Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kawasaki er6-n vs honda cbf600

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM


    KAWASAKI ER-6n TEKNİK ÖZELLİKLERİ

    MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,Paralel Çift silindir
    SİLİNDİR HACMİ : 649 cc
    SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 83 x 60 mm
    SIKIŞTIRMA ORANI : 11.3:1
    SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
    MAKSİMUM GÜÇ : 72 PS / 8500 rpm
    MAKSİMUM TORK : 66 N.m (6.7 Kgf.m)/7000 rpm
    KARBURATÖR : Full enjektör
    ATEŞLEME : Dijital TCBI
    MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
    ŞANZIMAN : 6 - vites
    ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
    KASTER / TRAIL : 24.5' / 102 mm
    SÜSPANSİYON ÖN : 41 mm Teleskopik çatal
    SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
    LASTİK ÖN / ARKA : 120/60-17 / 160/60-17
    FREN ÖN : Çift Disk 300 mm,Çift piston kaliper
    FREN ARKA : Tek disk 220 mm
    TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 120 / 130 mm
    BOYUTLAR UxGxY : 2100 x 760 x 1095 mm
    AKS AÇIKLIĞI : 1405 mm
    SELE YÜKSEKLİĞİ : 785 mm
    YAKIT KAPASİTESİ : 15.5 Lt
    KURU AĞIRLIK : 174 Kg
    İMALAT YERİ : Japonya




    HONDA CBF600 Teknik Özellikleri

    Motor………………………………Sıvı soğutmalı 4-zamanlı 16 sübaplı DOHC sıralı 4 silindirli
    Motor hacmi (cc)…………………..599,3
    Silindir çapı & strok (mm)…………67×42.5
    Sıkıştırma oranı……………………11.6 : 1
    Yakıt sistemi………………………PGM-F1 Elektronik yakıt enjeksiyonu
    Max güç (ps @ dev/dak)…………..77,5 / 10500
    Max tork (Nm @ dev/dak)…………58 / 8250
    Ateşleme…………………………..Bilgisayar kontrollü dijital transistörlü elektronik avanslı
    Çalıştırma………………………….Elektrikl i
    Şanzıman…………………………..6 vites
    Güç Aktarımı………………………O-Ringli zincirli
    Boyutlar (UxGxY)(mm)……………..2160×765x1240

    Yorumlarınızı bekliyorum.
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ahmet93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ/Çerkezköy
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    V Stromdan sıkıldın mı yoksa??

    Farklı tatları denemek istiyosan er6n derim.2 silindir fakat bana göre tipi cbf ve dl'den çok daha güzel.

  3. #3
    hmmt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Kymco Xciting250
    hondanın grenajı uzun yolda avantajlı olabilir.yakıt tüketiminin fazla olduğunu duymuştum.
    er6nın değişik bi duruşu var bence özellikle egzosuna bayıldım
    teknik özellikleri yaklaşık olarak aynı gibi.tabi kullananlar daha iyi bilir vede servis yedek parça olaylarına bakmak gerek.

  4. #4
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Kawasakinin yedek parça ve ithalatçı sorunu Honda ya göre daha fazla. 4 silindiri ile CBF600 daha pürüzsüz bir grafik çizerken yakıt sarfiyatı ER6-n ye göre daha fazla.. Ama teknik değerler olarak ER6 kesinlikle geride değil.
    Benim şahsi kanaatim bu sınıfta motosiklet alacak olsam fiyat /fayda oranına bakardım.
    ER6 8000-9000 bandında iken CBF600 11000-13000 TL lik band da yer almaktadır. O sebeble
    ER6-n derim. Bir ihtimal CBF600'e artçı konforu olarak pozitif derken ER6-n ye nötr cevabı verebilirim....
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  5. #5
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Selçuk başlığa şaşırmadım.
    Motosiklet olayı böyledir zaten,er6-n tamamen kullanıcısının rahatı üzerine üretilmiş bir motosiklet.Yakıtı kokluyor olması,sağlamlığı ve alımdaki maddi avantajıyla öne çıkıyor İkinci motosiklet olarak dl650 nin yanına yakışır.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  6. #6
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    benim için motosikletteki en önemli kıstas beni heyacanlandırması. cbf serisinde bu yok maalesef. şahsi fikrimdir ama okuduğum bir kaç testte de cbf 600 ün en önemli eksiğinin ruhsuz hissettirmesi olduğu söyleniyodu. sanırım genel bi kanı da denebilir benim düşünceme...
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  7. #7
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selçuk başlığa şaşırmadım.
    Motosiklet olayı böyledir zaten,er6-n tamamen kullanıcısının rahatı üzerine üretilmiş bir motosiklet.Yakıtı kokluyor olması,sağlamlığı ve alımdaki maddi avantajıyla öne çıkıyor İkinci motosiklet olarak dl650 nin yanına yakışır.
    Hocam vallahi ruhumu okuyorsun dicem.. Aklımda er6 yok değil.. Eşimi ikna ettim mi şehir içinde ekonomik güçlü kıvrak bi'şey diyorum...
    Ha bu arada başlıklara şaşırma.. Bizimkisi azıcık beyin cimnastiği ve fikir paylaşıp motosikletleri ve modelleri tanımak..
    Diyorum ya! Belli mi olur. Bilelim ki fırsat bulduk mu? Paat! 2.ci motoru alalım..
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  8. #8
    rman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Motosikleti
    YAMAHA fz6fazer 2007 - SACHS- cbf150
    Eger sende gercekten dl650 varsa, er6n secenegi tuhaf dogrusu. bi insan niye dl650den er6 ya gecerki diyecegim bende. yada neden 2. motor olarak alsinki. enteresan.
    yaziktir aga ikisinin arasinda kullanim farki diye bisey yok inanki. ayni kakanin yesili.
    eger sen gercekten dl650 kullaniyorsan er6 gibi bir motora neden heves ediyosun ben bunu anlamakta zorlandim. herneyse zevk iste. hayirlisi olsun.
    http://difm

  9. #9
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    rman,olay zevk meselesidir. Bende gv650 ile dl650 yi iki ay arayla almıştım. Kullanım alanı,görüntüsü,performansı yakıt tüketimi illaki farklı motosikletler. Birisini sport kabul edersen antalya trafiğinde süzülürsün diğerini dağa taşa savurursun. Maddi olanak varsa bir lüks araba alacağına iki kalite motosiklet almışsın farzet. Yada daha anlaşılır bir dille klasik gitarı olanın ikinci gitar olarak akustıc,elektro..vs alması gibi. Dolayısıyla iş sadece kaka rengi kıvamında değil elbette.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  10. #10
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    4 silindir başka ....

  11. #11
    HercuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    Suzuki GSXR100
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selçuk başlığa şaşırmadım.
    Motosiklet olayı böyledir zaten,er6-n tamamen kullanıcısının rahatı üzerine üretilmiş bir motosiklet.Yakıtı kokluyor olması,sağlamlığı ve alımdaki maddi avantajıyla öne çıkıyor İkinci motosiklet olarak dl650 nin yanına yakışır.
    benim bildiğim çift silindir daha fazla yaktığı ? peki kokluyor yazmışsın bunu neye dayanarak hangi verilerde olduğunu yazarmısın merak ettimde ?

    ilk önce yukardaki cümleyi yazdım ardından bir başka sitede kendinde er6-n olan birinin yorumunu yazıyorum ..

    72 ps olan motorumuz sehir içi normal kullanımlarda 17 kuruş yakmaktadır km de spor kullanımda bu oran 20 kuruş ve civarı olabılıyoo depo 15,5 litre alıyoo yaklasık 50 ytl ye dolan depo uzun yolda 300 km rahat gidiyo ama fazla 90-130 km arası giderseniz :roll: sonucta yüksek devirli motor ama ıkı silindir farkı burda bıraz devre dısı kalıyo cok bir fark kalmıyo arkadasımın 600 f yakısıyla performansta ortAlama verıler aynı ...

    yukarda yazılanın benim motordan pek farkı yok burdan ne çıkıyor demekki koklamıyomuş =)

  12. #12
    garaguru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı HercuL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim çift silindir daha fazla yaktığı ? peki kokluyor yazmışsın bunu neye dayanarak hangi verilerde olduğunu yazarmısın merak ettimde ?

    ilk önce yukardaki cümleyi yazdım ardından bir başka sitede kendinde er6-n olan birinin yorumunu yazıyorum ..

    72 ps olan motorumuz sehir içi normal kullanımlarda 17 kuruş yakmaktadır km de spor kullanımda bu oran 20 kuruş ve civarı olabılıyoo depo 15,5 litre alıyoo yaklasık 50 ytl ye dolan depo uzun yolda 300 km rahat gidiyo ama fazla 90-130 km arası giderseniz :roll: sonucta yüksek devirli motor ama ıkı silindir farkı burda bıraz devre dısı kalıyo cok bir fark kalmıyo arkadasımın 600 f yakısıyla performansta ortAlama verıler aynı ...

    yukarda yazılanın benim motordan pek farkı yok burdan ne çıkıyor demekki koklamıyomuş =)

    şimdi kafamı karıştırdınız ha? Ben de Er 6 yı az yakıyor bilirdim??????

  13. #13
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S
    Bandit SA kullanıcısı olarak rahatı, görünüşü, artıçaya sunduğu konforu, sağlamlığı ve sürüş karakteri ile banditi dikkate almanızı önereceğim. Karar sizin..
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)

  14. #14

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı HercuL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim çift silindir daha fazla yaktığı ? peki kokluyor yazmışsın bunu neye dayanarak hangi verilerde olduğunu yazarmısın merak ettimde ?

    ilk önce yukardaki cümleyi yazdım ardından bir başka sitede kendinde er6-n olan birinin yorumunu yazıyorum ..

    72 ps olan motorumuz sehir içi normal kullanımlarda 17 kuruş yakmaktadır km de spor kullanımda bu oran 20 kuruş ve civarı olabılıyoo depo 15,5 litre alıyoo yaklasık 50 ytl ye dolan depo uzun yolda 300 km rahat gidiyo ama fazla 90-130 km arası giderseniz :roll: sonucta yüksek devirli motor ama ıkı silindir farkı burda bıraz devre dısı kalıyo cok bir fark kalmıyo arkadasımın 600 f yakısıyla performansta ortAlama verıler aynı ...

    yukarda yazılanın benim motordan pek farkı yok burdan ne çıkıyor demekki koklamıyomuş =)
    Prensip olarak 2 silindir 4 silindire göre daha az yakar. Tıpkı tek silindirin 2 silindire göre az yakması gibi. Ama silindir sayısı tüketimi etkileyen faktörlerden sadece bir tanesidir. Kağıt üstünde ve normal kullanım koşullarında ER-6n, CBF600'e göre farkedilir düzeyde daha az yakması lazım. Ayrıca CBF600'ün karbüratörlü olduğunu da hesap etmek gerekir. ER-6n sadece maksimum gücünü verdiği 8500 ve üzeri devirlerde kullanıldığı takdirde CBF600'den daha fazla yakabilir. Ama CBF'i kullanmadığım için çok da iddia etmeyeceğim. Ama kağıt üstündeki durum budur.

    Direk teknik veri vereyim. Benim ER-6n sırf şehir içi kullanımda (ki çoğunlukla yoğun trafik) agresif kullanımda en fazla 6,3lt/100km... sakin tutumlu kullanımda da 4,7lt/100km yakıyor. Veriler hassas olarak test ettiğim verilerdir. Daha çok çabalanırsa daha az da yakabilir ama keyif verir mi bilemem.

    Şehir dışı olayını bilemiyorum zira test etmedim ama 4lt altına düştüğü söyleniyor. Motorrad dergisi test verisi sabit 100km hızda 3,7lt/100km (biraz iyimser gibi). CBF600'ün tüketim değerlerini biliyorsanız karşılaştırmayı yapabilirsiniz.

    Seçim konusuna gelince, madem DL650 sahibisiniz ve şehir içi kıvrak ikinci bir motor arıyorsanız, ER-6'ların en iyi yaptığı şey bu, yani bunun için tasarlanmış, üretilmiş motorlar. CBF ile DL arasında kıvraklık ve kullanım kolaylığı açısından çok fark olacağını sanmam. DL650 sahibi olmasanız CBF600 diyebilirdim ama.

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben de şöyle bir şey diyeceğim, silindir sayısının teorik olarak yakıt tüketimiyle bir ilgisi yoktur. Çooook kaba olarak genel presip güçlü olan fazla yakardır. Tabi motor teknolojileri aynı ise. Bu iki motor arasındaki farkı daha çok ağırlıkta aramak lazım. Bir de tabi ikinci değişmez kural, "gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok yakar" dır. CBF'in 4 silindirli olmasından dolayı yüksek devir çeviren motoru sürücüsünü "gaza getirme" konusunda ER-6N'den daha etkili olabilir. Dikkat edin ER-6N 650 cc, CBF 600 cc ama CBF daha güçlü yani daha sportif motoru var. Maksimum tork ve güç devirleri de bunu gösteriyor zaten. Tork konusunda da altın kural olan "hacmi fazla olanın torku büyüktür" yine çalışıyor. Burada ER-6N motorunun ekonomik olma konusundaki ününü de unutmamak lazım. Bence aynı sürüş tarzında ER-6N her zaman CBF'ten az yakacaktır.

  16. #16

    Üyelik
    17 Haziran 2013
    arkadaşlar er6n ler üstten yağ yakıyo diye bieşey duydum bu konuyla ilgili bilgisi olan varsa lütfen paylaşabilirmi. bende yeni er6n düşünüyorum araştırma içerisindeyim

  17. #17
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı kandemir35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar er6n ler üstten yağ yakıyo diye bieşey duydum bu konuyla ilgili bilgisi olan varsa lütfen paylaşabilirmi. bende yeni er6n düşünüyorum araştırma içerisindeyim
    Üstten yağ mı yakıyor muş?...
    Bu ne saçma itham...
    Kawasakinin hiç bir modelinde yağ yakma problemi yok....
    Kronik olarak ...

    Bunu söyleyen adam ne yapmışta ÜSTTEN yağ yaktırmayı başarmış ...
    İnanma... Motorunda herhangi bir problem yoksa kesinlikle yağ yakmayı bırak , eksiltmezde...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  18. #18
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasakinin yedek parça ve ithalatçı sorunu Honda ya göre daha fazla..
    Yahu yok öyle birşey.. İstediğiniz parçayı buluyorsunuz
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  19. #19
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    4 Silindirden başka cbf600 almak için sebep göremiyorum. Gezen adamında egzosla işi olmayacağından bence er6 daha mantıklı.

  20. #20
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    kawazakideki şekil hiçbirinde yok...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler