Japon mu yoksa italyan mı?
-
06 Temmuz 2007, 01:01
#41
Japonlar teknoloji , kalite ve fiyat olarak en ustun olanlardir......motorlarin en hizlilarini 20 yildir japonlar uretmekteydi, italyanlar bikac yildir yakaladilar ayni surati, ama japon motorunu al hic bakim yapma bana misin demez italyan motorlari her ay bakim ister
...
Reklamlar
-
06 Temmuz 2007, 03:04
#42
japon derim bende.Japonlarda o fiyatlara motor satsa en iyisine yaparlardı bana göre.italyanların sadece belırlı alıcıları var.İtalyan almayan herkezse japon alır.kendi fikrim bunlar.herkeze saygılar.
-
07 Temmuz 2007, 15:13
#43
Süper Moderatör (BBRR)
yaşı biraz dinazor olanlar hatırlayacaktır.. japon markalar pazara girdiklerinde şu an çinlilerin gördüğü muameleyi gördüler..Avrupa ve amerikan mallarının yanında çok basit kaldılar ..ama zaman içinde pazara hakim oldular..şu an harley davidson gibi bir firma bile Çin"e üretimini kaydırıyosa aynı durum 10-15 yıl sonra çin içinde geçerli olacaktır.. yani 2020 li yılların gençleri japonlarda iyi ama çin motorları alanlarında rakipsizdir diyecektir..ben hala dayanıklılık ve görsel güzellik olarak avrupanın japonların çok önünde olduğunu düşünüyorum ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
07 Temmuz 2007, 23:28
#44
Ama arada fark vardı. Japonlar ilk üretim zamanlarında bile iyiyi yapmaya çalışıyor fakat sınırlı metal bilgileri yüzünden o kadar yapabiliyorlardı. Ama Çinliler ise daha en başında iyinin değil ucuzun ve kopyanın peşindeler Japonlar İlk çıktıkları günlerde bile kendilerine has bir racing çizgisi oluşturmuşlardı. Hatta o güne kadar avrupalılar 4 silindir motor nedir bilmezlerdi çünkü onlar ağırlıklı olarak iki silindirliler üzerinde yoğunlaşmışlardı Ducati bile o zamanlar iki silindir ile racing peşindeydi Almanların Horex adını verdikleri otomobil motorundan bozma bir 4 silindirleri vardı hepsi o kadar . Bu nedenle 4 silindirli racing motorun ortaya çıkarılması japonların eseridir dersek bile bu yanlış değildir. Diğer taraftan Honda Goldwing i ürettiğinde 4 silindirli touring bir motor Avrupalılar da yoktu. Honda CB1000 i Kawasaki GPZ1000 i ürettiğinde ise Avrupa ve Amerikalı da bu hızlara çıkabilen bir motor yoktu. Su soğutmalı motorsikleti de Japonlar endüstrinin içine soktu dersek o da yanlış olmaz çünkü ondan önce motor dendimi Avrupalı ve Amerikalı sadece hava soğutmalı motor ile yetinirdi. Bugün hangi japon motorunu alırsanız alın yağmur altında paslandığını söyleyemezsiniz sırf bu bile kalitesiz olmadıklarını ispat etmeye yeter. Bugün Avrupalının sağlamlığı bile yeri geldiğinde tartışma konusu olabiliyorken Japonları inkar etmek bana göre hayal görmektir
-
08 Temmuz 2007, 00:15
#45
Moderatör
Daha once fikrimi yazmi$tim.. Fakat goruyorum ki japon ve ozellikle Honda agir basmi$ genelleme olarak.. Bir zamanlar Turkiye'de Dogan ve $ahin ayni muameleyi gormu$tu, cunku araba piyasasi yeni yeni geli$iyordu ülkemize.. Yedek parcasi servisi boldu. Prim yapiyordu vs.vs. Veya Ericson Nokia ornegini de verebiliriz.. $u anda da ayni muameleyi sanirim Honda goruyor.. İnsanlarda motor kulturu arttikca sanirim marka ve model bagimliligimiz cok farkli yonlere kayacaktir.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
08 Temmuz 2007, 00:33
#46
Ducati 2002 yılından beri motogp de yarısıyor, sadece 4 senede en baba motoru yaptı.. ama 17 senedir superbike da yarısıyor 17 senede toplam13 şampiyonlugu var.tum japon markaları sadece 4 şampiyonluk aldı.. italyan marka mv agusta moto gp ye ducati girmeden once cekildi. ve hala yarısan tüm japon markaları mv agusta nın şampiyonluk rekorlarını kıramadılar ( dikkat edin yarışlardan çekilmis markanın rekorunu kıramıyorlar)
Alıntıdır... ama bariz fark ortada sanırım
-
08 Temmuz 2007, 03:43
#47
Ama bana kalırsa bu bir referans değil çünkü yarışları en fazla parayı harcayan fabrika takımı alır ayrıca en hızlı olmak iyi olmak demek de değil pistte yarışan ducati ile alıp bineceğin ducati de bambaşka motorlar. Pistte ferrari daha hızlı ama herkes bilirki modifiye corvette motoru ferrariden oldukça daha kuvvetli kısacası gerçekte işler oldukça değişik.
-
08 Temmuz 2007, 05:09
#48
Bu forumun güzel taraflarından bir tanesi de bu.
Biri gelip ortaya bir çomak atıyor.
Sonra herkes etrafında dönüp duruyor.
Ben kusur kalmayayım.
Öncelikle sevgili Lucas'ın yorumuna bir itirazım var.
Çünkü bahsettiği ülkemizdeki motosiklet kültürü ile ilgili yaklaşım tarzı yanlış.
Çünkü Avrupa ülkeleri de tercihini Japon'dan yana kullanıyor.
Bilindiği gibi avrupada çok daha yerleşik bir motosiklet kültürü var.
Bu tercihin fiyatla da hiç bir ilgisi yok.
Çünkü motosikete özellikle yarış motosikletine para harcayan bir insan için aradaki fiyat farkı çok cüzi kalıyor.
Burada Ducati ile karşılaştırma yapıldığı için o örnekten devam edeceğim.
Ducati pist için süper modifikasyonlar yapılabilen ve bu nedenlede yüksek performans alınabilen bir motosiklet.
Onun Japon muadili ise bana göre Suzuki'dir.
Fakat Suzuki ile yarışmak Ducati ile yarışmaktan yarı yarıya ucuz olduğundan ben Suzuki'yi tercih ederim.
Çünkü SüperBike gibi motosiklet üzerinde para harcanan bir yarışa girip, gerekli ayarlamaları yaptığınız da iş pilotaja kalıyor.
Bu nedenle Ducati'nin kazandığı zaferler, ya da Japonların kazandığı zaferler, yol kullanıcılarını ilgilendirmiyor.
MotoGp'de de durum aynı.
Ducati çok hızlı bir motor yapmış ama GP'nin en berbat motoruna binen Rossi dalgasını geçiyor.
Honda'nın pilotları biraz daha iyi olsa Ducati bu yıl ki süksesini yapamazdı.
İşi bilen gözlerin farkedebileceği bir detaydır ama Ducatinin düzlüklerdeki acı performansı Honda'ya sökmedi.
Hatta Son bir kaç yarıştır, Suzuki ve Kawasaki de Ducati ile başabaş gidiyorlar.
Peki ben Ducati kötüdür mü diyorum?
Kesinlikle Hayır.
Harika bir motor.
Ama abartılacak ve o paraları harcayacak kadar değil.....
Çünkü gördüğüm kadarıyla Türkiye'de fahiş bir fiyat farkıyla satılıyor.
Bir diğer konu ise dayanıklı motosiklet kavramı.
Sağlam bir motosiklet alayım torunlarım da binsin, mantığı eskidendi.
Bugün çoğu insan motosikletini sık sık değiştiriyor.
Bu nedenle en çok hoşa giden, en çok zevk veren modeli almak en iyisi.
İster avrupalı, ister uzakdoğulu fark etmez...
Nasıl olsa bir kaç yıl sonra yeni modeli çıkacak ve siz bir an önce motoru değiştirmek isteyeceksiniz.
-
08 Temmuz 2007, 05:26
#49
Süper Moderatör (BBRR)
Hyo ve honda karşılaştırılırken honda diyenlerin en büyük silahı daha dayanıklı olduğunu iddaa etmeleri.. ama hondadan çok daha dayanıklı onun kafasını gözünü yarabilecek kadar dayanıklı motorlar var dediğimizde ..o eskidendi şimdi keyif için alınıyo deniyo..madem dayanıklılık bu kadar arka planda hücum çin malına ..
1950 li yıllarda piyaaya giren bir motorun fual yürüyen 70li modelleri olmaması sizcede anormal değilmi..
banane ya japon olsun zaten ben fanatiğim dayanıklılık önemli değil.. ama başka bi motoru karalarken elindeki tek silah dayanıklılıksa o zaman çok önemli..ne yaman bi çelişki değilmi..avrupa görsel ve dayanıklı mal üretir..japon bu açığı kapamak için her gün yeni bir sistem icat eder..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
08 Temmuz 2007, 06:27
#50
BBRR adlı üyeden alıntı
Hyo ve honda karşılaştırılırken honda diyenlerin en büyük silahı daha dayanıklı olduğunu iddaa etmeleri.. ama hondadan çok daha dayanıklı onun kafasını gözünü yarabilecek kadar dayanıklı motorlar var dediğimizde ..o eskidendi şimdi keyif için alınıyo deniyo..madem dayanıklılık bu kadar arka planda hücum çin malına ..
1950 li yıllarda piyaaya giren bir motorun fual yürüyen 70li modelleri olmaması sizcede anormal değilmi..
banane ya japon olsun zaten ben fanatiğim dayanıklılık önemli değil.. ama başka bi motoru karalarken elindeki tek silah dayanıklılıksa o zaman çok önemli..ne yaman bi çelişki değilmi..avrupa görsel ve dayanıklı mal üretir..japon bu açığı kapamak için her gün yeni bir sistem icat eder..
Hyosung son bir yıldır burada da caddelerde görünmeye başladı.
Hiç de öyle kalitesiz bir motosiklet gibi görünmüyor.
Dayanıklılık konusunda benim en net gördüğüm markalar BMW ve MotoGuzzi dir.
Fakat onlara yakın Honda ve Suzukiler de var.
Şimdi olaya bir de şu açıdan bakmakta fayda var.
Bu motosiklet denilen aleti Avrupalı icat etti.
Daimler bu buluşu yapmasaydı, arkadaşı Benz bu buluşa inanmasaydı Japonlar böyle bir şey yapabilirlermiydi? Bilemem.
Japon motosikletleri Avrupa kadar eski bir tarihe sahip değiller.
Bu nedenle yollarda eski modellerini görmememiz normal.
Fakat bu gün hala çatır çatır yarışan 60 lı yıllara ait Cafe racerleri var.
Sonuçta karşılaştırma yapmak için donelerimiz tutarsız.
Sonuçta bakış açıları farklı.
Kimi kalite konusunda yıllara yayılmış bir güvenilirlik araken,
kimi ise kullanılan malzeme, elciklerde kullanılan malzemenin kalitesi, fren sistemleri, motor çalışma prensipleri, kullanım amacı,sayaçların kalitesi,süspansiyon sistemleri hatta debriyaj telinin kalitesine kadar sorgular.
Daha sonra detaylardaki fazlalığa gelir sıra.
İşin bu kısmında avrupanın ezici bir üstünlüğü vardır Japonlara karşı. Ama Amerikanlardan sonra...
İşin ilginç yanı, Japonlar gerçekten güzel motosikletler üretiyorlar ama lastikler avrupa.
Yani bu globalleşmenin de bir yansımasıdır.
Sonuçta tercih meselesidir ve bir pazar oluşmuştur.
Fransa bu gün Peugeot gibi bir dünya markasına sahiptir ve bu marka farklı tiplerde motosikletler üretir.
Fakat Fransa'da bile satış rakamlarında Japon ve İtalyanlardan sonra gelmektedir.
Burada yazılan yorumların tarafsız olma şansı pek yok maalesef.
Bu nedenle hangisini beğeniyorsanız veya hangisi bütçenize uygunsa onu almak en mantıklısı.
Sonuçta şu daha kalitesiz diyemeyiz.
-
09 Temmuz 2007, 01:02
#51
-
09 Temmuz 2007, 01:23
#52
italyan motorlar çok iyi ama japonlar daha iyi
-
09 Temmuz 2007, 02:36
#53
-
10 Temmuz 2007, 04:10
#54
İtalyan bana kalırsa kesinlikle japondan kaliteli değildir. Kimse çıkıpta moto guzzi goldwing ten kalitelidir demesin İkiside elinden geleni yapmış ve aşağı yukarı aynı kalitededir ama Japonda çeşit çok bu kalite açısından olmasa da yine de seçim yapmak açısından bir artıdır.
-
10 Temmuz 2007, 04:12
#55
tabiikide italyan....japonun 25 katı :D
-
10 Temmuz 2007, 04:38
#56
sadece ' made in japan ' demek istiyorum ama 25 karakter sorunu var o yüzden uzadı bu yazı
Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma
-
10 Temmuz 2007, 05:25
#57
japonlar:honda,yamaha,suzuki,kawasaki
ıtalyanlar:ducati,aprilla,pıaggıo
ıtalyanlarda japonlarda olduğu gibi hayat yok
hızmı istiyorsun al ozaman
kawasaki 1400zzr
Shot at 2007-07-09
MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı, Sıra 4 - silindir
SİLİNDİR HACMİ : 1352 cc
SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 84.0 x 61 mm
SIKIŞTIRMA ORANI : 12.0:1
SÜBAP SİSTEMİ : DOHC, 16 Sübap
MAKSİMUM GÜÇ : 200 PS (9500 rpm)
MAKSİMUM TORK : 15.7kgf.m 7500rpm
KARBURATÖR : Full enjektör
ATEŞLEME : Dijital TCBI
MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
ŞANZIMAN : 6 - vites
ŞASİ TİPİ : Preslenmiş Aliminyum
KASTER / TRAIL : 23' / 94 mm
SÜSPANSİYON ÖN : 43 mm çatal
SÜSPANSİYON ARKA : Gazlı Uni-Trak, Ayarlı
LASTİK ÖN / ARKA : 120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17
FREN ÖN : Çift Disk 310 mm,4 - piston kaliper
FREN ARKA : Tek Disk 250 mm, Çift piston kaliper
TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 117/122 mm
BOYUTLAR UxGxY : 2170x760x1170
AKS AÇIKLIĞI : 1460 mm
SELE YÜKSEKLİĞİ : 800 mm
YAKIT KAPASİTESİ : 22 Lt.
KURU AĞIRLIK : 215 Kg
İMALAT YERİ : Japonya
-
11 Temmuz 2007, 00:20
#58
-
11 Temmuz 2007, 00:38
#59
muammerakbulut adlı üyeden alıntı
ben özelikkle ducati nin su motoru misali çalışan 999 zuna bir japon 1000lik racingi asla mukayese etmem...italyanlar sadece farklı olmak için alırsan ok derim..ama ben MOTOSİKLET...alacağım derseniz....HONDA...SUZUKİ...KAWASAKİ...YAMAHA...n okta.
zevk meselesi. ducatinin 1098S modeli 2 silindirli bir motosiklet icin inanilmaz iyimis. sokakta cok daha kuvvetli kawasaki zx-10r'ye bas tutacak kadar üstelik!
-
11 Temmuz 2007, 10:51
#60
fiyat farkı olmasa acik ara italyan
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)