Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Enduro,touring tarzı tavsiye

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Honda NX 400 Falcona Baktın mı hic? CBF i aratmıycak ve uzun yoldada biraz daha konfor ve tork sağlar gibi geliyor?

    Bende seninle aynı arayıştayım. Benim aklima Falcon geldi konuyu takip eden arkaşlar NX400 ü de yorumlarsa sevinirim.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    excavatus : teşekkür ederim bilgiler için. f650CS ler daha touring özellikli yanılıyorsam GS e göre değil mi ? ancak sizinde dediğiniz gibi uygun fiyatlı bulsak bile yaş büyük ve olası servis bakım masrafları beni zorlayabilir diye çekiniyorum.

    bilgi sahibi olduğunuzu düşünerek aprilia pegaso lar için fikriniz nedir ? 2003-2004 modeller mevcut 6000-8000TL arası. oldukça oturaklı bir görüntüsü de var.

  3. #23
    enginalcar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Transalp xl700
    CC'si, kalıbı ve enduro olması nedeniyle o fiyat aralığında Pegaso mantıklı geliyor. Ancak bu kadar tutulmamasının da bir nedeni olmalı. Kesinlikle Pegaso kullanıcının yorumları gerekli...
    Falcon'u vakti zamanında bende araştırmıştım. Artık üretilmemesinin dışında 4X4'lük motor. Temizini bulursan kaçırma, kesinlikle ama kesinlikle KLE500'den iyidir...

  4. #24
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Zannerdesem Pegaso lar enjeksiyonlu olmalarına rağmen 650cc için çok yakıyor yani transalp gibi enjeksiyon sistemleriyle ilgili bir sıkıntı olabilir.

    herşeyin bir bedeli vardır sözünden yola çıkarsak, f650gs yada cs , hem ekonomik motoru hemde kalitesi vede 2001 sonrası sanırım abs li olması yönünden gerçekten para varsa hakkını veriyor gibi gözüküyor şuana kadar ki araştırmalarımda.

    ancak KLE500 de benim bütçeme göre iyi gibi, sadece suzuki freewind piyasada az sayıda olması ve türkiye piyasasında en yenisinin 2001 olması problem gibi yoksa freewind de mantıklı bir alet gibi fiyatına göre sanırım.


    KLE 500 hala başı çekiyor sanırım benim şartlarımda, bakalım araştırmaya devam.

  5. #25
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Kend bilgilerim ışığında şunu söyleyebilirim. Pegaso'da, F650 serisinin tamamı da, 650 lik rotax motor kullanıyor. Çok çok ufak farklar dışında birebir aynı denebilir. Bu makinaların en önemli özelliği düzgün bakıldıkları zaman servis istememeleri, parça istememeleri. Pegaso benim dikilide bir arkadaşımda vardı. Neredeyse F650 serisi ile aynı teknik verilere sahip. Ancak onun parçalarını ve servisini sağlayan firma pek yaygın olmadığı için, fiyat konusunda sorun yaşanabiliyor. Parçaları borusandan almazsan BMW bu konuda daha ekonomik. Sonuçta motor aynı, diğer parçalar farklı. Pegasonun bir orjinal aynası için 4 hafta beklendiğini biliyorum. Ben geçen gün ayna değiştirdim. Orjinal VICMA ayna, istanbulda vardı, 2 günde yerine takılmış oldu.

    BMW F650 serisi için, sadece periyodik bakımlar ile, 200.000km gözü kapalı çıkarır diyor. Bunu ben de desteklerim. 13 yaşında benim çocuk. Sadece yağ ve filtre değişimleri yapılıyor. Arada ufak tefek ayarlamalar, vs vs yapılıyor. Değişmesi gereken parçalar zamanında değişiyor. Balata, zincir, filtre, dişli vs vs. En ufak bir problemi de yok.

    Temizini bulup alman lazım en önemli konu o. Eskişehir veya yakın çevrede bi yerden bulursan, gelip seninle bakarım motora.

    Rotax motorun tek bir kronik arızası var. Marş rublesi. Rulet gibi. ne zaman dağılacağı belli değil. Ama hepsi 100.000max civarı bir ruble istiyor. 2. el temizi 150 TL rublenin. Kitlemesi ile 400 TL...
    Kısacası eğer düzenli bakılmış temiz bir F650 bulursan, modeli ne olursa olsun. sana açacağı max masraf 500 TL olur... ama ömür boyu binersin. Ben 98 modeli gözüm kapalı aldım. 05-06 modellerden hiç korkma derim.
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  6. #26
    HTBAYDAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yerleşik hayata geçince yeniden olacak...
    Ben cbf 150den sonra pegasoyla yoluma devam ettim ve çok memnunum. F650 gs, kle 500 ile falan ne rahatlık ne de performans açısından mukayese kabul etmez. Yakıtı gsden biraz fazladır, kleyle hemen hemen aynıdır. 4l/100kmye kadar düşer (tek kişi uzun yol sakin kullanım), 6 litreye kadar çıkar (2 kişi, tam yük yani motorla beraber toplam 500km civarı-agresif kullanım). Rahatsız edici titreşimi pek yoktur. Yüke aldırmaz vs. Parça konusu her motorda sıkıntı aslında. Servisler falan yakaladığına öpücük konduruyor. Yurtdışından siparişle her motorun bütün parçaları çok uygun fiyatlara getirilebiliyor.

    Peggy ile ilgili sorulara cevap verebilirim.
    Özelden yazabilirsiniz...
    "in the land of the blind, one eyed is the king..."

  7. #27
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    F650 ile pegaso, ne performans ne de rahatlık bakımından kıyas kabul etmez.. .

    Mi dediniz? ben mi yanlış anladım..

    Ona göre bir cevap yazacağım...
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  8. #28
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Butce kısıtlı olmasa alınacak makına DL650 veya Versys. Ama butce kısıtlı..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  9. #29
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Alıntı gezgin_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Butce kısıtlı olmasa alınacak makına DL650 veya Versys. Ama butce kısıtlı..
    tabiki kesinlikle katılıyorum v strom ,versys konusunda. Belki ilerde şartlar müsaade ederse neden olmasın.

  10. #30
    davutyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW 1100 Gs
    Ben Nx4 Falcon Öneririm gönül rahatlığıyla. Nedense gözardı ediliyor ama gerek şehir içinde gerek uzun yolculuklarda tatminkar bir motor. Egzantrik gergisinin zamanından önce değiştirmeniz gerekebilir, tek sıkıntısı odur. Onun haricinde vereceği keyif fazlasıyla memnun bırakır. Fiyatları da gayet iyi seviyelerde. Arazide tadına doyum olmaz, daha hafif, selesi daha konforlu, lastik seçiminizi de kullanımıza göre yaparsanız asla pişman etmez. Nx4 Falcon Kullanıcıları başlığına bakarsanız en son sayfada motor hakkında bir yazım mevcut. İncelemek isterseniz.

  11. #31
    HTBAYDAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yerleşik hayata geçince yeniden olacak...
    Alıntı excavatus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    F650 ile pegaso, ne performans ne de rahatlık bakımından kıyas kabul etmez.. .

    Mi dediniz? ben mi yanlış anladım..

    Ona göre bir cevap yazacağım...
    Aynen öyle dedim

    650Gs pegaso gibi hızlanamaz. Bunun sebebi pegasonun 5 sübaplı (3 emme - 2 eksoz) olmasıdır. Yakıtının biraz daha fazla olması da bundan kaynaklanır. Son süratleri ise aynı diyebiliriz (180-185 gibi olur genelde). Rahatlığa gelince pegasonun selesi daha geniştir ayrıca daha dolguludur. Özellikle yolcu selesi sınıfının en rahatıdır diyebilirim. Titreşim pegasoda daha az hissedilir. F650 gs ile pegasonun sele yükseklikleri hemen hemen aynıyken gsnin yerden yüksekliği daha fazladır. Bu yüzden pegler de daha yukarıdadır. Bu durum benim boyumdaki bir sürücü için (182 cm) dizlerin fazla kırılmasına ve bununla birlikte gelen ağrılara yol açmaktadır.
    "in the land of the blind, one eyed is the king..."

  12. #32
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı bsd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pardon arkadaş naked istememiş, atlamışım. Ama senin bandit demende benden pek farklı olmamış.
    Ben kawa versys diyorum.
    Bandit Touring
    GT650R Racing.

    Nasıl farkı yok anlayamadım?!

  13. #33
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı HTBAYDAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle dedim

    650Gs pegaso gibi hızlanamaz. Bunun sebebi pegasonun 5 sübaplı (3 emme - 2 eksoz) olmasıdır. Yakıtının biraz daha fazla olması da bundan kaynaklanır. Son süratleri ise aynı diyebiliriz (180-185 gibi olur genelde). Rahatlığa gelince pegasonun selesi daha geniştir ayrıca daha dolguludur. Özellikle yolcu selesi sınıfının en rahatıdır diyebilirim. Titreşim pegasoda daha az hissedilir. F650 gs ile pegasonun sele yükseklikleri hemen hemen aynıyken gsnin yerden yüksekliği daha fazladır. Bu yüzden pegler de daha yukarıdadır. Bu durum benim boyumdaki bir sürücü için (182 cm) dizlerin fazla kırılmasına ve bununla birlikte gelen ağrılara yol açmaktadır.
    Buna hakkaten yorum yapamayacağım... Pegaso kullanım sürem bu kadar detaylı değerlendirmeye yetmez benim. Ama yakın zamanda arkadaştan bulup sağlam bir deneyeceğim.
    Bu arada yakıt konusunda, verdiğin rakam 4, benim verdiğim 3,5... sanırım f650 daha az yakıyor diyebiliriz... sence?
    bir de son olarak, F650 ile tecrüben ne kadar diye sorabilir miyim?

    Yukarıdaki soruların kesinlikle bir art niyeti yok. Değerlendirme yapmak için soruyorum tamamen meraktan yani...
    Pegaso bulduğum ilk fırsatta deneyecam çünkü uzun bir yol yapıp
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  14. #34
    HTBAYDAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yerleşik hayata geçince yeniden olacak...
    Yakıtının gsden biraz daha fazla olduğunu zaten belirtmiştim. 650 gs genel olarak çok yaygın olduğundan benim de birçok arkadaşımın elinden geçti. Birçoğunu yeterince denediğimi söyleyebilirim. Ayrıca performans farkını anlamak için onbinlerce km binmek gerektiğini düşünmüyorum. Hemen anlaşılıyor çünkü...

    Art niyetli olduğunu düşünsem cevap vermezdim zaten
    Denemeni tavsiye ederim ben de...
    "in the land of the blind, one eyed is the king..."

  15. #35
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    650 ST ama benim çocuk
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  16. #36
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Para durumunu ayarlayabiliyorsan Transalp derim.

    Yakıtı abartıldığı kadar değil. 5 lt civarında yakıyor. Transalp'in en önemli artısı güvenilirliği ve parça konusunda (nispeten) sıkıntısız olmasıdır.

    Artçıyla da oldukça rahattır.

    Yaklaşık 2 senedir TA kullanıyorum, bir kere üzerinden memnuniyetsiz indiğim olmadı. Çok güzel makinedir.
    Ağır metal insanı...

  17. #37
    davutyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW 1100 Gs
    Hem Pegaso Hem de Falcon kullanmış birisi olarak ben birşey daha söyleyeyim, Pegaso nun Falcon dan tek üstünlüğü son sürat, elcik ısıtma ve ön cam olabilir. Onun haricinde süspansiyonlar patikada sizi rahatsız ediyor, gerçi sertlik ayarı var ama Falconun yüksekliği ve süspansiyonların yumuşak oluşu konforu artırıyor. Falcon daha haifif şehir içinde yormaz, yakıtı daha azdır.

  18. #38
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı canekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oOvv, metehan abi geri dönmüşün yaa aslında f650 gs iyi hoşta ilk olarak uygun fiyat ve kmde bulmak benim bütçemde zannedersem mümkün degil. Birde hanım pek zayıf buluyor önden tipini(açıkcası bende),onada sevdirmek lazım.
    gangam artık tipe kıla tüye kapılmayın bence...artık önemli olan yaygın servis ağı...parça bulunurluğu...2.el piyasasındaki satış grafiği..talep durumu...sağlamlık...vs artık kriterlerin değişmeli...f650 yanına V Stromda ekliyorum...eğer kendini zorlarsan uzun vadeli bir makina alımı düşünebilirsin...unutma bizim millet 50.000 deki motorlara öldü gözüyle bakıp elden çıkarmaya bakar...ne temiz makinalar var kullanıcıların üzerine titremesiyle bakımları aksatılmamış kelepir makiinalar çok...ama bizim cahil piyasamız ve kullanıcılarımız sayesinde hakettiği değeri asla bulmuyor piyasa...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  19. #39

    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    sakarya
    nx falcon güzel motordur 400 cc başka enduro bilmiyorum.ama kusura bakma kle 'yle kıyas kabul etmezi anlayamadım.arada 15 beygir fark var tork farkı var,çift silindir farkı var,titreşim farkı var,görüntü estetik endam farkı var.bence de kıyas kabul etmez ama tam tersi olarak.nx bir alt kategoride bir motordur.güzeldir hoştur ama bence de kıyas kabul etmez.ikisini de kullandım.kıyaslamak kle ye ayıp olur.

  20. #40

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Scrambler Ducati Classic
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bandit Touring
    GT650R Racing.

    Nasıl farkı yok anlayamadım?!
    GT650 demistim. R siz olandan.;)


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)