Piaggio’nun, yepyeni maxi scooter’ı X10 350, hatlarıyla adeta bir çizgi romandan fırlamış. Trafikte meraklı bakışlar altında test ettiğimiz X10, şehir içi kullanım için ideal
Elektronikte Japon, mekanikte Alman, tasarımda İtalyan’ın üzerine tanımam. Piaggio’nun 2012 sonunda çıkardığı maxi scooter X10 350’nin üzerinde geçirdiğim 5 gün ve trafikte aldığım tepkiler bu görüşümü pekiştirdi. İtalyan devi Piaggio’nun X10 350‘si, sanki tasarımcı eskizinin hayata geçirilmiş hali; fütürist hatlarıyla sanki bir İtalyan çizgi romanından fırlamış gibi duruyor.
330 cc’lik motoru şehir için ideal bir hacimde olmasına rağmen, yüzde 37 özel tüketim vergisi de eklendiğinde 8.300 euro’ya satılan X10’un gri, gece mavisi, kahverengi ve siyah renk seçenekleri var. ‘2012 mahsülü’, yepyeni bir motora sahip X10’da, gaz verdiğinizde ilk dikkatinizi çeken hırçınlıktan uzak kalkışı. Gazı artırdıkça, motorun binicisini mest eden tepkisi X10’un sofistike yapısının da habercisi.
Hafif ama kendinden emin şasesi sayesinde, motorun manevra kabiliyeti yüksek. Çok düşük hızlarda bile yol almak ve yön değiştirmek çocuk oyuncağı. Bunda kötü zeminde, sürüş konforu ve dengeye büyük katkısı olan 15 inç’lik ön tekerin de rolü büyük.
Motosikletin yerden 760 mm. yüksekteki selesi, binici ve yolcuyu, birkaç yüz kilometrelik uzun yollarda yormayacak izlenimi veriyor. 33 beygirlik güç, binici, yolcu ve artı 52 litrelik bagajı da rahat rahat uçuracak yeterlilikte. Sele altı bagaj iki kask alabilir; ön taraftaysa eldiven gibi ufaklıklar için biri kilitli, küçük üç bagajımsı daha var.
Scooter’ın korunaklı yapısı, onu takım elbiseyle bile iş-ev-iş hattında üst/baş kirlenmeden idare edilebilir kılıyor.
Çifte ABS fren ve çekiş kontrol sistemi motosikletin standart özellikleri. Sedan bir otomobildekinden farksız kontrol panelindeki LCD ekran, dahili bilgisayardan yakıt tüketimi, hararet, yolculuk süresi, çevre ısısı, buzlanma alarmı, akü voltajı gibi gerekli bilgileri fazlasıyla veriyor. Panelde ABD, ASR, yağ basınç gibi durumları aktaran tam 11 uyarı ışığı bulunuyor.
Bir depo = 360 km.
196 kiloluk scooter’ın yakıt kapasitesi 15.5 litre; bir depo benzinle 360 km. yol yapabiliyor. X10 350, iki farklı performansla kullanılabiliyor. Tek tuşla bir asfalt canavarına dönüşen X10, yakıt ekonomisi gereken bir durumda eko moda geçirilebiliyor.
Motoru denediğim 5 gün, soğuk, yağmurlu ve rüzgarlıydı. Güneşli bir havada tadını çıkaramadığım X10’un ıslak zemindeki tutuşuna hayran kaldım. Sert rüzgardaki istikrarınıysa, fantastik hatlarına borçlu. Anlaşılan motosiklet hazır hale gelmeden önce rüzgar tünelinde ciddi mesai yapmış.
Türkiye’ye 350 cc’lik modeli gelen X10’un dışarıda farklı kullanıcı ihtiyaçlarını tatmin edecek şekilde 125 ve 500 cc’lik modelleri de var. Ancak performans, kompaktlık, düşük yakıt tüketimi ve Piaggio’nun yepyeni 350 cc’lik motorunu tek bünyede buluşturan bu motor, yurt dışında da deneyimli scooter’cıların tercihi.