yamaha XT660x - XT660R ve aralarındaki farklar
-
Yamaha XT660R İLE XT660X Arasındaki fark
Sevgili site üyeleri bu motosiklete karar kıldım temiz bir ikinci el bulduğumda alacağım ve önümüzdeki yaz dere tepe dolanacağım
Ama kafama takılan şu bu iki motor arasında ne fark var ?
Benim için önemli çünkü aralarında 2.000 ytl fiyat farkediyor
Bu sadece bir çift lastik farkı olamaz teknik donanımda aynı
neyse ben susayım bilenler konuşsun
Ben asfalt ağırlıklı kullanacağım yaz kış motora binen biriyim kar da dahil binerim yeterki canım motora binmek istesin yada biyere motorla gidesim gelsin Ama kafama estiğinde de dalarım ormana çamura mangala pikniğe takılırım sık sık bunedenle kafam karışıyor bunlar arasında seçim yapamıyorum.
göstergeler heriki modelde de aynı ( sitede oyle gösteriyor )
XT 660R - Ayrıntılı Teknik Özellikler Motor tipi Tek silindir, 4 zamanlı, SOHC, 4 supap, su soğutmalı Silindir hacmi
Çap x Strok
Kompresyon oranı
Maks. gücü
Maks. Tork
Yağlama
Yakıt sistemi
Debriyaj tipi
Ateşleme
İlk Çalıştırma
Vites kutusu
Tahrik 660 cc
100 X 84 mm
10:1
45 HP-6.000 devirde
6.1 kg-m-5.250 devirde
Kuru karter
Yakıt enjeksiyon
Islak, çok diskli
TCI
Elektrik marşlı
5 vites
Zincirli Şase Ön süspansiyon
Arka süspansiyon
Ön teker hareket mesafesi
Arka teker hareket mesafesi
Ön fren
Arka fren
Ön lastik
Arka lastik Teleskopik çatal
Maşa
225 mm.
200 mm.
Tek disk, f 298 mm.
Tek disk, f 245 mm.
90/90-21 M/C 54S
130/80-17 M/C 65S Boyutlar Boyutlar (UxGxY)
Sele yüksekliği
ki teker arası mesafe
Min. Yerden yükseklik
Ağırlık
Yakıt kapasitesi
Yağ kapasitesi 2.240 x 845 x 1.230 mm.
865 mm
1.505 mm
210 mm.
172 kg
15 litre (5 litre yedek)
2.9 litre
XT 660X - Ayrıntılı Teknik Özellikler Motor tipi Tek silindir, 4 zamanlı, SOHC, 4 supap, su soğutmalı
Silindir hacmi
Çap x Strok
Kompresyon oranı
Maks. gücü
Maks. Tork
Yağlama
Yakıt sistemi
Debriyaj tipi
Ateşleme
İlk Çalıştırma
Vites kutusu
Tahrik 660 cc
100 X 84 mm
10:1
48 HP-6.000 devirde
6.1 kg-m-5.250 devirde
Kuru karter
Yakıt enjeksiyon
Islak, çok diskli
TCI
Elektrik marşlı
5 vites
Zincirli Şase Ön süspansiyon
Arka süspansiyon
Ön teker hareket mesafesi
Arka teker hareket mesafesi
Ön fren
Arka fren
Ön lastik
Arka lastik Teleskopik çatal
Maşa
200 mm.
200 mm.
Tek disk, f 320 mm.
Tek disk, f 245 mm.
120/70R-17
160/60R-17 Boyutlar Boyutlar (UxGxY)
Sele yüksekliği
ki teker arası mesafe
Min. Yerden yükseklik
Ağırlık
Yakıt kapasitesi
Yağ kapasitesi 2.175 x 860 x 1.170 mm.
875 mm.
1.490 mm.
205 mm.
177 kg
15 litre (5 litre yedek)
2.9 litre
Reklamlar
-
X ile R arasındaki farklar ilk olarak beygir gözüküyor.. 3 beygir bir fark var. Ama bnm ruhsatımda 35 yazıyor. 35 newton mu ne demekmiş onu çevirdiğinde ise 48 e denk geliyor beygiri.. anlayamadım bende orasını tam
diğer farklara gelince X ,R'a göre biraz daha küçük.. çok az da olsa boyut farkı var.2.si ve fiyat farkını belirleyen jant ve lastik ebatları. R'da 21-18" dir. Xte ise yanlış bilmiosam 16-16". X tam bir asfalt motoru araziye pek gelmez hem lastik hem süspansiyon açısından..R ise hertürlü yol şartına uyum sağlayabilen bir motordur. Şahsi fikrimi sorarsan R derim çünkü bir X'in yapabildiği ve bnm R'la yapamadığım bir şey yok.. Artıları da cabası..
ek olarak ise uzun yolda ön jant büyüklüğü artı bir konfor sağlar-yormaz.
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Benim tahminim şanzıman dişli oranlarında farklılıklar olabilir.
Diğer bahsettiğin konular çok önemli değil para tutmaz
Neticede her iki motorada jant lastik takacak çapı ve cinsi fiyatta çok farketmez
Aslında benimde kararım senin motorun ama uzun yola çıktığımda durum ne olur bilemiyorum ikinci kişi durumuda önemli
Ve asıl önemli olanda yakıt tüketimi
100 kmde nekadar yakıt tüktiyorsun ?
-
çok tutmaz dediğin jant ve lastikleri R a takmak istediğinde 2milyardan fazla tutuyor. Yani eder o kadar.
walla efendi gidersen gaza gelmeden 15lt ile 300 km gidebiliosun. ama şehir içive devirli kullandığımda 5lt ile 70 km anca görüyorum..
yani demek oluyoki şehir dışı 100 kmde 5 ltre yakıyor
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Ben iki motoru da kullanmıştım.
Genel olarak pek bir fark yok evet ama R, X in gidebildiği her yola gidebilirken, X, R ın gittiği her yere gidemez
Tarz, güzellik bakımından X çok daha şık dursa da, X ten inip R a bindiğimde kaldırıma çıkarken ne kadar rahatladığımı farkettim
İki motoru da çok beğeniyorum, hele bir de kasayı hafifletseler tadından yenmez ikisi de
Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.
-
marwel114 adlı üyeden alıntı
Ben iki motoru da kullanmıştım.
Genel olarak pek bir fark yok evet ama R, X in gidebildiği her yola gidebilirken, X, R ın gittiği her yere gidemez
Tarz, güzellik bakımından X çok daha şık dursa da, X ten inip R a bindiğimde kaldırıma çıkarken ne kadar rahatladığımı farkettim
İki motoru da çok beğeniyorum, hele bir de kasayı hafifletseler tadından yenmez ikisi de
Ağzımı iyice sulandırdın yane bayilik falan var galiba bu işin şakası tabi
Tequ adlı üyeden alıntı
çok tutmaz dediğin jant ve lastikleri R a takmak istediğinde 2milyardan fazla tutuyor. Yani eder o kadar.
walla efendi gidersen gaza gelmeden 15lt ile 300 km gidebiliosun. ama şehir içive devirli kullandığımda 5lt ile 70 km anca görüyorum..
yani demek oluyoki şehir dışı 100 kmde 5 ltre yakıyor
E nası lolur yane bu makina enjeksiyonlu bu değerler f650 ile kıyaslandığında cok fazla geldi ilginç bir durum
-
-
Tequ adlı üyeden alıntı
f650 o adı üstünde
benden az yakıyor..Benden iyi ivmeleniyor..Benden hızlı gidiyor.. Ve hala benden az yakıyor
bu paraya bu kadar
almicaksan tükanın önünü kapama kardeşim
ehe koptum
-
fren disk boyutları ve amortisörleri de farklı.
-
14 Aralık 2007, 21:12
#10
Bi yanım f650 öbür yanım xt660 diyor
rsinden xinden geçtimde
enduro sevdasından geçilmiyor beee
-
14 Aralık 2007, 21:47
#11
asfalt ağırlıklı kullanacaksan f650 derim.. ama xt araziye f650den çok daha yatkın.
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
14 Aralık 2007, 22:21
#12
Ama yapacağım km yide hesaba katarsak f650 bir adım daha öne çıkıyor
50.000 km yapmış olsam 2.ytl tasarruf yapar ben bu parayla tr yi turlarım yane
-
15 Aralık 2007, 11:40
#13
bende 50bin km den sonra bi ay çalışır hiç bişeye para harcamaz öyle yaparım tr turumu geç olsun güç olmasın
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
25 Aralık 2007, 23:27
#14
Tequ adlı üyeden alıntı
X ile R arasındaki farklar ilk olarak beygir gözüküyor.. 3 beygir bir fark var. Ama bnm ruhsatımda 35 yazıyor. 35 newton mu ne demekmiş
onu çevirdiğinde ise 48 e denk geliyor beygiri.. anlayamadım bende orasını tam
diğer farklara gelince X ,R'a göre biraz daha küçük.. çok az da olsa boyut farkı var.2.si ve fiyat farkını belirleyen jant ve lastik ebatları. R'da 21-18" dir. Xte ise yanlış bilmiosam 16-16". X tam bir asfalt motoru araziye pek gelmez hem lastik hem süspansiyon açısından..R ise hertürlü yol şartına uyum sağlayabilen bir motordur. Şahsi fikrimi sorarsan R derim çünkü bir X'in yapabildiği ve bnm R'la yapamadığım bir şey yok.. Artıları da cabası..
ek olarak ise uzun yolda ön jant büyüklüğü artı bir konfor sağlar-yormaz.
Tequ ruhsatta yazan 35'in birimi kw olabilir. Benimkinin gücü 11.5kw olarak geçiyor kataloglarda ve internette bakınca yaklaşık 1.34 gibi bir rakamla çarparak HP'ye dönüştürüldüğü gözüküyor. Yani senin ruhsatta yazana göre motor 47HP gözüküyor. Aslında Xt660R 45HP ama orasını bilmiyorum artık neden...
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
-
-
lastikler ve birkac parcadan baska bir fark oldugunu zannetmiyorum ancak yolda kullanmak icinse x modeli daha uygun ve şık
-
harbiturk adlı üyeden alıntı
Ama yapacağım km yide hesaba katarsak f650 bir adım daha öne çıkıyor
50.000 km yapmış olsam 2.ytl tasarruf yapar ben bu parayla tr yi turlarım yane
F650 alırsan benzinden yaptığın tasarrufu, Borusan servisinde bırakırsın
-
sevgili harbiturk, kasim ayinda 2006 model xtx imi satin aldim ve hayatimda hic bu kadar isabetli bi karar verdiimi hatirlamiyorum cogunlukla asfalt kullanacagini dusundugun icin kesinlikle X derim. R'nin gittigi araziye gidemiyecegine dair yorumlara katilmiyorum, diger iki arkadasimla birlikte (klr 250 ve xtx R lari var) rahat bi sekilde her turlu yola gidiyorum. hatta Anyalya-Kalkan'daki Patara plajini (18km kumsal) bile diger ikisine gore daha rahat ve hizli geciyorum) R ve X arasinda on suspansiyon sertligi cok farkli degil.
Fiyat farkini yaratan aradaki en buyuk fark, kanimca, segment farkidir. R enduro iken X supermoto dur, ve onumuzdeki yillarin (hala turkiyede yaris sinifi acilmadi ama) favorilerinin basinda kesinlikle "supermoto" gelecektir. yollari asfalt mi, stabilizemi belli olmayan bi ulke oldugumuz icin bence cok uyumlu ve kullanisli bi motor.
Bir diger onemli noktada izmir gibi asfalti guzel ve kaliteli bir yerlerde yasiyorsan, R modelinin aksine, X modeline asfalt lastigi takip onu bir street-bike, hafif racing motoruna cevirebilmendir. cantlar on-arka 17dir. R da bunu yapamazsin.
Durust olalim, altimdaki motora insanlarin bakmasi hosuma gider, eger senin de gidiyorsa hic dusunme, kesinlikle X al..
guvenle kalin...
-
Supermoto'lar motosiklet dünyasında "neden üretildiğini anlamadığım" tek motorlardır. Bence R al Daha yumuşak süspansiyonlar, ön jantın 21" olması ve dişli lastikler sana birçok avantaj sağlar.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
sizi bu topiclerde görmek çok hoş onur beğ
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)