ne hissetigini anliyorum. yalniz buyuk makinalardan once hyosung kullandigim icin fikir verebilirim. Digerleri kalip itibari ole hyosungun yanina yaklasamazlar ama kullanimlarini bilemiyorum.
o kalip o surtunme genislikliklerine ragmen 175-80 araliginida gordum, iki kisi 170 ide gordum. yil 2010 du bu saydigin tum sorunlari banada soylemislerdi ben kararttim gozumu aldim.
1- motor cidden seri, cabuk hizlaniyor (ilk zamanlari cok kez istemsiz arka kaydirdim).
2- 7509 km kullandim en ufak uzmesi titresimi vs gibi sorunu olmadi.
3- bi 125 kadar az yakmaz ama seriligine ve kalibina bakarsan yakiti kokluyor diyebilirsin.
4- senin icin onemini bilmem ama bi 600cc super sport gorunumu var, cbr veya r25 hatta ninja 300 getir yanina o motorlar cocuk motoru gibi kalir.
5- bir japon olmayabilir ama bir cinlide degil. kore mali ve bence oldukca saglam racer 200 den sonraki makinamdi ve en acemi donemimde rodajin ne oldugunu bile bilmeden sifir alip her firsatta gaz fren kendimi gelistirmeye calistim bir vidasi bile oynamadi yerinden.
6- ikinci el ilana koyup sifiri 10 binken 1 yasinda 7500km deki motoru 9 bine 3-4 gun icinde sattim.
eksilere gelelim.
hersey beklentiyle alakalidir. mesela ben 600 ccden sonra bunu kullanmam ama hicbir 250 cc kullanmam hatta mt07 gibi makinalarda kullanmam. Tabi Allah dusurmesin yer yer tatilde scooterda kiraliyoz olmadimi
benim anlatmak istedigim
1- krank kirma: simdi hizli motor kullanan bu motoru surekli redlinede kullanirsa tabiki motor krank kirar, suan h2 lerdede krank kirma problemi var 30 bin euroluk makine bu h2ler. dedigim gibi beklentiyle alakali cusseli diye 600 luk gibi gitmesini bekler ve redlineden dusmezsen kranki eline alirsin efendi gibi 160-170 i zorlamazsan krankina bise olmaz.
2- hyosung isim hakkina gelince. o hyosungla anlasan yerli serefsiz firma once isim hakkini trde patentliyor. sonra kore firmasi ile anladiyor ve trde uretme karari aliyorlar ve yerli firma devlete gidip arabalardan otv alinirken ital motorlardanda alinmasi gerektigini soyluyor ( firma motor parcalarini trde toplayio burada uretiyor gorunup otv vermicek ama tum japon ve diger motorlar verecek bunlarda tekel olacak) mantik bu, sonra kore ile yollar ayriliyor bizim yerli firma isim hakkini vermiyor sanirim cok ucuk fiyat istediler. koreli firma kanuni ile anlasiyor trde servis agi kurmamak adina motir st kanuni ismi ile geliyor ulkemuze. daha sonra mahkeme ile sanirim isim hakkini geri aliyor. simdi kimle anlastigi onemli degil sana zaten 2-3 yil ne ise o garantiyi vermek zorunda sonra ise zaten s1000rr da olsa makinan kendi basinin caresine bakmak zorundadin. ve motor ustalarina bak ellerinde her japon markasi alman yada italyan markasi zaten tamir ediyorlar.
3- o problemlerden bahsedenlere sor hic biri bu makinayi satin almamistir ya serviste gormustur, yada bir arkadasinin basina gelmistir.ben "bende hysung vardi, 1-2 kez krank kirdi garantiden degistim veya garanti disi kendim yaptirdim yada cope attim" diyen kimseyi duymadim. Bu motor zaten gecis motoru 2-3 yil sonra satacaksin ve inan alanlarda makinayi bilip aliyorlar milletin lafiyla hareket etmiyor.
ön yargi yikilmasi cok zor bir olgudur. Bu motordada bu var belki yerli hyosung serviscileri kizdirdi onlar yaydi belki otv yuzunden diger firmalar ama bildigim birsey 2006 dan beri krank kirma var diyorlar ben 1 tane gormedim bir ara hfc ( hyosung fan club) sanirim simdi cadde motor kulubu oldu burada hysungcularla takildim 40-50 hyosunglu kisi vardi coguyla gezdik bi tanesinin dahi basina gelmedi o zamanlar krank kirma olayi. o gruptan 1 cooperci koray atkadasimiz, birde grubun kurucusu serdar abi vefat edince uzaklastim. serdar abinin vefati 600rr aliyor edirne yolunda vuraj alamayip kaza yapiyor. Koray arkadasimizada serefsizin biri arkadan carpip kaciyor.
isin ozeti bu arkadasim yinede sen bilirsin Allah gostermesin alir motoru begenmez bana sayarsin felan
ben sadece bildiklerimi aktardim.