Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yamaha XT660x - XT660R ve aralarındaki farklar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Yamaha XT660R İLE XT660X Arasındaki fark

    Sevgili site üyeleri bu motosiklete karar kıldım temiz bir ikinci el bulduğumda alacağım ve önümüzdeki yaz dere tepe dolanacağım

    Ama kafama takılan şu bu iki motor arasında ne fark var ?

    Benim için önemli çünkü aralarında 2.000 ytl fiyat farkediyor
    Bu sadece bir çift lastik farkı olamaz teknik donanımda aynı
    neyse ben susayım bilenler konuşsun

    Ben asfalt ağırlıklı kullanacağım yaz kış motora binen biriyim kar da dahil binerim yeterki canım motora binmek istesin yada biyere motorla gidesim gelsin Ama kafama estiğinde de dalarım ormana çamura mangala pikniğe takılırım sık sık bunedenle kafam karışıyor bunlar arasında seçim yapamıyorum.








    göstergeler heriki modelde de aynı ( sitede oyle gösteriyor )


    XT 660R - Ayrıntılı Teknik Özellikler Motor tipi Tek silindir, 4 zamanlı, SOHC, 4 supap, su soğutmalı Silindir hacmi
    Çap x Strok
    Kompresyon oranı
    Maks. gücü
    Maks. Tork
    Yağlama
    Yakıt sistemi
    Debriyaj tipi
    Ateşleme
    İlk Çalıştırma
    Vites kutusu
    Tahrik 660 cc
    100 X 84 mm
    10:1
    45 HP-6.000 devirde
    6.1 kg-m-5.250 devirde
    Kuru karter
    Yakıt enjeksiyon
    Islak, çok diskli
    TCI
    Elektrik marşlı
    5 vites
    Zincirli Şase Ön süspansiyon
    Arka süspansiyon
    Ön teker hareket mesafesi
    Arka teker hareket mesafesi
    Ön fren
    Arka fren
    Ön lastik
    Arka lastik Teleskopik çatal
    Maşa
    225 mm.
    200 mm.
    Tek disk, f 298 mm.
    Tek disk, f 245 mm.
    90/90-21 M/C 54S
    130/80-17 M/C 65S Boyutlar Boyutlar (UxGxY)
    Sele yüksekliği
    ki teker arası mesafe
    Min. Yerden yükseklik
    Ağırlık
    Yakıt kapasitesi
    Yağ kapasitesi 2.240 x 845 x 1.230 mm.
    865 mm
    1.505 mm
    210 mm.
    172 kg
    15 litre (5 litre yedek)
    2.9 litre








    XT 660X - Ayrıntılı Teknik Özellikler Motor tipi Tek silindir, 4 zamanlı, SOHC, 4 supap, su soğutmalı
    Silindir hacmi
    Çap x Strok
    Kompresyon oranı
    Maks. gücü
    Maks. Tork
    Yağlama
    Yakıt sistemi
    Debriyaj tipi
    Ateşleme
    İlk Çalıştırma
    Vites kutusu
    Tahrik 660 cc
    100 X 84 mm
    10:1
    48 HP-6.000 devirde
    6.1 kg-m-5.250 devirde
    Kuru karter
    Yakıt enjeksiyon
    Islak, çok diskli
    TCI
    Elektrik marşlı
    5 vites
    Zincirli Şase Ön süspansiyon
    Arka süspansiyon
    Ön teker hareket mesafesi
    Arka teker hareket mesafesi
    Ön fren
    Arka fren
    Ön lastik
    Arka lastik Teleskopik çatal
    Maşa
    200 mm.
    200 mm.
    Tek disk, f 320 mm.
    Tek disk, f 245 mm.
    120/70R-17
    160/60R-17 Boyutlar Boyutlar (UxGxY)
    Sele yüksekliği
    ki teker arası mesafe
    Min. Yerden yükseklik
    Ağırlık
    Yakıt kapasitesi
    Yağ kapasitesi 2.175 x 860 x 1.170 mm.
    875 mm.
    1.490 mm.
    205 mm.
    177 kg
    15 litre (5 litre yedek)
    2.9 litre


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    X ile R arasındaki farklar ilk olarak beygir gözüküyor.. 3 beygir bir fark var. Ama bnm ruhsatımda 35 yazıyor. 35 newton mu ne demekmiş onu çevirdiğinde ise 48 e denk geliyor beygiri.. anlayamadım bende orasını tam
    diğer farklara gelince X ,R'a göre biraz daha küçük.. çok az da olsa boyut farkı var.2.si ve fiyat farkını belirleyen jant ve lastik ebatları. R'da 21-18" dir. Xte ise yanlış bilmiosam 16-16". X tam bir asfalt motoru araziye pek gelmez hem lastik hem süspansiyon açısından..R ise hertürlü yol şartına uyum sağlayabilen bir motordur. Şahsi fikrimi sorarsan R derim çünkü bir X'in yapabildiği ve bnm R'la yapamadığım bir şey yok.. Artıları da cabası..
    ek olarak ise uzun yolda ön jant büyüklüğü artı bir konfor sağlar-yormaz.
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  3. #3
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Benim tahminim şanzıman dişli oranlarında farklılıklar olabilir.

    Diğer bahsettiğin konular çok önemli değil para tutmaz
    Neticede her iki motorada jant lastik takacak çapı ve cinsi fiyatta çok farketmez

    Aslında benimde kararım senin motorun ama uzun yola çıktığımda durum ne olur bilemiyorum ikinci kişi durumuda önemli

    Ve asıl önemli olanda yakıt tüketimi
    100 kmde nekadar yakıt tüktiyorsun ?

  4. #4
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    çok tutmaz dediğin jant ve lastikleri R a takmak istediğinde 2milyardan fazla tutuyor. Yani eder o kadar.
    walla efendi gidersen gaza gelmeden 15lt ile 300 km gidebiliosun. ama şehir içive devirli kullandığımda 5lt ile 70 km anca görüyorum..

    yani demek oluyoki şehir dışı 100 kmde 5 ltre yakıyor
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  5. #5
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    Ben iki motoru da kullanmıştım.
    Genel olarak pek bir fark yok evet ama R, X in gidebildiği her yola gidebilirken, X, R ın gittiği her yere gidemez

    Tarz, güzellik bakımından X çok daha şık dursa da, X ten inip R a bindiğimde kaldırıma çıkarken ne kadar rahatladığımı farkettim

    İki motoru da çok beğeniyorum, hele bir de kasayı hafifletseler tadından yenmez ikisi de
    Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.

  6. #6
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı marwel114 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben iki motoru da kullanmıştım.
    Genel olarak pek bir fark yok evet ama R, X in gidebildiği her yola gidebilirken, X, R ın gittiği her yere gidemez

    Tarz, güzellik bakımından X çok daha şık dursa da, X ten inip R a bindiğimde kaldırıma çıkarken ne kadar rahatladığımı farkettim

    İki motoru da çok beğeniyorum, hele bir de kasayı hafifletseler tadından yenmez ikisi de
    Ağzımı iyice sulandırdın yane bayilik falan var galiba bu işin şakası tabi

    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok tutmaz dediğin jant ve lastikleri R a takmak istediğinde 2milyardan fazla tutuyor. Yani eder o kadar.
    walla efendi gidersen gaza gelmeden 15lt ile 300 km gidebiliosun. ama şehir içive devirli kullandığımda 5lt ile 70 km anca görüyorum..

    yani demek oluyoki şehir dışı 100 kmde 5 ltre yakıyor
    E nası lolur yane bu makina enjeksiyonlu bu değerler f650 ile kıyaslandığında cok fazla geldi ilginç bir durum

  7. #7
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    f650 o adı üstünde benden az yakıyor..Benden iyi ivmeleniyor..Benden hızlı gidiyor.. Ve hala benden az yakıyor
    bu paraya bu kadar almicaksan tükanın önünü kapama kardeşim
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  8. #8
    koray gfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda dylan - CBR 250R
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    f650 o adı üstünde benden az yakıyor..Benden iyi ivmeleniyor..Benden hızlı gidiyor.. Ve hala benden az yakıyor
    bu paraya bu kadar almicaksan tükanın önünü kapama kardeşim
    ehe koptum

  9. #9

    Üyelik
    09 Ağustos 2007
    Motosikleti
    ???
    fren disk boyutları ve amortisörleri de farklı.

  10. #10
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Bi yanım f650 öbür yanım xt660 diyor

    rsinden xinden geçtimde

    enduro sevdasından geçilmiyor beee

  11. #11
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    asfalt ağırlıklı kullanacaksan f650 derim.. ama xt araziye f650den çok daha yatkın.
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  12. #12
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Ama yapacağım km yide hesaba katarsak f650 bir adım daha öne çıkıyor
    50.000 km yapmış olsam 2.ytl tasarruf yapar ben bu parayla tr yi turlarım yane

  13. #13
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    bende 50bin km den sonra bi ay çalışır hiç bişeye para harcamaz öyle yaparım tr turumu geç olsun güç olmasın
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  14. #14
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    X ile R arasındaki farklar ilk olarak beygir gözüküyor.. 3 beygir bir fark var. Ama bnm ruhsatımda 35 yazıyor. 35 newton mu ne demekmiş onu çevirdiğinde ise 48 e denk geliyor beygiri.. anlayamadım bende orasını tam
    diğer farklara gelince X ,R'a göre biraz daha küçük.. çok az da olsa boyut farkı var.2.si ve fiyat farkını belirleyen jant ve lastik ebatları. R'da 21-18" dir. Xte ise yanlış bilmiosam 16-16". X tam bir asfalt motoru araziye pek gelmez hem lastik hem süspansiyon açısından..R ise hertürlü yol şartına uyum sağlayabilen bir motordur. Şahsi fikrimi sorarsan R derim çünkü bir X'in yapabildiği ve bnm R'la yapamadığım bir şey yok.. Artıları da cabası..
    ek olarak ise uzun yolda ön jant büyüklüğü artı bir konfor sağlar-yormaz.
    Tequ ruhsatta yazan 35'in birimi kw olabilir. Benimkinin gücü 11.5kw olarak geçiyor kataloglarda ve internette bakınca yaklaşık 1.34 gibi bir rakamla çarparak HP'ye dönüştürüldüğü gözüküyor. Yani senin ruhsatta yazana göre motor 47HP gözüküyor. Aslında Xt660R 45HP ama orasını bilmiyorum artık neden...
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  15. #15

    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Şu an için Bianchi Dakar
    Ben de yazmadan edemedim.Tartışma durulmuş ama bir de Suzuki DRZ400SM (13000Lira) var.O'nu da bir düşün derim veya Kawasaki KLE500 (12500Lira) ikisi de ucuz (Yamaha'lara ve BMW'ye göre ) ve denemeye değer motorlar.Hele Kawasaki tam enduro ve çift silindir 14-15-16 kuruş falan yakıyor kilometrede 190km/h basıyor.Suzuki isebir Supermoto ve aynı yakıyor tek silindir 160km/h basıyor.
    Valla yamıtlarınızı ben de bekliyorum ey MT.net halkı

  16. #16

    Üyelik
    19 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Neo's
    lastikler ve birkac parcadan baska bir fark oldugunu zannetmiyorum ancak yolda kullanmak icinse x modeli daha uygun ve şık

  17. #17

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Alıntı harbiturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama yapacağım km yide hesaba katarsak f650 bir adım daha öne çıkıyor
    50.000 km yapmış olsam 2.ytl tasarruf yapar ben bu parayla tr yi turlarım yane
    F650 alırsan benzinden yaptığın tasarrufu, Borusan servisinde bırakırsın

  18. #18

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    Şehir
    Kalkan / ANTALYA
    Motosikleti
    Kymco Agility 125
    sevgili harbiturk, kasim ayinda 2006 model xtx imi satin aldim ve hayatimda hic bu kadar isabetli bi karar verdiimi hatirlamiyorum cogunlukla asfalt kullanacagini dusundugun icin kesinlikle X derim. R'nin gittigi araziye gidemiyecegine dair yorumlara katilmiyorum, diger iki arkadasimla birlikte (klr 250 ve xtx R lari var) rahat bi sekilde her turlu yola gidiyorum. hatta Anyalya-Kalkan'daki Patara plajini (18km kumsal) bile diger ikisine gore daha rahat ve hizli geciyorum) R ve X arasinda on suspansiyon sertligi cok farkli degil.
    Fiyat farkini yaratan aradaki en buyuk fark, kanimca, segment farkidir. R enduro iken X supermoto dur, ve onumuzdeki yillarin (hala turkiyede yaris sinifi acilmadi ama) favorilerinin basinda kesinlikle "supermoto" gelecektir. yollari asfalt mi, stabilizemi belli olmayan bi ulke oldugumuz icin bence cok uyumlu ve kullanisli bi motor.
    Bir diger onemli noktada izmir gibi asfalti guzel ve kaliteli bir yerlerde yasiyorsan, R modelinin aksine, X modeline asfalt lastigi takip onu bir street-bike, hafif racing motoruna cevirebilmendir. cantlar on-arka 17dir. R da bunu yapamazsin.
    Durust olalim, altimdaki motora insanlarin bakmasi hosuma gider, eger senin de gidiyorsa hic dusunme, kesinlikle X al..
    guvenle kalin...

  19. #19
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Supermoto'lar motosiklet dünyasında "neden üretildiğini anlamadığım" tek motorlardır. Bence R al Daha yumuşak süspansiyonlar, ön jantın 21" olması ve dişli lastikler sana birçok avantaj sağlar.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  20. #20
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    sizi bu topiclerde görmek çok hoş onur beğ
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)