Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Türkiye şartlarında en iyi 600 cc naked_roadster hangisi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    arkadaşlar bu topigi açmamdaki amaç son zamanlarda hızla yükselen bir trende sahip olan naked-roadster sınıfı için almak isteyenlere forum üyeleri ve kullanıcıları tarafından faydalı olacagını düşündügüm bilgi ve deneyimleri tek başlık altında toplayıp bu tarz bir modele sahip olmak isteyenlerin gerekli cevapları bu başlık altında bulabilme imkanı sunmaktır.

    aslında aklımda hep ss yada st olsada son zamanlarda nakedler oldukça gözüme güzel gözükmeye başladı. benim gibi düşünüp almak isteyen yada ilerki bir zamanda almayı düşünen arkadaşlar faydalansın istedim.

    10000-15000 bütçe ile alınabilecek bir çok model var. aslına bakılırsa fiyatın pekte önemi yok çünkü kafasında bir model beliren birisi aradaki model ve marka farkından dolayı 1000-2000 ytl için kendisi için en uygun olan modelden vazgeçerek alternatifine yönelecegini düşünmüyorum.

    ülkemize girmiş yamaha, honda ve suzukinin pekçok modeli var.

    bunların arasında en çok göze batanlar suzuki gsr 600, bandit 650s- yamaha fz6 fazer, xj6 diversion-honda cb 600 hornet, cbf 600-

    bunların haricinde kawasaki z 750 de var ama hacim yüksekligi ve vergi dezavantajı yüzünden liste dışı tutmakta yarar var.

    başlıktada belirttigim gibi Türkiye şartlarında en iyi 600 cc naked modeli arıyoruz. bütçesi uygun olan 0 km alır. uygun olmayan ikinci ele yönelir.

    ülkemizde motosiklet kullanmak insan üstü bir çaba sarfetmekle mümkün. cümleden çıkarılacak sonuç aslında Türkiye yollarının ve trafikte dolaşan diger araç sürücülerinin motosiklete olan saygı!!! ve önyargısından bahsediyorum.

    yaşadıgınız şehir bir ss model için bile uygun yollara sahip olabilir ama madem motosiklet özgürlük insan başını alıp farklı şehirlere gittiginde tanımaıgı ve bilmedigi yollarda gazlarken birçok olumsuz sürprizle karşılaşabilir ve basit bir süspansiyon sertliginden yada fren mekanizmasından kaynaklanan bir sorunla allah muhafaza dengeyi kaybedip yerle temas mümkündür.

    kaldıki yaşadıgınız şehirde heryer kaymak gibi astvalt olsa bile karışım oranı iyi ayarlanmamış astvat motosiklet için uygun olan yaz aylarında agır vasıtaların etkisiyle adeta eriyip şekil değiştirebiliyor. bilinçsizce yapılan yagmur suyu tahliye logarları astvaltın ortasında mantar gibi duran atyapı kapakları her ne kadar 2 teker harici vasıtalar için sorun teşkli etmesede motosiklet kullanıcıları için ölümcül sonuçlar dogurabilir.

    son iki paragrafı okuyupta bana motosiklete binme o zaman yada ne işin var naked bir modelle enduro saydıgın olumsuzlukları daha iyi sogurur ve tehlike aza iner diyenleriniz olabilir. ama enduro motosikletler için henüz erken diyorum 40 yaş üzerinde bende düşünüyorum. o zamana kadar saydıgım sebeplerden dolayı yaşayabilirsek.

    gelelim seçimimizi etkileyecek kriterlere.

    1-motosiklet alırkende kullanırkende satarkende sahibini üzmeyecek olmalı. satmak istediginde alıcısı kolay bulunur olmalı.

    2-yedek parçası bol ve uygun olmalı.

    3-bakım maliyeti fazla olmamalı. fazla sorun çıkarıp kullanıcısını illallah ettirmemeli.

    4-yeteri kadar konforlu olmalı uzun ve kısa seyahat lerde kullananı ve artçıyı fazla rahatsız etmemeli ve yolda karşımıza çıkabilecek balık sırtları adım başı konulan kasisler ve diger olumsuzluklarda geçe farkedilmiş ve mecburen üzerinden geçtiginizde denge kaybı yaşatmamalı.

    5- son olarak yakıt sarfiyatı anormal olmamalı.

    şimdi yukardaki kriterlerden 3. ve 5. maddeye deginecek olursak yukarda saydıgım modeller arasından bahsediyorum. konuyu tam anlamayıp yorum yapanlardan yakıtını ve bakımını düşünüyorsan git cup al diyenleri duyar gibiyim ama işin özü öyle degil. farkındaysanız saydıgım modeller 4 silindir elbette yakacak ama amaç aralarında en az yakanı bulmak.

    not 1 yorum yazarken marka fanatizminden çok kullanıcı dostu olmasını ön planda tutmakta fayda var. sonuç olarak bu üç markada kendini ispatlamış markalar. sadece + ve - yönleri mevcut.

    not 2 saydıgım modeller arasından kullanıcı arkadaşların yada bir zamanlar kullanmış olanların yorumları topgin amacına ulaşmasında daha etkili olur ancak sırf kullandıgı motoru olumlu yönlerini sıralamak olumsuz yönlerine deginmemek bilgi paylaşımı için pekte objektif bir yaklaşım degildir.

    not 3 hayatında bu tarz modeller ilgisini çekmemiş gerekli bilgi ve deneyime sahip olmayan kişilerin sırf yazı yazmış olmak ve avatarının altındaki msj sayısını yükseltmek için 1-2 satırla honda hayat onda yada bana göre suzuki çünkü suzuki gibi yazılar yazıp forum kirliligene sebep olacak arkadaşların konuyu dikkatli okumalarında fayda görüyorum.


    belki aranızda senin aradıgın tüm özellikleri bir arada toplayan bir motosiklet yok diyenler olabilir bunu demek yerine kriterlere en çok yklasan modeli söylese daha paylaşımcı olur kanaatindeyim. çok şey istemiyorum sadece bilgi ve deneyim paylaşımı.

    şimdiden hepinize teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    bu saydıklarınızın içinde size honda cbf 600 ü öneririm çok konforlu 2 el değer kaybetmeyen yedek parçası bol sağlam bi naked ikinci elleride çok uygun ancak bazı parçaları oldukça pahalı,burada saydıklarınızın içinde xj 6 diverson daha çok yeni bir model piyasada tanınmıyor ancak fazer motoru kullanıyor huyu suyu ortaya çıkmadan tercih listenize şimdilik dahil etmeseniz iyi olur bunun haricinde benim tercihim cbf 600 olurdu.

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ( BMK K1200R ya da B-King 1300 )
    suzi gsr600 ABS
    honda hornet600 ABS
    yamaha mt01 ABS
    suzi sv650
    kava er6n ABS
    hyo gt 650

    ( beğeni sırama göre. parça vs değerlerini ölçü almadım )
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #4
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Honda CB 600 F HORNET, Suzuki GSR 600
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  5. #5
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Cbf 600,bandit
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  6. #6
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    NACİZANE GİKRİM, CBF600 ABS li ama 2009 öncekiler karbüratörlü. yakıtı fazla...
    onu yerine kavaz750 veya z750s tercihim olur ...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  7. #7
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Arkadaşlar,

    Bazı sport touring ya da dual purpose makineleri naked/roadster sınıfındaymış gibi sıralamışsınız.
    Bilmeyenlerin aklı karışacak. Naked tarz, kafa karenajı olmayan ve motoru cevreleyen diğer karenajlardan yoksun makinelere denir.

    Fazer ve CBF 600 gibi makinelerin naked roadster olduğunu nerede okudunuz, gördünüz lütfen bana iletin. Benim bildiğim, bu modeller sport touring'dir. Yanlışım varsa doğrusunu öğrenmiş olayım. Kafa karenajı ve rüzgarlık camı touring amaçlar için kullanılır, ayrıca oturuş pozisyonları da nakedlara göre uzun yolda daha rahat etmey sağlamaktadır.
    Bir düşünün, Ducati Monster ile CBF 600 sizce aynı motosiklet tarzının birer üyesi olabilir mi?


    Hele hele Suzi Sv650, aman yarabbim.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  8. #8
    cagatay_hepsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    ist.çapa
    Motosikleti
    hyosung 250 comet'di gitti yamaha x-max 250 geldi
    tamda benim istediğim kriterde bir motor arıyorsun yeryer bende kendime sormuyo değilm bu soruları benim içinde konfor hız sağlamlık ve fiyat önemli ben aklımdaki 2 makinayıda kullandım gsr ve fazer gsr ile uzun sayılabilecek ve test edebilecek zamanım oldu fazer ilede sadeve bikaç tur attım ben artık kendimi bu naket motorların sadece 2 sine yoğunlaştırdım gsr yi daha fazla kullanmanın verdiği bir öne çıkma olayı var ama bazı eksileride var gsr yüksek süratlerde rüzgarın kullanıcıyı nasıl etkilediğiğni gördüm fazer kullanıcıları bunu yaşamıyoruz diyorlar çünki grenajlı ama gsr deki o serilik fazerde yok bunuda yanında vurgulamakta faydavar fazer çok estetik ama gsr de çok agresif görünüyor gsr yide bi cam takıp bu rüzgardan yırtarsın derler ama bi cam olayı değil sadece ben 230 civarı hızları gördüm gsr de ve 110 kg olmama ramen popom seleden ayrıldı rüzgarın etkisiyle gönlüm gsr de ama mantığımda fazer diyor şu hızlara fazer ile bi çıksam kesin bi düşüncem olucak şu anda bende 2 sinin arasındayım parça fiyatlarına gelince yamahanın parçaları ucuzmuş hiç sanmam suzukininde ucuz olduğu söylenemez 2 sininde parçaları bulunur durumda bi ara bandit düşündüm ama o biraz hantal ss ler kadar seri olan naket istediğimden bu 2 modelin arasındayım...
    ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

  9. #9
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ( BMK K1200R ya da B-King 1300 )
    suzi gsr600 ABS
    honda hornet600 ABS
    yamaha mt01 ABS
    suzi sv650
    kava er6n ABS
    hyo gt 650

    ( beğeni sırama göre. parça vs değerlerini ölçü almadım )
    konuyu okumadan verilmiş bir cevap.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:31 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:26 PM ----------

    Alıntı aargh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    Bazı sport touring ya da dual purpose makineleri naked/roadster sınıfındaymış gibi sıralamışsınız.
    Bilmeyenlerin aklı karışacak. Naked tarz, kafa karenajı olmayan ve motoru cevreleyen diğer karenajlardan yoksun makinelere denir.

    Fazer ve CBF 600 gibi makinelerin naked roadster olduğunu nerede okudunuz, gördünüz lütfen bana iletin. Benim bildiğim, bu modeller sport touring'dir. Yanlışım varsa doğrusunu öğrenmiş olayım. Kafa karenajı ve rüzgarlık camı touring amaçlar için kullanılır, ayrıca oturuş pozisyonları da nakedlara göre uzun yolda daha rahat etmey sağlamaktadır.
    Bir düşünün, Ducati Monster ile CBF 600 sizce aynı motosiklet tarzının birer üyesi olabilir mi?



    Hele hele Suzi Sv650, aman yarabbim.

    hondanın resmi internet sitesinde cbf 600 naked katogorisinde. touring makina ise goldwing ve benzeri makinalardır. sport touring ise görünüş olarak ss e benzer ama kullanım amacı uyun yol asvatl motorudur. vfr 800 de buna örnektir.

    bunları sorgulamak yerine paylaşımcı olmak adına saydıgım modeller ile ilgili bilgi ve varsa tecrübelerini aktarsan daha güzel olmazmıydı. yinede teşekkürler. sonuç olarak bu tarz makina alacak arkadaşlar için açılmış faydalı bir topik olacagına inanıyorum.

  10. #10

    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    CBF 250 i sattık 600f te sıra :)
    Alıntı cagatay_hepsen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamda benim istediğim kriterde bir motor arıyorsun yeryer bende kendime sormuyo değilm bu soruları benim içinde konfor hız sağlamlık ve fiyat önemli ben aklımdaki 2 makinayıda kullandım gsr ve fazer gsr ile uzun sayılabilecek ve test edebilecek zamanım oldu fazer ilede sadeve bikaç tur attım ben artık kendimi bu naket motorların sadece 2 sine yoğunlaştırdım gsr yi daha fazla kullanmanın verdiği bir öne çıkma olayı var ama bazı eksileride var gsr yüksek süratlerde rüzgarın kullanıcıyı nasıl etkilediğiğni gördüm fazer kullanıcıları bunu yaşamıyoruz diyorlar çünki grenajlı ama gsr deki o serilik fazerde yok bunuda yanında vurgulamakta faydavar fazer çok estetik ama gsr de çok agresif görünüyor gsr yide bi cam takıp bu rüzgardan yırtarsın derler ama bi cam olayı değil sadece ben 230 civarı hızları gördüm gsr de ve 110 kg olmama ramen popom seleden ayrıldı rüzgarın etkisiyle gönlüm gsr de ama mantığımda fazer diyor şu hızlara fazer ile bi çıksam kesin bi düşüncem olucak şu anda bende 2 sinin arasındayım parça fiyatlarına gelince yamahanın parçaları ucuzmuş hiç sanmam suzukininde ucuz olduğu söylenemez 2 sininde parçaları bulunur durumda bi ara bandit düşündüm ama o biraz hantal ss ler kadar seri olan naket istediğimden bu 2 modelin arasındayım...

    kesınlıkle benım dusuncelerımı yansıtmısın bende gsr cok dıkkat ettım ama ruzgarı asırı alması (kı cıplak olmasından kaynaklanıyo buda dogal ) ve benzınde fazere gore bıraz daha yakması benı uzaklastırıyo sanırım benım tercıhım fazer olur tabı fazer dıyorum ama fz6 fazer

  11. #11
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    yamaha MT-03 de sıralamaya girmeliydi bence ki benim beğendiğim bialet tek silindirli olması tork içinde bi avantaj
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  12. #12
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yamaha MT-03 de sıralamaya girmeliydi bence ki benim beğendiğim bialet tek silindirli olması tork içinde bi avantaj
    süper modum sen yaşlanmışın bize biraz daha hırçın ama bir o kadarda dengeli sahibini üzmeyecek motor lazım senin yaşına geldigimde düşünürüm o modeli.

  13. #13
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Gönül ister ki Suziki B-King fakat, bir naked kullanıcısı ve tarzını değiştirmeyi düşünmeyen biri olarak;
    1- Türkiye şartlarında en önemli faktör bence yakıt tüketimidir.
    2- Herkes seri, yüksek beyir gücüne sahip aynı zamanda sağlam torku olan makina alma arzusundadır.
    3- Fiyat biz Türk'ler için en önemli ikinci faktördür, ama 1. ve 2. maddeler bu maddenin geçerliliğini yitirmesinde etki eder. Özetlersek, az yaksın isteriz, ucuz olsun isteriz, çok beygir isteriz ama fiyat pahalıysa 1 ve 2. maddeler daha sonraki plana atılır. (Cümle karışık oldu ben bile anlamadım ne yazdığımı anlamayana tekrar açıklarım )
    4- Hal böyle olunca son madde hayallerden ibarettir.

    Görünüşü ve tarzıyla gerçek manada naked olup Türkiye şartlarında alınıp kullanabicek ama üvey evlat muamelesi gören, konuyu açan arkadaş tarafından listeye bile alınmayan dahi bir motor var ki 78 beygir olmasına rağmen 2 silindirli olduğundan pek tercih edilmemekte. Hyosung GT 650'den bahsediyorum kısaca.
    Uygun fiyata ikinci elini almak mümkün, 100 km'de motoru yırtsanız dahi bakımları tam ise 5 litreden fazla benzin yaktıramazsınız. Tamirini hangi ustaya götürseniz yapabilir, bakımını bizzat kullanıcının kendisi de yapabilir.
    Konu sahibi maddi durumu elvermeyen ikinci elini alır demiş, fakat sözkonusu listedeki motorların ikinci elini alabilmek bile ülkemizde gerçekten çok zor.
    Ha illa ki 4 silindirli olsun derseniz, param da yok derseniz Suziki Bandit'te 90'lı yılların motoru olmasına rağmen listeye girebilmeliydi. Hala 60.000-70.000 Km'de olan ve bir okadar yolu sorunsuzca gidebilecek motorlar var piyasada.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  14. #14
    esp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Er-5
    Bence de listedeki eksik kawa er6n sanki Yanlış bilmiyorsam iki silindirli ve 78 beygir güce sahip aynı hyosung gt 650 gibi, ancak bence tasarımı kesinlikle kategorisinde en iyiler arasında. Yakıt tüketimi de 100 km'de,5 litre civarında. Ben seneye sezon sonunda kısmetse bir tane almayı çok istediğim için test etme fırsatı buldum bir tanıdığımın motorunu ve abs opsiyonlu bir modeldi bahsedilen yollara uygunluk, az yakıt sarfiyatı, performans-maaliyet orantısı bence gayet güzeldi. İkinci el temiz ve aksesuarlı olarak 8000-10000 tl'ye bulmak mümkün, yani özetle bence değerlendirilmesi gereken bir alternatif
    ''Sen bana bakma, ben senin baktığın yönde olurum...''

  15. #15

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    honda cbf250 - kymco agility 125
    arkadaşlar bence honda cbf 600 çok uygun, yakıt-konfor açısındanda çok iyi bir makine. ayrıca ikinci elleride kolay satılıp alınabiliniyor. 600cc dışında ise yine rahatlık ve tarz olarakda benim gönlümde yatan aslan Kawasaki Z750. bu ikisi harika cihazlar. hoşçakalın.

  16. #16
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı aargh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    Bazı sport touring ya da dual purpose makineleri naked/roadster sınıfındaymış gibi sıralamışsınız.
    Bilmeyenlerin aklı karışacak. Naked tarz, kafa karenajı olmayan ve motoru cevreleyen diğer karenajlardan yoksun makinelere denir.

    Fazer ve CBF 600 gibi makinelerin naked roadster olduğunu nerede okudunuz, gördünüz lütfen bana iletin. Benim bildiğim, bu modeller sport touring'dir. Yanlışım varsa doğrusunu öğrenmiş olayım. Kafa karenajı ve rüzgarlık camı touring amaçlar için kullanılır, ayrıca oturuş pozisyonları da nakedlara göre uzun yolda daha rahat etmey sağlamaktadır.
    Bir düşünün, Ducati Monster ile CBF 600 sizce aynı motosiklet tarzının birer üyesi olabilir mi?


    Hele hele Suzi Sv650, aman yarabbim.
    suzuki sv 650 hyo gt 650nin atasıdır. suzuki sv650s modeli, fazer modele benzer ki, o da sport touringtir...
    dur resmi varsa aktarayım...


    bak bu suzuki sv650

    bu da sv650s ( kafa karenajında da yazıyor kardeşim


    sanırım dikkatli okumamışsın ilk yazdıklarımı. yoksa sen nakedları iyi tanırsın

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:46 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:19 AM ----------

    Alıntı asivezor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyu okumadan verilmiş bir cevap.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:31 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:26 PM ----------




    hondanın resmi internet sitesinde cbf 600 naked katogorisinde. touring makina ise goldwing ve benzeri makinalardır. sport touring ise görünüş olarak ss e benzer ama kullanım amacı uyun yol asvatl motorudur. vfr 800 de buna örnektir.

    bunları sorgulamak yerine paylaşımcı olmak adına saydıgım modeller ile ilgili bilgi ve varsa tecrübelerini aktarsan daha güzel olmazmıydı. yinede teşekkürler. sonuç olarak bu tarz makina alacak arkadaşlar için açılmış faydalı bir topik olacagına inanıyorum.
    " KONUYU OKUMADAN VERİLMİŞ CEVAP" tarzı hiç hoş değil.
    yaşını başını tecrübeni bilmem ama, soru " türkiye şartlarındaki en uygun naked ve roadster" değil mi?
    1- ben naked hastası olmama rağmen yakıt-2. el, yedek parça vs vs 1 aydır uğraşıyorum ve en net kararımı zar zor verebildim.
    2- sen aklındaki modelleri değil de, şu markalardan deseydin ben de ona göre "BENCE" derdim ki, ben hep "bence" derim zaten...
    3- sen saydıklarını denedin mi bilmem ama ben saydıklarımı denedim.
    4- yakıt sana göre hangi ölçüde, bir diğerine göre hangi ölçüde? Makina hasan ( moderatör) nın eski BMW sini biliyorum, 1600cc tofaş silindiri vardı, o sıralar ben 125cc ye biniyordum, o her hafta gezerdi, ben arada bir çıkabiliyordum madden(!)
    5 - yedek servis honda cbf600 abs ( cbf honda üyesiyim)
    zevkim gsr600 ( suzuki kullanıcısıydım-gs500-35.000km 8 ayda)
    mantığım fazer diyor ( abs-rüzgar davası-alıp-satma-yedek parça)

    sen sanıyor musun ki yalnız bunlar değil, ilk saydığım makinaları bu ülkeye rastgele getiriyorlar? adamlar yakıta bakıyor, parçaya bakıyor... cbf500 vardı bizde, avrupada cbf500 ( karenajlısı var ), yamaha naked model gördüm bir avrupalı arkadaşın topiğinde, sordum; yandan çift üst üste eksozlu modelini bilmiyormuş ( bulayım az sonra yapıştırırım, cbf600 var bizde, avrupa kafa karenajsızı var....
    sence ducati bu ülkede iş yapmaz mı sanıyorsun? ama saymadım, parça ve servis var.. varoğlu var...
    ya türkiyede "sizce" diye sormalıydın bence, ya da şu 3 model arasında vs diye sorsaydın.
    ben kendim için araştırıken, youtube a girdim cbf600 yazdım bana üçlü kıysa klibi çıktı. er6f-gsr650f-cbf600 diye. oysa ikisi karenajlı idi ve 650cc idi. suzuki gsxf yandan baksan tam bir touring ama karenaja baksan ss duruyor..cbf600 gibi... cbf de direksiyon M tip, gsx te naked direksiyonu vs vs vs..
    kendin için sorup da daha sonra bilgi kaynağı bir topicmiş gibi göstermemelisin...
    sana bir soru da ben sorayım o zaman....

    yıllarca polislerin kullandığı cb750 sence bu ülke şartlarına aykırı mıdır da adın geçmedi? bandit s demişsin, düz bandit sence tam bir ail bandit değil midir?
    hadi o 750cc, eee hyosung ya da S&T kanuni gt650???
    bence türkiyedeki en uygunu da bu gt650... ama 10.000tl ye yakın fiyat çekerlerse ben de 1000tl daha ekler abs li bişey alırım...

    mt-3 e gelinbce, 12,000tl civarı ama 57hP civarıydı sanırım. o araya 8000tl ye cbf500 tercik ederdim ben

    unutma, çıplaklık görecelidir...
    yapma böyle olur mu.. lütfen....
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  17. #17
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    buldum buldum..
    remzi abinin açtığı başlıktı. kaç saattir kafa yoruyorum burda yahu..

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-ciktim-5.html

    çok zevkli bir topik idi ;)

    cbf600 krenajlı, cbf N ise naked...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  18. #18
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    sevgili yürekçe ilk yazdıgın msjda liste başı olarak bmw k1200r ve suzuki b-king i koymuşsun. dogal olarak tepkimi çekti. iki modelde türkiye şartlarına uygun degildir. çünkü yüksek cc yüksek vergi demektir. ayrıca bu modeller alırkande kullanırkende satarkende sahibine fayda saglamaz. çünkü söz konusu modeller yüksek cc den dolayı türkiye piyasasında tutmamıştır. b-king bildigim kadarıyla istege göre ithal edilmekte. k1200r ise türkiyede herkes sahip olmak ister ama çok azına nasip olur. parası çok olana yani.

    topigi açarken başlık konusunda insanların nasıl bir yaklaşım sergileyecegini düşündügüm için kırmız ile en çok tutulan modelleri yazdım bunlardan sadece yamaha xj6 diversion henüz çok yeni oldugundan ikinci eli yok yada çok az. digerleri ise piyasaya oturmuş hatta hakim olmuş modeller.

    türkiye şartları için en uygun derken söylemek istedigim türkiyedeki bozuk yollar motosikletin de var oldugunu onunda bir sürücüsü ve canı oldugunu anlamak istemeyenlerle dolu ülkemde fren sistemi manevra kabiliyeti anlık tepkimeler süspansiyon durumu vsvs. ayrıca vergi diliminden dolayı hem alırken devlet kazıgı yiyoruz hemde kullanırken çogunlukla şehir içinde gezme imkanımz oldugu için artan yakıt tüketimiyle ayrıca kazıgı yiyoruz. mesela b-king ile gsr 600 ü kıyaslarsak sana göre bu iki modelde aradaki yarı yarıya farkın temel sebebi üretim maliyeti mi yoksa vergi diliminden kaynaklanan bir fark mı.

    bmw, ducati, aprllia, kötü motor mu üretiyor kesinlikle hayır ama hepsini toplasan japon zincirinin en zayıf halkası olan kawasaki kadar satamıyor.

    türkiye şartları derken ben bunları komple düşünerek yazdım. verdigim tepki belki yanlış anlaşılmış olabilir ama açılan topikte her ayrıntıya deginmiştim. niyetim kimseyi kırmak degil verilen her cevap anlayana mutlaka faydası dokunacaktır.

    benim bu topigi açmamdaki sebep b tarz motosiklet düşünen arkadaşlara faydalı olmasıdır. kendim için ise önmüzdeki seneye maddi imkanları iyileştirebilirsem düşünmekteyim ve bunun için para biriktiriyorum. ticaretle ugraştıgım için yaşanan ekonomik krizden herkes gibi bende etkilendim. bu arada ksa süre önce evlendim aynı zamanda kredi ile ev satın aldım. bu nedenle ancak önümüzdeki sene olmadı bir sonraki seneye hayallerimi ertelemek zorundayım.

  19. #19

    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    CBF 250 i sattık 600f te sıra :)
    bu topıcı dıkkatle takıp edıyorum . güncel...

  20. #20
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Bahsettiğin kriterlere göre tercih sıram:

    1. Honda CBF600
    2. Suzuki GSR600


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler