Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

iTALYAN STiLi Piaggio X10 / Menderes Özel

    Leoncino
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    Piaggio’nun, yepyeni maxi scooter’ı X10 350, hatlarıyla adeta bir çizgi romandan fırlamış. Trafikte meraklı bakışlar altında test ettiğimiz X10, şehir içi kullanım için ideal

    Elektronikte Japon, mekanikte Alman, tasarımda İtalyan’ın üzerine tanımam. Piaggio’nun 2012 sonunda çıkardığı maxi scooter X10 350’nin üzerinde geçirdiğim 5 gün ve trafikte aldığım tepkiler bu görüşümü pekiştirdi. İtalyan devi Piaggio’nun X10 350‘si, sanki tasarımcı eskizinin hayata geçirilmiş hali; fütürist hatlarıyla sanki bir İtalyan çizgi romanından fırlamış gibi duruyor.

    330 cc’lik motoru şehir için ideal bir hacimde olmasına rağmen, yüzde 37 özel tüketim vergisi de eklendiğinde 8.300 euro’ya satılan X10’un gri, gece mavisi, kahverengi ve siyah renk seçenekleri var. ‘2012 mahsülü’, yepyeni bir motora sahip X10’da, gaz verdiğinizde ilk dikkatinizi çeken hırçınlıktan uzak kalkışı. Gazı artırdıkça, motorun binicisini mest eden tepkisi X10’un sofistike yapısının da habercisi.



    Hafif ama kendinden emin şasesi sayesinde, motorun manevra kabiliyeti yüksek. Çok düşük hızlarda bile yol almak ve yön değiştirmek çocuk oyuncağı. Bunda kötü zeminde, sürüş konforu ve dengeye büyük katkısı olan 15 inç’lik ön tekerin de rolü büyük.

    Motosikletin yerden 760 mm. yüksekteki selesi, binici ve yolcuyu, birkaç yüz kilometrelik uzun yollarda yormayacak izlenimi veriyor. 33 beygirlik güç, binici, yolcu ve artı 52 litrelik bagajı da rahat rahat uçuracak yeterlilikte. Sele altı bagaj iki kask alabilir; ön taraftaysa eldiven gibi ufaklıklar için biri kilitli, küçük üç bagajımsı daha var.

    Scooter’ın korunaklı yapısı, onu takım elbiseyle bile iş-ev-iş hattında üst/baş kirlenmeden idare edilebilir kılıyor.
    Çifte ABS fren ve çekiş kontrol sistemi motosikletin standart özellikleri. Sedan bir otomobildekinden farksız kontrol panelindeki LCD ekran, dahili bilgisayardan yakıt tüketimi, hararet, yolculuk süresi, çevre ısısı, buzlanma alarmı, akü voltajı gibi gerekli bilgileri fazlasıyla veriyor. Panelde ABD, ASR, yağ basınç gibi durumları aktaran tam 11 uyarı ışığı bulunuyor.



    Bir depo = 360 km.

    196 kiloluk scooter’ın yakıt kapasitesi 15.5 litre; bir depo benzinle 360 km. yol yapabiliyor. X10 350, iki farklı performansla kullanılabiliyor. Tek tuşla bir asfalt canavarına dönüşen X10, yakıt ekonomisi gereken bir durumda eko moda geçirilebiliyor.
    Motoru denediğim 5 gün, soğuk, yağmurlu ve rüzgarlıydı. Güneşli bir havada tadını çıkaramadığım X10’un ıslak zemindeki tutuşuna hayran kaldım. Sert rüzgardaki istikrarınıysa, fantastik hatlarına borçlu. Anlaşılan motosiklet hazır hale gelmeden önce rüzgar tünelinde ciddi mesai yapmış.



    Türkiye’ye 350 cc’lik modeli gelen X10’un dışarıda farklı kullanıcı ihtiyaçlarını tatmin edecek şekilde 125 ve 500 cc’lik modelleri de var. Ancak performans, kompaktlık, düşük yakıt tüketimi ve Piaggio’nun yepyeni 350 cc’lik motorunu tek bünyede buluşturan bu motor, yurt dışında da deneyimli scooter’cıların tercihi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    düzce
    Motosikleti
    2002 Aprilia Atlantic 500
    şehir içi kullanılıcak bir scooter için çok pahalı.

  3. #3
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Canlısı prototip gibi görünüyor. Sanki bir 10 - 15 yıl sonra üretilmek üzere tasarlanmış gibi. Çok etkileyici bir görünümü var.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  4. #4
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Yazık günah ya, bikaç parça yap şu ön farı. Sinek denk geldi diye komple ön mü alıcaz. Japon, Alman... bilmiyormu bunu yapmayı :/

    Tasarım tasarım... anladık, saygımız sonsuz, şehir içi trafikte günlük kullanım amaçlı olmadığını belirtmeli ozaman.

    Ayda yılda bir kordon boyu keyif gezisi için katlanılabilir, yoksa ön, sağ yan, sol yan en dış hatlarda ön far olması büyük saçmalık :/
    350cc scooter 20.000 TL olduğuna göre, parça fiyatları çok çok ekonomik olsa gerek. Nakit alıyor en başından herhalde
    Klasik bir Italyan geleneği, fiyat ve vaad edilenin yine sadece fanatiklerine hitap edeceğini düşünüyorum
    Hemen hemen aynı fiyat aralıklarında, aynı sınıfta olan iki motosiklet herzaman kıyasa açıktır bana göre
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazık günah ya, bikaç parça yap şu ön farı. Sinek denk geldi diye komple ön mü alıcaz. Japon, Alman... bilmiyormu bunu yapmayı :/

    Tasarım tasarım... anladık, saygımız sonsuz, şehir içi trafikte günlük kullanım amaçlı olmadığını belirtmeli ozaman.

    Ayda yılda bir kordon boyu keyif gezisi için katlanılabilir, yoksa ön, sağ yan, sol yan en dış hatlarda ön far olması büyük saçmalık :/
    350cc scooter 20.000 TL olduğuna göre, parça fiyatları çok çok ekonomik olsa gerek. Nakit alıyor en başından herhalde
    Klasik bir Italyan geleneği, fiyat ve vaad edilenin yine sadece fanatiklerine hitap edeceğini düşünüyorum
    Hemen hemen aynı fiyat aralıklarında, aynı sınıfta olan iki motosiklet herzaman kıyasa açıktır bana göre
    http://b1304.hizliresim.com/18/5/lt1kj.jpg
    Motoru düşürmek için mi alıyorsun? Ayrıca motor yana düştüğünde fara zarar gelmez, fara zarar gelebilmesi için yanındaki parçanın da kırılması lazım. Öyle bir darbede de zaten herhangi bir scooterın da farı zarar görür. Tasarım olarak bence integra ile karşılaştırılmaz. Sadece fiyat olarak bakacaksak mesela x-evo 250 10800 TL, 250cc bir İtalyan için çok uygun bir fiyat bence. Ayrıca fotoğrafta göründüğünden daha büyük/ihtişamlı olmasına rağmen gayet kıvrak, şehir içinde kullanılabilen bir motor.

  6. #6
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru düşürmek için mi alıyorsun?
    Düşürmeyi hiç düşünmedim aslında

    Garaj kapısına sürtme, trafikte araç aynalarına dokunma falan hayal ettim
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  7. #7
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazık günah ya, bikaç parça yap şu ön farı. Sinek denk geldi diye komple ön mü alıcaz. Japon, Alman... bilmiyormu bunu yapmayı :/

    Tasarım tasarım... anladık, saygımız sonsuz, şehir içi trafikte günlük kullanım amaçlı olmadığını belirtmeli ozaman.

    Ayda yılda bir kordon boyu keyif gezisi için katlanılabilir, yoksa ön, sağ yan, sol yan en dış hatlarda ön far olması büyük saçmalık :/
    350cc scooter 20.000 TL olduğuna göre, parça fiyatları çok çok ekonomik olsa gerek. Nakit alıyor en başından herhalde
    Klasik bir Italyan geleneği, fiyat ve vaad edilenin yine sadece fanatiklerine hitap edeceğini düşünüyorum
    Hemen hemen aynı fiyat aralıklarında, aynı sınıfta olan iki motosiklet herzaman kıyasa açıktır bana göre
    http://b1304.hizliresim.com/18/5/lt1kj.jpg
    Kasko diye bir imkan var. Yaptırırsın gerisini düşünmezsin.
    Çok pahalı , yada Türkiye şartlarında mantıklı değil diyebilirsin ama onu tasarlayan adamın umrunda bile değil. (bencede haklı )

    Not : Bazıları italyan sever. tadını almayan bilmez.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  8. #8

    Üyelik
    24 Nisan 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    modenas gt135
    kolay gelsin

    mevcutta modenas gt135 kullanıyorum

    biraz araştırdım ve scooter almaya karar verdim.

    önce honda integra dedim 700 cc yakıtı az ve uzun yola gidebilirim diye
    sonra piaggio x10 300 gördüm

    benim için bagaj hacmi çok önemli resmi görüşmelere takım elbise ile gitmek zorunda kalıyorum
    kask elde sorun oluyor.
    mevcut motorumda arkaya 52lt kappa aldım öne 25lt bir çanta aldım birde sırt çantam var
    ciddi sorun oluyor
    x10 da 2 tane usb 1 çakmaklık çıkışı ve koltuk altı hacmi birde arka çanta alınca yeter diye tahmin ediyorum
    x10 için uzun yola gidilebilir diye okudum
    teker çapı aynı gördüğüm kadarıyla
    yakıt da aynı imiş birde siz kullanıcılara sormak istedim.
    yukarda okuduğum kadarıyla iki model içinde kullanıcı var burada
    sizin tavsiyeniz nedir.
    integra mı?
    x10 mu? ve gerekçeleri
    teşekkür ederim


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler