Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vitesli motor mu, Scooter mı? (Kuba Superlight 125 vs Hero Dash 125)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Herkese hayırlı pazarlar dilerim üstatlar. Zamanında, arada sırada işe gidip gelmek ya da gezmek için arkadaşların Schooter'larını alıyordum, sırf bu yüzden A2 motor ehliyeti aldım, sınava da sırf ileride belki vitesli de sürerim diye düşünerek vitesli motorda girmiştim. Bir kaç yıl sonra ise bir hevesle tüm motorları kapsayan A sınıfı ehliyet sınavına girerek onu da başarı ile geçmiştim ama o günden beri nerede ise 3,4 yıl oldu ve bu süre zarfında bir daha hiç vitesli motor sürmedim. Hep Scooter Motosiklet sürdüm, o da sadece gerek duyduğumda, onun dışında hep toplu ulaşım ile seyahat ettim, tabi bir yerden sonra toplu ulaşım, insanı bıktırıyor, özellikle İstanbul'da.

    Şimdi ise artık kendi motorum olsun istedim. İstanbul Başakşehir-Bağcılar-Esenler tarafındayım. Ev ile iş arası 3-4 km var. Eğer bir motorum olursa en azından hafta sonları hava güzel iken kafa dinlemeye sahile, ormana vs dayanamayıp sürekli gideceğimden eminim. Şu anda oralara gidemememin sebebi, toplu ulaşım ile oralara gitmekten üşendiğimden ve akşam olup dönüş yolundaki yine toplu ulaşım çilemi düşündükçe nefret etmemden dolayı. Bütçem ise, bir süredir sırf bu iş için biriktirdiğim 10 bin'i peşin, geri kalanı ise ayda 3-4 bin arası taksit yaptıracağım şekilde en fazla 40 bin TL'ye kadar bir motor almaya anca yeter çünkü motor fiyatlarını gördükçe hevesim kursağımda kaldı, keşke ehliyeti ilk aldığım yıllarda motorumu o zamanlar uygun iken alsaymışım diyorum. Şimdi 40-50 bin TL dedikleri motorlar o zaman 5-10 bin TL arası idi.

    Ama Vitesli mi yoksa Schooter motor mu almalıyım buna bir türlü karar veremedim. Bu yüzden bu forumda motor konusunda tecrübeli siz kıymetli arkadaşlardan, bana yol göstermenizi rica ediyorum ki ilk motorumda yanlış bir seçim yapıp hem paramı boşa harcamayayım hem de hevesim kursağımda kalmasın.

    İlk başta arkadaşlarım aklıma girdi, Madem ehliyeti zamanında almışsın o zaman yine 1 saatte vitesli motora alışırsın, hem Schooter'lar ufak tefek; motorda biraz görsellik de olsun, o yüzden vitesli bak dediler. 1.80cm boy ve 90 kg fizik ölçülerine sahibim.

    Arkadaşlarım Vitesli bak dediği için başta Kuba Superlight 125 ile Mondial Drift L modelleri arasında çok git gel yaşayıp sonunda daha vakur durduğu için Kube Superlight 125 motor aklıma yattı.

    Ama sonra bir anda düşündüm İstanbul trafiğinde ilk aracımı da manuel alarak yıllarca bu manuel aracı sürüp artık sol bacağım ile sağ elimi kullanmaktan illallah etmiş bir insan olarak aynı hatayı Manuel bir motor alarak sürdürmek beni pişman eder mi yoksa araç ile motorun manuel halleri, insanı İstanbul trafiğinde yorma konusunda birbirlerinden çok mu farklı sizce? Yani tamam bom boş uzun yolda sahile, ormana, gezmeye giderken Vitesli motorda bir kaç kere vites attırarak sabit hızda gitmek eğlenceli gelebilir ama İstanbul trafiği içerisinde bu durum, zulüm olabilir mi? Daha önce vitesli bir motor ile hiç İstanbul trafiğinde seyahat etmediğim için bu deneyimi edinmedim.

    Eğer Vitesli motor almamaya ve Schooter almaya karar verir isem de aklımda yine 2 model var Hero Dash 125 ya da Mondial Mash 125 ve bu 2 model arasında da Çin kalitesinden ise Honda kalitesine daha yakın Hint kalitesi denildiği için Hero Dash 125 schooter aklıma yattı.

    Tabu bu bilgileri, internetten biraz araştırma ve bir kaç kullanıcı deneyimi videolarını izledikten sonra edinerek Vitesli motor alacak isem Kuba Superlight 125, Schooter alacak isem Hero Dash 125 olarak belirledim de başlıkta parantez içine de bu 2 modeli yazdım. Sizlerin bu konuda illa ki başka önerileri de olacaktır, onları da duymak isterim.

    Tabi gönül isterdi ki bütçem olsa da hiç düşünmeden Xmax 250 alsam zira o Schooter'da hem bir vakurluk, heybet var hem de vites derdi yok, tam aradığım 2 özelliği (Konfor ve Vakur bir duruş) aynı anda barındıran bir motor ama maalesef o kadar bütçem yok. O yüzden sizden tavsiyem ilk motosiklet serüvenime Vitesli motorla mı başlamak yoksa Schooter ile mi başlamak konusunda bana tecrübelerinizi aktarıp yönlendirmeniz. Bu serüvene Vitesli bir motor ile mi yoksa Schooter ile mi başlamalıyım ve hangi motorları öneriyorsunuz? Önerilerinizin, sıfır motorlar için olması ve 40-50 bin TL arasını geçmemesi gerekiyor ki 10 bin peşin verip kalan ücreti en fazla 10 taksite kadar bölebileyim yoksa peşin param olsa daha iyi motorları temiz 2. el olarak peşin alabilirdim ama maalesef bütçem el vermiyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Uzun yolda vitesli şehir içi scooter gerisi bütçe meselesi ;)
    radyoaktif bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bana da tam tersi şehir içi al bir bajaj ns200 gibi bir makine uzun yolada burgman 400 ,650 silverwing , beverly 500 x10 gibi bir makine..
    radyoaktif bunu beğendi.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Vitesli motosikleti manuel araba gibi değerlendirmeyin. İlla ki hepimiz araya dereye girip yaramazlık yapıyoruz. Büyük bir çoğunluğumuz motosikletin kütlesinin ufaklığının verdiği avantajı tepe tepe kullanıyoruz. Sizin zevkinizi, kullanım stilinizi, hatta sizi tanımıyoruz, bilmiyoruz. O nedenle muhtemelen grupta scooter sürenler size "scooter" tavsiye ederken vitesli motosiklet kullananlar size "vitesli" önerecektir. Ben de geçmişte Pcx alırım diye motosiklet ehliyetine yazıldığımda kursta Cb 125 Ace ve Ybr kullanmış,v vitesli motosiklete aşık olmuştum. O günden sonra tercihlerim hep vitesli motosikletten yana kullandım.
    radyoaktif, Kural [ Z ] ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Öncelikle şunu özellikle belirtmek isterim ki, eğer yüksek hacimli ve sert debriyajlı ağır bir makine değilse; motosiklette şehir içinde düz vitesle eğlenirsiniz, stres atarsınız, bakımları daha masrafsızdır, sorunları nispeten daha azdır, ilerisi için genellikle daha avantajlıdır...

    Ancak sizin belirttiğiniz kullanım amaçlarına bakarsak, daha bütçe konusuna dahi girmeden söyleyebilirim ki sizin ihtiyacınız bir scooter gibi görünüyor(ki scooter sevmem, belirteyim). Sele altı küçük büyük hacim farketmeksizin bir bagaj alanı, kullanım kolaylığı, günlük sık kullanımda kısa mesafeler, arada çıkılacak orta mesafe sürüşler, ekonomi... Scooter işte

    İtalyan, japon, hintli gibi seçenekler varken de bütçe dahilindeyken çinliye girmeye de hiç gerek yok. Emin olun ki o hatayı yaparsanız motosiklet heyecanınız da, keyfiniz de hüsrana dönüşecektir. Sık yaşanan arızalar, ne hikmetse asla garantiye girmeyen parçalar, giden ama durmayan makineler, orjinal parçalarda dahi tekrarlanan üretim hataları... bunları yazarken bolca çinli tecrübem olduğunu da belirtmek isterim.

    Eğer ki seçiminiz ve bütçeniz yetiyorsa, özellikle japona yetişilemeyen durumlarda "HERO" mükemmel seçim olur. HERO' nun uzun garanti süresini ve parça bulunabilirliğini de hesaba katarsak, servis kalitesi için ne kadar çabaladıklarını da göz önüne alırsak Honda ve Yamaha' dan sonraki en iyi seçimdir, tabi bu benim şahsi görüşüm.

    Bence güzel bir seçim yapmışsınız, ikinciyi eleğe koymaya gerek dahi yok

    Tek ricam ve temennim ekipman konusunu da ihmal etmeyip zaman içinde mümkün mertebe imkanlar dahilinde eğitim de almanız. Motosikletinizi alır almaz ANLAS Winter Grip II ile lastiklerinizi değiştirin, yaz kış onu kullanın, şiddetle öneririm. Arka çantayı çok büyük seçmemeniz gerektiğini, aksi halde denge ve ön tekerde yol tutuş kayıpları olabileceğini de hatırlatarak şimdiden hayırlı olsun.
    espresso, Motoseverrr ve radyoaktif bunu beğendiler.

  6. #6
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı radyoaktif adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Schooter ile mi başlamalıyım ve hangi motorları öneriyorsunuz?
    Schooter ile başlama.
    radyoaktif bunu beğendi.

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    şehir içinde fites li motosikleti boşver otomatik candır gerisi heyecan değil pişmanlıktır kim ne derse desin
    ben araziye kamp a dağa bayıra yaylaya gitmesem afrika twin i manuel almazdım dct alır keyfime bakardım
    radyoaktif bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Motosikleti
    NC750X
    Xmax'ten sonra Nc750x Dct aldım. Muhtemelen sonraki motorum da yine DCT olacak. Fakat kimi yabancı motor vloglarında karşılaştığım bir öneri ile hemfikirim. İlk motor olacaksa bence manuel olup pekiştirilmeli. Sonra belki scooter ya da dct gibi otomatik bir şey alınır. Ama bu iş yapılacaksa önce manuel.
    radyoaktif bunu beğendi.

  9. #9
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Bugüne kadar 5 motor değiştirdim. İlk dördü scooter tarzıydı. (Nm ax 155, SYM Cruism 250, Forza 300, İntegra 750) Şu anki motorum Suzuki V strom 650. İlk 3 gün zorlandım. Neredeyse 2 gün satacaktım. Sonra 3 gün birden beyin adapte oldu. Şimdi altımda sanki scooter var gibi rahatım.

    Şu anda (büyük konuşmayım ama) CC kaç olursa olsun scooter tarzına dönmem. Viteslinin verdiği zevki, güçü, kontrolü -daha bir çok madde ekleyebilirsin- scooter veremez.

    Vitesli motorların jantı daha büyük oluyor, dönüş ve virajda daha avantajlı.

    Vitesli Suzuki V stroma alıştıktan sonra kendi sattığım integra ve Forza 300' e tekrar binme şansım oldu. İnan virajlarda ha düştüm ha düşecem hissi geldi. Normal kavisli bir virajda bile çok zorlandım. Depoyu bacakların ile kavrayabilmek sana zaten büyük bir rahatlık ve güven veriyor. Bu kadar fark ediyor yani.
    radyoaktif bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    04 Eylül 2020
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Mallaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugüne kadar 5 motor değiştirdim. İlk dördü scooter tarzıydı. (Nm ax 155, SYM Cruism 250, Forza 300, İntegra 750) Şu anki motorum Suzuki V strom 650. İlk 3 gün zorlandım. Neredeyse 2 gün satacaktım. Sonra 3 gün birden beyin adapte oldu. Şimdi altımda sanki scooter var gibi rahatım.

    Şu anda (büyük konuşmayım ama) CC kaç olursa olsun scooter tarzına dönmem. Viteslinin verdiği zevki, güçü, kontrolü -daha bir çok madde ekleyebilirsin- scooter veremez.

    Vitesli motorların jantı daha büyük oluyor, dönüş ve virajda daha avantajlı.

    Vitesli Suzuki V stroma alıştıktan sonra kendi sattığım integra ve Forza 300' e tekrar binme şansım oldu. İnan virajlarda ha düştüm ha düşecem hissi geldi. Normal kavisli bir virajda bile çok zorlandım. Depoyu bacakların ile kavrayabilmek sana zaten büyük bir rahatlık ve güven veriyor. Bu kadar fark ediyor yani.
    hocam siz bir nevi tarz değiştirmişsiniz zaten. vstrom'a geçince artık sarabileceğiniz bir depo var ve daha dengelisiniz. integrada o olmaz tabi. fakat vites konusunda, manuel kullanan tüm arkadaşlarım öyle diyor. dct kullanılır mı evet, şehir içinde çok rahat. ama vitesi istediğin zaman değiştirmek, araç aralarından geçerken ara gazı vermek çok keyifli olsa gerek
    radyoaktif ve Mallaca bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Bu konudaki msajıma cevap vererek görüşlerini ve tavsiyelerini belirten tüm kıymetli arkadaşlara canı gönülden teşekkür ediyorum. Konuyu açtıktan sonra gelişen bir takım olumsuz ekonomik süreçler sonucu bütçemi en fazla 30 bin TL olarak belirledim. Vitesli motordan ise, en azından ilk motorum olacağı ve genelde evim ile işim arası olan 3km yolu gidip gelmek üzere kullanacağım için Scooter almaya karar verdim. Bu hakkımı ise, 110-125cc bandında, ne diğer Scooter'lar gibi ufak tefek durmayan ne de Vitesli motorlar kadar heybetli durmasa da en azından nostaljik tatlı bir duruşu olduğu için onların yanında ezilmeyeceğini düşündüğüm 125cc Arora Cappucino'da kullanmak istedim. Çünkü bu motor, iki klasmanın da tam ortasında vakur bir duruş sergiliyor gibi geldi gözüme. Bu noktada ise yine bu motoru almadan önce size danışmak istedim. Aklımda bir kaç soru var, sonradan pişman olmak istemiyorum. Ona göre sizlerden gelecek görüşler doğrultusunda alacağım inşallah.

    1-) Arora Cappucino'nun 2022 model sıfırları, 45-50 bin TL bandında olduğu için 30 bin TL bütçemi aşıyor. Bu yüzden sahibinden'de 2. el en fazla 3-5 bin km olan 2021 Cappucino'lara bakıyorum. Kırmızı rengi çok hoş durduğu için kırmızı almak istedim lakin bir şey dikkatimi çekti, 2022 modellerinde sadece 4 renk seçeneği olduğunu ve kırmızının olmadığını fark edince şaşırdım. Çünkü sahibinden'de geçen sene yani 2021 model Cappucino'larda kırmızı renkli ilanlar var, acaba bu arkadaşlar motoru kendileri mi kırmızıya boyamış yoksa Arora, geçen seneye kadar Cappucino modelinde Kırmızı renge yer veriyordu da bu sene mi kırmızıyı renk seçeneğinden kaldırdı? Yoksa sahibinden de satılan kırmızı renkli Cappucino'lar özel üretim vs falan mı? Eğer 2021'de de bu motorun fabrika çıkışı kırmızı rengi yok ise demek ki hepsi kendi boyatmış, o halde 2. renk tercihim olarak kahverengiyi seçerim.

    2-) Arora Cappucino beni sağlamlık, yakıt, performans, yedek parça, bakım vs konularında üzer mi yoksa aynı sınıftaki diğer tüm scooter'lar ile hemen hemen aynı kullanım ve masraf eğilimi mi sergiler? Zira eğer aynı ise en azından dış görünüşünün verdiği nostaljik avantaj ile içim rahat bir şekilde Cappucino alacağım. Ama Cappucino'ya bulaşılmaz, diğer çoğu Scooter'dan daha sorunlu ve masraflıdır vs diyen arkadaşlar olur ise hevesim kursağımda kalacak olsa da almaktan vaz geçebilirim.

    3-) Sizce, 2022 model sıfır Arora Cappucino'lar, kampanya ile 40 bin TL'ye vs gelir ise 10 bin peşin verip geri kalan 30 bin TL'yi, ayda 3 bin TL şeklinde 10-12 ay taksit yaparak mı almalıyım yoksa 2021 model 3.500 km'de kırmızı bir Cappucino'ya 30 bin TL peşin verip (kalan 20 bin TL için kredi çekeceğim) alarak mı bu motora sahip olmalıyım ve 2. el bir motor alırken motoru nereye götürmeliyim, araba exper'leri gibi motor exler'leri mi var, 2. el alırken motorun garantisinin devam edip etmemesi vs durumu var mı? Yani özetle 2. motor alırken nelere dikkat etmeliyim hususunda beni bilgilendirirseniz ona göre 2. el bir motor aldığıma pişman olmam ve doğru, hatasız bir motor alma şansımı artırırım.

    4-) Arora Cappucino'yu kullanmış arkadaşlar, bu Scooter'ın avantajlarını ve dezavantajlarını, kronik sorunlarını belirtebilir mi? Ve almamı önerirler ise bu Scooter'ın yanında, "Alırken şunlara dikkat et, lastikleri şunlar ile değiştir, şu kısmı şu malzeme ile değiştir, koruyucu taktır" vs şeklinde önerileri var ise hepsini duymak isterim ki ne yapacaksam en başta geç olmadan yapayım.

    Aslında ilk motor sevdama, aşağıdaki motorlardan bir ile başlamak üzere araştırma yapmıştım:

    Hero Dash 125 (Hint)
    Mondial Furry 110i (Çin)
    Arora Cappucino 125 (Çin)- Tercihim bundan yana.
    Rks scooter 125 (Çin)
    Kanuni Wiki 125 (Çin)
    Honda Space 110 (Japon)
    Honda Dio 110 (Japon)

    Gönül isterdi ki hepsini sıfır alabilecek param olsaydı da en iyisini seçseydim hatta direkt Yamaha X-Max 250 ile ilk Scooter motoruma sahip olsaydım ama maalesef hayat şartları insana, elindeki pul kadar mal seçme şansı veriyor. O yüzden paramın pul olmaması için de elimdeki tüm pullara değecek, beni pişman etmeyip, bezdirmeyen; hevesimi kursağımda bırakmayacak bir Scooter ile ilk motosiklet macerama başlamak istiyorum.


  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Arora cappucino çok iyi sattı şakasız her gün görmüyorsam 6-7 tane yolda görüyorum..
    radyoaktif bunu beğendi.

  13. #13
    seyfi0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2021
    Şehir
    kocaeli
    Ne haldeyiz, neleri almak için mücadele veriyoruz... İnşallah gönlünden geçeni elde edebilirsin.
    radyoaktif bunu beğendi.

  14. #14
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Arora Adana firması ve cidden cok guzel adetlerde satıslar yaptılar. Migros a girseniz parcasını bulursunuz. Beni burada tek dusunduren cüsseniz ama zaten kısa mesafelerde sürüs yapacagım diyorsunuz.

    Ana sorun bütçe konusu ama onu da analitik sekilde kendiniz çözmüşsünüz

    Ben tercihimi sıfır km den yana kullanırdım. Nereye nasıl gotureyim gibi sorularınız oldugundan diyorum. Çektiginiz kredi enflasyona yenilecek zaten her türlü, cesur olun.
    radyoaktif bunu beğendi.
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  15. #15
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    Hunk
    Listenize Suzuki Address 110 modelini de ekleyebilirsiniz.
    1 yıl kullandım ve çok memnundum.
    Birde SYM modellerini de incelemenizi tavsiye edebilirim.
    radyoaktif bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Motoru hayırlısı ile dün almış bulunuyorum. Konuya cevap yazan tüm arkadaşlara canı gönülden teşekkür ediyorum. Arora bayi sahibi bir arkadaştan 40 bin TL civarına 2022 model sıfır bir şekilde kahverengi olanı aldım. Çantası ise 2 hafta sonra gelecekmiş. Evimin karşısında açık otopark var, oraya bırakacağım.

    Yalnız motoru alırken şöyle bir talihsizlik oldu, bayi sahibi arkadaş ön çamurluğun üstündeki yapışkanı söktü ama altında yapışkan parçaları kaldı hali ile, sorduğumda arkadaş "Motor adana sıcağından geliyor, olacak o kadar, çıkar bir şey olmaz" dedi ve benzin bidonunun dibindeki benzini buraya döküp ovaladı ama çıkmadı, benzin döktüğü yerlerde hafif bir sönüklük oluştu ama ben geçer diye önemsemedim. Sonra bana "Benzin çıkarmıyor, sen benzin almaya gittiğinde pompacıya rica et biraz mazot döksün buraya, ovala çıkar" dedi, ben de tamam dedim ama yapmadım, çalıştığım yerin karşısındaki oto yıkamacının önünden geçerken oraya girip rica ettim, adam gaz ile 2dk da yapışkanları pamuk gibi bir bezle ovalayarak çıkarttı ama çamurluğun üstünde o benzinin döküldüğü yerlerdeki beyazlık daha belirgin bir hâl aldı, yıkamacı usta "Abi bu motor mat parlak bir renk, hiç benzin dökülür mü bu boyaya, bak matlığını yakmış, sıfır motor yazık günah, daha düzelmez bu renk, git çamurluğu değiştirsin" dedi. Ben de Bayi sahibi arkadaşı aradım o da şaşkın bir şekilde "Getir abi yenisi ile değiştiririz artık ne yapalım" dedi. Yani arkadaş, zaten bana indirim yaparak motoru sattı, ararken de utandım ama kendisi koskoca bir Arora bayisi olarak bu gibi yapışkan lekelerinin benzin ile çıkarılmaması gerektiğini bilmiyor mu, sonuçta bu işi yeni yapmıyor, anlamadım. Sizce arkadaşın yanına gitmeden kendim bir oto yıkamacıda bir pasta cila yaptırsam mı çamurluğun bu kısmına? Yoksa hiç uğraşma, değiştirsin mi dersiniz. Yani bu beyazlık gerçekten mat parlak boyanın yandığının ve bir daha düzelmeyeceğinin göstergesi mi? Eğer pasta cila ile gerçekten eski haline gelirse arkadaşı da çamurluğu değiştirme külfetinden kurtarayım dedim. Zira sanki motorun orijinalliği, hemen ertesi gün 1 parça değişimi ile bozulacak gibi bir durum oluşuyor ama değişmez de bu renk de böyle beyaz kalırsa yine orijinalliği 1 gün sonra bozulmuş olacak. Sakınan göze çöp batar da, alır almaz da bu olur mu, nasıl bir talihsizlik anlamadım



    İkinci olarak motorun farı yetersiz geldi, özellikle uzunlarını yaktığımda, kısa farın sadece 3 metre daha önünü aydınlattığını fark ettim, aşağı doğru aydınlatıyor, bu scooter'ın yuvarlak mavi farının aşağı yukarı ayarı var mı bilmiyorum. Yani bu kadar aşağı bakan ve kısıtlı dar bir aydınlatma normal mi sizce yoksa bir gariplik mi var? Zira arkadaşımın Mondial Ritmica 100 scooterı ile yan yana gittik ve o uzunlarını açtığında, bırakın önünü, 200 metre uzaklıktaki tabelalarda bile bir parlama oluyor. Onun ışığı sarı. Arora'ların far performansı bu kadar mı yoksa bunda bir sorun mu var onu da sormak istedim.



    Motorun genel görünümü bu



    Bayi sahibi arkadaş "Bu motorda düzgün bir Rodaj için 500km'ye kadar şunları sakın yapma: 50 km'yi geçme, 2 kişi binme, binersen de dik yokuşları çıkma, sürekli gaz verip çekme, bi kere ver, sahip hızda gitmeye çalış, firenleri sürekli sıkma, pompalayarak sık" vs şeklinde uyarılarda bulundu, dünden beri 60km yaptım, bu söylediklerine uymaya çalışıyorum.

    Ayrıca bu fabrikasyon lastiklerle sürmememi, özellikle ıslak yerden geçerken firen yapmamamı, bunları satıp Anlas lastik almamı söyledi. Bu konuya cevap yazan @Kural [ Z ] hocam da Anlas Winter Grip 2 lastik önermişti ama bu lastik kışlık değil mi, yani yazın asfaltta erimez mi, deforme olmaz mı ya da 4 mevsim de aynı lastik ile gezince yakıt tüketimi vs artırmaz mı? Lastik ölçüleri 120 70 12 ve gerçekten bu motoru fabrikasyon lastiği ile kullanmamalı mıyım, kesin olarak Anlat Winter Grup 2 alıp sadece onun ile mi kullanmalıyım?

    Tabi rüzgarı kesmek için siperlik bakayım dedim ve GP Kompozit ön cam füme renk hoşuma gitti, 700 TL'ye yakın bir fiyatı var yalnız, bu fiyata değer mi bilemiyorum, güzel bir telefon tutacağı da almayı düşünüyorum onda da model araştırıyorum, bunların montajlarını kendim yapabilir miyim bilmiyorum. Ya da bu ürünleri hem uyguna satıp hem montajını yapan yerleri biliyorsanız söyleyin lütfen. Hatta İstanbul Avrupa yakasında Arora Scooter'larda uzmanlaşmış ve fiyat konusunda müşterilerini sömürmeyen işinin erbabı bir teknik servis biliyorsanız lütfen söyleyin, 500km olduğunda ilk bakıma oraya gideyim, siparlik, kask, kilit vs gibi şeyleri de ondan alır, takılacak şeyleri ona taktırırım zira internette Avrupa yakasında hangi Arora teknik servis yorumlarına denk gelip okusam, millet ustalara "Ya fiyattan geçiriyor ya işçilik bilmiyor, oyalıyor" vs şeklinde yorumlar yaptığı için gözüm korktu, kime gideceğimi araştırıyorum. Avrupa yakasında aklınızda önereceğiniz bir usta var ise lütfen onu da söyleyin ki bari sıfır motor aldık, düzgün de bir usta ile yolumuza devam edelim. Herkese hayırlı hafta sonları dilerim.
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    yeni motosikletin hayırlı olsun

    ön süperlik bence mutlaka takmalısın benim cub ta var üstü açık araba gibi düşün motosiklet ama rüzgar yok
    radyoaktif bunu beğendi.

  18. #18
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı radyoaktif adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru hayırlısı ile dün almış bulunuyorum. Konuya cevap yazan tüm arkadaşlara canı gönülden teşekkür ediyorum. Arora bayi sahibi bir arkadaştan 40 bin TL civarına 2022 model sıfır bir şekilde kahverengi olanı aldım. Çantası ise 2 hafta sonra gelecekmiş. Evimin karşısında açık otopark var, oraya bırakacağım.

    Yalnız motoru alırken şöyle bir talihsizlik oldu, bayi sahibi arkadaş ön çamurluğun üstündeki yapışkanı söktü ama altında yapışkan parçaları kaldı hali ile, sorduğumda arkadaş "Motor adana sıcağından geliyor, olacak o kadar, çıkar bir şey olmaz" dedi ve benzin bidonunun dibindeki benzini buraya döküp ovaladı ama çıkmadı, benzin döktüğü yerlerde hafif bir sönüklük oluştu ama ben geçer diye önemsemedim. Sonra bana "Benzin çıkarmıyor, sen benzin almaya gittiğinde pompacıya rica et biraz mazot döksün buraya, ovala çıkar" dedi, ben de tamam dedim ama yapmadım, çalıştığım yerin karşısındaki oto yıkamacının önünden geçerken oraya girip rica ettim, adam gaz ile 2dk da yapışkanları pamuk gibi bir bezle ovalayarak çıkarttı ama çamurluğun üstünde o benzinin döküldüğü yerlerdeki beyazlık daha belirgin bir hâl aldı, yıkamacı usta "Abi bu motor mat parlak bir renk, hiç benzin dökülür mü bu boyaya, bak matlığını yakmış, sıfır motor yazık günah, daha düzelmez bu renk, git çamurluğu değiştirsin" dedi. Ben de Bayi sahibi arkadaşı aradım o da şaşkın bir şekilde "Getir abi yenisi ile değiştiririz artık ne yapalım" dedi. Yani arkadaş, zaten bana indirim yaparak motoru sattı, ararken de utandım ama kendisi koskoca bir Arora bayisi olarak bu gibi yapışkan lekelerinin benzin ile çıkarılmaması gerektiğini bilmiyor mu, sonuçta bu işi yeni yapmıyor, anlamadım. Sizce arkadaşın yanına gitmeden kendim bir oto yıkamacıda bir pasta cila yaptırsam mı çamurluğun bu kısmına? Yoksa hiç uğraşma, değiştirsin mi dersiniz. Yani bu beyazlık gerçekten mat parlak boyanın yandığının ve bir daha düzelmeyeceğinin göstergesi mi? Eğer pasta cila ile gerçekten eski haline gelirse arkadaşı da çamurluğu değiştirme külfetinden kurtarayım dedim. Zira sanki motorun orijinalliği, hemen ertesi gün 1 parça değişimi ile bozulacak gibi bir durum oluşuyor ama değişmez de bu renk de böyle beyaz kalırsa yine orijinalliği 1 gün sonra bozulmuş olacak. Sakınan göze çöp batar da, alır almaz da bu olur mu, nasıl bir talihsizlik anlamadım

    https://i.hizliresim.com/1fap8qg.jpg

    İkinci olarak motorun farı yetersiz geldi, özellikle uzunlarını yaktığımda, kısa farın sadece 3 metre daha önünü aydınlattığını fark ettim, aşağı doğru aydınlatıyor, bu scooter'ın yuvarlak mavi farının aşağı yukarı ayarı var mı bilmiyorum. Yani bu kadar aşağı bakan ve kısıtlı dar bir aydınlatma normal mi sizce yoksa bir gariplik mi var? Zira arkadaşımın Mondial Ritmica 100 scooterı ile yan yana gittik ve o uzunlarını açtığında, bırakın önünü, 200 metre uzaklıktaki tabelalarda bile bir parlama oluyor. Onun ışığı sarı. Arora'ların far performansı bu kadar mı yoksa bunda bir sorun mu var onu da sormak istedim.

    https://i.hizliresim.com/3tp5boy.jpg

    Motorun genel görünümü bu

    https://i.hizliresim.com/as9t6jy.jpg

    Bayi sahibi arkadaş "Bu motorda düzgün bir Rodaj için 500km'ye kadar şunları sakın yapma: 50 km'yi geçme, 2 kişi binme, binersen de dik yokuşları çıkma, sürekli gaz verip çekme, bi kere ver, sahip hızda gitmeye çalış, firenleri sürekli sıkma, pompalayarak sık" vs şeklinde uyarılarda bulundu, dünden beri 60km yaptım, bu söylediklerine uymaya çalışıyorum.

    Ayrıca bu fabrikasyon lastiklerle sürmememi, özellikle ıslak yerden geçerken firen yapmamamı, bunları satıp Anlas lastik almamı söyledi. Bu konuya cevap yazan @Kural [ Z ] hocam da Anlas Winter Grip 2 lastik önermişti ama bu lastik kışlık değil mi, yani yazın asfaltta erimez mi, deforme olmaz mı ya da 4 mevsim de aynı lastik ile gezince yakıt tüketimi vs artırmaz mı? Lastik ölçüleri 120 70 12 ve gerçekten bu motoru fabrikasyon lastiği ile kullanmamalı mıyım, kesin olarak Anlat Winter Grup 2 alıp sadece onun ile mi kullanmalıyım?

    Tabi rüzgarı kesmek için siperlik bakayım dedim ve GP Kompozit ön cam füme renk hoşuma gitti, 700 TL'ye yakın bir fiyatı var yalnız, bu fiyata değer mi bilemiyorum, güzel bir telefon tutacağı da almayı düşünüyorum onda da model araştırıyorum, bunların montajlarını kendim yapabilir miyim bilmiyorum. Ya da bu ürünleri hem uyguna satıp hem montajını yapan yerleri biliyorsanız söyleyin lütfen. Hatta İstanbul Avrupa yakasında Arora Scooter'larda uzmanlaşmış ve fiyat konusunda müşterilerini sömürmeyen işinin erbabı bir teknik servis biliyorsanız lütfen söyleyin, 500km olduğunda ilk bakıma oraya gideyim, siparlik, kask, kilit vs gibi şeyleri de ondan alır, takılacak şeyleri ona taktırırım zira internette Avrupa yakasında hangi Arora teknik servis yorumlarına denk gelip okusam, millet ustalara "Ya fiyattan geçiriyor ya işçilik bilmiyor, oyalıyor" vs şeklinde yorumlar yaptığı için gözüm korktu, kime gideceğimi araştırıyorum. Avrupa yakasında aklınızda önereceğiniz bir usta var ise lütfen onu da söyleyin ki bari sıfır motor aldık, düzgün de bir usta ile yolumuza devam edelim. Herkese hayırlı hafta sonları dilerim.
    Hayırlı olsun. Kazasız belasız keyifle gezin.
    radyoaktif bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)