin (İDO) feribotlarda motosikletlere el bileti uygulamasını kaldırdığını yazmıştık. Talep üzerine eski düzene dönüldü. İDO'nun açıklaması şöyle:
"Sizlerden gelen yoğun talepler doğrultusunda, motosikletli geçişlerde yolcularımızın mağdur olmaması için uygulamanın eski şekli ile yürütülmesine ve yeni uygulamanın durdurulmasına karar verilmiştir. Taleplerinizi bize ileterek sizlere daha güzel bir hizmet verebilmemiz için bu kapsamda bizlere yardımcı olduğunuz için ayrıca teşekkür ederiz."
Biz de size teşekkür ederiz, sevgili İDO. Yola devam o halde...
Motosikletlerimiz ve Biz: MotoVirüs
Yasin, Bülent ve Korhan bacaklarını yanlış tarafa atmış, alışkanlık yapmasın. Arkadaşlarım Beyza Barker, Yasin Atıl (Biscuit), Hasan Heryer, Bülent Özdemir, Korhan Bacanak'ın (soldan sağa) fotoğrafına kayıtsız kalamazdım. Bu enstantane, MotoVirüs motosiklet kulübü üyelerinin temmuzda düzenledikleri ve beni de çağırdıkları Çınarcık gezisine ait. O dönemde gazetedeki masama prangalı olduğum için katılamadığım geziyle ilgili olarak sevgili Yasin şunları anlatıyor:
150 km yol yaptık. Eskihisar arabalı vapurunu ve Pendik feribotunu kullanarak Yalova'ya, oradan da 25 km kadar yol yaparak Çınarcık'a uzandık. Yolda herhangi bir sorun yaşanmadı. Gezi, İstanbul, Bursa, Sakarya, İzmit'ten üyelerimizle, 40 motosiklet, 85 kişiyle sorunsuz bir şekilde tamamlandı.
Motosikletçinin ezgisi
Biz kardeşiz motorcuyuz
Gönüllerde hep yolcuyuz
Yollar uzak olmaz bize
Gidiyoruz hep sevgiyle
……
Ne yürekler koptu bizden ne yiğitler göçtü erken
Analar yolları gözlerken dönülmedi esen yelden
…
Farkedin artık farkedin farkedin bizi farkedin
diyor motosiklet tutkunu müzisyen Ogün Bülent Görgün.
34 yaşındaki Ogün, motosiklet temalı şarkılarıyla dikkat çeken bir müzisyen. Şarkılarında bilinçli motosiklet kullanmaya teşvik eden, anaokullarında bile motosiklet propagandası yapan Ogün’ün bazı şarkılarına YouTube’dan erişebilirsiniz…
Şu da bir gerçek ki motosikletçinin ardından ağıtlar yakılan başka bir ülke de yoktur herhalde. ABD, Avrupa ve Japonya trafiklerinde motosikleti tehdit eden hiçbir unsur yok. Kazalar genellikle motosikletçi hatasından, hızdan kaynaklanıyor. Pakistan, Tayland gibi ülkelerden bahsetmiyorum bile, insanlar oralarda mopede bile korkmadan, ailecek biniyor; bir şey olursa da geriye ağıt yakacak kimse kalmıyor.
‘Ama burası da burası’ işte. Artık motosikletçinin ölümü haberi görmesek, okumasak ne güzel olur.
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
04 Ağustos 2007, 17:15
#2
Keşke resim konusunda iyi olabilseydim. Okulda resim derslerini zorla geçerdim. Hatta üniversite de okuduğum zamanlar teknik resimden kalmış, ikinci sene zar zor geçebilmiştim. Resim konusunda benden becerikli olanlar Şöyle 300 cc çift silindirli, yağ soğutmalı, yarı enduro, yarı racing karışımı bir makina çizip, kanunide bunu kaliteli olarak hayata geçirebilseydi eminim bu motor çok tutulurdu. Düşünsenize hem patika yollarda yaylalara çıkıp veya uzun yola otobanda saate 130-140 km hızla motoru yormadan gittiğinizi bir hayal edin. ne kadar güzel olurdu değil mi?
GAZİANTEP MT
ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAMOMUZUMDA MAVZER BİR YÜKDÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM
YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK.
-
04 Ağustos 2007, 17:39
#3
Çok fazla hayal kuruyorsun bence
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
04 Ağustos 2007, 18:04
#4
motosiklet alabilir misin?
BU ALANA REKLAM ALINIR
-
04 Ağustos 2007, 18:05
#5
ben bi maxi scooter tasarımı yapmaya çalışayım yapınca ne yapmam lazım resmi postalayacakmıyım
-
04 Ağustos 2007, 18:21
#6
Bence Kanuni firması ayıp etmiş.... Bir motosiklet tasarlanacak, birinci olanın tasarımı üretime geçecek ve bu arkadaşa 1-2 bin liralık scooter hediye edilecek. Hiç böyle şey olurmu? Adam gibi bir şey (ödül, hediye, para her neyse) koysunlar ortaya da adam gibi tasarımlar yapılsın. Çocuk mu kandırıyorlar. Dünyanın en çok kazanan insanlarının endüstriyel tasarımcılar olduğunu bilmiyorlar galiba? Büyümek için büyük düşünmek ve büyük fedakarlıklar yapmak gerekir, öyle değil mi...? Keşke süper bir tasarım çıksa da bunu da bir türk firması olarak kanuni üretse de biz de gurur duysak bu markayla ama zor...
-
04 Ağustos 2007, 18:27
#7
Bence de..
Ortaya güzel bir hediye koymazlar sonra bizim motorları kimse almıyor derler..
Bu memlekette ne cevherler var aslında....
"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"
-
04 Ağustos 2007, 18:29
#8
Komtan konu başlığından sonra Menderes ÖZEL yazmalısın...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
08 Ağustos 2007, 11:58
#9
Bence böyle bir yarışma modeli olamaz...Madem motor tasarlanacak ve madem tasarım üretilecek bunun bir kriteri olmazmı???
Motorun üretilmesinden vazgeçtik tasarımını bile doru yapamıyoruz..
Motor dediğimiz sadece iki tekerlekli bir araçmıdır????Endurosu cross u scoter ı maxi scoterı supersport chopper cruiser race touring moped v.s v.s v.s birçok klasmanı varken sen yarışma düzenle tasarım yapın biz üreteceğiz deee
olacak iş midir bu?
Kurallar "daha açık" açıklansın hangi sınıf motor tasarlanacak, kriterleri ne olacak?
hepsi olabilirmi?, eğer öyleyse benim tasarladığım bir motoru üretecek hatta maketini üretecek bir delikanlı göremiyorum
Herkese Kazasız günler
-
08 Ağustos 2007, 12:13
#10
ustalardan katılım tahmin etmiyorum. piyango hayallerim matematik öğrendikten sonra eskisi kadar güçl değil. yeni mevzun portföy olsun diye katılacak birileri olur mutlaka ondan da ne derece ustaca birşey çıkar piyango olasılığı sanırım. birkaç yüz milyarı gözeden çıkartıp ustalar arası yarışma yapmada bu haberin ima ettiği atılım olmaz. bunlar bir gidon bir sele bir motor bir araya gelice motorsiklet mi oluyor sanıyorlar.
nerede viraz dengesi nerede şase güç oranı. nerede fren dengesi hmmmm. Motor takozlarının hatalı olmasından bile sarsıntıdan binilemeyen motorlar var. çoluk çocuk işi değil bu. yap bi 250 lik scooter öne disk koy durur. arka kampana zaten büyük tekerli yap moda şimdi sele altını büyük tut 1.90 ın alrındaki, adam kullanasın motoru. yapmışken bir de turbo tak bari yeni hevesliler bol bol alsın.
aslında iyi fikir 250cc iki zamanlı turbolu bir scooter yapmak lazım türkiyede o satar millet güç hastası karnım acıktı 600rr yiycem getirin bir tane
-
08 Ağustos 2007, 20:53
#11
Tanrım umarım haksız çıkarım!!
Bence bu yarışmanın bir tek amacı var. o da Türkiye de tasarlayıp üretiyoruz imajını yerleştirmek. ben size olacağı şimdiden söyleyeyim. Çizim yapılacak çizildi birinci seçilecek seçelim o da tamam peki sonra...
Sonrası yapılan çizime muadil bir şasi öncelikle seçilecek scooter olacağı için motorunu hazır da alabilirler mesela rotaxa yaptırabilinir motor ama boşverin ya lifan yada jincheng de olabilir ne fark var ki ne de olsa granajın altında . çinden de iki üç çekik gözlü arkadaş çizime bağlı kalarak grenajı tasarlayıverirler kalıplar hazırlanır ve üretime geçilir.ve 3-5 ay sonra Türkiyede montajlanır seneye de... sıkı durun
İLK TÜRK MOTOSİKLETİ herşeyi türkiyede tasarlandı hesabı satışa sunulur.
işte budur millet başka ne bekliyordunuz ki ?
Biz "motor" üretemiyoruz
biz şasi üretemiyoruz
elektrik sistemi hak getire isteriz tabiide malesef o da yok
bakalım zaman ne gösterecek. Tanrım umarım haksız çıkarım !
-
12 Ağustos 2007, 12:09
#12
Mersin İl Temsilcisi
frosen adlı üyeden alıntı
Tanrım umarım haksız çıkarım!!
Bence bu yarışmanın bir tek amacı var. o da Türkiye de tasarlayıp üretiyoruz imajını yerleştirmek. ben size olacağı şimdiden söyleyeyim. Çizim yapılacak çizildi birinci seçilecek seçelim o da tamam peki sonra...
Sonrası yapılan çizime muadil bir şasi öncelikle seçilecek scooter olacağı için motorunu hazır da alabilirler mesela rotaxa yaptırabilinir motor ama boşverin ya lifan yada jincheng de olabilir ne fark var ki ne de olsa granajın altında . çinden de iki üç çekik gözlü arkadaş çizime bağlı kalarak grenajı tasarlayıverirler kalıplar hazırlanır ve üretime geçilir.ve 3-5 ay sonra Türkiyede montajlanır seneye de... sıkı durun
İLK TÜRK MOTOSİKLETİ herşeyi türkiyede tasarlandı hesabı satışa sunulur.
işte budur millet başka ne bekliyordunuz ki ?
Biz "motor" üretemiyoruz
biz şasi üretemiyoruz
elektrik sistemi hak getire isteriz tabiide malesef o da yok
bakalım zaman ne gösterecek. Tanrım umarım haksız çıkarım !
tamamen çaresilikten böyle düşünüyorsun ama maalesef HAKLISIN
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
12 Ağustos 2007, 12:48
#13
valla ben tasarlamadım ama diger motosikletlerden aldıgım parçaları birleştirip yeni bi motosiklet olusturdum ama motosiklet NAKED, CUSTOM, CROSS, KLASİK, ENDURO karışık oldu
-
14 Ağustos 2007, 14:09
#14
frosen adlı üyeden alıntı
Tanrım umarım haksız çıkarım!!
Bence bu yarışmanın bir tek amacı var. o da Türkiye de tasarlayıp üretiyoruz imajını yerleştirmek. ben size olacağı şimdiden söyleyeyim. Çizim yapılacak çizildi birinci seçilecek seçelim o da tamam peki sonra...
Sonrası yapılan çizime muadil bir şasi öncelikle seçilecek scooter olacağı için motorunu hazır da alabilirler mesela rotaxa yaptırabilinir motor ama boşverin ya lifan yada jincheng de olabilir ne fark var ki ne de olsa granajın altında . çinden de iki üç çekik gözlü arkadaş çizime bağlı kalarak grenajı tasarlayıverirler kalıplar hazırlanır ve üretime geçilir.ve 3-5 ay sonra Türkiyede montajlanır seneye de... sıkı durun
İLK TÜRK MOTOSİKLETİ herşeyi türkiyede tasarlandı hesabı satışa sunulur.
işte budur millet başka ne bekliyordunuz ki ?
Biz "motor" üretemiyoruz
biz şasi üretemiyoruz
elektrik sistemi hak getire isteriz tabiide malesef o da yok
bakalım zaman ne gösterecek. Tanrım umarım haksız çıkarım !
kardeş walla nediyim bende kanuni kullanıcısıyım ama hakveriyorum sana.bu tasarım işi güzel bi reklam olur ama sonuç değişmeyecek gibi gelio bande.bende de hussar war oda CPI motordan alınmış.böle devam edio işte.kendileri üretse ne iyi olur du ama zor gelio herhalde.
motosiklet araç değil amaçtır kullanın, kullanmazsanız kendinizden kıllanın...
-
31 Ağustos 2007, 12:04
#15
ya evet çin en ürettirecekse motoru ne anlamı var..
ben bi ara çok çiziyordum kara kalem motorsiklet resimleri ama kara kalemim pek iyi değil daha doğrusu çüzümüm iyi değil ama nedense resimlerim fena olmuyordu.. bilmiyorum belkide yarışma bitti bile.. neyse. tr ye çok bi faydası olmucaksa niye gönderelimki okadar uğraş... neyse...
Allah Hepinizi, Kazadan, Beladan Korusun!
Çok hız yapmayın arkdaşlar, hareket felan hiç yapmayın.. dikkat edin... Ayhan Sözen: Motosiklet Hayranlarından birisiyim işte...
İlgi alanım sportif motorlar üzerine
-
31 Ağustos 2007, 13:01
#16
-
31 Ağustos 2007, 13:57
#17
tasarıma yabancı değilim tabiki sitemizi yakından takip edenler bilir daha önceleride tasarımlarımı sitemizde yayınlamıştım gerek kask olsun gerekse diğer konularda herzaman yenilikçi gelişime açık bir kişiliğim var ve tasarım yarışması için bazı çalışmalarımı değerlendirmeye alacağım selamlar
45km yol + 90km/h = 30dk. 45km yol 180km/h=15dk. kazancımız 15dk, peki kaybedeceklerimiz
-
arkadaslar.
benim hayalimde bi model var.
100de 100 benim tasarimim ve modelim.
otomobil karisimli bi motor.yada motor karisimli bi otomobil.adinida motomobil koyardik.yada otosiklet.
ama kagida dokemiyorum.bi kackere denedim.koltuk ve tekerler orantisiz oldu.
yanii bi ucube oldu.
aslinda hayalimdekileri kagida yada daha iyisi bilgisayara dokebilsem.
3 boyutlu resimler filan yapabilsem.o zaman bu modeli piacciiyo,ya bile satarim.
ama sadece hayal edebiliyorum.
tab ii hersey nasip.
az sadaka cok belayi def eder. h.s.
-
hadi artık r1 gibi bir tasarım harikası yapın kanuniye de gözümüz gönlümüz açılsın
-
komtan adlı üyeden alıntı
Kanuni Pazarlama Müdürü Sait Orhan birinci gelen tasarımın üretileceğini söylemişti. Bu yüzden tasarlarken fazla uçmayın.
Sanırım bir yanlış anlama olmuş. Bu akşam ödüller dağıtıldı, Olcan da oradaydı muhtemelen ödülleri ayrıntılı şekilde anlatacaktır; bu zevk onun.
Her neyse, Kanuni Pazarlama Müdürü Said Orhan gelecek planlarını açıkladığı konuşmasında, bu yıl değil ama önümüzdeki yıl birinci gelen motosikletin üretilmesine çalışılacağını söyledi. Çünkü bu yılın tasarımları teknik hesapları yapılmamış kağıt üstünde çizimler. Haklı olarak önüzdeki yıl "dengeli" tasarımlar istenecek ve yapılacak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)