Moto Journal 2012 model 600cc süper sport karşılaşltırması
-
Motosiklet Eğitmeni
Binmeyi biraktik ama 600cc supersportlar birçogunuzun ilgisini çekiyor biliyorum.
Uzun zamandir model tartismasi yapip birbirimize girmedigimizi fark etmem ise bugün Moto Journal dergisini elime almamla ayni ana denk gelir.
Dedim ki gidip foruma kavga çikartayim.
Moto Journal ekibi bir comparatif yapmislar ve dergide yayinlamislar.
Baktim henüz internet sitelerine düsmemis.
Dedim hadi foruma alayim tartisalim biraz.
Motosikletlerin teknik verileri ve pilotlarin yorumlarini yazacagim.
En sona da teknik karsilastirmayi alacagiz.
Yani insallah.
Geçen yildan bu yana çok konusulan ve bakalim nasil olacak diye merak edilen Mv agusta ile baslayalim.
Mv Agusta 675 F3
Bu güzel seyin motoruna bir bakalim.
675cc
3 silindir
4 zamanli
su sogutmali
elektronik enjeksiyonlu(silindir basina 2)
kompresyon 13:1
10.600 devirde 7.24 mkg tork
14.500 devirde 128 ch güç
Kuru agirligi 173 kg
Benzin deposu 16 litre
6 vites
Fransa satis fiyati : 11.990€
Derginin ve pilotlarin yorumuna göre motosiklet çok estetik.
Motor karakteri begenilmis.
Üzerindeki parçalara kadar güzel isçilik oldugunu söylemisler.
Yani gayet estetik bir motosiklet.
Tabi begenilmeyen yönleri de var.
ön taraf fazla düsük ve dalma yapiyor.
Konfor yok.
Finisyon da bazi detaylar göze çarpiyor.
Enjeksiyon bas rejim(Bu bas rejimi teknik olarak nasil çevirecegimi bilemedim.Debi mi denir???)
Mv Agusta'nin ORO modelinden de bahsetmek gerekiyor burada.
Gerçi alma ihtimaliniz hiç yok.
Ama yine de söz edelim.
ORO modeli tüm dünyada 200 adet yapildi ve hepsi satildi.
Ohlins amortisorden tut, karbona bulanmis parçalarina kadar baya dolu bir makina olan ORO;
tam 144 beygir.....
Evet 675cc den bahsediyorum.
Tabi 11.900 euro olan standart versiyonu ikiye katlayip üzerine de biraz daha koyarak alabiliyorsunuz.
Fiyati 24.990€
Devam edelim....
Kawasaki ZX-6R
Motor sirali 4 silindir
su sogutmali
599cc
enjeksiyonlu,silindir basina 4 subap
128 ch 14.800 devirde
ram air ile 132ch
6.8mkg tork 11.800 devirde
Fiyati: 11.999€
Pilotlar sasi ve blok ile motor performansindan gayet memnun.
Estetik olarak da güzel bulan var ama genel kanaat artik emekli olmasinin zamani geldigi seklinde.
Triumph 675 Daytona R
sirali 3 silindir
4 zamanli su sogutmali
silindir basina 4 subap
674.7cc
128 ch guç 12.600 devirde
7.4 mkg tork 11.750 devirde
fiyati: 13.390€
Sasinin yola saglam basmasi, 3 silindirin verdigi güç ve frenler begenilmis.
Fakat kullanici pozisyonu ve konfor begenilmemis.
Ayrica kolay kullanilan bir makina da degil demisler.
Pilotun bir tanesi vites geçislerini de elestirmis.
Yamaha R6
Sirali 4 silindir
enjeksiyonlu
4 zamanli su sogutmali
600cc
14.500 devirde 129ch
ram airle 135ch
11.000 devirde 6.7 mkg tork
Fiyati 12.999€
dinamik ve kaliteli sasi, motor adamtasyonu ve motorun yola uyumu begenilmis.
Kullanici pozisyonu ve frenajlardaki güç kaybi ise elestirilmis.
Ozellikle ön fren begenilmemis ve genel olarak frenaji kötü bulunmus.
Suzuki GSX-R 600
Sirali 4 silindir
4 zamanli
su sogutmali
silindir basina 4 subap
599.4cc
13.500 devirde 126ch güç
11.500 devirde 7.1 mkg tork
fiyati 11.999€
ayrodinamik ve motoru istekli bulunmus.
supansiyonlarin harika bir konfor sundugu belirtiliyor.
Fakat bunda da yamaha gibi frenajlarda güç kaybi ve daha kötüsü, üst üste virajlarda performansinin yetersiz kalmasi elestirilmis.
Yola adaptasyonu ve motor övülürken, pilotlarin geneli kullanici pozisyonunu begenmemis.
Honda CBR 600 RR
Sirali 4 silindir
4 zamanli
enjeksiyonlu
silindir basina 4 subap
su sogutmali
599cc
13.500 devirde 120ch güç
11.250 devirde 6.6 mkg tork
istenirse ABS var.(1000€)
Fiyati 11.990€
Suspansiyon konforu çok begenilmis.
dolu motoru ve çok yönlü kullanililirligi begenilen ozellikleri
frenleri yetersiz bulunmus.
Karşılaştırma:
Bu motorlardan birini satin alirsaniz basiniza neler gelecegini yazalim ama daha önce testte kullanilan motosikletleri anlatayim.
F3 1500 km de pirelli diablo rosso lastiklerle,
CBR 1900 km de Bridgestone BT 15R lastiklerle,
GSX-R ve ZX-6R 3000 km de Bridgestone BT16R lastiklerle,
R6 4800 km de Bridgestone S 20F lastiklerle,
Daytona 2400 km de Pirelli supercorsa SP lastiklerle test edildi.
Isletme giderleri:
Yag degisimi:
Honda:Her 12000km de
Kawasaki:Her 12000km de
Mv Agusta:Her 6000km de
Suzuki:Her 6000km de
Triumph:Her 10000km de
Yamaha:her 10000km de
Subap ayarlari:
Honda:her 24000km de
Kawasaki:her 42000 km de
Mv Agusta:her 12000km de
Suzuki:her 24000km de
Triumph:her 20000km de
Yamaha:her 40000 km de
Parça fiyatlari:(Fransa)
Hava filtresi:
Honda:55.79€ gerektikçe
Kawasaki:37.17€ her 18000km de
Mv Agusta:61.47€ her 12000 km de
Suzuki:20.64€ her 18000km de
Triumph:33€ her 20000km de
Yamaha:57€ her 40000km de
Yag filtresi:
Honda:11.51€ her 12000km de
Kawasaki:9.97€ her 12000km de
Mv Agusta:11.43€ her 6000km de
Suzuki:9.34€ her 18000km de
Triumph:14€ her 10000km de
Yamaha:11€ her 20000km de
ön plaketler:
Honda:98.50€
Kawasaki:116.51€
Mv Agusta:105€
Suzuki:90.76€
Triumph:142€
Yamaha:98€
Zincir disli kiti:
Honda:216€
Kawasaki:143.65€
Mv Agusta:275.74€
Suzuki:144.58€
Triumph:229€
Yamaha:178€
Agirliklar:
Honda:198kg
Kawasaki:193kg
Mv Agusta:193kg
Suzuki:188kg
Triumph:190kg
Yamaha:194kg
Yakit mevzulari:
Honda:5.8l/100km
Kawasaki:6.5l/100km
Mv Agusta:7.15l/100km
Suzuki:5.4l/100km
Triumph:6.33l/100km
Yamaha:6l/100km
PERFORMANS:
0-100km/h
Honda:3"3 (45m)
Kawasaki:3"52 (51m)
Mv Agusta:3"42
Suzuki:3"52 (51m)
Triumph:3"8 (55m)
Yamaha:3"6 (53m)
0-140km/h
Honda:5"28 (114m)
Kawasaki:5"46 (118m)
Mv Agusta:5"72
Suzuki:5"32 (111m)
Triumph:5"8 (124m)
Yamaha:5"6 (118m)
Gösterge sapmalari:
Honda:50(50) - 90(89) - 110(108) - 130(127)
Kawasaki:50(50) - 90(88) - 110(107) - 130(126)
Mv Agusta:50(49) - 90(87) - 110(106) - 130(124)
Suzuki:50(50) - 90(87) - 110(106) - 130(124)
Triumph:50(49) - 90(90) - 110(110) - 130(127)
Yamaha:50(47) - 90(87) - 110(104) - 130(125)
Gelelim zurnanin zirt dedigi yere.
Motorlari tanitirken, güç meselelerini fabrika verilerine göre aldik.
Ama Moto Journal arka tekere ne kadar güç iletildigini merak etmis.
Iyiden kötüye dogru yaziyorum.
Sulanacak olan beygirler:
- Triumph 97.6ch 13.333tr/mn
- suzuki 97.4ch 12.050 tr/mn
- yamaha 97.1ch 14.972 tr/mn
- kawasaki 96.6ch 14.108tr/mn
- honda 93ch 12.451 tr/mn
- mv agusta 88.4ch 11.675tr/mn
Karni tok beygirlerin gücü:
- suzuki 6.0mkg 10.376tr/mn
- honda 5.9mkg 10.376tr/mn
- triumph 5.9mkg 10.607tr/mn
- mv agusta 5.8mkg 10.235tr/mn
- kawasaki 5.5mkg 10.834tr/mn
- yamaha 5.4mkg 10.698tr/mn
Evet arkadaslar, topiginiz hayirli olsun.
Merak ettiginiz bisey olursa sorabilirsiniz.
Fakat ben canim isterse cevap veririm.
Iyi seyirler.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
-
Moderatör
Fabrika verilerine güvenmeyecek miyiz şimdi biz bu durumda?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
600rr, R6 ve gsx-r600'ün frenlerini beğenmemişler. Benim düldülü vereyim onlara da fren görsünler
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
Fabrika verilerine güvenilmezse, Moto Journal ın verilerini hiç okumasamıydık Malum dergi ticari kaygı, sponsorlar vs
Bizimle paylaştığın için teşekkürler , biz moto journal ın adını daha yeni duyuyoruz
Ben estetik olarak karşılaştırma yapıyorum nedense hep ,o yüzden gsxr,r6,kawa,RR diye gidiyor sıralamam.600RR ın yüzündende sıkıldık artık, 2013de bişeyler yaparlamı abi ne dersin?
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
Motosiklet Eğitmeni
Lucas adlı üyeden alıntı
Fabrika verilerine güvenmeyecek miyiz şimdi biz bu durumda?
Buraya aldigim veriler arka tekere aktarilan güç verileri.
Fabrikalar bu degerleri vermezler.
Genellikle kranktan alinan güç açiklanir.
Genellikle de dogrudurlar.
Fakat aktarma organlari, o gücü arka tekere tasirken güç kaybi olusur.
Bu nedenle arka tekere gelen güç verileri önemlidir.
Yani diyelim ki
A marka motosiklet 150 beygir
B marka motosiklet 130 beygir.
Simdi kagit ustunde A marka motosiklet çok güçlü duruyor.
Ama o güç arka tekere söyle yansisa,
A marka motosiklet 105 beygir
B marka motosiklet 107 beygir.
Realitede isler tersine dönüveriyor.
Shrieker adlı üyeden alıntı
600rr, R6 ve gsx-r600'ün frenlerini beğenmemişler. Benim düldülü vereyim onlara da fren görsünler
Bagdatta frene basip Sam'da duruyosan bence girmeyelim o islere.
Ali Feyizoğlu adlı üyeden alıntı
Fabrika verilerine güvenilmezse, Moto Journal ın verilerini hiç okumasamıydık
Malum dergi ticari kaygı, sponsorlar vs
Bizimle paylaştığın için teşekkürler , biz moto journal ın adını daha yeni duyuyoruz
Ben estetik olarak karşılaştırma yapıyorum nedense hep ,o yüzden gsxr,r6,kawa,RR diye gidiyor sıralamam.600RR ın yüzündende sıkıldık artık, 2013de bişeyler yaparlamı abi ne dersin?
Buradaki dergilerin ticari kaygi ile bir takim isler yaptigina pek rastlamadim.
Bütün motosiklet firmalari sponsor çünkü.
Ama derginin verilerini de bilimsel olarak algilamamak lazim.
Sonuçta bu degerler, onlarin pilotlari, teknisyenleri ve kullandigi cihazlar sonucu ortaya çikmislar.
Ben yine de sayfalari söyle bir karistirdim.
Testlerde shoei,arai ve shark marka kasklar kullanilmis,
Nolan'in reklami var.
Kawasaki Versy ve Mv Agusta Brutal'in küçük birer reklami var.
Ben buraya almadim ama aslinda derginin test sonucu da var.
Motosikletlere çesitli kategorilerde yildiz verilerek siralama yapilmis.
Siralamada Suzuki birinci çikmis.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Bencede suzuki hertürlü daha üstün, honda ile arasında 10kg ağırlık farkı varmış ki bu yüksek bir rakam.Ve işin içine teknolojiyi katarsak suzukide sürüş modlarıda bulunmakta yanlış hatırlamıyorsam 600rr da yok ?
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
Triumph 675 Daytona R aşık oldum galiba
-
Yani Kawasaki nin bir kaç yıldır süren genel üstünlüğü bu sene artık bitmiş gibi gözüküyor, bence zx10 r artık oturdu bu sene zx6 yada bir sağlam revizyon yada başlı başına bir değişim gelebilir. Bence gelmeli kasa biraz daha zx10 r a benzese tadından yenmez ben bekliyorum 2013 ü bakalım neler olacak bu sene sanki boş geçti en güzel yenilik f3 düşünceme göre ve Honda da yamahada kawasaki de şekil değişikliğine gidebilirler. Bu modeller artık eskidi. En azından yüzleri eskidi hele hele 1000 lerin hemen hepsi kılıf değiştirmişken...
Albert EİNSTEİN derki;
Biri sana çok kötüsün derse boşver takma. Banada GERİZEKALI sın dediler, ATOMU PARÇALAYIP ELLERİNE VERDİM
-
Motosiklet Eğitmeni
bboy_iced adlı üyeden alıntı
Yani Kawasaki nin bir kaç yıldır süren genel üstünlüğü bu sene artık bitmiş gibi gözüküyor, bence zx10 r artık oturdu bu sene zx6 yada bir sağlam revizyon yada başlı başına bir değişim gelebilir. Bence gelmeli kasa biraz daha zx10 r a benzese tadından yenmez ben bekliyorum 2013 ü bakalım neler olacak bu sene sanki boş geçti en güzel yenilik f3 düşünceme göre ve Honda da yamahada kawasaki de şekil değişikliğine gidebilirler. Bu modeller artık eskidi. En azından yüzleri eskidi hele hele 1000 lerin hemen hepsi kılıf değiştirmişken...
Aslinda kawa için bitmis terimini kullanmak dogru degil.
Aksine arttirarak devam ediyor.
Tip ve teknolojiye uyum saglama konusunda katiliyorum.
R6 ve CBR ise eskidi.
Aslinda her ikisinin de tipi daha bir kaç sene idare edecek kadar güzel ama boya degistirerek mevzuyu kotarma hatasina düstûler.
Dogrusu meseleye benim açimdan bakarsak, farkli bir boyutu var bu tip meselesinin.
Son 4-5 yilin en guzel 600luk sporlari yamaha ve hondada.
Bakin en iyi demiyorum.
En guzel diyorum.
Benim askim, hem yemek yapsin, hem evi silip supursun, hem çok iyi karakterli olsun, disarida hanim evde asifte olsun dedinizmi olay farklilasiyor.
Benim askim guzel olsun, varsin yemegi disarida yiyelim dediginizde ise R6 ve CBR gerçekten göz alici motosikletler.
Aslinda bu mevzuyu erkeklerin bir kadindan ne bekledigi, ya da kadinlarin bir erkekten ne bekledigi mevzusuna dönüstürüp, motosikletleri o beklentilerin yerine koyabiliriz.
O zaman farkli bir boyutta tartismak mümkün.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
10 Temmuz 2012, 01:04
#10
3 silindirlilere karşı hep bir sempatim olmuştu , şimdide öyle oldu...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
10 Temmuz 2012, 01:25
#11
Motosiklet Eğitmeni
takendy adlı üyeden alıntı
3 silindirlilere karşı hep bir sempatim olmuştu , şimdide öyle oldu...
Ama gider parayi yine sirali 4 silindire basarim, bunlara da sempatik sempatik bakarimmin diyorsun?
Senin motor nereye gitti?
Absent yazmissin?
Yoklama kaçagimi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
10 Temmuz 2012, 01:26
#12
Tasarım göreceli bir kavram fakat Ducati tasarım olarak alır götürür japonlar yanına dahi yaklaşamaz,testte yer almaması ilginç.
Çok supersport muhabbetim olmadığından teknik olarak yorum yapamıyorum boyum o kadar uzamadı fakat şöyle alıcı gözüyle bakınca değerlere ve şekillere Suzukinin ipi göğüslemesi normal.
Bence sayısal değerlerin bu segmentte hiçbir numarası yok pistte usta pilotaj binmediği sürece makinanın üzerine,geriye sadece tasarım ve size hitap edeni seçmek kalıyor.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
10 Temmuz 2012, 01:29
#13
coq adlı üyeden alıntı
Ama gider parayi yine sirali 4 silindire basarim, bunlara da sempatik sempatik bakarimmin diyorsun?
Senin motor nereye gitti?
Absent yazmissin?
Yoklama kaçagimi?
çok sular aktı çok buralardan...
görev değişikliği nedeniyle Adana'ya yerleştim , şuan İstanbul'dayım gerçi
Adana ve çevresinin coğrafyası Varadero'nun uygun seçim olacağı kanaatini uyandırdı , sanırsam 4 mü 3 mü derken 2 ile devam edeceğiz.
bu arada xx de uzakta değil forum ahalisinden bir arkadaşta
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
10 Temmuz 2012, 01:45
#14
Yamaha 2006, Honda da 2007'den beri sil baştan tasarım yapmadı. Aslında bu periyot 4 senede bir gibiydi. Biraz da ekonomik durumların etkisiyle sanırım sadece geliştirme eklemelerle yetiniyorlar bir süredir.
coq adlı üyeden alıntı
Bagdatta frene basip Sam'da duruyosan bence girmeyelim o islere.
Daha çok Bafra'da basıp Şam'da duruyor gibi Balata ve hidrolik değişim zamanı çoktan geldi. Bir de öne çelik fren hortumu düşünüyorum. Fren alıştırması yapmaya gidince 3-5 frenden sonra levye gidona değiyor...
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
10 Temmuz 2012, 02:03
#15
Haklısınız Cog aslında evet terim olarak yanlış kullandım sanırım çünkü kawa gerçektende son 2 3 senedir zx6yı çok yukarılara taşıdı gerek donanım gerek kabiliyet vs.vs sanırım demek istediğim görsel olarak değişikliğe gidilmesi biraz eski moda kalmaya başladı sanki 600 rr ve r6 zaten çıktıkları çağın çok önünde tasarımlarla geldiler önümüze ki 4 sene önce r6 sahibiydim ve hayran hayran bakardım ona ama artık biraz daha göz aşinalığı oldu belkide ben zaten kawanın tasarımının diğerleri kadar iddialı olmadığını ve bunu makine performansı, sürüş ve frenaj yetenekleri ile kapattığını düşünüyorum çünkü makine olarak gerçekten de çok iyi ve dolu dolu bir motor alıyorsunuz ben güncellemelerin tasarımda olması gerektiğini savunuyorum özellikle kawa için (şşşş aramızda kalsın 2013 te almayı planlıyorum da o yüzden belkide gönlümden geçeni söylüyorum)
Albert EİNSTEİN derki;
Biri sana çok kötüsün derse boşver takma. Banada GERİZEKALI sın dediler, ATOMU PARÇALAYIP ELLERİNE VERDİM
-
10 Temmuz 2012, 02:15
#16
Motosiklet Eğitmeni
takendy adlı üyeden alıntı
çok sular aktı çok buralardan...
görev değişikliği nedeniyle Adana'ya yerleştim , şuan İstanbul'dayım gerçi
Adana ve çevresinin coğrafyası Varadero'nun uygun seçim olacağı kanaatini uyandırdı , sanırsam 4 mü 3 mü derken 2 ile devam edeceğiz.
bu arada xx de uzakta değil forum ahalisinden bir arkadaşta
Hadi yine sansin varmis iyi yere gitmissin.
Adana'da seni saglam motorlara bindirecek arkadaslar var.
Bir alo de bir ara tanistirayim seni.
Shrieker adlı üyeden alıntı
Yamaha 2006, Honda da 2007'den beri sil baştan tasarım yapmadı. Aslında bu periyot 4 senede bir gibiydi. Biraz da ekonomik durumların etkisiyle sanırım sadece geliştirme eklemelerle yetiniyorlar bir süredir.
Daha çok Bafra'da basıp Şam'da duruyor gibi
Balata ve hidrolik değişim zamanı çoktan geldi. Bir de öne çelik fren hortumu düşünüyorum. Fren alıştırması yapmaya gidince 3-5 frenden sonra levye gidona değiyor...
Dogru yazmissin.
Fakat R6 gerçekten 600lük makinalarda son nokta gibi bir tasarima sahip.
Insanin aklini basindan aliyor.
Hani tasarimcilarin da isi zor.
Ulem ben ne çizsemde bundan daha guzel bisey olsa dedinmi kitlenip kalirsin.
Bu arada Ducati neden yok demis arkadasin birisi.
Arada okudum aklima geldi.
Ducati supersport yapti da bizim mi haberimiz yok abicim?
Yapsin,
dunyanin bütün test pilotlari siraya girmezse serefsizim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
10 Temmuz 2012, 02:23
#17
R6 konusunda hemfikiriz, hem fotoğraflarda hem de bizzat görüldüğünde diğerlerine kıyasla çok daha çekici. Sanırm seksi doğru kelime Bu arada şunu da eklemek lazım; bu motorlardan herhangi biri bende olsa "yahu bu değil de şu olsaydı" demezdim sanırım; hiç.
Honda'nın 2007'deki yeni tasarımı aralarında en hafif olanıydı. Şimdi Suzuki'nin 10 kilo daha hafif olduğunu görünce şaşırdım. Sadece Suzuki değil Kawasaki'de bayağı bir hafif Honda'dan. Ama yine de 600rr hızlanma testinde en iyi sonucu almış. 1-2 sene önce bir yerde kullanılmış gsx-r600 ve 600rr'ın motor parçaları kıyaslamasını okumuştum. Açık açık Honda'nın piston kafası ve krank milinde Suzuki'ye göre belirgin aşınma olduğunu yazıyordu. Hatta Suzuki için daha yeni gibi diyordu yazıda. Honda uzun ömürden çok biraz daha performans odaklı üretiyor olabilir parçalarını.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
10 Temmuz 2012, 02:35
#18
bunlarda motor mu be ya hepsi antika olmuş tasarımlar
hele güçleri beş para etmez
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
10 Temmuz 2012, 15:19
#19
Bize aracı olduğunuz için teşekkürler öncelikle. Fakat onur konuğumuzu göremedim . 848 evo bu testte yer almalıydı.
Tasarım görecelidir fakat Agusta ve Daytona bu testte bana göre en iyi şekli şemali yerinde makina. 600'lük sınıf rağbetin azaldığı bir sınıf. Bu azalmanın etkisi yine üreticinden kaynaklanıyor. Günümüz de 1.000'lik sınıfta sunulan modlar sayesin de, kullanıcıların gözü 600'lük makineyi aramıyor. Bunun üstüne bir de fiyat farkını da eklemek gerekiyor. Örnek olarak; Gsxr-600'ün fiyatı: 39.607 TL. Gsxr-1000'nin fiyatı ise: 43.648 TL. Hal böyle olunca, ben üstüne 4.000 daha koyar, 1.000'lik makina alırım. Moddan da gücünü kısıtlarım, paşa paşa kullanırım. Fakat yine de büyüteceğim zaman, böyle bir hareket segilemeyeceğim.
600'lük sınıfta benim eksiklik olarak gördüğüm diğer etkenler: Aşağıda saydıklarım, bir kaç 1.000'likte de bulunmuyor. Siz zaten konuya hakimsiniz. Bunu söylememin nedeni, bilmeyen arkadaşlar içindir.
1. Abs'nin hala sunulmaması.
2. Çekiş kontrol sistemlerinin henüz bulunmaması.
3. Rekabetçi fiyat ile piyasa da yer alamamaları.
vs.
Şimdi bazı arkadaşlar spor sınıfta olmaz. Modsuz, abs'siz daha iyi diyenler çıkacaktır muhakkak. Fakat, bu bir bahane değil. İsteyen gerekli donanımı devre dışı bırakır, o şekilde kullanır. Şu anda kullandığım motorun abs'li modeli yurtdışın da satışta. Fakat ülkemize getirilmiyor. Amaç, fiyatın artacağından dolayı satılmama kaygısı. Getir kardeşim sen abs'li modelinden sınırlı sayıda. Alan alır merak etme. Hız arttırkça, risk büyür. Önemli olan karşılaştığımız riskleri, minumum zararla atlatabilmemizdir. Bu yüzden elektronik yardımcılar çok önemli. Her şeyi pist ortamına göre değerlendirmemek gerekli.
Güç, performans konusuna fazla girmek istemiyorum. Bunlar kağıt üstünde olan şeyler. Asıl önemli olan bana göre pilotajdır.
Önce emniyet, sonra hareket...
-
10 Temmuz 2012, 17:46
#20
Gerçekten MV Agusta F3 ve Triumph Daytona çok güzeller. Diğerleri içinde sadece R6 ve biraz da CBR600RR bunlara yaklaşıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler