Kawasaki er6-n vs honda cbf600
-
KAWASAKI ER-6n TEKNİK ÖZELLİKLERİ
MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,Paralel Çift silindir
SİLİNDİR HACMİ : 649 cc
SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 83 x 60 mm
SIKIŞTIRMA ORANI : 11.3:1
SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
MAKSİMUM GÜÇ : 72 PS / 8500 rpm
MAKSİMUM TORK : 66 N.m (6.7 Kgf.m)/7000 rpm
KARBURATÖR : Full enjektör
ATEŞLEME : Dijital TCBI
MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
ŞANZIMAN : 6 - vites
ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
KASTER / TRAIL : 24.5' / 102 mm
SÜSPANSİYON ÖN : 41 mm Teleskopik çatal
SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
LASTİK ÖN / ARKA : 120/60-17 / 160/60-17
FREN ÖN : Çift Disk 300 mm,Çift piston kaliper
FREN ARKA : Tek disk 220 mm
TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 120 / 130 mm
BOYUTLAR UxGxY : 2100 x 760 x 1095 mm
AKS AÇIKLIĞI : 1405 mm
SELE YÜKSEKLİĞİ : 785 mm
YAKIT KAPASİTESİ : 15.5 Lt
KURU AĞIRLIK : 174 Kg
İMALAT YERİ : Japonya
HONDA CBF600 Teknik Özellikleri
Motor………………………………Sıvı soğutmalı 4-zamanlı 16 sübaplı DOHC sıralı 4 silindirli
Motor hacmi (cc)…………………..599,3
Silindir çapı & strok (mm)…………67×42.5
Sıkıştırma oranı……………………11.6 : 1
Yakıt sistemi………………………PGM-F1 Elektronik yakıt enjeksiyonu
Max güç (ps @ dev/dak)…………..77,5 / 10500
Max tork (Nm @ dev/dak)…………58 / 8250
Ateşleme…………………………..Bilgisayar kontrollü dijital transistörlü elektronik avanslı
Çalıştırma………………………….Elektrikl i
Şanzıman…………………………..6 vites
Güç Aktarımı………………………O-Ringli zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm)……………..2160×765x1240
Yorumlarınızı bekliyorum.
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Reklamlar
-
V Stromdan sıkıldın mı yoksa??
Farklı tatları denemek istiyosan er6n derim.2 silindir fakat bana göre tipi cbf ve dl'den çok daha güzel.
-
hondanın grenajı uzun yolda avantajlı olabilir.yakıt tüketiminin fazla olduğunu duymuştum.
er6nın değişik bi duruşu var bence özellikle egzosuna bayıldım
teknik özellikleri yaklaşık olarak aynı gibi.tabi kullananlar daha iyi bilir vede servis yedek parça olaylarına bakmak gerek.
-
Kawasakinin yedek parça ve ithalatçı sorunu Honda ya göre daha fazla. 4 silindiri ile CBF600 daha pürüzsüz bir grafik çizerken yakıt sarfiyatı ER6-n ye göre daha fazla.. Ama teknik değerler olarak ER6 kesinlikle geride değil.
Benim şahsi kanaatim bu sınıfta motosiklet alacak olsam fiyat /fayda oranına bakardım.
ER6 8000-9000 bandında iken CBF600 11000-13000 TL lik band da yer almaktadır. O sebeble
ER6-n derim. Bir ihtimal CBF600'e artçı konforu olarak pozitif derken ER6-n ye nötr cevabı verebilirim....
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
Selçuk başlığa şaşırmadım.
Motosiklet olayı böyledir zaten,er6-n tamamen kullanıcısının rahatı üzerine üretilmiş bir motosiklet.Yakıtı kokluyor olması,sağlamlığı ve alımdaki maddi avantajıyla öne çıkıyor İkinci motosiklet olarak dl650 nin yanına yakışır.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
benim için motosikletteki en önemli kıstas beni heyacanlandırması. cbf serisinde bu yok maalesef. şahsi fikrimdir ama okuduğum bir kaç testte de cbf 600 ün en önemli eksiğinin ruhsuz hissettirmesi olduğu söyleniyodu. sanırım genel bi kanı da denebilir benim düşünceme...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
vıceroy adlı üyeden alıntı
Selçuk başlığa şaşırmadım.
Motosiklet olayı böyledir zaten,er6-n tamamen kullanıcısının rahatı üzerine üretilmiş bir motosiklet.Yakıtı kokluyor olması,sağlamlığı ve alımdaki maddi avantajıyla öne çıkıyor
İkinci motosiklet olarak dl650 nin yanına yakışır.
Hocam vallahi ruhumu okuyorsun dicem.. Aklımda er6 yok değil.. Eşimi ikna ettim mi şehir içinde ekonomik güçlü kıvrak bi'şey diyorum...
Ha bu arada başlıklara şaşırma.. Bizimkisi azıcık beyin cimnastiği ve fikir paylaşıp motosikletleri ve modelleri tanımak..
Diyorum ya! Belli mi olur. Bilelim ki fırsat bulduk mu? Paat! 2.ci motoru alalım..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
Eger sende gercekten dl650 varsa, er6n secenegi tuhaf dogrusu. bi insan niye dl650den er6 ya gecerki diyecegim bende. yada neden 2. motor olarak alsinki. enteresan.
yaziktir aga ikisinin arasinda kullanim farki diye bisey yok inanki. ayni kakanin yesili.
eger sen gercekten dl650 kullaniyorsan er6 gibi bir motora neden heves ediyosun ben bunu anlamakta zorlandim. herneyse zevk iste. hayirlisi olsun.
http://difm
-
rman,olay zevk meselesidir. Bende gv650 ile dl650 yi iki ay arayla almıştım. Kullanım alanı,görüntüsü,performansı yakıt tüketimi illaki farklı motosikletler. Birisini sport kabul edersen antalya trafiğinde süzülürsün diğerini dağa taşa savurursun. Maddi olanak varsa bir lüks araba alacağına iki kalite motosiklet almışsın farzet. Yada daha anlaşılır bir dille klasik gitarı olanın ikinci gitar olarak akustıc,elektro..vs alması gibi. Dolayısıyla iş sadece kaka rengi kıvamında değil elbette.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
4 silindir başka ....
-
vıceroy adlı üyeden alıntı
Selçuk başlığa şaşırmadım.
Motosiklet olayı böyledir zaten,er6-n tamamen kullanıcısının rahatı üzerine üretilmiş bir motosiklet.Yakıtı kokluyor olması,sağlamlığı ve alımdaki maddi avantajıyla öne çıkıyor
İkinci motosiklet olarak dl650 nin yanına yakışır.
benim bildiğim çift silindir daha fazla yaktığı ? peki kokluyor yazmışsın bunu neye dayanarak hangi verilerde olduğunu yazarmısın merak ettimde ?
ilk önce yukardaki cümleyi yazdım ardından bir başka sitede kendinde er6-n olan birinin yorumunu yazıyorum ..
72 ps olan motorumuz sehir içi normal kullanımlarda 17 kuruş yakmaktadır km de spor kullanımda bu oran 20 kuruş ve civarı olabılıyoo depo 15,5 litre alıyoo yaklasık 50 ytl ye dolan depo uzun yolda 300 km rahat gidiyo ama fazla 90-130 km arası giderseniz :roll: sonucta yüksek devirli motor ama ıkı silindir farkı burda bıraz devre dısı kalıyo cok bir fark kalmıyo arkadasımın 600 f yakısıyla performansta ortAlama verıler aynı ...
yukarda yazılanın benim motordan pek farkı yok burdan ne çıkıyor demekki koklamıyomuş =)
-
01 Ağustos 2010, 18:39
#12
HercuL adlı üyeden alıntı
benim bildiğim çift silindir daha fazla yaktığı ? peki kokluyor yazmışsın bunu neye dayanarak hangi verilerde olduğunu yazarmısın merak ettimde ?
ilk önce yukardaki cümleyi yazdım ardından bir başka sitede kendinde er6-n olan birinin yorumunu yazıyorum ..
72 ps olan motorumuz sehir içi normal kullanımlarda 17 kuruş yakmaktadır km de spor kullanımda bu oran 20 kuruş ve civarı olabılıyoo depo 15,5 litre alıyoo yaklasık 50 ytl ye dolan depo uzun yolda 300 km rahat gidiyo ama fazla 90-130 km arası giderseniz :roll: sonucta yüksek devirli motor ama ıkı silindir farkı burda bıraz devre dısı kalıyo cok bir fark kalmıyo arkadasımın 600 f yakısıyla performansta ortAlama verıler aynı ...
yukarda yazılanın benim motordan pek farkı yok burdan ne çıkıyor demekki koklamıyomuş =)
şimdi kafamı karıştırdınız ha? Ben de Er 6 yı az yakıyor bilirdim??????
-
01 Ağustos 2010, 19:15
#13
Bandit SA kullanıcısı olarak rahatı, görünüşü, artıçaya sunduğu konforu, sağlamlığı ve sürüş karakteri ile banditi dikkate almanızı önereceğim. Karar sizin..
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
01 Ağustos 2010, 21:34
#14
HercuL adlı üyeden alıntı
benim bildiğim çift silindir daha fazla yaktığı ? peki kokluyor yazmışsın bunu neye dayanarak hangi verilerde olduğunu yazarmısın merak ettimde ?
ilk önce yukardaki cümleyi yazdım ardından bir başka sitede kendinde er6-n olan birinin yorumunu yazıyorum ..
72 ps olan motorumuz sehir içi normal kullanımlarda 17 kuruş yakmaktadır km de spor kullanımda bu oran 20 kuruş ve civarı olabılıyoo depo 15,5 litre alıyoo yaklasık 50 ytl ye dolan depo uzun yolda 300 km rahat gidiyo ama fazla 90-130 km arası giderseniz :roll: sonucta yüksek devirli motor ama ıkı silindir farkı burda bıraz devre dısı kalıyo cok bir fark kalmıyo arkadasımın 600 f yakısıyla performansta ortAlama verıler aynı ...
yukarda yazılanın benim motordan pek farkı yok burdan ne çıkıyor demekki koklamıyomuş =)
Prensip olarak 2 silindir 4 silindire göre daha az yakar. Tıpkı tek silindirin 2 silindire göre az yakması gibi. Ama silindir sayısı tüketimi etkileyen faktörlerden sadece bir tanesidir. Kağıt üstünde ve normal kullanım koşullarında ER-6n, CBF600'e göre farkedilir düzeyde daha az yakması lazım. Ayrıca CBF600'ün karbüratörlü olduğunu da hesap etmek gerekir. ER-6n sadece maksimum gücünü verdiği 8500 ve üzeri devirlerde kullanıldığı takdirde CBF600'den daha fazla yakabilir. Ama CBF'i kullanmadığım için çok da iddia etmeyeceğim. Ama kağıt üstündeki durum budur.
Direk teknik veri vereyim. Benim ER-6n sırf şehir içi kullanımda (ki çoğunlukla yoğun trafik) agresif kullanımda en fazla 6,3lt/100km... sakin tutumlu kullanımda da 4,7lt/100km yakıyor. Veriler hassas olarak test ettiğim verilerdir. Daha çok çabalanırsa daha az da yakabilir ama keyif verir mi bilemem.
Şehir dışı olayını bilemiyorum zira test etmedim ama 4lt altına düştüğü söyleniyor. Motorrad dergisi test verisi sabit 100km hızda 3,7lt/100km (biraz iyimser gibi). CBF600'ün tüketim değerlerini biliyorsanız karşılaştırmayı yapabilirsiniz.
Seçim konusuna gelince, madem DL650 sahibisiniz ve şehir içi kıvrak ikinci bir motor arıyorsanız, ER-6'ların en iyi yaptığı şey bu, yani bunun için tasarlanmış, üretilmiş motorlar. CBF ile DL arasında kıvraklık ve kullanım kolaylığı açısından çok fark olacağını sanmam. DL650 sahibi olmasanız CBF600 diyebilirdim ama.
-
03 Ağustos 2010, 10:14
#15
Ben de şöyle bir şey diyeceğim, silindir sayısının teorik olarak yakıt tüketimiyle bir ilgisi yoktur. Çooook kaba olarak genel presip güçlü olan fazla yakardır. Tabi motor teknolojileri aynı ise. Bu iki motor arasındaki farkı daha çok ağırlıkta aramak lazım. Bir de tabi ikinci değişmez kural, "gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok yakar" dır. CBF'in 4 silindirli olmasından dolayı yüksek devir çeviren motoru sürücüsünü "gaza getirme" konusunda ER-6N'den daha etkili olabilir. Dikkat edin ER-6N 650 cc, CBF 600 cc ama CBF daha güçlü yani daha sportif motoru var. Maksimum tork ve güç devirleri de bunu gösteriyor zaten. Tork konusunda da altın kural olan "hacmi fazla olanın torku büyüktür" yine çalışıyor. Burada ER-6N motorunun ekonomik olma konusundaki ününü de unutmamak lazım. Bence aynı sürüş tarzında ER-6N her zaman CBF'ten az yakacaktır.
-
17 Haziran 2013, 13:24
#16
arkadaşlar er6n ler üstten yağ yakıyo diye bieşey duydum bu konuyla ilgili bilgisi olan varsa lütfen paylaşabilirmi. bende yeni er6n düşünüyorum araştırma içerisindeyim
-
17 Haziran 2013, 13:35
#17
kandemir35 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar er6n ler üstten yağ yakıyo diye bieşey duydum bu konuyla ilgili bilgisi olan varsa lütfen paylaşabilirmi. bende yeni er6n düşünüyorum araştırma içerisindeyim
Üstten yağ mı yakıyor muş?...
Bu ne saçma itham...
Kawasakinin hiç bir modelinde yağ yakma problemi yok....
Kronik olarak ...
Bunu söyleyen adam ne yapmışta ÜSTTEN yağ yaktırmayı başarmış ...
İnanma... Motorunda herhangi bir problem yoksa kesinlikle yağ yakmayı bırak , eksiltmezde...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
17 Haziran 2013, 14:23
#18
Selka adlı üyeden alıntı
Kawasakinin yedek parça ve ithalatçı sorunu Honda ya göre daha fazla..
Yahu yok öyle birşey.. İstediğiniz parçayı buluyorsunuz
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
17 Haziran 2013, 22:41
#19
4 Silindirden başka cbf600 almak için sebep göremiyorum. Gezen adamında egzosla işi olmayacağından bence er6 daha mantıklı.
-
17 Haziran 2013, 22:43
#20
kawazakideki şekil hiçbirinde yok...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler