CBF 1000'den sonra enduroya geçmek istiyorum. Nasipse bu hafta motorum satılıyor. Şimdiden arayışlara başladım. Alternatifler arasından çıkamadım, yardımınıza ihtiyacım var. Öncelikle amacımı belirtmek istiyorum. Motoru ya hafta sonlarında ya da uzun turlarda kullanıyorum. Hafta sonlarında kullanırken yine en az 2 günde 700-800 km yol yapacağım. Günlük kullanımlarda ise 300'ün altına pek düşmüyorum. Bundan sonra bu tip kullanımlarda aralara mutlaka bol topraklı, çamurlu yollar ekleyeceğim. Çok zorlu etaplar olmasa da K 60 gibi lastiklere ihtiyacım olacak yollar olacak bunlar. Grupta beraber sürdüğüm arkadaşlarımda GS 1200, Africa Twin ve Tiger 800 var.

Uzun turlarda ise bir hafta ise, alıp başımı 4000 km yapacak, 3 günlük turlarda 1200-1300 km yapacak şekilde sürüyorum. Dolayısıyla almak istediğim motor hem toprakta yetenekli, hem de uzun yolda rahat bir motor olmalı. Ayrıca mümkünse 3 çantalı eşyaları alacak bir yükleme opsiyonum da olmalı.

Alternatifleri değerlendirirsem:

1- Tenere 660: Toprağa elverişli, fiyatı uygun beni hiç zorlamaz, bildiğim kadarıyla rahat; ancak tek silindir titreşimi ve güçsüzlük özellikle CBF'ten sonra canımı sıkabilir.
2- Africa Twin: Başarılı bir motor bence, isteklerimi karşılıyor. Motorları geçen sene 40.000 TL'lere alan ikinci el satıcılarının neredeyse tamamının 50.000+ üstü istiyor olmaları çok can sıkıcı bence. Lastikleri tubless olsaydı keşke diyorum ama mantığını da anlıyorum eyvallah. Virajlarda sıkıntı yaratır mı diye düşünüyordum ama kullandığım kadarıyla fena değil. Şu an 40.000 civarı olsaydı bu konuyu açmadan direk alırdım bunu.
3- Tiger 800: 3 silindirin yolda rahatlığı + ve aynı zamanda 3 silindirin enduro'da tepkileri - . Çok rahat bir motor bence, çok amaçlı ve isteklerime uygun, hafif, az yakıyor. Fiyatı da Africa Twin'den daha uygun. Gel gör ki ikinci el satış zorluğu, parça bekleme durumları olabilir.
4- CrossTourer: Çok ağır ve çok asfalt makinesi gibi olduğundan sanırım elemek daha doğru. Şaft var +
5- Super Tenere: Ağır olsa da tipi enduroya uygun gibi. Haftasonu sürüşlerinde toprakta çamurda ağırlığı üzer mi beni bir türlü emin olamıyorum. Hiç süremedim de motoru. Şaft +, elektronikler + ama son zamanlarda acayip yükselen fiyatı - beni zorlar
6- GS 1200: Burada eski GS ve yeni GS olarak ayrım yaparsam. Eski GS'ler 2010 - 2013 arası fiyatlar 50-60 binlerde görüyorum. Bu paraya Africa mı yoksa eski GS mi diye sürekli kafam karışıyor. Uzun vadede 80'lerin, 90'ların BMW'leri sorunsuz mudur bu motorlar çok araştıramadım. Parçası bakımı sıkıntı olur mu bilmiyorum. Yeni GS ile sürüşte yolda ne gibi farklar var onu da öğrenemedim. Yenileri zaten konuşmaya bile gerek yok, fiyatlar 70-80'lerde, çok çok zorluyor..
7- KTM 1190: Bu da enteresan bir seçenek. Şaft yok - , güçlü ve hafif motor +++, sürüşü ve elektronikler +. İkinci el durumları ve parça servis nasıldır pek tecrübem ve bilgim yok.
8- BMW F800 GS: Motoru 2 silindire göre aşırı titreşimli olduğundan kafadan elemek ihtiyacı duydum. Bir de diğerleri arasında geri planda kalıyor bence.

Bir de tabii Africa, BMW F850, Tiger'ın seneye yeni versiyonları var kafamı allak bullak eden. Sanırım fiyatları üçünde de 75'ten aşağı olmayacaktır...

Yönlendirmelerinize ve yorumlarınıza açığım. Benzer konular var biliyorum ancak kişiye özel sorular sorabilme imkanı nedeniyle tekrar bu konuyu açtım.