Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Hangi Yağ ? (10-40W)

Katılımcı sayısı
90. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • MOBIL 1 Racing 4T 10-40W

    24 26.67%
  • MOTOREX Top Speed 4T 10-40W

    2 2.22%
  • MOTUL 3000V 10-40W

    48 53.33%
  • Diğer...

    16 17.78%
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

3'lü Yağ Kıyaslaması (Anket)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Arkadaşlar yeni aldığım motor(Hyo RT125) için epey bir yağ araştırmasına girdim. Ve 3 marka arasında karasız kaldım. Özellikle tam sentetik olmasını istiyorum yağın ama her markada bulmak zor. Tecrübelerinize göre seçiminizi ve mümkünse açıklamasını yapmanızı istiyorum. Motorum için kullanım kılavuzunda 10-40W yağ öneriliyor. Yağın fiyatı benim için önemli değil(Motor yağına 10~15 TL fazla vermek beni üzmez)

    MOBİL 1 racing 4T 10-40W

    MOTOREX TOP SPEED 4T 10W40

    MOTUL 300V 10-40W (piyasada neredeyse yok, belki 15-50W modeli var)

    Yada "ben bu yazdıklarından denedim ve bunların dışında sana 'şu' markayı öneriyorum" diyebilirsiniz.
    buberk bunu beğendi.
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    her motorda tam sentetik kullanılmaz
    yüksek devirli motorlarda kullanılır
    K o r @ y bunu beğendi.

  3. #3
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı farcob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her motorda tam sentetik kullanılmaz
    yüksek devirli motorlarda kullanılır
    "Kullanılmaz"dan kastınız "gerek yok" gibi bişey mi? Yüksek devirli olmayan motorda tam sentetik kullanırsak zararlı mı olur?
    #sürenadam

  4. #4
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Kullanılmaz"dan kastınız "gerek yok" gibi bişey mi? Yüksek devirli olmayan motorda tam sentetik kullanırsak zararlı mı olur?
    zararlı değil de.... farcop abi boşuna 3-5 tl kuruş fazla vermiş oluruz demek istiyor sanırım ...

  5. #5
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zararlı değil de.... farcop abi boşuna 3-5 tl kuruş fazla vermiş oluruz demek istiyor sanırım ...
    Belkide... Ama ben her türlü motorda (ki sonuçta benim motor da +8.000 d/dk yapabiliyor) tam sentetik yağın, sentetik veya yarı sentetik yağa göre daha sağlıklı olacağı kanısındayım. Hele ki uzun vadede. Aksini iddia eden vardır belki.

    Bir de 2000 km de bir 10TL pahalı yağ kullansam 100 km de 5 kuruş fazla ödemiş olacam. Yani şu anki durumda 100km de 12.9 TL değil de 12.95 TL ödiycem. Bu sorun olmaz bana, olmamalı zaten
    #sürenadam

  6. #6
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    mineral yağ, motor ısısı değiştikçe niteliği değişen ve akışkanlığı farklılaşan, petrolden elde edilen organik bir yağdır.


    sentetik yağ, tamamen labratuvarda geliştirilmiş yapay bir yağdır ve nitelikleri mineral yağdan her türlü çok daha iyidir.


    yarı sentetik yağ, mineral ve sentetik yağların karışımından oluşan yağdır....


    mineral yağ özellikle motor soğukken akışkanlığı zayıf ve metale yapışma özelliği düşüktür. dolayısı ile motor normal çalışma ısısına çıkana kadar oldukça pasif kalarak ilk 5 - 10 km de motorun normalde 250 - 300 km de aşınacağı kadar çok aşınmasına sebep olur.

    sentetik yağlar, özellikler soğuktaki akışkanlığı başarılı, metale tutunma özelliği yüksektir. bunun için geliştirilmişlerdir. motor normal çalışma ısısına çıkana kadar da yeterli yağlama sağlayarak ilk 5 - 10 km de motorun yaklaşık 20 - 30 km de aşınacağı kadar aşınmasına sebep olur.


    özellikle mineral yağlar yüksek devirlerde ve motor normal şartlarından daha sıcakken ( yüksek performans sürüşlerde, uzun yol vs ) yüksek sıcaklık ve beraberindeki basınç sebebi ile nitelikleri zayıflayarak yağlama özelliği yetersiz hale gelebilir.


    kısacası her şartta sentetik yağ mineral yağı döver....

    he, x markanın sentetik yağı ile y markanın mineral yağını kıyaslasan ne olur bilemem

    ama x markanın sentetik yağı, x markanın mineral yağını her türlü döver.




    normal araçlarda transmisyon(vites kutusu) yağı olarak, yüksek sıcaklığa maruz kalmayan parçalar olduğundan, motor parçalarına göre daha düşük hızlarda sürtünme oluşturduğundan daha dolgun ve yoğun yağlar tercih edilir. bu da transmisyon ömrünü hayli uzatır.

    ancak motosikletlerde transmisyon dişlileri, boyut ve işlevleri bakımından motorun ana parçaları kadar strese maruz kalır ve buna uygun olarak daha akışkan ve ısı direnci yüksek yağlar tercih etmek gerekir. bunlar da normal motor yağlarının özellikleri olduğu için motosikletlerde motor yağı ile transmisyon yağı aynıdır.

    yani motosikletler için özel olarak üretilmiş yağlar bana göre biraz hikaye ...

    yukarıdaki markalardan tercihim mobil1 olur.
    !?

  7. #7

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    yani motosikletler için özel olarak üretilmiş yağlar bana göre biraz hikaye ...
    Kesinlikle.Düşünüyorum öyle bir yag yapmışlarki motor için normal yağlardan daha mükemmel fakat debriyaj balatasının kaçırmasını önlüyor.Bu şu demek:daha az kaygan..........Kaldıki normal yağ ile kaydıran bir balatam hiç olmadı.Adam ilan vermiş çil çil motor 20 000 km de ve eklemiş:debriyaj balatası yeni değişti.....Bu adam yazarsa bir paylaşım sitesine normal yağ koydum debriyajım sıyırmaya başladı diye ve okuyan da inanırsa normal yağ debriyajın sıyırmasına,kaçırmasına sebep olur...Ne olmuş olur gereksiz yere rant.......Normal araç yağı koyup 200 000 km motor açtırmadan kullananı biliyorum.Kendim kullandım 150 bin km normal yağ ile.10 bin devir görebilen motorlar.Hiçde devirsiz degil yani..Hadi adamınkine inanmadım kendiminkine de mi inanmayacağım.Yada sentetik yağ kullansaydık 500.000 km mi kullanacaktık.Oda kuryeydi bende kuryeydim.Allah ne verdiyse kullanıyoruz yeri geliyo.Amacım araçlarda veya kullanıcılarda mukayese değil belirtmek istediğim daha az para karşılığında aynı işlevi görecek ürün alabiliriz.Birilerini gereksiz yere paraya boğmanın kime ne yararı var.Alacaz verecez ekonomi canlanacak diye öpülmenin anlamı yok bence.

  8. #8
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    castrol 10 40 sentetik yag her yağ markasını döver bencede
    cool113 bunu beğendi.
    Mustafa Kemal Atatürk

  9. #9
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle.Düşünüyorum öyle bir yag yapmışlarki motor için normal yağlardan daha mükemmel fakat debriyaj balatasının kaçırmasını önlüyor.Bu şu demek:daha az kaygan..........Kaldıki normal yağ ile kaydıran bir balatam hiç olmadı.Adam ilan vermiş çil çil motor 20 000 km de ve eklemiş:debriyaj balatası yeni değişti.....Bu adam yazarsa bir paylaşım sitesine normal yağ koydum debriyajım sıyırmaya başladı diye ve okuyan da inanırsa normal yağ debriyajın sıyırmasına,kaçırmasına sebep olur...Ne olmuş olur gereksiz yere rant.......Normal araç yağı koyup 200 000 km motor açtırmadan kullananı biliyorum.Kendim kullandım 150 bin km normal yağ ile.10 bin devir görebilen motorlar.Hiçde devirsiz degil yani..Hadi adamınkine inanmadım kendiminkine de mi inanmayacağım.Yada sentetik yağ kullansaydık 500.000 km mi kullanacaktık.Oda kuryeydi bende kuryeydim.Allah ne verdiyse kullanıyoruz yeri geliyo.Amacım araçlarda veya kullanıcılarda mukayese değil belirtmek istediğim daha az para karşılığında aynı işlevi görecek ürün alabiliriz.Birilerini gereksiz yere paraya boğmanın kime ne yararı var.Alacaz verecez ekonomi canlanacak diye öpülmenin anlamı yok bence.

    ben orda motosikletler için özel üretilmiş yağlar bana göre biraz hikaye demiştim motorlar için üretilmiş yağlar dememiştim... yanlış düşünüyosun bence.

    pratikte mineral yağ ile sentetik yağ motor ömründe epey farkeder. her ne kadar yüksek devirli bi araç kullansan da, her zaman yüksek devirli kullanmayabilirsin. ayrıca bu kullanım alışkanlıkların ve kullanım mevsimlerinle de alakalı.

    motoru bi çalıştırıp 70 km gidiyosan, stop ettikten sonra motor soğumadan tekrar çalıştırıp bi 40 km daha gidiyosan menzilin uzunsa, ilk çalıştırma sıkıntısı zaten azalır. ikinci sıkıntı olan yüksek devir ve uzun süreli kullanımlarda oluşan normal çalışma sıcaklığının üstü zorlamalarda da sıkıntı oluştuğundan, eğer bu aralığa da çok çıkmıyorsan sıradan bir mineral yağ da motorun zaten uzun ömürlü olmasını sağlar.

    ortalama bi motosiklet, aşırı sıkıştırmaya, sürekli son devirlere zorlanmadığı sürece zaten 100.000 km üstü dayanması gerekir rektefiye görmeden. göremiyorsa, bu kullanıcıları ile alakalı bir bilinçsiz kullanımı gösterir.

    eğer bir motosikleti sıfır alıp da ömrü boyunca hep aynı kişi kullanmışsa, hangi yağ olursa olsun 100.000 km üstü dayanır zaten.

    ben ne zaman tam sentetik olmayan yağ koysam vites geçişlerinde, debriyaj işlevinde sorunlar gördüm. vitesler sert, keyifsiz, debriyaj motor soğukken zor bırakan ısınınca tam kavramayan haller alır. sıkıntı da sıkıntı.

    yağ motorun her deliğinden geçen bi sıvı. motor için kan gibi... bilmiyorum. ben sevdiğim bir motosiklete öyle 10 lira - 20 lira farka bakarak biraz daha az ama idare eder bir yağ koyamam

    he, ticari amaçlı kullanıyosundur, 2000 - 3000 liralık motordur. 200bin km de ona vereceğin ekstra yağ parası ile gider yeni bi motor alırsın onları bilemem ama agresif devirli yüksek ccli bir motosiklet kullanıyosan eminim mineral yağ koymak istemezsin
    !?

  10. #10
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zararlı değil de.... farcop abi boşuna 3-5 tl kuruş fazla vermiş oluruz demek istiyor sanırım ...
    biara epey araştırmıştım.emin değilim ama tam sentetik yağ ufak motorlar için zararlı
    gibi aklımda kalmış..benim servis 15x50 mobil koyuyormuş,tam sentetik,döndüm 10x40
    castrola bu seferde yağ eksiltmeye başladı 200 cl kadar

  11. #11
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Yada sentetik yağ kullansaydık 500.000 km mi kullanacaktık ....Birilerini gereksiz yere paraya boğmanın kime ne yararı var.Alacaz verecez ekonomi canlanacak diye öpülmenin anlamı yok bence.
    Amaç birilerini paraya boğmak değil, eğer bir fark yaratıyorsa paraya acımam diyorum sadece ki ~10 TL gibi bir paradan bahsediyoruz. Ayrıca yorumunuzu tam anlayamadım(birkaç kere okudum), normal yağdan kastınız araba yağı mı? Eğer araba yağları da aynı işlevi görüyor, motor yağlarına yönelterek bizi kandırıyorlar, rant sağlıyorlar diyorsanız eğer nasıl bir rant anlamadım çünkü araba yağlarına da çok yakın bir para ödüyoruz.

    Alıntı farcob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biara epey araştırmıştım.emin değilim ama tam sentetik yağ ufak motorlar için zararlı
    gibi aklımda kalmış..benim servis 15x50 mobil koyuyormuş,tam sentetik,döndüm 10x40
    castrola bu seferde yağ eksiltmeye başladı 200 cl kadar
    Sentetik yağların küçük motorlar için zararlı olması gibi birşey mümkün değil çünkü küçük motor ve büyük motor arasında fark yok. Yani yağ teknolojisi dünyasında küçük/büyük motor gibi bir ayrım bulunmuyor. Belki scooter yada vites kutusuna göre bazı modeller için tam sentetik yağı gerekli görmüyor olabilirler(maddi açıdan) ama bence her türlü sentetik yağ motor için daha faydalı. Yada aklınızda kalan şey şu olabilir; akışkanlık değerleri sizin motora-debriyaja uymayan bir tam sentetik yağ yerine akışkanlık değeri daha uygun olan bir yarı sentetik yağ kullanmış olabilirler, bu sebepten de sentetik yağ için de zararlı demiş olabilirler.

    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normal araçlarda transmisyon(vites kutusu) yağı olarak, yüksek sıcaklığa maruz kalmayan parçalar olduğundan, motor parçalarına göre daha düşük hızlarda sürtünme oluşturduğundan daha dolgun ve yoğun yağlar tercih edilir. bu da transmisyon ömrünü hayli uzatır.

    ancak motosikletlerde transmisyon dişlileri, boyut ve işlevleri bakımından motorun ana parçaları kadar strese maruz kalır ve buna uygun olarak daha akışkan ve ısı direnci yüksek yağlar tercih etmek gerekir. bunlar da normal motor yağlarının özellikleri olduğu için motosikletlerde motor yağı ile transmisyon yağı aynıdır.

    yani motosikletler için özel olarak üretilmiş yağlar bana göre biraz hikaye ...

    yukarıdaki markalardan tercihim mobil1 olur.
    Bence motor yağlarını araba yağlarından ayıran en büyük özelliği 10-40W gibi akışkanlık/sıcaklık değerlerinin farklı olması. Bunun asıl sebebi de vites kutusu. Yani arabalarda 0-60W yağ bile kullanılıyor, böyle bir değer motorlar için mümkün değildir, çünkü vites kutusu yüzünden. Ancak burada şu sonuca ulaşabiliriz; "Ozaman benim motor 10-40W yağ istiyorsa herhangi bir 10-40W araba yağı da işimi görür". Evet doğrudur ancak ben bu araba yağlarında vites-kutusu yağlama durumunun düşünülmeden üretildiği için motosiklet yağları ile 1'e1 aynı olduklarını kesinlikle düşünmüyorum. Evet akışkanlık/sıcaklık değerleri çok benzer olabilir ancak yağın içinde milyon tane katkı maddesi var. En basit motosiklet bile arabadan daha fazla deviri rahatlıkla çevirdiği ve motor+vitesin aynı anda yağlanması gerektiği için, motosiklet yağlarındaki bazı katkı maddelerinin, aynı değerlerdeki araba yağlarındaki katkı maddelerinden daha farklı olduğunu düşünüyorum. Ki motor yağı teknolojisi çok basit bişey değil, zaten olsaydı yukarıdaki ankette bulunan MOTOREX sadece motosiklet yağı üretmezdi. Bazı katkı maddeleri farklı olduğunu düşünmemin sonucunda yine şöyle bir kanıya varıyorum; belki araba yağı kullanmak motosikletin motor kısmına daha uygun gelebilir(motosiklet yağlarına göre) ama vites kısmının yağlanması için aynı şey ortaya çıkmayabilir. Yada araba yağı hem vitese hemde motosikletin motoruna daha uygun değildir çünkü vites kısmı ve yüksek devir(+8.000d/dak) çevirebilen bir motor düşünülerek üretilmemiştir. Motosiklet yağlarının ben en performanslı yağ olduklarından ziyade en optimum(hem vites hem de yük.dev. motor için = dolaylı yoldan daha fazla performans) yağ olduklarını düşünüyorum. Tabi araba yağları için de markadan markaya göre motosikletler için başarı/uygunluk oranı değişebilir ancak yine de sadece motosikletlere özel yağ ürünlerini tercih etme taraftarıyım.

    Çok uzun yazdım mı ne yaptım...
    planet58 bunu beğendi.
    #sürenadam

  12. #12

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Bir ürün eğer fiyat farkından dolayı ;daha kaliteli ise yani kullanıldığı alanda daha iyi performans ve daha uzun kullanım ömrü veriyorsa fiyatının yüksek olması mantık dahilinde anlaşılabilir.Ürün analiz raporlarınada yüzde birlik farktan dolayı eger yüzde otuz kırk hatda elli fiyat farkı yaratıyorsa
    Petrol ofisi maksi moto motosiklet yagı 10-40 Yoğunluk, @ 15°C g/ml ASTM 4052 0,873
    Parlama Noktası COC, °C ASTM D 92 210
    Kinematik Viskozite
    40°C'de mm2/s
    100°C'de mm2/s ASTM D 445 101
    15
    Viskozite İndeksi ASTM D 2270 156
    Akma Noktası, °C ASTM D 97 -30
    buda binek araç yagı.SAE Viskozite Sınıfı 10W-40
    Yoğunluk, @ 15°C g/ml ASTM 4052 0,873
    Parlama Noktası COC, °C ASTM D 92 226
    Kinematik Viskozite
    40°C'de mm2/s
    100°C'de mm2/s ASTM D 445 91,18
    13,76
    Viskozite İndeksi ASTM D 2270 154
    Akma Noktası, °C ASTM D 97 -33
    bu da standart 20-50 SAE Viskozite Sınıfı 20W-50
    Yoğunluk, @ 15°C g/ml ASTM 4052 0,89
    Parlama Noktası COC, °C ASTM D 92 228
    Kinematik Viskozite
    40°C'de mm2/s
    100°C'de mm2/s ASTM D 445 179,8
    20,02
    Viskozite İndeksi ASTM D 2270 129
    Akma Noktası, °C ASTM D 97 -24
    bu da tam sentetik motorsiklet yağı 15-50 Tipik Özellikler
    Yoğunluk, @ 15°C g/ml ASTM 4052 0,848
    Parlama Noktası COC, °C ASTM D 92 218
    Kinematik Viskozite
    40°C'de mm2/s
    100°C'de mm2/s ASTM D 445 111,3
    17,10
    Viskozite İndeksi ASTM D 2270 168
    Akma Noktası, °C ASTM D 97 -44
    *Tipik değerler üretimden üretime küçük farklılıklar gösterebilir.
    Bu kalite degil rantdan faydalanma olur.Aynı kutuyu alla pulla piyasaya sür.Pazarlama taktiginden başka birşey mi ?Değilde ney?Zaten birçok motorun yağ kullanım şablonunda ülkemizin mevsim normalleri aralığındaki , doğu ve güneydoğu bölgesi illeri ve birkaç yüksek rakımlı bölgenin kış şartları hariç 20-50 kullanımı zaten standartlar içinde gösterilmiş.Söyledigim tabiki 250- 300 km hız gören motorlar için değil.Yani orta karara kadar yaklaşık 10;1 sıkıştırma oranı sınırlarında 150-200 km hız sınırlarına kadar performansa sahip(rakamlarda iddialı degilim kafalarda şablon oluşturabilmek için veriyorum..... iddialı degilim)Araçlar için sürücüler bence yağlara fazladan para verip yağdan mucizeler beklemesinlar.Merdiven altı üretim olmayan,bir litrelik(3-4 litrelik kutulara güvenmiyorum)orta fiyatlı bir yağ fazlasıyle işgörür.Ticari kullanan performans ve verim konusunda sorun yaşamıyorsa gündelik kullanan neden problem yaşasın.3-4 Litrelik yağlarla ilgili:Coca cola nın fabrikasında çalışan bir arkadaşımdan duydugum şu cümle: Promasyon zamanları cola bira ve diger meşrubat tanklarına 10 ar ton extra su katıldığında ürünün içiminde asla fark yaratmayan bir hacim elde ediliyor.Bu promasyonları net anlatıyordur umarım.

  13. #13
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    ipone full katanayı ne olursa olsun bir kerede olsa dene. ben motoul 300v koydum. ipone a geçince motorun sesi değişti. 1 kerede olsa kullan derim.

  14. #14
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    petrol ofisi 5w-30 yağ çıkarmış, tam sentetik. 26 lira perakende fiyatı var. nasıldır acaba? yaza doğru buna mı geçsem?

    memlekette castrol power1 scooter bulamıyorum da...

    en son yamalube 15w-50 aldım. 2-3 gündür sürüşte pek fark yok gibi. yakıtta nasıl olacak bakalım. en son tüketimim 17 tl=110 km.

  15. #15
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    ben motosiklette fikrim yok ama otomobilde mobil 1 in diğerlerinden çok üstün olduğunu yıllardır deneyerek kullanarak gördüm.bizim arabada bi akrabanın eskiden mobil benzin istasyonu işletmesiyle de bağlı olarak ki şimdi sadece yağ satıyo,yaklaşık 25 yıldan beri mobil 1 kullanıyoruz.hatta bizde eski bi şahin vardı yağı devamlı köpürtüyodu hangi yağ olursa olsun babam denemiş sadece mobilde olmuyo derdi ne hikmetse.mc laren sponsorluk olarak değil sadece hem f1 arabalarında hem de mercedesle ortak yaptığı high tech arabalarında da mobil kullanıyo mesela.
    bu arada SYANUR arkadaşın imzasındaki aşk tarifi çok hoş olmuş biraz haşin ama farklı....

  16. #16
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı kaan898 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mobil 1 için anlattığın hikayelerden benzerlerini bende duydum. Kesinlikle kalitesiz olduğunu düşünmüyorum. Hatta ilk 3'e girer bence. Ancak iyinin de iyisi olur mu dedirten bir video izlemiştim. Bence yağlar arasındaki numara farkları da etkili olabilir ama Motul'dan beklemediğim bir sonuç da değil doğrusu;

    http://www.youtube.com/watch?v=3cChm-dqZts



    [Bu arada imzam(aşkın tarifi) alıntıdır. Ama gerçekten güzel bir alıntı değil mi, teşekkür ederim ]
    #sürenadam

  17. #17
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    çok fazla araştırmaya gerek yok, castrol power1 her şekilde işini görecektir, yeterki değişim zamanını geçirme..
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Motosiklet yağı diye birşey yok deyip bir de bunun üzerine destekleme yazıları yazılmasını anlamak mümkün değil. Motosikletlerin çoğunda motora koyulan yağ, debriyaj ve dişli kutusunu da yağlar. Normal otomobil yağı dişliler arasındaki basınçlara dayanamaz. Üstelik motorsikletler her zaman otomobillerden daha yüksek devirlerde çalışırlar ve bir kısmı hava soğutması ile soğurlar. Adamlar Jaso standartlarını sırf rant sağlamak için çıkarmıyorlar. Yine tüm dünyanın anlayamadığı, sadece bizim fark edebildiğimiz bir kazıklanma olayını yakalamışız anlaşılan.

    Yağların aralarındaki farklara ben kendimden örnek vereyim. En son yağ değişiminde motora Alpet'in ne idüğü belirsiz tam sentetik motosiklet yağını koydular ve şu anda kavramam sürekli kaçırıyor. Üstelik kavramayı geçen bakımda değiştirmiştim. Castrol'ün yarı sentetiği çok daha iyi kavrama yapıyordu. Bunları kağıt üzerindeki kıyaslamalardan anlayamazsınız. TV'lerin de kağıt üzerinde özellikleri birbirinin aynısı ama seyretmeye gelince öyle olmuyor değil mi ?

    Ucuz yağlar küçük motorlarda işinizi görür tabi ama yüz küsür BG'lik 10 bin üstü devir çeviren bir motosiklette kullanın bakalım ne kadar gidecek ? Ayrıca gerçekten rant mevzusu bile olsa ben biraz kazık yiyip içimin rahat olmasını tercih ederim.
    erk1n bunu beğendi.

  19. #19
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    Alıntı Chronix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok fazla araştırmaya gerek yok, castrol power1 her şekilde işini görecektir, yeterki değişim zamanını geçirme..
    yav tesadüfe bak 2 hafta önce full den yağ almaya gittim baktım castrol power 1 var.aslında yazdığım gibi uzun zamandır arabada mobil 1 den başka yağ kullanmadık ama dedim motora alıp bi deneyelim .yalnız değiştirmeye bi fırsatım olmadı yağ şu anda karşımda o bana bakıyo ben ona.20 lira verdim. bana ortalama bi fiyat gibi geldi ama kazıklanmış da olabilirim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------

    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mobil 1 için anlattığın hikayelerden benzerlerini bende duydum. Kesinlikle kalitesiz olduğunu düşünmüyorum. Hatta ilk 3'e girer bence. Ancak iyinin de iyisi olur mu dedirten bir video izlemiştim. Bence yağlar arasındaki numara farkları da etkili olabilir ama Motul'dan beklemediğim bir sonuç da değil doğrusu;

    http://www.youtube.com/watch?v=3cChm-dqZts



    [Bu arada imzam(aşkın tarifi) alıntıdır. Ama gerçekten güzel bir alıntı değil mi, teşekkür ederim ]
    vay be gavur yapıyor demekten başka diyeceğimiz bişey yok.öğrenmiş olduk böylece.hem de fransız malıymış...

  20. #20
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    benim önerim IPONE olacak.
    http://www.motoplus.com.tr/urun/3000...motor-yagi-1L-

    sentetik yazıyor ama tam mı yarım mı bilmiyorum. ben aldım kullanıyorum.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)