Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

O'ring Zincir Honda CBF 150

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Haziran 2011
    Arkadaşlar bugün bir motorcuya gittim ve zincir yağlaması hakkında bilgi istedim.

    Motorum Honda CBF150 ve 1700 km de zincirini hiç yağlamadım ve sesler gelmeye başladı sanırım tedirgin oldum.
    Motorcunun söylediğini aynen aktarıyorum ''güzel motor almışsın dişlin daha sağlam zincirin iyi durumda ama uzun ömürlü olmasını istiyorsan O'ring zincir al hem uzun süre yaplama derdin olmaz hemde uzun ömürlü olur'' dedi.kafama takıldı bu durum.Tecrübesi olan arkadaşlardan bilgi istiyorum.1700 km motorun zinciri deişirmi.Hadi deişti diyelim faydası olurmu.yakında git gel 500+500+200 km yola çıkacağım eskişehire doğru sorun yaşamak istemiyorum.
    eğer gerçekten işe yarıyacaksa zincir alacağım.

    Birde fiyat konusunda bilgi istiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Konuyu takipteyim, aynı şeyi merak ediyorum.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    kesinlikle sanmıyorum..
    bahsedilen km aralığında zincirine (plajda,çölde kumun içinde v.b. kullanmadıysan) hiçbirsey olmayacağını düşünüyorum...

    sabah güzelce yağla yola devam et.....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  4. #4

    Üyelik
    14 Haziran 2011
    Şuan birşey olmadıgını Söyledi Zaten Ama İleride Sorun Yaşayacagımı Belirtti.Bunu Şimdiden Çözersem Uzun Süreler Kullanabileceğimi Söyledi..

  5. #5

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    Eskisehir
    Motosikleti
    CBF150
    Kardeşim zincir hiç bakmasan bile rahat 5bin km yapar.Ki 5bin km bile zincir ömrü için çok kısa bir süredir.Normal bakım vs.. yapılarak rahat 20bin km yapar zincir-dişliler.O ring zincirin avantajı sık sık yağlaman gerekmez baklalar arasında keçe tarzı birşey vardır halka şeklinde (o şeklinde o yüzden adı oring ) onlar yağı tutar dolayısıyla sık sık yağlamana gerek kalmaz.Usta sana uğraşma diye oringli zincir al demiştir.Yoksa o zincir 1700 km de bozulma vs.. yapmaz.Senin yapman gereken 200-300 km de bir zinciri yağla 1000 km civarı da eline bir boya fırçası al bir kaba gaz yağı koy.Fırçayı gaz yağına bandırıp zincira sürte sürte zincirdeki pislikleri eski yağları temizle.Sonra gazyağının uçmasını bekle ve yağla zinciri sonra yine 200-300 km de bir yağla 1000 km olunca tekrar temizlik işlemi yap.Usta bu kadar uğraşma diye oringli zincir takalım demiştir yoksa şart değil.Dediğim gibi bakımını yaparsan uzun süre kullanırsın.Ara sıra bakım yapsan bile seni 10bin km e yakın götürür o zincir.NOrmal zincirin ömrü 15bin km ise oring 30bin km dayanır.ve bu 30 bin km boyunca normal zinciri temizlemek bakımını yapmak için harcadığın sürenin yarısını harcarsın zincire.Yani zincirin bakım aralığıda artar sende zırt pırt dediğim gibi yağlamak temizlemek zorunda kalmazsın.
    Zincirinin arasıra yağlanmak dışında bir sorunu olmaz.Gönül rahatlığı ile kullanabilirsin eğer bütçen uygunsa istersen değiştirebilirsin ama yoksa illa değişecek diye bir şart yok.Zincirim bozuldu gittim yine oringsiz aldım illa oringli olacak diye bir şart yok.

    Bizim motorun ön arka dişlisi ikisi birlikte 25-30 TL
    Honda servislerinde satılan oringsiz normal zincir 20-25 TL oringli zincir 40-45 TL.Başka marka olsun orjinal zincirin markası kötü dandik falan dersen 100 TL ye de bulabilirsin 150 TL yede bütçene kalmış birşey.Ama 4000 liralık motora da 150 liralık zincir takmanın anlamı yok.Kendi üzerinde gelen zincir zaten 20 lira sende istersen 40 liralık bir oring tak 100 liralık falan abartmaya gerek yok bence.

    500+500+200 km lik yola çıkacaksan yanına bir kutu sprey zincir yağı al.300 km de bir falan motoru orta sehpaya alıp arka tekeri döndüre döndüre zincirin ortasına sıkarak zinciri yağla.Yola çıkmadanda mutlaka yağla.Zinciri yağlamadan 1200 km yapman zincirin ömrünü kısaltır.Erken değiştirmen gerekir.

    Oringli zincirin olayı sık sık bakım yapmaktan kurtarmak ve normal zincirden daha fazla ömrü olmasıdır.Ama sonuçta onuda yağlaman gerekecek sadece zaman aralıkları uzun olacak.Yoksa oringli zinciride yağlamazsan oda ses yapar oda bozulur.

  6. #6
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Yok artık, fabrikasyon bir problemi yoksa zincirin, biraz yağ ile yıllarca sorunsuz kullanabilirsin. Ben 20000 de 3 yıllıkken orjinal zincirini değiştirmiştim.
    Bu arada depoyu fullediğimde zinciri de yağlıyorum 400kmlerde bir e denk geliyor. 3. yağladığımdan önce de gazyağı ile temizliyorum. Minimum 30000 den önce değiştirmem sanırım

  7. #7
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    yeni zincir değiştirilirmi hiç bence en az 10000 yap düzgün kullan değişmesi gerekirse o ringli alırsın
    http://www.velomoto.com.tr buraya bak 59tl yazıyo
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  8. #8
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    arkadaşlar konu daha farklı ama sormak istiyorum zinciri temizlemem gerekiyor (o ring li) sürekli gaz yağı ile temizlerim ama şuan elimdeki gaz yağı bitti alma durumumda yok 1 seferlik mazot ile temizlesem zarar vermiş olurmuyum şuan bulabileceğim tek şey mazot zincir temizleme spreylerine para vermek istemiyorum.

  9. #9
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ne temizliyor nede yağlıyorum yağlayınca motor ve lastikler yağ içinde kalıyor 10000 km de attım yeni aldım

  10. #10
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Öyle bir şey yok. Kumda veya toprakta, zincire ciddi zarar verecek bir ortamda sürmediyseniz -ki cbf ile öyle bir ortamda sürüleceğini de sanmıyorum- 1700 km'de zincir falan değişmez. Ben bir dişli zincir setini 10-15 bin km arası kullanırım.

    O-ringli zinciri yağlama derdiniz olmaz diye bir şey de yok. Yağlamazsanız zinciri elinize alırsınız. O-ringli zincir daha gürültüsüz çalışır, içindeki keçeler yağı muhafaza eder ama bu zincirler de bakım isterler. Bunun ömrü bittiğinde o-ringliye geçersiniz.

    Yola çıkmadan önce güzelce yağlayın. Yağlama işlemini de tercihen zincir sıcakken yapın, yani yol yaptıktan sonra motor ve zincir ısınmışken yağlayın ve bırakın süzülsün.

    Kolay gelsin.

  11. #11
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ah gözünü seveyim çin cub un onun bile zincir 25000 km gidiyor dişli takımı ile de birlikte 25 tl cbf 150 orj de en az bi 50000 gitmesi gerek bence nede olsa HONDA MADE İN JAPAN değil mi?
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  12. #12
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    1700 km zincire bişey olması söz konusu değildir.... tabi deniz suyunun içinde kullanmıyorsan....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    150 cc bir motorda eğer iyi bakarsan rahat 30 - 40 bini görürsün. Büyük motorlarda daha erken zincir ve dişli değişmesi gerekiyor.
    Zincir değiştiğinde mutlaka ön arka dişli ve zincir takım olarak değişmeli. Sadece zincir değiştirirsen paranı sokağa atmış olursun.

  14. #14

    Üyelik
    14 Haziran 2011
    teşekkür ederim herkeze verdiğiniz cvplar içn.Zincir almakdan vazgeçtim gazyagı+castrol zincir yagı ile temizliğimi yaptım.yolda giderken biraz ses yapıyor ama sanırım normal bi ses.15 güne Antalyadan Eskişehire bir yolculuk var.Yağımı yanıma alırım gerektiğinde yine sıkarım yolda.İlk uzun yolculugum olacak bu inşallah bi sıkıntı yaşamam.kendıme bi yol haritası çıkaracagım kaybolmam inşallah.
    Hiç durmadan 500 km yolu 100-110 arası gitsem motor bi sıkıntı yaratırmı acaba.Daha önce cbf ile giden arkadaşlar vardır mutlaka.
    2011 CBF 1800 Km ?

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı emre1965 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç durmadan 500 km yolu 100-110 arası gitsem motor bi sıkıntı yaratırmı acaba.Daha önce cbf ile giden arkadaşlar vardır mutlaka.
    2011 CBF 1800 Km ?
    Motoru bilmem ama hiç durmadan 500 km gidersen senin için sıkıntı olur Hiç olmazsa 150-200 km de bir mola vermelisin.

  16. #16
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    aynen katılıyorum..hatta şöyle diyelim gidemezsin..
    neden??
    motor yorulmadan önce sen yorulur dinlenme ihtiyacı hissedersin...

    ayrıca yanına motor yağıda al..tolda arada bir yağ kontrolü yap..
    bu makinaların yağ eksilttiklerini duyarım hep..sakata gelme...
    eksiltsin sen tamamla..ama sakın yağın bitmesin...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  17. #17
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    valla benim zincir de 20.000 oldu. sağlam görünüyor ama yolda belde bi yerde bi koparsa ne yaparım?

    nedir bu işin püf noktası?

  18. #18
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla benim zincir de 20.000 oldu. sağlam görünüyor ama yolda belde bi yerde bi koparsa ne yaparım?

    nedir bu işin püf noktası?
    Zaten zincir gergisi sona geldiği zaman zinciri değiştirmek lazım.Böyle olunca zincir kopmaz koparsada üretim hatası vs den olur.Ama bakla alıp alıp devam edilirse o zaman yarı yolda zincir gider.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------

    zincir sökme aparatları var gayet güzel ve pratik

  19. #19
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    kısa ömürlü olsa ne olur 30-40 tl ye sıfır zincir alabiliyorsun. Bu kadar kasma..

  20. #20
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Montaj dahil 70 tl verdiğim zincir 12 bin km sonra değiştirdim, km gözetmeksizin hafta sonları gazyağı ile temizlerdim. 250-300km de bir yağlardım, gevşedikçe de gererdim.. o kadar
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)