İğneada bizi bekliyor / Menderes Özel
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
İğneada yolu üstündeki virajları, mağarası, ormanları, dereleri, gölleri ve kumsalıyla bir motosikletçinin arayabileceği her türlü macerayı sunuyor
Önümüzdeki günlerde yeni makinem ve bir grup arkadaşla Türkiye'nin Karadeniz'deki batı ucuna, Bulgaristan sınırındaki İğneada'ya gidip kampta bir hafta sonu geçireceğim. Döndükten sonra anlatırım, yine de biraz yazıyorum...
Kırklareli Pınarhisar'a veya Vize'ye nasıl giderseniz gidin, mecburi istikamet gerçekten etkileyici! Meşhur Istranca (Yıldız) Dağları'nın gizemli virajlarını (gerçek bir viraj okuludur, çok dikkatli olun) aştıktan sonra zamanında Fatih'in top dökümhanelerinin bulunduğu Demirköy'e varacak, yolun sonunda İğneada'yı bulacaksınız. Denizi, kumsalı, ormanları, gölleri, kasabalıları ve köylüleriyle, tüm bölge, buram buram Balkanlar yani çok güzel kokuyor.
Bugünlerde İğneada'da petrol sevinci yaşanıyor. Kasaba halkı, ABD şirketi Treador'un İğneada açıklarında petrol arama çalışmalarına başlamasını coşkuyla karşıladı. Treador'un bölgede yeni iş imkanları sağlayacağını düşünen İğneadalılar şimdi heyecanla "Petrol bulundu" alarmını bekliyor.
Demirköy'ü atlamayın
Bilen kentlilerin kendine sakladığı İğneada'nın halkı, yıllardır, doğada bulunabilecek tüm güzellikleri bünyesinde barındıran yörelerine turist çekebimenin derdinde. İğneada.com sitesinde, "Yapılabilecekler" başlığı altında yer alan "Diskolarda veya çay bahçelerinde eğlenebilirsiniz. Yaz akşamlarının vazgeçilmez oyunu okeyi de unutmamak gerekir" ifadeleri sanki bölgenin birkaç beach club'a ihtiyacı olduğu izlenimini uyandırıyor.
Beach club'ı aklınızdan bile geçirmeyin, geçirtmeyin; Doğal Hayatı Koruma Vakfı, İğneada'yı "Alüvyal topraklar üzerinde gelişmiş subasar ormanları, sulak alanları ve kıyı kumulları ile dengeli bir ekosistemler kompleksi olarak Avrupa'nın elde kalan birkaç iyi örneğinden biri" diye tanımlıyor.
Bölgeyi bilen, birkaç yılını oralarda geçirmiş biri olarak, İğneada yolunun motosikletçiler için en güzel rotalardan biri olduğunu söylüyorum. Giderseniz yol üstündeki Demirköy'e de mutlaka zaman ayırın. Boztaş köyünde bakkal Şenol'a benden selam söyleyin.
Motosikletiniz krosa uygunsa hudut taburundan izin alın ve Bulgaristan ile sınırı oluşturan Rezve Deresi'ne kadar inin. Bulgaristan ayağı olası bir savaş durumunda Türkiye'den zırhlı araçların geçebilmesini önlemek amacıyla Bulgarlar tarafından yıkılmış olan tarihi taş köprüyü görün. 3 km. uzunluğundaki Dubnisa Mağarası da Demirköy sınırları içinde yer alıyor; kesinlikle atlamayın!
Bir kez daha yazıyorum; Poyralı'dan sonra Yıldız Dağları'nın virajlarını (birinin halk arasındaki adı "Yol bitti komutanım"dır) çok dikkatli alın. Yola İstanbul'dan çıkarsak, 150 km'si otobandan olmak üzere 250 km. uzaktaki İğneada'ya; Silivri-Çorlu-Lüleburgaz-Pınarhisar-Demirköy-İğneada veya Saray-Vize-Poyralı-Demirköy ve İğneada rotalarını izleyerek ulaşabilirsiniz. İyi sürüşler, keyifli yolculuklar.
Yumuşak iniş için hava yastığı şart
Hava yastığı son yıllarda ciddi motosiklet kazalarında da yaralanmaları önleyici bir güvenlik ekipmanı olarak rağbet görmeye başladı. Daha önce hava yastıklı Honda Goldwing'den ve hava yastığı donanımına sahip motosiklet montlarından bahsetmiştim. Bu kez, benim de bir tane aldığım hava yastığı yelek Motoairbag'i anlatacağım.
Türkiye'ye ilk kez geçen yıl Montana tarafından getirilen Motoairbag, kazalarda en riskli bölgeleri yani boyundan başlayarak kuyruk sokumuna kadar omurgayı korumak için tasarlanmış. Motosiklet montunun üzerine giyilen Motoairbag, kaza anında şişerek hava yastığına dönüşüyor ve düşme anında darbeleri emiyor, omurgayı koruyor.
Motoairbag bir yelek gibi tüm giysilerin üzerine giyildikten sonra aktivasyon kablosu motosiklete bağlanarak kullanıma hazır hale geliyor. Bir darbe anında, sürücü belli bir mesafeye fırladığında Motoairbag, aktivasyon kablosunun ayrılması ile harekete geçiyor. Sürücü ve motor arasındaki mesafenin bir kablo aracılığı ile gözlenmesi, Motoairbag'i harekete geçiren son derece basit ama güvenli bir yöntem olarak kabul ediliyor.
Türkiye'de 550 YTL'ye satılan Motoairbag, tamamen mekanik olarak tasarlanmış, saf soğuk gaz jeneratörünün 80-85 milisaniyede şişirdiği koruyucu bir yastıktan oluşuyor. Şişirmek için patlayıcı elementlerin kullanılmadığı sistem, İtalyan D.P.I tarafından üretilen ve patenti alınan saf soğuk gaz şişirme mekanizması ile enerji kaynaklarına gereksinim duymadan çalışıyor.
İtalya'da motosikletli polislerin de kullandığı Motoairbag'in, İtalyan makamları tarafından ödüllendirildiğini de belirtelim.
Kawasaki ER-6n
649 cc, 4-zamanlı, su soğutmalı, iki silindirli motoruyla, 72 beygir güç üreten, bu gelecekten gelen canavar, benim de yeni makinem olmaya aday... Usta motosikletçilerin de aklını çelebilme yetisine sahip olan bu "çıplak", rahat kullanımıyla herkes için uygun bir motosiklet.
Viraj okulunun akıbeti
Suzuki'nin Türkiye'ye getirdiği pist yarışçısı okulu Cornerspeed, Formula 1 patronu Bernie Ecclestone'un İstanbulPark'ın işletmesini almasının ardından kelimenin tam anlamıyla hikaye oldu. Cornerspeed'i ulusal basında en iyi duyuran, biri Milliyet'in arka sayfasında, diğeri bu köşede iki kez tatminkar boyutlarda haber yapan bir "Menderes Özel" olarak, okulun astronomik düzeye ulaşan pist maliyeti yüzünden açılamayacağını bazı internet sitelerindeki yazılı açıklamalardan okuyunca şoke oldum.
Cornerspeed İletişim Sorumlusu Jülide O'Connor, yazılı açıklamasında "İstanbulPark'ın yeni yönetimi tarafından belirlenen pistin yeni kiralama koşulları Cornerspeed'e 23 Nisan 2007 Pazartesi günü bildirildi. Son koşullara göre pistin günlük kirası astronomik seviyelere ulaştığından Cornerspeed olarak bu eğitimi hayata geçirmemiz ya da katılımcılara yeni ücretleri yansıtmamız uygun bir davranış olmayacaktır" demiş.
Sözlerim Suzukici ve Cornerspeed'ci arkadaşlara: Okulunuzun açılacağını posta kutuma düşen bildirilerinizle, hatta gazeteye gelerek duyuruyorsanız, işin yattığını özetleyen bültenlerinizi de lütfen göndermeyi ihmal etmeyin. Böyle bir durumda sizin bana, benim de okuyuculara karşı sorumluluklarımızın olduğunu unutmayın. Evet arkadaşlar Cornerspeed işi yatmış!
Menderes ÖZEL
mozel@milliyet.com.tr
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
Lüleburgazdan geçerseniz, çay,kahve içmeye beklerim...
Şeytancım,
Motosiklet'i icat ettiğin için sana minnettarım...
-
igne ada yolu üzerinde manyetik alan dinlenme tesislerini es geçmeyin
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
Önümüzdeki günlerde yeni makinem ve bir grup arkadaşla...
...benim de yeni makinem olmaya aday
Menderes bey Kawasaki ER-6n mı aldılar acaba?
-
-
SmirnouF adlı üyeden alıntı
igneada icin bende 1-2 sey yazmak istiyorum,sakin ve kafa dinlemek isteyenler icin ideal bir yer.Fiyatlar ucuk degil.Halki sizi cok iyi karsilar.denizi temiz(aslinda eskiden cok daha temizdi).Yol uzerinde
Manyetik alan denen rapmayi bi tirmanin.o alanin ozelligi rampa yukari her turlu aracin kendi basina cikmasidir.arabanizi stop edin bosa atin ve rapmanin sonuna kadar benzinden tasarruf
.
"Yol bitti komutanim" virajina cok dikkat,zaten yazida belirtilmis.en usta sofore dahi zor anlar yasatabilir.ben o yolu cok defa gidip gelmeme ragmen cok defa zor anlar yasadim.1453'te Istanbulun alindiginda kullanilan devasa toplarin dokuldugu
Demirkoy Dokumhanesi gezilmeye deger.
Demirkoy Dokumhanesi'ne giden
Dupnisa Magarasi'na kesin ugrar.ama kesinlikle hava ne kadar sicak olursa olsun uzerinizde mont olmadan magaraya girmeye denemeyin yoksa 20. metrede titreye titreye geri kosarsiniz
.Artik magaradaki yarasalar evcillesmis durumda nerdeyse,insanlarda hic kacmiyolar
.
Biz yaza MT gruplari olarak geziler yapmayi planliyoz buralara.Karar verildiginde gerekli topicler acilir ve herkesin haberi olur.Isteyen gezilerimize katilabilir
saol çok güzel özetlemişsin özgür bi uşak yapıp gelecek tahmini haziran ortası veya sonu igne ada yolundayız
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
Menderes mi ? Menderez mi ?
-
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
bosverin o kadardan ne olcak siz yaziya bakin
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
-
arkadaşlar er-6n'imi sonunda, dün (cuma) aldım... yeni motorumla ilgili değerlendirmeyi yakında okuyacaksınız... ancak ilk izlenimim çok olumlu... teşekkürler
-
100 Oktan Moderatör (Komtan)
roadbuster adlı üyeden alıntı
arkadaşlar er-6n'imi sonunda, dün (cuma) aldım... yeni motorumla ilgili değerlendirmeyi yakında okuyacaksınız... ancak ilk izlenimim çok olumlu... teşekkürler
Forumda ki ilk hayırlı olsunun da benden olsun abi
Kazasız belasız sürersin inşallah, son kararın değişmedi ve turuncu aldın değil mi?
-
komtan adlı üyeden alıntı
Forumda ki ilk hayırlı olsunun da benden olsun abi
Kazasız belasız sürersin inşallah, son kararın değişmedi ve turuncu aldın değil mi?
Gürkancığım aslında seninle konuştuktan sonra biraz daha düşünüp kararımı değiştirdim. Turuncunun hala bu makineye çok yakıştığını düşünmeme rağmen son kararım siyah oldu. Ama bence ER-6n'e en çok yakışan renk sarı; ne yazık ki bu yıl bu renk yok.
-
roadbuster adlı üyeden alıntı
arkadaşlar er-6n'imi sonunda, dün (cuma) aldım... yeni motorumla ilgili değerlendirmeyi yakında okuyacaksınız... ancak ilk izlenimim çok olumlu... teşekkürler
Hayırlı olsun, kazasız belasız binersiniz umarım İzlenimlerinizi merakla bekliyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)