Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: 1000RR mı ? 600RR mı ?

Katılımcı sayısı
274. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • 600RR

    166 60.58%
  • 1000RR

    108 39.42%
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

600RR mı, 1000RR mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Carcharoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada merak ettiğim bi konu var. patriote her iki motoruda kullanmış biri olarak 600cc ile 1000cc arasında max süratte ne kadar fark var. ivmelenmeleri çok daha farklı olacaktır bundan kuşku yok. Yanlış hatırlamıyorsam 40 km gibi bir fark varmış. Doğrusu nedir ?

    Alıntı yaptım ama alıntıya cevap vermeden önce bir şeyi belirteyim.
    İstenilen herşeye çok zor sahip olunabilen canım ülkemde tercihlere saygı duyarım.

    Fakat bir çok yerde yazdığım gibi ne yazık ki hiçbir şeyi kullanım amacımıza uygun olarak almıyoruz.

    Cerrahi arkadaşımızın en rahat edeceği ve kullanmaktan en çok zevk alacağı motor tipi bazı arkadaşlarımızın da yazdığı, Elint'in resimlerle süslediği gibi, routier tarzı motorlardır.

    Fakat arkadaşımız CBR kullanmak istiyor. Çok insani bir şey.
    O zaman bazı şeylerden fedakarlık edecek.

    Gelelim alıntı yaptığım bölüme.
    Ben kısa bir cevap yazmıştım. Çünkü Cerrahi arkadaşımız motosiklet bilgisine sahip bir arkadaşımız.

    Konu dallandı.

    Anlatalım efendim...

    Bu iki motor arasındaki maximum sürat farkı 15-20 kilometreyi geçmez.

    Aralarında bir güç farkı da yok.
    Sadece maksimum güce ulaştıkları devir aralıkları farklı.
    Bu fark ivmelenmede hiç bir şeyi değiştirmiyor.

    1. ve 2. viteste CBR 600 daha iyi performans sağlıyor.
    Daha sonra CBR 1000 daha düşük devirde hızlandığı için ağırlığını koyuyor.

    Boy viraj olayından bahsetmiş biraz.
    Zorluğuna katılıyorum ama dez avantaj olduğuna katılmıyorum.
    Çünkü CBR 1000 yüksek torku nedeniyle virajlarda bir vites kazandırıyor.
    CBR 600 de 2. vitese kadar inmeniz gerekebilecek virajlarda, CBR 1000 3. vitesi kullanmanıza olanak sağlıyor. (Bu ortalama bir pilot için 1 sn demek)

    Bu da viraj çıkışında daha hızlı olmanızı ve daha az vakit kaybetmenizi sağlıyor.


    CBR 1000 çok yüksek tork üretiyor ve bu torku alt devirlerde yakalıyor.

    Yani sonuç olarak CBR 1000 CBR 600 den çok çok üstün bir makina...

    Fakat konu yarış olunca motorun gücünün yanında sizinde bazı yetenekleriniz olması gerekiyor.
    İş motorla bitmiyor.
    O nedenle böyle karşılaştırmalar yapmak yanlış.

    Biz pistte karışık yarışıyoruz. Kimse de benim motorum güçlü diye havalara giremiyor.
    İş virajlarda bitiyor.
    Altımda binlik motorla çok altıyüzlük motora geçildim.
    Altıyüzlükle çok binliği ve üstünü geçtim.
    Derste verdik.
    Dersimizi de aldık.

    Fakat ben kullanım amacından bahsetmiştim.

    Motosikleti genellikle şehir içinde kullanacaksanız, daha hafif, daha kullanımı kolay bir tercih yapmanız gerekiyor.

    Bu nedenle ben CBR 600 diye görüş belirttim.
    Arada bir de gaz açacam, yüksek sürat görecem dediğinizde sizi hiç üzmez.
    Hatta alışık değilseniz, daha elinizde gaz varken 200 km/h üzerinde hem gazı kapatır hem de frene asılırsınız.

    Ben hızı seviyorum. Bu nedenle SS biniyorum. Fakat evde beni bekleyen bir karım ve bir oğlum var.
    Hızı trafikte yapacak kadar sorumsuz değilim.
    Piste çıkarım elimden gelen her türlü deliliği yaparım.
    Çünkü düşeceksem de kontrol benim elimdedir.
    Önüme kamyon vs. çıkmaz.
    Vücudumun hemen her bölgesinde motosikletten izler taşıyorum.
    Yaptığım her riskli harekette bu izler hafifçe sızlayarak beni uyarırlar.

    Pistin dışında motosikletim aynı diğer tip ve modellerdeki motosikletler gibidir.
    Efendi efendi kullanırsınız.
    Ama tecrübeniz yoksa CBR efendi efendi motosiklet kullanmanıza izin vermez.
    Soğutma sistemi yüksek devir ve yüksek ısı derecelerine göre yapılmıştır.
    Şehir içi kullanıma çok uygun bir motor değildir.
    Hararet yaptırıp motoru perişan edebilirsiniz.

    Sonuç olarak;

    Kullanım amacına uygun bir motosiklet almak hem keyif verecektir, hemde sizi daha az üzecektir.

    Bu diğer ekipmanlar içinde böyledir.

    Uzun oldu ama,
    daha bitmedi....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Arkadaşım bu tip motorlarda konfor aranmaz, iki motor da belli bir süreden sonra yoruyor. Hangisi daha az yakıyor konusuna yeterince açıklık getirdim sanıyorum. İkisi birbirine yakın yakıyor, 1000RR motor hacmi büyük olduğundan bazı durumlarda 600RR'dan daha az yakabiliyor. Hakimiyet konusunda, kesinlikle 600RR çok daha basit çünkü daha hafif ve ufak. Sen bence bu iki motor dışındaki modellere de bak derim.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  3. #43
    Pınarr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    Levent-İST
    Motosikleti
    Suzuki SV650s
    1000 rr bence
    geçen gün sürdüm süper yaa çok dengeli çok afilli harika yani

  4. #44
    enginkadan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2006
    Şehir
    ADANA/SEYHAN
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR Kırmızı
    ikiside farklı konseptlerde.ayrı sınıftalar.bence gereksız tartısma.

  5. #45
    L.SAHİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    bolumt
    Motosikleti
    Kawasaki Z 750
    şehir içi kullanım için her ikiside sacma olur hele 1000rr tamamen hava atmak için gerekli olan bi makinedir grenajnda 1000 yazsın ve soranlara 1000lik densin die bu kadar hacim cok gereksiz bu ülkede şehir için kullanım için en uygun yksek hacimli ve ekonomik motorlar er-6 veya cbf500 serileridir

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    En iyisi 600 ..Büyüğün derdide büyük...bi defa lastiği çok çabuk yiyiyor,,,çok güçlü hep kafa dikiyor...en idaali 600...

  7. #47
    muammerakbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    sevgili dostum öncellikle ikisinde fark gece ve gündüz gibi farklıdır.tabii ki doğal olarak 600lükracingler daha hafifler.hp lileri ortalama 120 130 civarında.ama asla hızlı değiller diyemeyiz..çok hızlılar.1000liklere gelince onlarda ızdan da ötesi var.bu arada 1000likler şehir içi için kullanıma uygun değiller.doğasında hız var...yoksa düşük devirde hararetleri 100 yün üzerine çıkıyorlar.ama ben bir tecrübeli ARTÇI olarak yazayım...ben 1000likleri tercih ederim her zaman..çünkü İSTANBUL ÇORLU ARASINI EN HIZLIONLAR ALIYORLAR...ŞİMDİYE KADAR 248KMH Yİ AŞAMADIK ..İNŞALLAH AŞACAĞIZ...BU ARADA NE Mİ KULLANIYORUZ..YAMAHAR1 2004 MODEL...

  8. #48
    hesbup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    selam arkadaslar,

    ben de racing seven biri olarak daha once cruiser kullandım ama uzun yola gitmeyi sevdigim icin racing almaya cesaret edemedim. Konuyu tartısırken cogunuzun racing motor tecrubesi oldugu veya yakın takip ettiklerini dusunerek uzun yolculuk icin acaba ne dersiniz. konuya bu acıdan da birkac gorus veya tecrubelerinizi yazarsanız cok memnun olurum. Ayrıca 600 cc lerin kullanıcılarının belirlemis oldukları 100 km yaklasık yakıt tuketimi kac litredir. ( tabi ki kullanıma gore degisiyor ama kendi tecrubenize gore )

    tesekkurler

  9. #49
    tifosi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2003
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA NC 750 X
    bir arkadaşımda 600 RR var.. 2006 makina görüntüsü yakıyo ortalığı süper bişey.. 1000 lik istiyorum değiştircem dedi geçen gün, bu konuyu tartıştık bizde.. Ben dedim ki abicim, 600 lük makina neyine yetmiyo uçacakmısın dedim.. Max sürat kaç yaptın dedim. 285 yaptım dedi.. Neyine yetmiyo bu kalmış 15 km ne yapacaksın 300 yapıpta dedim.

    Cevabı ilginç oldu.

    Yok abi ; maksat 300 yapmak değil dedi, makina 260 - 270 den sonra zorlanıyo bunu hissediyosun, motorla da zorlama yüksek süratler güven vermiyo, ama 1000 likle o süratlere daha rahat çıkıyosun ve biliyosun ki max süratte değilsin . Ben ilk başta anlayamadım söylemek istediğini ama; kendimce şöyle mantık kurdum: Bende transalp var, 110-120 süratler çok rahat seyir edebilecek süratler , belkide fazla bile. ağırlıklı kullanımım şimdiye kadar sehiriçi. O zaman kendime neden bi 125 yada 250 cc makina almadın da 650 cc TA aldın dedim. ve o zaman arkadaşıma hak verdim.. Ha SS makina da ben böyle bi tercih yaparmıyım, şu an daki düşüncelerimle hayır.

    Sana tavsiyem de ; SS değilde sport toring sınıfında Honda VFR 800


    İZMİR

  10. #50
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    tifosi vfr gerçekten çok begendigim motorlardan fakat arkadaşımız şehir içinde kullanacagını belirtmiş. vfr'nin dolu depo ile agırlığı 240 kg civarı. o agırlıkta bir motosikletin şehir içi için uygun olmadıgını düşünüyorum.

  11. #51
    tifosi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2003
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA NC 750 X
    ELINT biliyorum ama şehiriçinde SS de pek uygun değil. Hiç olmazsa performansı SS kadar olmayan ama yinede hızlı sayılabilir bi makina diye haddim olmayarak tavsiyede bulundum.. Son karar illaki arkadaşımızın kendisindedir.
    İZMİR

  12. #52
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    tifosi evet bende ss alması taraftarı degilim. topigin 2. sayfasına bakarsan arkadaşa bazı önerilerde bulundum. umarım dikkate alır, ama tabiki son karar kendisinin...

  13. #53
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur

    600 güzel bağırır

    Devirden olsa gerek 600 lukler abilerine göre pek bi yırtıcı ses çıkarıyor
    almaya yüreğim dayanmaz ama yolda 600 lukler daha bir yaramaz çocuk gibi gidiyor. 1000 likler biraz ağır abi motoru gibi sanki
    nacizane fikrim budur .

  14. #54

    Üyelik
    16 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul Köyü
    Motosikleti
    Fazer
    600 kullanmadan 1000'lik makina erken olur. Torkun düşük devirlerde gelmesi farkını da kendiniz hissedersiniz

  15. #55
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı hesbup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaslar,

    ben de racing seven biri olarak daha once cruiser kullandım ama uzun yola gitmeyi sevdigim icin racing almaya cesaret edemedim. Konuyu tartısırken cogunuzun racing motor tecrubesi oldugu veya yakın takip ettiklerini dusunerek uzun yolculuk icin acaba ne dersiniz. konuya bu acıdan da birkac gorus veya tecrubelerinizi yazarsanız cok memnun olurum. Ayrıca 600 cc lerin kullanıcılarının belirlemis oldukları 100 km yaklasık yakıt tuketimi kac litredir. ( tabi ki kullanıma gore degisiyor ama kendi tecrubenize gore )

    tesekkurler
    benim tanıdığım bir çok supersport kullanıcısı uzun yol yapmıştır. ben bu yaz 1,5 ay içerisinde 10.000 km yol yapmayı planlıyorum. geçen yaz hatırladığım kadarıyla boy 2000 km'den fazla yol yaptı( 2 kişi). geçen 2 ay içinde 4000 km yol yaptım. lafın kısası supersport motorlarla uzun yol yapılıyor.

    benzin konusuna gelirsek. benim motor(07-R6) 17,5 litre benzinle max 250 km yol gitti. ama gaza basarsan bir depo benzinle 160-170 km yol yapıyor. kullanım çok farkediyor.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  16. #56
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    SS motorla uzun yol yapılmasına yapılıyor... Yapılınmaz diye birşey yok istersen buradan kaptırıp dünyayı da dolaşırsın fakat o senin dayanıklılığına ve azmine kalmış...
    Doğruya doğru , ss motorlar uzun yol için üretilmemiş ve rahatsızdır... Eğer benim işim uzun yol derseniz ben tavsiye etmem...

    Erdem abi hazır laf açılmışken , unutturma da yolculuk öncesi sana bi sünger alim , altına koyarsın , ne de olsa R6'da sele yok
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  17. #57
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı Özer024 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim tercihim 600RR ,ileride ki hedefimde bu makina.Yetinmesini bilene çok bile.Hem unutmamak gerekir, kısa bir zaman önce 1000RR ile kaza yapan arkadaşlarımızdan birisi yaşamını yitirdi.Diğeri ise hala yatıyor...
    Eğer Erhan'dan bahsediyorsan (Allah rahmet eylesin tekrar) Cbr 125 ile yaptı o kazayı...Cbr 1000 RR ını satıp, hayabusa almıştı...

    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güvenli motor yoktur, güvenli sürücü vardı.
    Süper..
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  18. #58
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SS motorla uzun yol yapılmasına yapılıyor... Yapılınmaz diye birşey yok istersen buradan kaptırıp dünyayı da dolaşırsın fakat o senin dayanıklılığına ve azmine kalmış...
    Doğruya doğru , ss motorlar uzun yol için üretilmemiş ve rahatsızdır... Eğer benim işim uzun yol derseniz ben tavsiye etmem...

    Erdem abi hazır laf açılmışken , unutturma da yolculuk öncesi sana bi sünger alim , altına koyarsın , ne de olsa R6'da sele yok

    söylediklerinde haklısın görkem ama ss'ler kısa yol içinde yapılmamışlardır. her yarış nerden baksan 100-150 km yol yapıyorsun. insan sevdiği tarz motoru almalı benim anlatmaya çalıştığım konu bu.

    ''supersportları seviyorum ama uzun yol yaptığım için almak istemiyorum'' bu sözler bana anlamsız geliyor. ben supersportları çok seviyorum ve yaptığım her metreden keyif alıyorum ama bana dünyanın en rahat goldwing'ni verseler rahat etmem üstünde çünkü benim tarzım o değil.

    motor almayı evlilik gibi düşünün, sevmediğin birisiyle evleniyorsun, ne kadar mutlu olabilirsin. Bence herkes sevdiği tarz motorla evlenmeli.
    OwnRider bunu beğendi.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  19. #59
    SilentScream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-09 Tracer
    bence supersport motorlar sadece pistte kullanılmalı ama maalesef ülkemizde bu imkan pek yok. sanırım yurtdışında ki motosiklet kullanıcıları yarış pistlerine giderek hız tutkularını yaşıyorlar. poll açan arkadaş için ise naked motor tarzı daha uygun gibime geliyor...

  20. #60
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor almayı evlilik gibi düşünün, sevmediğin birisiyle evleniyorsun, ne kadar mutlu olabilirsin. Bence herkes sevdiği tarz motorla evlenmeli.
    İşte bu abi
    Varmı üstüne söylenebilecek bir söz
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler