cbf150 mi? yoksa ybr125 mi?
-
merhaba arkadaşlar
ilk motorumla geçen sene tanıştım. en büyük hatayı onu alırken yapmıştım. bi daha aynı hatayı yapmak istemiyorum. yardımcı olursanız sevinirim. geçen sene aldığım motor arora 150 T2. elimde patladı gibi bişey. benim kullanım amacım işe gidip gelmek ve yakın civarı gezmek. (100-150 km arası) işe gidiş geliş mesafem 40 km. cbf 150 ile ybr 125 arasında kaldım. vitesli motor hiç kullanmadım. bugün cbf 150 ye baktım. ybr 125 in görüntüsü daha iyi ama aklımda cbf 150 var.
Reklamlar
-
bende cbf 150 derim ama ondan önce tvs apacheye bi bak derim...
-
henuz ilk mesajım o yuzden herkese merhaba diyerek başlıyorum..
motosiklet forumlarının en cok tartışılan konusu cbf mi ybr mi tartışması sanırım hiç bitmeyecek.ben yeni bir ybr ciyim almadan önce cok arastırma yaptım ve yamaha da karar kıldım cbf almak istemeyişimin nedeni ise devir saatinin ve ayak marşının olmaması.ayak marşı tarihe karıştı denilemez ve öenmini herkes bilir devir saati hususuna gelecek olursak yamaha nın ybr için cok güzel bir önerisi var ilk 500 km de 6000 deviri gecmeyin diye peki devir saati olmayan bir motosiklette rodaj konusunda ne yazıyor cok merak ettim dogrusu ve honda nın bazı cbf lerde yag yakma tespit etmesi beni honda dan soğuttu doğrusu ve son olarak selelerin rahatlıgı konusunda motoron dergisi ybr,tvs ve cbf in konfor ve rahatlıgında bir numarayı ybr ye veriyor ve kendi kısıtlı tecrübemden aktarabildiğim kadarıyla durum bu bugün yine ikisi arasında kalsam yine ybr derim..
-
cbf 150 cbf 150 cbf 150
-
Bence Cbf hatta şu anda almak istediğim motor CBF.
-
ikisinide kullanmayan biri olarak tavsiye ybr çünkü 17kg hafif, ikiside kare motor, bu siklette bi motor lacaksan düşük cc li daha ekonomik olur yakıt bakımından, alış fiyatıda ybr
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
Her ikisini de kullanan adamın değerlendirmesi:
7500 km cbf150 kullandım, 10.000 küsur km'dir de YBR125 kullanıyorum. Aralarında dağlar kadar fark yok gibi. Ama bazı farkları yazmaya çalışayım bunlar benim şahsi fikirlerimdir, elimden geldiğince objektif yazmaya çalışacağım.
cbf150 daha uzun ve geniş olduğu için uzun boylu biri için biraz daha büyük duruyor görüntü olarak.
ybr125 ise kısa ve karenajsız yapısı ile şehir içinde daha çeviktir.
cbf150'nin selesi çok sert uzun yolda fena yapıyor adamın ardını.
ybr125'in selesi çok yumuşak ve rahat. Artçım bile ybr'de daha rahat ettiğini söylüyor. cbf'te artçıya yastık yaptırtmıştım.
cbf150, 25cc farkla bir nebze olsun daha iyi gibi uzun yolda(Rahat gitme anlamında) ama dağlar kadar fark yok dediğim gibi. (Bu arada cbf150'de ybr125'de düz yolda 120 filan zor yapar arkadaşlar, 110'a eyvallah, bunun ötesini yapanların motorlarında dişliler modifiyedir, bu topicte bahsi geçen arkadaşlarınkiler öyleydi en azından bunu biliyorum. Her ikisi de 100km ve sonrasında bağırmaya başlıyor.)
ybr125 pek çok eski kullanıcı tarafından uzun km'ler sınandığı için daha güven veriyor.
Cbf150'de bir takım kronik sorunlardan bahsedilmeye başlandı. Yağ yakma, sıkça ampul patlatma(gösterge ve kısa far. Ben de gösterge gitmişti.), sık sık zincir bollaşması gibi.
YBR125'de kronik bir sorun ben kendi adıma duymadım, belki ön amortisörlerin derin çukur ya da kaldırıma vurdurarak çıkartma sonucu ses yapması bilinen bir sorun olabilir bir de arka frenden kimi zaman ses gelmesini sayabiliriz belki ama sürüşe bir etkisi yok bunların.
CBF150'de gidondaki jikle sanki pek bir işe yaramıyor gibi jikle açık olsa da ekstaradan gaz kolunu tutup gaz vererek bir süre ısıtmak gerekiyor.
YBR'de jikle depo altında olsa da açınca motoru bırakıp bekleyebilir ya da başka şeylerle uğraşırken ısınmasını bekleyebilirsiniz.
YBR125 ile 85.000km 100.000km yapıp motor kapağı açılmamış sürücüler var bizzat tanıştım.
cbf150 halen kendini ispatlamaya çalışıyor zira daha yeni. Ve bir takım sorunların duyulmaya başlaması iç açıcı değil. 15.000'de yatak dağıtan arkadaşım var.
CBF150'nin bence en önemli avantajı kasasının büyüklüğü ve uzun yolda (sele hariç) motor kapasitesi olarak biraz daha rahat sürüş sağlaması.
Hakkını yemeyelim bir de ön frenler cbf150'de çift piston kaliperli ve bana göre ybr'den daha iyi bu anlamda. YBR125 tek piston kaliperle frenajda birazcık zayıf kalıyor cbf'ten açıkçası.
Bu arada cbf'in deposu biraz daha fazla benzin alıyor ve YBR kadar belki birazcık daha ekonomik.
Cbf'te devir göstergesi olmaması bir handikap gibi zira doğru devirde olup olmadığınızı ya da redline'a girip girmediğinizi anlama şansınız yok. İyi kullanıcılar devir sayacına ihtiyacım yok dese de bence önemli bir ihtiyaç. Neticede vitesli bir motor kullanıyorsunuz. Özellikle rodaj döneminde ve rölanti ayarı yapmanız halinde gerekli bir şey bu.
Nedense YBR125 bana daha fazla güven verdi, sanki hiç bozulmayacakmış gibi duruyor. Bu arada tamamen mekanik bir yapısı olduğu için çok kolay tamir ediliyor.
Kişisel tercihim mi? Açıkçası yazmayacağım, çünkü zaten ybr125 kullanıyorum ama cbf150'yi de yabana atmamak lazım, halen pek çok arkadaşım kullanıyor onu da. Olabildiğince tarafsız yazmaya çalıştım. Ama biliyorum birazcık ybr ağır basmış gibi yazdıklarımda. Ama ben cbf150'yi de 1 yıl pişman olmadan kullanmıştım.
Ha bu arada YBR125 ile Dünya Turu yapan insanlar olduğunu da hatırlatayım.
Bakınız: www.re-moto.com Kendileri ile İstanbul'a geldiklerinde tanıştım ve lastik patlaması dışında sorunus seyehat ettiklerini söylediler.
YBR125 bakımı aksatmazsan sonsuza kadar gidecekmiş gibi bir intiba uyandırıyor insanda. Ben daha önceki iki motorumda bunu hissetmemiştim doğrusu.
(Dediğim gibi bunlar benim şahsi tespit ve görüşlerim. Ama motosiklet biraz da gönül işi, hangisinin görüntü olarak hoşuna gittiği de önemli tabii. Ben her ikisine de sahip olmuş ve kullanmış biri olarak yazdım ama şunu da söylemeden edemeyeceğim, cbf150'ye göre YBR125 daha enteresan bir motosiklet. Özellikle 4.vitesinin kullanım rahatlığı benim çok hoşuma gidiyor. Hangi devirdeyseniz o devre eşdeğer hızı yapıyor bu viteste, kullananlar bilir. 6000dvirde 60km, 7000de 70, 8000'de 80km/hız gibi.
Bu arada ben 2008 model motorumla sırf işe gidip gelerek ve gezi amaçlı 11 ayda 10.000km yaptım. Motosikleti günlük hayatıma tam anlamıyla (yani bakkala bile motorla gitme gibi) ybr125 soktu diyebilirim.
Son bir kaç söz:
*Siz çok iri yarı biri iseniz YBR size küçük gelebilir.
(Bu arada ben 1.85 boy ve 75 kiloyum, abartı bir sırıtma yok)
*Şayet 1 ya da iki sezonr için alıp cc büyütecekseniz ikisi de işinizi görür.
*Uzun süre kullanırım diyorsanız ve iri yarı biri değilseniz (bence) elde uzun süre tutulacak olan YBR125'dir.
*Her iki motorunda sitesi mevcut: www.ybrclub.org ve www.cbf150.com Bu sitelerde haklarında pek çok bilgi mevcut!
Hangisini alırsanız alın öncelikle sürüş teknikleri ve güvenliğe önem verin diyorum. Her ikisi de büyük marka bi şekilde işinizi görürler.
Ve unutmayın en iyi motor o an sizin sahip olduğunuz motordur.
Herkese iyi sürüşler, hoşçakalın!
-
-
Cloud,piranha4 keşke ybr alsaymışım dedirttiniz
yakıt tüketimi şehir içi , dışı net nedir?
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
-
Yaşadığım yerdeki kuryelerin büyük bir çoğunluğu cbf kullanıyor . daha sonra ck ve en az ybr kullanan var.
Kuryelerde de konuştum , usta'larla da konuştum , halktan insanlarda da ... CBF diyor herkes.
Bakımlarını aksatmazsan , ömürlük motor diyorlar. Her gören gelip fiyatını özelliklerini soruyor.
İsteyen ybr alır isteyen cbf ikiside kullanıcıyı üzmeyecek motorlar .
Ben memnunum cbf sahibi olmak isteyenler hiç düşünmesin hazır ötv'lerde düşmüşken
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
solmyr adlı üyeden alıntı
Cloud,piranha4 keşke ybr alsaymışım dedirttiniz
yakıt tüketimi şehir içi , dışı net nedir?
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)