Xmax 250 den sonra Burgman 400 mu yoksa Nc 750x dct mi?
-
Herkese selamlar..
Şimdiye kadar hep 250 lik scooter kullandım. Ilki sym gts 250 şimdiki ise xmax 250 abs. Toplamda 16.000 km lik tecrübem var. Eşimin de gittikçe motor olayına alismasiyla, beraber daha çok binmeye vede yavaş yavaş İzmir çevresinde turlar yapmaya başladık.
Yaş 40 boyum 1.84 kg 82. Eşim de 1.74 ve 57 kg. Birlikte gerek daha konforlu seyahat edebilmek gerekse de yokuş yukarı vede sollamalarda daha güçlü bir motor arayışına girdim. Xmax in oturuş pozisyonu uzun suruslerde 40-50.km den sonra belimi ağrıtıyor zaten sele ve amortisör sistemi olarak da biraz sert bir scooter bilen bilir.
Kendimi bir anda Gs 700-800, tenere, vstorm, versys bakarken buldum.
Bu arada çok iyi bir hocadan vitesli motor kullanma ve güvenli sürüş eğitimi de aldım. Ama önceliklerimi siraladigimda motoru ilk başta kullanma amacım çarşı,pazar,bakkal,alış veriş çok yakın mesafelerde kullanıyorum. % 80 böyle diyebilirim.
İşte bu yüzden vitesli ve enduro motor almaktan vaz geçtim. Integra sele altı bagajı olmadığı için eliyorum. Yoksa çok beğendiğim bir motor. Nc 750x dct hiç olmazsa deponun olduğu yerdeki bagajiyla bizi bir nebze kurtarır.
Sizin tavsiye ve yorumlarınızı çok merak ediyordum. Şimdiden çok teşekkürler..
Reklamlar
-
-
-
nc serisi motosikletler çok rahat motorlar değil amacınız artçınıza konfor yaşatarak uzun yol ise kesinlikle burgman. Xmax 250 den inip nc 750 ye binmek çok sağlıklı değil özellikle artçının baya bir canı acıyacaktır. Söylediğiniz enduro motorların hepsi çok rahat ( Özellikle vstorm ) ama nc başka birşey. Ne enduro nede başka bişey. Sadece yakıt için alınabilir. Ama konfor istiyorsanız burgman daha uygun olacaktır. Konfor güç rahatlık ve yakıt diyorsanız tek adres vstorm.
-
250cc üstü scooterlar aktarma sistemi yüzünden pek avantajlı değil kanımca, NC750X DCT iyi bir çözüm olur, yine de test motoru bulup denemeniz en güzeli..
-
Sen MT7-9-10 birini seç al boşver o saydıklarını..
Bu arada MT-7 Tracer çıkınca benim kırmızı canavar satılık değerlendirebilirsin.
-
Bütçenizi bilmemekle beraber Burgman 650 Executive ile çok güzel yolculuklar yapabilirsiniz. Eşiniz de çok konforlu seyahat edecektir. Koltuk ısıtmadan tutun da ABS'sine kadar mevcut. Bir nevi scooter'ların Goldwing'i denebilir. Oldukça da iri ve kullanışlı bir scooter'dır. Ancak kullanım amacınız için biraz iri kaçabilir.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
ufaktan uzun yol yapmaya başladıysanız ve eşinizle birlikte kullanıyorsanız, bagaj hacmi iyi olan bir model seçmelisiniz, Suzuki nin şu an ülkemizdeki durumu nedir?, İtalyanlar elektronik sıkıntılarını bitirdi mi?.Nc lerin bagajı nekadar, Honda Silverwing serisi en az kaç bin km lerde, SYM ve KYMCO ların Türkiye temsilcileri ne zaman bırakacak. İşiniz zor sanırım x-max 400 den devam etmek en iyisi.
-
Moderatör
2009'da
"Yasım 33 ve 1.84 boy ve 92 kg dayım " Zayıflamışsınız sanki
İşin latifesi bir yana.
Eğer büyük motosiklet alacaksanız DCT olmasın.
NC olur
Versys olur
Vstorm olur
ama dct olmaz kanımca, tabi bu benim tercihim.
-
josepth_o6 adlı üyeden alıntı
Piaggio X10, der gecerim
Esimin de en begendigi model. Bir arkadasimda var kullandim cok guzel scooter ama bana dedigi servis yedek parca olarak biraz problemli oldugu (ozellikle izmir icin baska sehirleri bilemem) ve bizim yollar icin nazik bir motor oldugu..[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:15 ----------
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Bütçenizi bilmemekle beraber Burgman 650 Executive ile çok güzel yolculuklar yapabilirsiniz. Eşiniz de çok konforlu seyahat edecektir. Koltuk ısıtmadan tutun da ABS'sine kadar mevcut. Bir nevi scooter'ların Goldwing'i denebilir. Oldukça da iri ve kullanışlı bir scooter'dır. Ancak kullanım amacınız için biraz iri kaçabilir.
Evet 280 kg yaklasan agirligi ile sehir ici kullanim da zorluk cikarabilir yoksa dediginiz gibi Scooter da son nokta herhalde..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
2009'da
"Yasım 33 ve 1.84 boy ve 92 kg dayım " Zayıflamışsınız sanki
İşin latifesi bir yana.
Eğer büyük motosiklet alacaksanız DCT olmasın.
NC olur
Versys olur
Vstorm olur
ama dct olmaz kanımca, tabi bu benim tercihim.
Dct de eski modellerde yazılımsal sorunlar oldugunu, virajlarda vites kucultme gibi.. duymustum. Ama bu yeni kasa 2016 larda bu problemler ortadan kaldirilmis sanirim.
Bu arada evet bir 10 kg yakin zayifladim bisiklet sagolsun
-
Sym GTS 250'den Versys 650'ye geçen arkadaşım; Versys güzel ama GTS 250 kadar pratik değil diyor. Ki motorunda top case var.
Özellikle ağırlık ve yokuş meseleleri scooterdan motora geçişte can sıkabilir. Burgman 650 belki de gerçekten "Kafamı motora pek takmıyayım, yaya yaya gezeyim" kafasında olan bizim gibi scootercılar için en iyi alternatif :D
-
Moderatör
deepdish adlı üyeden alıntı
Esimin de en begendigi model. Bir arkadasimda var kullandim cok guzel scooter ama bana dedigi servis yedek parca olarak biraz problemli oldugu (ozellikle izmir icin baska sehirleri bilemem) ve bizim yollar icin nazik bir motor oldugu..[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:15 ----------
Evet 280 kg yaklasan agirligi ile sehir ici kullanim da zorluk cikarabilir yoksa dediginiz gibi Scooter da son nokta herhalde..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------
Dct de eski modellerde yazılımsal sorunlar oldugunu, virajlarda vites kucultme gibi.. duymustum. Ama bu yeni kasa 2016 larda bu problemler ortadan kaldirilmis sanirim.
Bu arada evet bir 10 kg yakin zayifladim bisiklet sagolsun
Ben DCT 'de ne kadar vites kücültülse ve yükseltilsede manuel motosiklet gibi olduğunu düşünmüyorum, 1-2 kez kullandım, şehir içinde belki diyebilirim, ama bir uzun yolda asla tercihim olamaz. Tabi bu bir yerde görüş ve tercih meselesi.
Africa twin alıp, dct kullanan insanlar var, üretildiğine göre bir şekilde sürülüyor demekki ama dediğim gibi kişisel tercih.
-
2015 sonundan beri DCT'lerde problem yok. DCT'nin tek dezavantajına şahit oldum o da yokuş aşağı peş peşe virajlarda (Örnek: Uçmakdere) motoru sürekli salmak istiyor. Ancak yolu bilip vitesi manuele alırsanız bu şekilde problem ortadan kalkıyor!
Honda bu işi bilmese bu kadar iddialı girmez.
DCT'li modeller:
VFR1200F DCT
NC750X DCT
NC750S DCT
NC750D INTEGRA DCT
NC750J VULTUS (NM4) DCT
CRF100L AFRICA TWIN DCT
CROSSTOURER 1200 DCT
-
-
Cole Trickle adlı üyeden alıntı
Tmax düşündünmü?
Xmax sele ve suspansiyon olarak sert derken tmax dusunemiyorum bile. Anlatilan hep viraj,hizli surus ve uzun yol agirlikli spor karakterli bir scooter oldugu. Benim agirlikli sehir ici alis veris kisa mesafe kullanimim var. Top case en buyuk onceligim insan bu motora takmaya kiyamaz dizayn o kadar guzel ki. İste bu gibi sebepler arti birde asiri pahali olusu yuzunden dusunmuyorum..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)