Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cross kasklar neden diğer kasklardan farklı, şeklin farklı olmasındaki amaç ne ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    romeomustdie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    Alanya/Antalya
    Motosikleti
    Suzuki DR-Z 400 S
    Hepimizin de bildiği gibi cross kasklar şekil olarak diğerlerinden farklı, ben de bir cross kullanıcısı olarak bu kaskın diğerlerine göre rahat olduğunu düşünüyorum ama şekil farklılığının fonksiyonlarını merak etmekteyim, bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
    insan acizdir, muhtaçtır, fazla artislik yapmamalıdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    cross motorlarda çenenin uzun olması rahat nefes alıp verebilmek için diye duymuştum.arazide sürücüye binen yükün fazla olmasından dolayı olsa gerek

  3. #3

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Bende merak ettim şimdi

  4. #4
    mahoretti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şehir
    İzmir BORNOVA
    Motosikleti
    o şimdi YAYA...
    Arazi şartlarında, camda oluşacak buğunun rüzgar kanalları ile giderilmesi, hızın düşük olmasından dolayı zorlaşacağından çene kısmı daha uzun diye tahmin ediyorum.

  5. #5
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Çene hem rahat nefes alabilmek hemde çarptığın anda çeneye hareket mesafesi tanımak için.

    Siperlikte önde giden motorun çamur atması durumunda kafanı öne eğerek yüze gelmesini engellemek için.

  6. #6
    romeomustdie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    Alanya/Antalya
    Motosikleti
    Suzuki DR-Z 400 S
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    insan acizdir, muhtaçtır, fazla artislik yapmamalıdır.

  7. #7
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    bence aerodinamik amaçlardan arınmış, güneşe karşı şapka gibi siperlikli, kafanın hava almasını sağlamak, nefes alımını kolaylaştırmak gibi şeyleri bir yumak haline getirmişler, ortaya kurukafa şekilli kask çıkmış
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  8. #8
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    Muhtemelen ergonomi açısından o şekilde dizyn edilmişlerdir. Crosscular içlerine koruyucu muhafazalar giyiyorlar ve düz kasklarda dar çene yapısı yüzünden hoplayıp zıpladıkları zaman sorun yaratabilir.Bir de bu cross kaskların görüş açısı daha geniş gibi. İlk bakışta bunlar aklıma geldi

  9. #9
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Tamamen koruma amaçlı. Cross larda düşme kalkma özellikle yüz bölgesine gelen darbe (zıplayı hoplamaktan) çok daha fazladır. Bu nedenle çene kısmı daha uzun olur. Yüze alınacak darbeyi minumum a indirmek amaçlı
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  10. #10
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen koruma amaçlı. Cross larda düşme kalkma özellikle yüz bölgesine gelen darbe (zıplayı hoplamaktan) çok daha fazladır. Bu nedenle çene kısmı daha uzun olur. Yüze alınacak darbeyi minumum a indirmek amaçlı
    kardeş bu dediğin doğru ve eklemek isterim kaza testlerine göre kasklar hazırlanır
    kaza testlerine göre ilk önce çarpma ellerde daha sonra çenededir (yani uzmanların bas bas yarım veya nazi kask bi işe yaramaz dediği bundandır)
    (ha ben kaza yaptım kardeş benim elim veya çenem deymedi diyosunuzdur bende çok kaza yaptım çoğunda kaskımın ya arkası ya yanı darbe aldı ama dikkat edin kaza yaptım yani genelde motorum yan yattı veya motorun üstünden düştüm asla çarpmadım)
    kroslar kullanım amacı dolayısıyla yere yüz üstü çarpma oranı en fazla olan motosiklettir o yüzden çeneyi özellikle uzun yaparlar ki direk yüze darbe almayasınız diye
    Özmen bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  11. #11

    Üyelik
    09 Ağustos 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Cross tavsiyesi bekliyor ..
    teşekkürler otopsici

  12. #12
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Cross kaskı racingde kullananlara ne diyosunuz güzel oluyor ama
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  13. #13
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cross kaskı racingde kullananlara ne diyosunuz güzel oluyor ama
    bi ara o kaskın büyük bi fotosunu yükle buraya yaf :D
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler