Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

33 yaş-15 yıllık otomobil sürücüsüne motor önerisi?MT25-DL250-Duke390-Bajaj Dominar??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ağustos 2011
    Arkadaşlar selamlar,

    15 yıldır ehliyet sahibiyim ve bunca yıldır birfiil otomobil kullanmaktayım. Çok zorlu yol şartlarına rağmen araç sürücülüğünü iyi yaptığımı tüm arkadaşlarım bana söylerler-ki bunca zamandır tampon çizmek dahi olsa 1 tane kazaya bile karışmamışımdır.

    Yıllardır isterdim. Nihayet 7 ay önce üşengeçliğimi atıp yıllaaar sonra da A2 ehliyetimizi aldık. Fakat o zamandan beri motosiklet almak bir türlü nasip olmadı. Kısmet, bu zamana parayı denkleştirebildim. Araç tecrübemden dolayı trafikte motora daha hızlı adapte olacağım aşikar, bu durumda tek sıkıntım kontrol edebilceğim bir motosiklet edinmem. Bu yüzden sizlerin tecrübelerine ihtiyacım var.

    1.75cm boyunca ve 72 kg ağırlığındayım, ve motosikleti haftasonu şileye, beykoza ya da yakın çevre şehirlere (trakya-bursa vs.) gezi amaçlı gitmek için sürmek niyetindeyim. Bunu yaparken çoğunlukla artçıyla beraber yolculuk yapacağım.
    Kafamdan geçen denklemleri söyle sıralayayım, umarım kendi kendime konuşmalarım için bana deli demezsiniz

    -KTM duke 250 ABS al! Çok hafif ve çok seri ayrıca çok eğlenceli bir motor.
    içses: dezavantajı artçı için yeri yok! 250'lik motordan da 5 ay sonra sıkılırsın kesin??
    -Suzuki V-Strom 250 çıkaracak 1-2 ay sonra.Enduro motor, dağa bayıra sürersin!
    içses:Tamam gezeriz dedik ama şimdi sırf 40 yılda bir de patika yola gireriz belki diye Enduro motor mu alalım yani? Ayrıca Enduro'ların otobanda yüksek hızdaki performansları iyi değil. Bir de çok şekilsiz, şekil olarak içine sinmeyen birşeye sırf işini görecek diye de para verme be...
    -Peki Yamaha MT-25 al!
    içses:Onda da artçı için yer var ama artçının huzuru yok artçı çok yüksekte,sele değişimi şart + alır almaz 1200 TL lastik masrafın olacak, üzerindeki lastikler berbat!
    -15500 TL'ye Yamaha MT-25 alacağına aynı paraya 2. el Duke 390 'alırsın. Aynı paraya daha yüksek CC olduğundan 8 ay sonra yetmeyince tekrar motor değiştirmek zorunda kalmazsın. Hem alet 140 KG! Ağır olmadığı için çok rahat da edersin. Kaydırmalı debrijay ve ABS'de çabası!
    içses: 2015'den önceki modellerin debriyajı çok sertmiş,Şişli'de trafikte vites değiştirirken bileği heba edersin. O paraya da km'si az 2. el 2015 üstü bulmak kolay değil. Ehh, hadi artçı için jel sele aldın diyelim. Bu motorun torku çok yüksek ve çok atak olduğunu söylüyorlar.Bu alet hafif olduğu için kontrol sende diye düşünebilirsin ama senin trafik tecrüben çok olsa bile torkundan ataklığından CC'den dolayı bunu kontrol edemezsen motorla beraber sinek gibi direkt karşı duvara yapışırsın!
    -Suzuki İnazuma al! Artçı için en rahatı ve en kalitelisi o!
    içses:183 KG bu alet! Yarın birgün E5'de sıkışık trafikte araçların arasından sıyrılayım derken bunu tutamayıp bir de devirirsin. Hem 183 KG 250 cc motora 17500 TL vereceğine, 185 kg 400 cc Bajaj Dominar'ı bekle 1-2 ay sonra. Madem 185 kg'nin hamallığını yapmayı göze alıyorsun,bari o zaman verdiğin paraya değsin de 400 cc olsun bari! En çok da bunun tipini sevdin hadi itiraf et ;)

    Kendime itirafım: Hız peşinde koşan dünkü apaçi değilsin,tüy kadar hafif, 390 CC 45 bg'yi kontrol edebileceğimi kesin bilsem Duke 390'a yürürüm.Arkaya da bir jel sele taksan artçın da belki rahat eder. Eğer 185 Kg'lık ağırlığı da kontrol edebilceğimi bilsem o zaman Dominar 400'ü beklerim.

    Evet arkadaşlar son 2 haftadır yukarıda yazdıklarım arasında düşünmekten heba oldum Motor seçimi konusunda ikileme düşen arkadaşlar beni çok iyi anlamışlardır diye düşünüyorum. Kafam kazan gibi olduğundan dolayı kendi sorularıma kendi verdiğim cevaplar ne kadar doğru bundan da emin değilim, bu yüzden özellikle siz tecrübeli arkadaşlardan, ve yukarıda yazdığım modeli kullanan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.(henüz piyasaya çıkmayan modeller hariç)

    Sizden gelen cevaplara göre bu hafta artık bu işi bir sonuca bağlamak niyetindeyim.
    Hepinize iyi forumlar dilerim.

    Tekeriniz düz bassın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Tmax 530
    Merhaba hocam, maxi scooter dusunmez misiniz?
    Artcili, uzun yol ve de trafik icin iyi bir alternatif olur sizlere.
    espresso, Cihan53 ve MFE bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Araba ile trafik tecrübenizin faydası olur fakat arabadan kalma kötü alışkanlıklarınızın neler olduğunu zamanla iyi motor sürmeye başladıkça , 4 teker sürüşünüzün de düzeldiğini kendiniz göreceksiniz.Tavsiyem artçınız ile sürmek için acele etmeyin.Umarım arabadan kalma kötü alışkanlıklarınızı farketmeden motosiklete taşıyıp kendinizi tehlikeye sokmazsınız.

    Öyle arabayı bugün alayım yarın memlekete gezmeye gideyim gibi olmuyor. O şekilde araba alanların da hiç azımsanmayacak şekilde kaza yaptığı da malumunuz.

    Abs li motor çok iyi olur.Çünkü en çok sıkıntı yaşayacağınız durum frenleme esnasında motoru dengede tutmak olacaktır.

    İşin en büyük kuralı fren yapamadığınız hızda seyretmeyin.
    MFE bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    08 Kasım 2016
    Şehir
    Trabzon-Norveç
    Al bir tane bajaj pulsar AS150 doya doya kullan sorun oldumu kendin sok tak parcalar uygun isi ogrenirsin 1-2 yil zevkle kullanirsın araziyede gelir zorlamaz güzel bir başlangıç olur çok para da dönmemiş olursun. İşi ögrenince diledigin motoru alirsin. Şimdi pahalı motor alırsan en ufak arızada servise koşarsın kurcalamaya kıyamazsın işi öğrenmen zorlaşır benim fikrim böyle.
    altora ve MFE bunu beğendiler.

  5. #5
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Bir kaç ay önce benzer bir soru ile çıktım yola. (bkz. ilgili başlık)

    Öncelikle KTM ve artçı konusundaki sıkıntı doğrudur, ancak KTM Duke 250 ve 390 kasaları arasında bir fark yok. Motorlarda, ve teknik aksamda değişiklik var. Bu yüzden KTM 390 ve artçı çözümün, 250 için de geçerli olacaktır.

    Benim seçenekler arasında da Inazuma vardı, ancak benim aradığım uzun yolda güvende olmak. Bunun için de motorun torkuna güvenmem lazım, özellikle 90-100 aralığında kamyonların arasında kalma durumundan en kısa sürede kurtulmamı sağlayacak bir motor tercihim olacaktı, o yüzden vazgeçtim. Ha bir de tipini sevmediğimi belirteyim.

    Bu markalar içinde Bajaj isterse Dominar 10000 yapsın yaklaşmam yanına. Neredeyse tüm modellerinde bir veya daha fazla kronik problem olan markadan uzak dur derim.

    Ben Duke seçtim zira sonradan lastik masrafım olmayacaktı, sağlam bir motor almış olacaktım. Tabii eğitime başladım hemen. Sırada KTM yetkilisinin verdiği eğitim var mesela. Yavaş ama emin adımlarla alışacağım motora. Git bak bence. 250 ile 390 arasında motor dışında pek de seni üzecek bir fark yok. ABS'de var diye biliyorum ama emin değilim tabii.
    MFE ve efendy06 bunu beğendiler.
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  6. #6
    Grumpy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Bajaj falan alınacak mal degıl. Uc kurus ucuza getırmek ıcın degmez.
    Duke 250-390 jel seleyle bıle artcıyı uzun suruslerde rahatsız edecektır dıye dusunuyorum, teklı surusler ıcın uretılmıs bır motor gıbı gelıyor bana.
    Inazuma artcılı surus ıcın bıcılmıs kaftan. 183kg motoru kontrol edemeyecegınızı dusunuyorsunuz lakın soyle dusunun, sız motorun uzerındesınız, agırlık ıse asagıda. Kontrayı agırlıgın ters yonunden verecegınızden o agırlık sıze zorluk cıkarmayacaktır. Bence ınazumayla alakalı on yargınız motorun tıpınden dolayı. Bende sevmem ınazumanın tıpını.
    V Strom 250'de ıyı bır secım olacaktır. Otobanda yuksek hızlarda enduronun performansı ıyı degıl, kıme gore degıl, neye gore degıl? Ayrıca o bahsedılen yuksek hızları v strom 250 yapamayacak zaten. Cantaları da takarsanız kamptan kampa gezersınız artcıyla. Tıpı de bana ınazumadan cok daha hos gelıyor, cantalarla cok guzel duruyor bence.

    Yazdıgınız lısteyı sıralamak gerekırse V Strom>Inazuma>Duke>Mt25

    Oturus pozısyonuna cok dıkkat edın. Turlarda, gezılerde ınanılmaz rahatsız edıcı, agrılı durumlar ortaya cıkabılır. Kalanı motor kalıtesı, marka guvenılırlıgı, servıs yaygınlıgı seklınde gıdıyor.
    MFE bunu beğendi.

  7. #7
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Mondial verelim

  8. #8

    Üyelik
    15 Kasım 2013
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Bajaj - Pulsar 200 RS
    Bajaj Pulsar RS 200'um var, NS'deki hicbir kronik sorun bu modelde yok. 1 tane kronik sorunu var, o da soguk havalarda NS'den farkli olan gosterge paneli kendini korumaya aliyor birkac dakka sonra (sure havanin sicakligina bagli) geliyor. Suan piyasada kronik sorunu olan baya model var, forumda bajajla ilgili yasanan problemin benzerleri yamaha, ktm vs. diger markalar icinde foruma yaziliyor. R25/MT25'in yakit pompasi sorununu, cbf'in yag yakmasi sorununu, KTM'nin blok patlatmasi gibi sorunlari forumda kisa bir aramayla bulabilirsiniz.

    Size tavsiyem; 2 tekerle 4 teker surus karakteristigi olarak kiyaslanamaz. Viraji, freni, gazlamasi, oturusu, trafik kontrolu vs. tamamen farkli. emin olun MT25/Duke 250 gibi 30 beygir civari motosikletler sizi en az 1 sezon rahat idare eder belki daha uzun sureler kullanmak isteyebilirsiniz. Daha once hic motosiklet gecmisiniz yoksa bence bu aletlere bulasmayin yada en azindan bir arkadasinizdan 125cc'lik de olsa bir motosiklet bulun ve birkac saat kullanin.
    MFE bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Benim yaş 36 aramızda cok fark yok. Su anda xmax kullaniyorum. Bu yıl bende degistireceğim.
    Öncelikle artci var ve genellikle otoban yolculuğu yapacaksın ama çoğunlukla cıplak motorlar araştırmışsın. Bence önce onları ele sonra çok pişman olursun. Listene gelirsek en mantıklısı vstorm gibi duruyor. Ben kawasaki x300 düşünüyordum fakat fiyatını görünce vazgeçtim. Bajaj filan bunları da ele. Ya inazumaya yönel ya da vstorm başka seçenek yok gibi. Keşke şu x300 ün fiyatı daha mantıklı olsaydı da bizim gibi orta yaş artçılılar alsaydı yol yapsaydı.
    MFE bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    21 Mart 2014
    Duke 250 ve MT-25 arasında kalmış ve şehrimde yamaha bayiisi olduğu için servise gitgel kolaylığı, birşey olursa direkt oraya giderim düşüncesiyle aldım.
    Pişman değilim ancak Duke250'yi seçseydim belki MT-25te tamamlamak istediğim bir kaç şeye gerek duymayabilirdim.

    Lastikleri Rosso2lerle değiştirdim. ŞART!.
    Motosiklet normalde 160-170 gidebiliyor maks. Son viteste kesiciye 194'te giriyor görebilen varsa helal olsun. Ben ön dişliyi küçülterek son hızı düşürüp alt devirlerdeki bezginliği giderme niyetindeyim. Bence bir eksikliği bu kadar yoksul olması. 14bin devir çevirmenin getirisi.

    Viraj peşinde koşar son hızdan ziyade o viraj benim bu viraj benim sürmeye çalışırım uçmakdere gibi dar sık virajlı yollar özellikle.
    Bu noktada arka süspansiyon neredeyse tamamen konfor odaklı yapılmış ve yumuşak geliyor bana. Ön tarafta da yay değişikliğine gitmeyi planlıyorum. hyperpro streetbox alabilirim belki uygun yollu.

    Ancak yukarıda yazdıklarımı Duke250 karşılıyor. Kısaca Duke250 alsaydım daha az sesim çıkardı. 390 hele kalp atıyorum ona buradan.

    Duke der geri çekilirim.
    Peyk74 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt-25
    Merhaba arkadaşlar bir mt-25 sahibi olarak fikirlerimi paylaşmak isterim sizinle.

    1-çift silindir olduğu için yakıt konusunda biraz üzer eğer yüksek devir aralıkların da kullanmayı seviyorsanız

    2-lastik konusuna gelince ben 9000 km yol yaptım irc lastik ile, maddi durumlardan dolayı yenileyemedim ama temkinli kullanımda ve doğru frenleme de bir risk yaşamadım.

    3-sele konusunu artçı için kısa mesafe de sorun yok ama, gayet rahatsız edici bir selesi var artçı için, uzun yol yapılmaz artçı ile sele acıtır.

    4- performans olarak hemen hemen R 25 ile aynı, ben rahatlıkla 170 sınırını görüyorum maksimum 174 yaptım daha da denemedim. düşük devirlerde 7000 devir altında çok sakin, 7000 devirden sonra farkı hissettiriyor gaz tepkilerinde.

    5- duruşu çok rahat yormuyor bel ağrısı, sırt ağrısı gibi, ama naked olduğu için çok rüzgar alıyorsunuz güzel bir cam düşünülebilir.

    6- titreşim yok denecek kadar az yüksek sürat ve yüksek devir de çok az titreşim oluyor.

    Ktm güzel donanımlı ama pahalı ve titreşim problemi var. D,ğer motorlar abs ve lastik ile aynı fiyata geliyor hoş. Bende ilk 390 bakmıştım ama pahalı gelmişti o zaman.

    İnazuma görünütüsü daha ağır, çok daha rahat ama performansı düşük diyorlar.

    Enduro tarzı için de 250cc veya 300 cc ne kadar zevkli olur bilemiyorum.
    MFE bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Öncelikle 15 yıllık araba tecrübesini alıp çöpe atıyoruz. Aynı tecrübe ben başladığımda bende de vardı (hayatımda kendimden daha risksiz araç kullananı görmedim) ve motorda pek bir işe yaramadığını gördüm. Sürekli olarak 250 cc bana yetmeyecek diye vurgu yapman bana göre aslında motorda yeterince risksiz sürüş yapamayacağının sinyallerini veriyor. Onun için bu düşünceyi kafandan sil derim. Konu sadece ben istersem hızlı giderim istemezsem gitmem değil. Duke 390'ı tehlikeye girmeden sürmen çok zor. Denersen anlarsın.

    Motorda artçı konforu arıyorsan bütün Duke'leri, MT-25, R25 vs geçip Inazuma al. Kilosunu falan boşver, kullanan kimse kilosundan şikayet etmiyor ana rahatlığını övüyor. Bana göre motorda rahatlıktan, titreşimsizlikten daha önemli kriter yoktur. O yüzden eğer olurda Duke'da karar kılarsan sakın ama sakın denemeden alma. Sevenleri çok sevse de bana bedava verseler bir gün sürmem satarım. Dominar 400 Inazuma fiyatında olursa onu alman performans açısından daha iyi olacaktır ama tabi motoru görmedik, test etmedik nasıldır henüz bilmiyoruz.

    Son olarak da şunu diyeceğim, madem ilk motorun olacak uygun fiyatlı daha ufak cc veya olmadı NS200 ile başla derim (artçı konforu sıfır).
    MFE ve papazkemal bunu beğendiler.

  13. #13
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    İlk motor olarak duke 390 alman beyninin sana güzel bir oyunu olacak. Egon orda sinsi sinsi bekleyecek.

    ilk 5000 km yi sorunsuz atlattıktan sonra gazı ilk açtığın ayda bir aracın arka bağajında soluğu alacak yada virajda bakışını kaybedip dışa açılarak bariyerlerin senin vucudunda sağlam kemik bırakmayacak sekilde bir kazaya karışacaksın.

    Uyarmamışlardı deme en azından
    MFE bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    17 Ağustos 2011
    Arkadaşlar, zaman hayatımızdaki en kıymetli şey. Ve değerli zamanını ayırıp tecrübelerini yazan bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum.
    .enderbilgi
    Tavsiyem artçınız ile sürmek için acele etmeyin.Umarım arabadan kalma kötü alışkanlıklarınızı farketmeden motosiklete taşıyıp kendinizi tehlikeye sokmazsınız.
    Öyle arabayı bugün alayım yarın memlekete gezmeye gideyim gibi olmuyor. O şekilde araba alanların da hiç azımsanmayacak şekilde kaza yaptığı da malumunuz.
    @enderbilgi, çok teşekkür ederim. Ehliyetimi aldıktan sonra bir scooter ile artçımla beraber 60 km yol yapmış olmama rağmen aynen sizin gibi düşünüyorum. Vitesli motorumu alır almaz önce tanıyıp, anlayıp, kavrayıp,trafikte motorcu olarak tecrübe kazanıp ondan sonra artçımla sürüşe çıkmak düşüncesindeyim ben de.
    bass_
    Al bir tane bajaj pulsar AS150 doya doya kullan sorun oldumu kendin sok tak parcalar uygun isi ogrenirsin 1-2 yil zevkle kullanirsın araziyede gelir zorlamaz güzel bir başlangıç olur çok para da dönmemiş olursun. İşi ögrenince diledigin motoru alirsin. Şimdi pahalı motor alırsan en ufak arızada servise koşarsın kurcalamaya kıyamazsın işi öğrenmen zorlaşır benim fikrim böyle.
    @bass_ hocam haklısınız, fakat hazır parayı da biriktirmişken 3 kuruş fazla verip daha düzgün bişey alayım derdindeyim,malum 2 gün sonra birşey olur paranın yine değeri kalmaz , biz yine motor alamayız vs.
    hknzrdm
    Benim seçenekler arasında da Inazuma vardı, ancak benim aradığım uzun yolda güvende olmak. Bunun için de motorun torkuna güvenmem lazım, özellikle 90-100 aralığında kamyonların arasında kalma durumundan en kısa sürede kurtulmamı sağlayacak bir motor tercihim olacaktı, o yüzden vazgeçtim. Ha bir de tipini sevmediğimi belirteyim.Ben Duke seçtim zira sonradan lastik masrafım olmayacaktı, sağlam bir motor almış olacaktım. Tabii eğitime başladım hemen. Sırada KTM yetkilisinin verdiği eğitim var mesela. Yavaş ama emin adımlarla alışacağım motora. Git bak bence. 250 ile 390 arasında motor dışında pek de seni üzecek bir fark yok. ABS'de var diye biliyorum ama emin değilim tabii.
    @hknzrdm, inazuma için hantal lafını edenleri ben de duydum fakat bunu söyleyenler cidden kullanarak mı bu yorumu yapıyor bilemiyorum. Bahsettiğiniz şey aslında çok mühim,malesef motor sürücüsüne kin güden bir trafik anlayışı hakim, E5-Tem gibi yollarda sıkıştıran sürücüden gazı açınca kurtulmak çok önemli. Eğer inazuma'nın cidden bu özelliğini siz de test ederek belirlediyseniz, o zaman aralarında en rahatı olmasına rağmen biraz uzaklacağım gibime geliyor.
    Grumpy
    Inazuma artcılı surus ıcın bıcılmıs kaftan. 183kg motoru kontrol edemeyecegınızı dusunuyorsunuz lakın soyle dusunun, sız motorun uzerındesınız, agırlık ıse asagıda. Kontrayı agırlıgın ters yonunden verecegınızden o agırlık sıze zorluk cıkarmayacaktır. Bence ınazumayla alakalı on yargınız motorun tıpınden dolayı. Bende sevmem ınazumanın tıpını.
    V Strom 250'de ıyı bır secım olacaktır. Otobanda yuksek hızlarda enduronun performansı ıyı degıl, kıme gore degıl, neye gore degıl? Ayrıca o bahsedılen yuksek hızları v strom 250 yapamayacak zaten.
    @Grumpy, Inazuma bence yakışıklı bi arkadaş ama kafası ve çamurluğundan dolayı kaybediyor diye düşünüyorum.2'si de kolaylıkla değiştirilecek halledilecek şeyler ;) Ağırlık merkezi ile ilgili söylediklerinizi de daha önce hiç bu şekilde düşünmemiştim, ufuk açıcı bi bilgi oldu, çok teşekkür ederim.Eğer cidden böyle ise o zaman ağırlığı ile ilgili endişeleri bir kenara bırakabilirim. V-storm'un bu sene bize gelip gelmeyeceği ve fiyatı belli değilmiş malesef. Başlığa yazdım ama şu an tam bir muamma.
    BesimAga
    Öncelikle artci var ve genellikle otoban yolculuğu yapacaksın ama çoğunlukla cıplak motorlar araştırmışsın. Bence önce onları ele sonra çok pişman olursun. Listene gelirsek en mantıklısı vstorm gibi duruyor. Ben kawasaki x300 düşünüyordum fakat fiyatını görünce vazgeçtim. Bajaj filan bunları da ele. Ya inazumaya yönel ya da vstorm başka seçenek yok gibi. Keşke şu x300 ün fiyatı daha mantıklı olsaydı da bizim gibi orta yaş artçılılar alsaydı yol yapsaydı.
    @BesimAga, valla dediğim gibi başlığa yazdık, ama V-storm fuarda olacak mı , fiyatı ne tam bir muamma. Suzuki 650'lik yeni V-storm'u Türkiye sayfasına eklemiş ama 250'likleri eklememiş. Böylelikle gelmeme ihtimali ağır basıyor diye düşündürdü.
    simoncelli
    Merhaba arkadaşlar bir mt-25 sahibi olarak fikirlerimi paylaşmak isterim sizinle....
    @simoncelli, bilgi için teşekkür ederim
    Seko
    Öncelikle 15 yıllık araba tecrübesini alıp çöpe atıyoruz. Aynı tecrübe ben başladığımda bende de vardı (hayatımda kendimden daha risksiz araç kullananı görmedim) ve motorda pek bir işe yaramadığını gördüm. Sürekli olarak 250 cc bana yetmeyecek diye vurgu yapman bana göre aslında motorda yeterince risksiz sürüş yapamayacağının sinyallerini veriyor. Onun için bu düşünceyi kafandan sil derim. Konu sadece ben istersem hızlı giderim istemezsem gitmem değil. Duke 390'ı tehlikeye girmeden sürmen çok zor. Denersen anlarsın......Dominar 400 Inazuma fiyatında olursa onu alman performans açısından daha iyi olacaktır ama tabi motoru görmedik, test etmedik nasıldır henüz bilmiyoruz. Son olarak da şunu diyeceğim, madem ilk motorun olacak uygun fiyatlı daha ufak cc veya olmadı NS200 ile başla derim (artçı konforu sıfır).
    @Seko, tavsiyeler için teşekkür ederim, ama 15 yıllık tecrübeyi çöpe atmayalım hemen, o da dursun yine lazım olur araç kullanırken KTM duke 390 hakkındaki yorumunuzu motoru kullanarak yaptıysanız önemli buluyor ve ciddiye alıyorum. KTM'nin tehlikeli olabileceği vurgusunu yapıp, Dominar 400 için "aracın kalitesi ve fiyatı güzelse alınabilir" şeklindeki yorumunuzdan, Doninar'ın kağıt üzerinde KTM gibi agresif değil daha munis bir motor olarak görünmesinden dolayı kabul edilebilir gibi düşündüğünüzü anlıyorum. Doğru mudur? NS 200'ü ise unutalım
    GP500-1st
    İlk motor olarak duke 390 alman beyninin sana güzel bir oyunu olacak. Egon orda sinsi sinsi bekleyecek.ilk 5000 km yi sorunsuz atlattıktan sonra gazı ilk açtığın ayda bir aracın arka bağajında soluğu alacak yada virajda bakışını kaybedip dışa açılarak bariyerlerin senin vucudunda sağlam kemik bırakmayacak sekilde bir kazaya karışacaksın.Uyarmamışlardı deme en azından
    @GP500-1st, hocam yorumunuzu ciddiye alıyor ve önemsiyorum. Yanlış anlamayın sakın, vitesli motorun acemisi olduğum için merakımdan soruyorum; genellikle yabancı tanıtım videolarını izlediğimde 300'lük 400'lük motorlar için "başlangıç motoru" olarak bahsediyorlar.Bu yorumu İngiliz'inden tutun da Hintli motor inceleme videoları-bloglarında görmek oldukça mümkün. Bizde ise başka arkadaşlardan da duyduğum üzere " 250cc üzeri motorla sakın başlama hata yaparsın, ölümün olur vs. " gibi yaklaşımlar söz konusu. Motor İngiltere'de de burada da aynı motor (hatta orada 50 cc fazla genelde). Bizde 250 cc üzeri motorların bu şekilde görülmesinin sebebi nedir? Dediğim gibi, eleştirmek için değil, yeni olduğumdan ve öğrenmek içi soruyorum. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

  15. #15
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    @MFE

    Rica ederiz. KORKUTMAK bizim işimiz
    espresso bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    02 Eylül 2013
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Bende sizinle aynı ikilemi geçen Şubat'ta yaşadım. Arada kaldığım motorlarda hemen hemen aynı motorlardı.
    - Artçı olayından dolayı mt-25 ve ktm 'nin bütün motorlarını eledim. Duke 200 kullandım (jel seleli) Motorun şasisi, uzunluğu 2 kişiye uygun değil.
    - v-strom 250 ben düşünürken yoktu tabiki piyasada ancak güzel motora benziyor. Alınır mı alınır.
    - Ben en son inazuma da karar kıldım.
    Ancak gidip X-Max İronmax aldım. Hem vitesli motorla başlamamak için hem ABS olduğu için. Bu tercihimden gayet memnun kaldım. İlk motorda vites olayı olmaması gayet güzel. Kontradır virajdır manevradır bunları kavramak daha hızlı ve kolay oluyor vites yokken. İkinci motor olarak vitesliye 14.000 km yaptıktan sonra Ekim ayında geçtim. Biraz hızlı bir geçiş oldu ancak şu anda bu tercihimden de memnunum.
    MFE bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    17 Ağustos 2011
    Alıntı oguzhan045 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende sizinle aynı ikilemi geçen Şubat'ta yaşadım. Arada kaldığım motorlarda hemen hemen aynı motorlardı.
    - Artçı olayından dolayı mt-25 ve ktm 'nin bütün motorlarını eledim. Duke 200 kullandım (jel seleli) Motorun şasisi, uzunluğu 2 kişiye uygun değil.
    - v-strom 250 ben düşünürken yoktu tabiki piyasada ancak güzel motora benziyor. Alınır mı alınır.
    - Ben en son inazuma da karar kıldım.
    Ancak gidip X-Max İronmax aldım. Hem vitesli motorla başlamamak için hem ABS olduğu için. Bu tercihimden gayet memnun kaldım. İlk motorda vites olayı olmaması gayet güzel. Kontradır virajdır manevradır bunları kavramak daha hızlı ve kolay oluyor vites yokken. İkinci motor olarak vitesliye 14.000 km yaptıktan sonra Ekim ayında geçtim. Biraz hızlı bir geçiş oldu ancak şu anda bu tercihimden de memnunum.
    Oğuzhan bey selamlar,

    yukarıdaki mesajlarda yazan 'enderbilgi' nickli kullanıcıya da söylediğim gibi, 60 km'lik artçılı scooter deneyimimde, yolculuk tamamlandığında deyim yerindeyse yerdeki çakıl taşını k*çımızda hissettik. Bir de bu ilk denememde scooter oturuş şekliyle bana bazen boşluktaki bir sandalyede oturuyormuşum gibi hissettirdi. Bu sanıyorum ki, bacak aramda benzin deposu gibi birşeyi hissedemeyişimden, yani dizlerim ile birşeyi kavrayamamanın hissettirdiği güvensizlik duygusuydu. Bir de özellikle Xmax'i daha önce de incelediğimde linkteki videoda anlatılanlara ve altında yazılanlara benzer görüşlerin ağır bastığını öğrendim( konforu maxi scooterdan beklenene göre düşük,sele rahatlığı kötü, arka süspansiyonlar çok sert) https://www.youtube.com/watch?v=ztIkKytnTkg&t=64sBu sepelerden ötürü bir scooter ile başlamayı düşünmedim..Siz 14000 km'den sonra bu bahsedilen kronik sorunlara karşı ne düşünüyorsunuz tabi bilemiyorum, en azından onu da duymak isterim... Bilginizi, tecrübenizi paylaştığınız için çok sağolun

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı MFE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Seko, tavsiyeler için teşekkür ederim, ama 15 yıllık tecrübeyi çöpe atmayalım hemen, o da dursun yine lazım olur araç kullanırken KTM duke 390 hakkındaki yorumunuzu motoru kullanarak yaptıysanız önemli buluyor ve ciddiye alıyorum. KTM'nin tehlikeli olabileceği vurgusunu yapıp, Dominar 400 için "aracın kalitesi ve fiyatı güzelse alınabilir" şeklindeki yorumunuzdan, Doninar'ın kağıt üzerinde KTM gibi agresif değil daha munis bir motor olarak görünmesinden dolayı kabul edilebilir gibi düşündüğünüzü anlıyorum. Doğru mudur? NS 200'ü ise unutalım
    Duke 390'ı 3 kez test ettim. Son derece agresif bir motor. Hatta tek silindirli olmasından dolayı, ondan çok daha torklu olan MT-07'den bile daha agresif. Ben MT-07'yi kullandığım hassasiyetle Duke 390'ı kullandığımda motor ileri doğru atlayıp duruyordu. Eşimle test ettiğimde her gaz açış ve kapatışta kafalar tokuşuyordu. Kesinlikle aceminin uzak durması gerekir. Bu sebepten yüksek cc alınacaksa alt devirlerde torku düşük ve daha mülayim olan çift silindirliler daha uygun olacaktır. R25, MT-25 ve artçı rahatlığından dolayı bunlardan önde olan TNT 250 de böyledir. Gerçi TNT-25 alan arkadaşlar da sürüşte sorun yaşamadılar. Yine de benim ilk tercihim her daim Inzauma'dır. Varsın çamurluğu kaba olsun, üzerindeyken sen görmeyeceksin nasılsa Yeterli performans, on numara konfor, çanta takılabilmesi ile benim favorimdir. Ayrıca kalite olarak diğerlerinden çok önde olduğunu düşünüyorum.

    Dominar 400 tavsiye etme sebebim de aynen dediğin gibi gaz tepkisinin yumuşak olmasıdır. Bunda motorun Inazuma kadar ağır olmasının da payı var. Herkes Duke 390 ile kıyaslasa da geçen gün izlediğim bir testte karakter olarak alakalarının olmadığı söyleniyordu. Dominar tam bir uzun yol gezi motoru gibi davranıyormuş. Sürekli her devirde tork var ama uçup kaçmıyor, çok iyi frenleri var ve çok konforlu diyorlar. Artçılı performansı da bu torktan dolayı gayet iyi olacaktır. Ancak aldıktan sonra ne sorun çıkar onu henüz kimse bilmiyor. Çanta takılması da ilk etapta pek mümkün olmayacaktır.

    Hepsini geçtim bana göre 250 cc bir motosiklete 18 - 20 bin gibi rakamlar verilmemeli. Bu sorun olmayacaksa bunlar alınabilir ama şu anda ben kendime alacak olsam muhtemelen TNT25 veya Wolf alırdım. TNT25'in ABS'li versiyonu bile gelse fiyatı 15 bin TL altında kalacaktır. 2016'lara döviz zammı yaptılar ama onlar bile pazarlıkla 10 bin TL'ye alınabilir. Aynı paraya sıfır Wolf'lar da bulunabiliyor.
    MFE ve bursalıali bunu beğendiler.

  19. #19
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    @MFE dostum,
    Inazuma ile ufak bir mesafe gittim, kullanan bir arkadaşlar konuştuğumda benim tercih etmeme sebebimi kendisi söyledi. Uzun yolda giderken, hele de artçılı isen, otobanda kamyonların arasında kaldığında ortamdan uzaklaşman için tork biraz yetersiz kalıyordu. Diğer konularda (görünüm hariç), tam manasıyla iyi bir motor demem lazım.

    Dominar 400 kağıt üstünde güzel bir motor, ama yeni bir model olacağından tamamen muamma. Tüm bunlara rağmen Bajaj markası ile ilgili açılan başlıkların neredeyse yarısından fazlası "sıkıntı" içerikli iken uzak durmayı tercih ediyorum.

    MT25 ile artçı sıkıntın yine olacak gibi, yani artçı sıkıntısı ikinci planda ise KTM'de seçimlerinde yer edebilir.

    Bahsi geçen tavsiyelerden X-Max oldukça mantıklı bir seçenek, belirtmekte fayda var.

    Duke 390 konusuna gelince, artçım olacak kişi KTM seviyordu, kendisine de dedim "bak artçı konusunda kötü bu motor" diye, kendisi kabul etti, ben de tamam dedim. Üstüne de motorun "deli" denecek kadar agresif olduğunu ekleyeyim. Kursta 125 ve 250 cc kullandıktan sonra kendi motorumda trafiğe kapalı alanda denemeye çıktığımda en az 20 dakikam gaz ayarına alışmakla geçiyor. Eğer zahmetli bir alışma sürecini göze alamayacaksan, üstüne de özel bir eğitim almak istemiyorsan 390 riskli olur. Duke 250 modeline bir göz at derim.

    Yurtdışında başlangıç motoru seviyesi 300-400 cc iken, bizde 125-250 aralığında olması tamamen eğitim sistemi ile alakalı. Trafikte araba kullananların seviyesi zaten malum, ayrıca ehliyet kurslarında verilen motosiklet eğitimi de çok düşük. Ben tam 4 tane kurs ile görüştüm, bir tanesi "bisiklet kullanıyosan geçersin, biz alana götürürüz, orda öğrenirsin zaten abi" diyince vazgeçtim, seçtiğimde de simülatörden, eğitmenli eğitime kadar seçenek sundukları için tercih ettim. Yine de yeterli değil.

    Pek dikkat edilmeyen bir olgu ise, trafikte bisiklet kullanmış olmanın faydası. Hani sahilde tıngır mıngır gezme değil de, benim 4 senedir yaptığım gibi, araç trafiğinde tur başına ortalama 40-50 km yol yapan birisiysen, kendini kollamayı öğrenmek durumunda kalıyorsun.
    MFE ve espresso bunu beğendiler.
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  20. #20

    Üyelik
    17 Ağustos 2011
    @hknzrdm , @Seko ,
    Arkadaşlar çok teşekkür ederim. Yorumlarınız ve tecrübeleriniz ışığında KTM Duke 390'ı tamamen listemden çıkarmış bulunuyorum. V-storm'un misak-ı milli sınırlarına bu sene geleceği muamma. MT-25 ise artçı performansından dolayı öncelik sıralamamda geri plana düştü.

    Şu an geriye Dominar 400 ve Inazuma kaldı. Bu durumda bu ay sonunda gerçekleşecek fuarı bekleyerek Dominar 400'ü görmek farz oldu. o vakte kadar da allem edip kallem edip bir İnazuma'nın üzerine oturmalıyım. Bu işi bu hafta çözmek istiyorudm ama anlaşılan Motoexpo'da çözeceğiz neyse geç olsun güç olmasın o kadar bekledik 20 gün de bekleriz..
    SEKO
    Hepsini geçtim bana göre 250 cc bir motosiklete 18 - 20 bin gibi rakamlar verilmemeli
    Çok doğru söylüyorsunuz. 250 cc bir motosiklet için 20K bence de olmaması gereken bir fiyat. Bu işte memleketimizin istikrarsız siyasi gidişatı ve ekonomik krizin de payı çok büyük gerçi. Fakat genel olarak şahsım adına 'motosiklet felsefesi'ne aykırı buluyorum. Ben bu aracı, şehir içinde kalabalıkların arasında kaybolmamak, daha az benzin tüketerek hem bütçeme hem doğaya az zarar verir bir ulaşım aracı olması açısından tercih ediyorum. Bence motosiklet böyle birşey. Bu niyet karşılığında ufak cc'li motor için istenen yüksek ücreti ben de dorğu bulmuyorum. Sırf bu yüzden Bajaj firmasına ayrı bir sempati de duymuyor değilim. Hele ki bizim gibi pahalı bir memlekette fiyat listesini görünce "helal olsun" dedirtiyorlar, Dominar için de aynı politikanın devamını diliyoruz
    hknzrdm ve Seko bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)