Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha X-MAX 250 ABS & Honda PCX 125 Karşılaştırma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Sanırım başlığı gören deneyimli kullanıcılar bu iki motorun karşılaştırılmasını saçma bulacaktır. Çünkü biri 125cc diğeri 250cc. Biri Maxi scooter diğeri değil vs. vs..
    Ama ben ve benim gibi motosiklete yeni başlayan herkes bence bu kıyaslamaya ihtiyaç duyuyor. Ben şahsen çok aradım böyle bir karşılaştırma. 20 Yıl araba kullandıktan sonra trafik çilesinden iki tekere terfi eden 40 yaşını devirmiş birisi olarak bir çok motosiklet ve scooter arasında gidip geldikten sonra geçen yıl kasım ayında PCX ile XMAX arasındaki seçimimi PCX'ten yana kullanmıştım. Hem fiyatının daha uygun olması, hem daha küçük olması ve hemde tüm dünyada kullancı memnuniyetinin had safhada olması nedeniyle önce PCX ile başlama kararı vermiştim.
    Kasım-Nisan döneminde Yaklaşı 3000km Üsküdar-Karaköy, Üsküdar-Hadımköy arası PCX ile gidip geldikten sonra bir gün Mahmutbey-Hadımköy arası kum yüklü bir kamyon ile yaşadığım 20 dakikalık bir deneyimden sonra tekrar biraz daha güçlü bir motisiklet arayışına girmek zorunda kaldım. 20 dakika boyunca üzerie sıçrayan kum taneleri kaskımın vizörüne yapışıp önümü göremez hale gelmeme sebep oldu. En sağ şeritte bile trafik 90km ile seyrederken, bir sol şeritte ise muhtemelen 110-130km aralığında seyrediyor olması, PCX'in 90km/saat sonrası hızlanmada isteksiz oluşu nisbeten daha güçlü bir motosiklet-scooter arayışına zorlayınca kendimi yine X-MAX 250'yi incelerken buldum. Ama deneyimsiz bir kullanıcı olarak kafamda bir çok soru işareti vardı.

    Özellikle Honda PCX ile 80-90 km ve sonrası hızlarda kendimi pekte güvende hissetmiyordum. Hissetmiyordum deyince bunun benim hislerim olduğunu düşünmeyin. Yoldan aldığım titreşim, rüzgar direnci, viyadüklerde ve hızlı giden araçların yarattığı yan rüzgarlarda motorun hafif sağa sola savrulması bende tedirginlik yaratıyordu. Ayrıca yüksek hızlarda asfalttaki çok ufak yüzey bozukluklarını bile sert biçimde hissediyordum. Özellikle yol çizgilerinin üzerinde paralel seyrederken, yada E-5 ve TEM'de arabaların sağından emniyet şeridi ile yolu ayıran çizgilerin üzerinden geçerken arka tekerleğin sağa-sola kayması ve yol çizgilerini popomla hissetmem rahatsız ediyordu.
    Ayrıca düşük hızlarda seyrederken sürekli ayaklarımı yana açıp kullanıyordum. Çünkü trafik yavaşladığında çok düşük hızlarda ayaklarım ayaklıkta iken motoru dengede tutmakta zorlanıyordum. Sorduğum deneyimli arkadaşlar bunun %50-50 deneyimsizlikten ve lastiklerin ince olmasından kaynaklandığını söylüyorlardı bana.Neyse ki PCX'te her iki ayağım tam olarak yere bastığı ve motor hafif olduğu için düşmeden kontrol edebiliyordum.

    Derken tekrar kendimi YAMAHA X-MAX'ı incelerken buldum. En büyük korkum hem PCX'ten zarar edip, hem 6-7000 TL fazla ödeyip bu sorunlarımında aynen devam etmesiydi.
    Özellikler X-MAX'in 60-70 kilo daha ağır olması ve sele yüksekliğinin PCX'ten daha fazla olması düşük hızlar için beni çok düşündürüyordu. Tüm aramalarıma rağmen her iki motoru'da kullanan ve bir karşılaştırma yapan bir kaynağa ulaşamadım. Ve kendim denemekten başka bir seçeneğim kalmamıştı. Sonunda PCX'i satıp bir hafta önce 2013 Model ABS'li bir X-MAX Sahibi oldum. Bir haftalık deneyimden sonra edindiğim izlenimleri buradan paylaşarak aynı tereddütleri yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilirsem diye böyle bir karşılaştırma yazmak istedim. Teknik bir kıyaslama yapmayacağım. Sadece belli başlıklar altında kullanıma dayalı farklardan bahsedeceğim.

    ================================================== =========================================
    SELE ÜZERİNDEKİ İLK HİS
    ================================================== =========================================
    Seleye oturduğunuzda hem PCX hemde X-MAX size kaliteli bir makine üzerinde oturduğunuzu direk hissettiriyor. Ama PCX daha küçük ve kolay hükmedilebilir hissi verirken X-MAX'ın üzerinde kendinizi daha heybetli bir makine üzerinde olduğunuz hissini alıyorsunuz.X-MAX durur vaziyette 60 kiloluk ağırlık farkını direk hissettiriyor. Boyunuz 1.75 ve altı ise X-MAX'te ayak tabanlarınız yere tam basmayacağı için ilk etapta "Bu motoru ayakta tutabilirmiyim" korkusu yaşayacağınızdan eminim. Ama ilk hareketten itibaren bunun ne kadar yersiz olduğunu anlıyorsunuz.
    X-MAX'in ön paneli ve göstergeleri daha bir jan-janlı. Ama bu konuyu yazmaya gerek duymuyorum. İnternette her yerde resimleri var. Kendiniz bakabilirsiniz. Ama X-MAX'in ön kısmı PCX'ten daha geniş. Gidon genişliği aynı olmasına rağmen ön kısımdaki genişlik sizi arabaların arasından girmek konusunda biraz daha isteksiz kılıyor.

    ================================================== =========================================
    ŞEHİR İÇİ TRAFİKTE ve DÜŞÜK HIZLARDA KULLANIM
    ================================================== =========================================
    PCX şehir içi trafikte tam bir yaramaz yumurcak. Bulduğunuz her boşluktan süzülüp geçmek istiyorsunuz. Çünkü o kadar kıvrak ve o kadar seri ki PCX kullanırken hep yağmur yağsın, trafik sıkışsında bende aralardan pırtıp gideyim dedirtiyor insana. 0-50km hızlanması inanılmaz. Kırmızı ışıktan sonra ilk harekette diğerleri daha yeni hareket ederken siz kendinizi sonraki ışıklarda buluyorsunuz. Sadece bir kaç kez başka motosikletler daha seri kalkış yaptı ama onlarında hepsiyi ne PCX'ti )
    Çok düşük hızlarda seyrederken PCX sizi gidonu sürekli sağ sol yaparak motosikleti dengede tutmaya zorluyor. Ama birazcık hız yükseldikten sonra (10-20km/saat) bu sorun ortadan kalkıyor. Bu nedenle Beşiktaş-Yıldız akşam trafiğinde hep ayaklarım yere basmaya hazır yanlarda açık kullandım. Ama 20km sonrası hızlarda son derece dengeli.
    Ağırlığının az olması nedeniyle motor yatma eğilimi gösterse bile ayağınız yere bastığı anda kolayca kontrol edilebiliyor. Frenleme bu hızlarda gayet yeterli. Ama ben motoru almadan lastikleri Michelin City-Grip ile değiştirmiştim. Bunuda dikkate almak gerekir.

    PCX'ten sonra X-MAX'ın üzerine ilk oturduğumda korkmuştum. Ağırlığını direk hissettiriyor. Korkum düşük hızlarda kontrol edememek ve motoru yatırmaktı. Ama ilk hareketi verir vermez X-MAX bu korkuyu yok ediyor. Çünkü düşük hızlarda o kadar dengeli ki neredeyse motor tamamen durduğunda bile ayaklarımı basmasam düşmeyecek gibi duruyor. Eğer önünğzdeki araçla biraz mesafe varsa ve hafif ara gazlarla motoru hareket halinde tutabiliyorsanız kesinllikle ayakları basmaya gerek bırakmıyor. Nisbeten bu kadar geniş bir aracı bu kadar dengeli oluşu inanılır gibi değil. Ayrıca düşük hızlarda yoldaki bozukluklar kesinlikle X-MAX'ın çizgizini bozmuyor. Gidonu siz kırmadıkça asla en ufak bir sağ-sol yapmıyor.
    İlk hızlanmada da X-MAX cüssesine yakışmayacak serilikte. Belki PCX gibi fişek gibi fırlamıyor ama aradaki farkı çoğu zaman hissetmiyorsunuz bile. Ama makinenin ağırlığını düşününce insan biraz daha ağırbaşlı kullanma gereği duyuyor.

    Sıkışık trafikte arabaların arasına girerken ön kısmın genişliği nedeniyle PCX'teki kadar cesur olamıyorum. Ama araçlar arasında düz bir boşluk bulduğumda araya girdiğim zaman yine X-MAX'in dengesi bariz biçimde kendini gösteriyor. Kasisler nedeniyle yada dumak üzereyeken PCX'te yaşadığım gidonu sağ-sol yapma zorunluluğu X-MAX'te yok. Kısaca X-MAX iki nokta arasındaki en doğru çizgiyi daima takip debiliyor desem yalan olmaz. X-MAX'in tek dezavantajı duran trafikte arabaların arasında sağa sola girmeniz gerektiği zaman ortaya çıkıyor. Cüssesi ve ağırlığı nedeniyle gözünüz PCX'te iken rahatça girdiğiniz boşluklardan daha geniş boşluk ve açı arıyor. Kısacası sabah trafiğinde Üsküdar-Boğaziçi köprüsü-Beşiktaş ve Sahilden Karaköy yolundan ulaşım sürem ortalama PCX ile 25-30 dakika iken XMAX ile 30-40 dakikaya çıktı. Belki henüz X-MAX'a alışma sürecinde olduğum için korkak davrandığımdan olabilir bir kısmı. Zamanla alışınca tekrar bu bilgiyi güncellerim.

    KAZANAN : Düşük hızlardaki denge konusunda X-MAX gece ve gündüz arasındaki fark kadar önde. Sıkışık trafikte arabaların arasından süzülme konusunda da PCX küçük cüssesi ve seriliğiyle açık ara önde.

    ================================================== =========================================
    AÇIK TRAFİKTE VE OTOBANDA KULLANIM
    ================================================== =========================================
    İşte asıl farkın ortaya çıktığı yer burası.
    Benim deneyimlerime göre PCX'in hızlanma performansını üç ayrı bölümde incelemek lazım.
    0 - 50 KM hızlanması : muhteşem.
    50 - 90 KM hızlanması : gayet iyi ve yeterli.
    90KM sonrası hızlanma : Allaha kalmış. Eğer yol eğimi, rüzgar ve yol şartları uygunsa 90-110 hızlanmasını 20 saniye ile 40-50 saniye arasında tamamlıyor. Bu motorla ilgilie her yerde maksimum hız 115km diye okudum. Ama bana göre PCX'in maksimum hızı 90km. 90-110 arası ise bonus. Bazen olur bazen olmaz.

    Ama asıl sıkıntı 90KM sonrası hızlarda ortaya çıkıyor. Ön ve yan rüzgarları çok ciddi biçimde hissediyorsunuz. Bazan otobanda rüzgar beni motorun üzerinden alıp atacak diye korktuğum oluyordu. Yan rüzgarlarda ise özellikle köprü geçişlerinde bayağı bir tedirgin oluyordum. Çünkü köprü ayaklarını geçerken rüzgar bir kesilip tekrar vurduğunda motoru çizgide tutmak bayağı bir külfet oluyordu. Ayrıca yoldaki kasislerde yüksek hızlarda top gibi zıpmalamak insanı çok rahatsız ediyordu. Ama asıl dert çizgi değiştirirken yol çizgilerinin üzerinden geçerken oluşuyordu. Yollardaki beyaz çizgilerle asfalt arasında yükselti farkı olduğunu PCX sayesinde öğrendim. Ve şerit değiştirme esnasında hep tedirgindim. Çünkü kimi yol çizgileri arka tekerleği şöle hafif bir sağ-sol yaptırıyordu.

    X-MAX' gelirsek.
    X-MAX'ın hızlanmasını da üçe ayırmak mümkün.
    0 - 20 KM hızlanması : PCX kadar atak değil. Ama ağırda değil. Daha önce PCX kullanmasam çok atak derdim. Ama gayet yeterli.
    20 - 120 Km hızlanması : Muhteşem. Rodaj da olduğum için aslında zolramamam gerekir. Ama ben 50-60 ile gidiyorum sanırken birden göstergede 120'yi görüveriyorum.
    120 KM sonrası hızlanma : Ben bir kez 140 yaptım. Bir kaç saniyeliğine. 120'den sonra hızlanma arzusunu biraz kaybediyor. Ama 130'dan sonra iş yine yolun eğimi, rüzgar ve benzeri etkenler uygun olduğu taktirde ve PCX'in 90 sonrası hızlanması gibi.

    Ama sürüş konforuna gelince. Yamaha X-MAX neden bu kadar övgü aldığını hemen gösteriyor. 120 ile giderken kendimi havada boşlukta süzülüyor gibi hissediyorum. Ne bir titreşim. Ne bir sarsıntı. En ufak bir güvensizlik yada tedirginlik yaratmıyor. Yol çizgilerini artık popomla hissetmiyorum. Sadece kasislerde biraz sert ama okuduğum kadarıyla amortisörler alışıncaya kadar yumuşak ayara alınırsa sorun çözülüyormuş. Bir süre böye kullanıp sonra yumuşatacağım. Rüzgar konusuna gelince. X-MAX ile henüz rahatsız edici hiç bir rüzgar etkisi yaşamadım. Kalın lastiklerden mi yoksa ağırlık farkındanmı bilmem ama rüzgar neredeyse hissetmiyorum desem yeri. Ön rüzgarlarda motora taktırdığım KAPPA ayarlanabilir yüksek cam etkili oldu sanırım. Ama bu gün örneğin köprü son derece rüzgarlı olmasına rağmen. Köprü ayaklarını geçerken gidonu parmak çlarıla tutarken bile çizgisi en ufak bozukluk göstermedi.

    KAZANAN : Yüksek hızlarda ve otoban kullanımıda X-MAX yine açık ara önde.

    ================================================== =========================================
    FRENLEME VE DURMA PERFORMANSI
    ================================================== =========================================
    Bildiğiniz üzere PCX hemen hemen tüm Honda motosikletlerde standart olan CBS yani kombine fren sistemi ile geliyor. Yani siz arka frene bastığınızda ön ve arka freni dengeli ve birlikte devreye sokuyor. Normalde X-MAX 'te CBS yok. Ama ben ABS'li X-MAX aldım. İnternette motosiklette ABS'nin ne kadar gereksiz olduğuna dair bir takım iddialar olmakla birlikte kendi deneyimim şu ki.. HER MOTOSİKLETE ABS ŞART.
    Özellikle benim gibi yeni kullanıcı iseniz. Her ne kadar motosiklette 5 aylık bir deneyimim olsada 20 yıllık otomobil sürücüsüyüm. Bu deneyim nedeniyledir ki PCX kullanırken bile frenleme esnasında ani fren yapmaktan kaçınarak kullanmama rağmen defalaca ön yada arka lastiği kaydıracak kadar kilitlediğim ve yatmaktan zar zor kurtulduğum oldu. X-MAX'taki ABS 'nin ne kadar başarılı olduğunu bu sabah bizzat test etmek durumunda kaldım. Boğaziçi köprüsünü geçtikten hemen sonra emniyet şeridinin daraldığı bir yer var. Bilen bilir. Arkamdan büyük bir motosiklet dibime kadar girmiş resmen taciz ediyordu. Elimle arayı açmasını işaret ememe rağmen plakamın hemen arkasında geliyordu. Yaklaşık 70-80 le gidiyorduk. Tam o daralma yerine geldiğimizde öndeki araba birden sağa kırınca her iki frene birden asılmak zorunda kaldım. Bir taraftan da aynadan arkayı kesiyordum. Ve yolda ıslaktı. Arkadakinin duramayacağını anlayınca frenleri neredeyse tamamen sıkmışken arabanın arkasından sol ve sonra sağ yapıp etrafından dolaşıp durdum. En ufak bir kayma olmadı. Arkadaki arkadaş ise iyi bir kızak çektikten sonra araba ile bariyer arasında zar zor durdu. Arabanın kullanıcısı "Görmedim kusura bakmayın" dedi. Motosikletli arkadaş ise "Niye o kadar sıkıştırıyorsun beni?" dediğimde sadece "Pardon" dedi. Ama neyseki kimseye birşey olmadı. Sanırım ABS olmasaydı ben arabaya, arkadakide bana çarpmış ve buyazıyı yazmak yerine serviste yada hastanede zaman geçiriyor olabillirdim.

    KAZANAN : Ne PCX ne X-MAX Kazanana ABS .

    ================================================== =========================================
    BAGAJ
    ================================================== =========================================
    Sanırım herkes iki model arasındaki bagaj farkını az çok biliyor. PCX'in sele altı bagajı bir tam kaskı rahat alıyor. Rahat derken ben Large beden çene açılır kask kullanıyorum. PCX'in sele altına kaskı kapalı durumdayken koyduğumda seleyi biraz zorlayarak kapatıyordum. Kasktan sonra eldiven-yağmurluk ve disk kilidi ve zincir'de sığıyor. AMa ben her gün laptop taşıdığım için ayrıca SHAD'ın 42LT arka çantasını taktırmıştım. Toplamda gayet yeterli bir bagaj hacmi oluşmuştu. Ama bir sele altını aç. Bir arka çantayı aç. Biraz zahmetli oluyordu. X-MAX'in sele altı bagajı kesinlikle iki tam kaskı rahatça alıyor. Üstünede mont-dizlik-eldiven-disk kilidi-zincir kilit ve yağmurluk sığıyor. Motora binerken kaskı takıp laptop'u koyuyorum. İnince laptopu alıp kaskı koyuyorum. Birde yedek kask hep selede. Her ne kadar 46lt orjinal arka çanta taktırdım isede henüz hiç ihtiyaç duymadım. Keşke birde sele altı bagaj için kumandalı yapsalardı. Tam araba gibi olurdu. Ama bunada şükür )

    PCX'in ön torpido gözü eldivenlerimi almıyordu. Sadece HGS ve/veya Dik kilidi sığıyordu. Ve kilitlenemiyordu. X-MAX'in torpido gözü ise Eldiven-DiskKilidi- HGS ve Cep telefonu sığıyor. Ufak tefek boş yer bile kalıyor. Bu geniş bagaj hacmi sanırım XMAX'in en büyük artılarından birisi.

    KAZANAN : Kesinlikle X-MAX.

    ================================================== =========================================
    YOL TUTUŞ ve GÜVENLİK
    ================================================== =========================================
    Hem PCX hemde X-MAX yol tutuş konusunda sahibini üzmeyen motorlar. Sadece PCX 90km sonrası hızlarda beni tedirgin ediyordu. Ama Kanuni'nin 150'lik bir motosikletini kullanan bir arkadaşım PCX'i denedikten sonra ne kadar titreşimsiz olduğunu söyleyip durdu. PCX kendi hacim aralığında gayet başarılı bir motor. Ama X-MAX ile kıyas götürmez.
    Aradaki farkı eski bir deneyimimle benzeştiriyorum. Yıllarca Renault Spring kullandıktan sonra bir Honda Accord kullanmış ve bunun üzerine derhal arabamı değiştirmiştim. Bu iki motor arasında da yol tutuş konforu açısından bu denli bir fark olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Fakat olarak bunlar farklı sınıf motosikletler olduğundan bu fark gayet doğal sanırım. Aslında yüksek hızlarda bu farkın olacağını zaten bekliyordum. Ama düşük hızlarda ve trafik'te X-MAX ile ilgili tereddütlerim vardı. Ağırlığından dolayı. Ama bunun nekadar yersiz olduğunu anlatabilmişimdir umarım.

    Frenleme dışında X-MAX'ın rüzgardan daha az etkilenmesi. Kullanırken dizlerinizin neredeyse hiç rüzgar almaması, yan rüzgarlarda ve kasislerde çizgiden hiç sapmaması ekstra güvenli bir makine yapıyor. Ön rüzgarlarda etkinin aza inmesinin bir nedenide sanırım benim taktığım Kappa-KAF 446 yüksek cam'dan kaynaklanıyor. Ama sonuçta X-MAX çok geniş bir aksesuar yelpazesi sunuyor. Buda bir avantaj.

    Ayrıca X-MAX direksiyon kilidi ve immobilizer ile motorun çalınma riskine karşı ekstra güvenlik sunuyor. Bu konuda'da kazanan açık ara X-MAX.

    ================================================== =========================================
    SONUÇ
    ================================================== =========================================
    Aslında başlıklar altında kazanan X-MAX gibi dursada bu iki motor-scooter arasında kaybeden yok. Çünkü ikisi farklı sınıf makineler. Ama her ikiside kendi sınıfında o kadar çok tutuluyor, tüm Dünya'da o kadar çok tercih ediliyor ki yeni motosiklete başlayacak olanlar ister istemez bu iki motosiklet arasında tercih yapmaya çalışırken buluveriyor. Çünkü her ikiside "Başlangıç Motosikleti" olarak takdim ediliyor forumlarda. Bende 5 ay önce ikisi arasında defalarca gidip geldim. Sonunda önce ucuz olanıyla başlayıp bir göreyim dedim. Aslında doğru olanıda yapmışım. Ama X-MAX ile ilgili tereddütlerimin tamamıda yersizmiş. Onu anladım.

    Yeni alacak ve ikisi arasında kalan arkadaşlara acizane önerim şu olur.
    Eğer kullanım amacınız tamamen şehiriçi trafik ise PCX hafifliği,seriliği ve ekonomisiyle kesinlikle önde. Şehir içi mükemmel bir araç. Ayaklarınızın tamamen yere basması, Honda kalitesi, geniş servis ağı, ucuz parça, az yakıt, yeterli bagaj, şirin, sempatik... Daha ne olsun.

    Yok eğer kullanım amacınız sadece şehir içi trafik olmayıp otoban yada uzun yol ise, yada hem şehir içi hem otoban ise, kesinlikle X-MAX. Bu makine ne şehir içinde nede uzun yolda sizi utandırmaz. Sadece biraz daha cüsseli ve ağır olduğu için şehir içi trafikte PCX kadar rahat fink atamıyorum ama düşük hızlardaki dengesi ve kalın lastiklerin sağladığı yol tutuş aradaki farkı büyük oranda kapatıyor. Kısacası şehir içi kullanımda'da değiştirdiğime hiç pişman olmadım.

    Eğer Honda PCX'in 250cc olanını yapsaydı bu karşılaştırma daha haklı sebeplere dayanıyor olabilirdi. Aslında kazananı olmayan bu karşılaştırmadaki asıl sorular şunlar

    1. Soru : X-MAX ABS aradaki 6500TL farka değermi ?
    Cavap : Kesinlikle DEĞER.

    2.Soru : İlk Kez başlayan biri bunlardan hangisini tercih etmeli.
    Cevap : Boyu 1.75'ten kısa olanlar bence PCX ile başlamalı. Çünkü ben PCX ile dahi düştüm. Boyum 1.75. X-MAX ile başlasaydım sanırım daha fazla sayıda düşerdim. Sonuçta PCX ile edindiğim deneyim sayesinde X-MAX'te parmak uçlarımla basabildiğim halde rahat kullanabiliyorum. Katalog değerlerinde verilen sele yükseklikleri arasında 5cm fark var. Ama bu sizi yanıltmasın. X-MAX'in selesi daha geniş olduğu için aslında sele yükseklikleri aynı bile olsa PCX'tekinden daha az yere basarsınız. Ama yeterli deneyimi olanlar için sorun olacağını sanmam.

    Peki X-MAX ile başlanmazmı? Elbette başlanır. Eğer bütçe sorununuz yoksa ve boyunuz 1.75 üzeri ise rahatlıkla X-MAX ile başlanabilir. Özellikle köprü-otoyol kullanacak olanların X-MAX üzerinde daha çok durmasında yarar var. Her iki modelle ilgili verilen Maksimum Hız değerleri sizi yanıltmasın. Efektif hızları PCX için maksimum 90, XMAX için maksimum 120 dersek kimseyi yanıltmış olmayız.

    Ha eğer aradaki al-sat kayıpları benim için önemli değil diyorsanız önce PCX'i bir deneyin sonra X-MAX derim. Ayrıca SYM GTS-250 ve Piaggio X-EVO gibi modellerde kullanıcılarından epey övgü alıyor. Açıçası ben sadece ABS nedeniyle XMAX'ı seçmiştim. Ve marka model bilmem ama kesinlikle ABS

    Herkese Saygılar....
    barodi, tamyak, addax ve 22 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    üşenmeden yazmışsın bu iki modelden alacaklara kesin yardımı olur. helal olsun

  3. #3
    ısparta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 2006
    ince detaylar baya açıklayıcı olmuş, güzel karşılaştırma.

  4. #4
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Ellerinize sağlık. Güzel çalışma olmuş.
    EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.

  5. #5

    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT 09 Tracer, SYM Fiddle II
    Selamlar,

    İnanmayacaksınız ama motora yeni başlayacak biri olarak gerçekten bu ikilemde kaldım. Ben de daha uygun fiyatlı ve ufak bir motor olmasından dolayı pcx'e kendimi yakın buluyorum ancak evim sarıyer'de ve motorumu kabataş'taki işime giderken de (tem-okmeydanı bağlantı yolu-tünel) kullanmak istediğim için daha büyük olan x max 250'yi ya da seri ve şık ktm 200 arasında oldukça kararsız kaldım. Yazdıklarınızdan kendime çıkardığım notlar.

    - Abs'li al mutlaka, boyun 1.75 dolayısı ile x max'in üzerine mutlaka bir otur, dene. rahat hissetmiyorsan pcx'e yönel. MINI JCW kullanıcısı olduğum için arabada konfora çok alışık olduğumu söyleyemeceğim o yüzden de KTM 200 her zaman için bir seçenek sanırım benim için.

    faydalı bir paylaşım olmuş, elinize sağlık. Bu da ilk mesajım olsun.

  6. #6

    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Merhaba,
    Karşılaştırma inanılmaz olmuş. Ben de yaklaşık 6 aydır pcx kullanıyorum ve bahsettiğiniz şikayetleri ve memnuniyetleri bizzat deneyimledim ve siz bunları yazıya dökmüşsünüz. Ben de geçtiğimiz hafta Şişli - Şile arası uzun(pcx'le daha da uzun) bir yol yaptım. En uzun yol deneyimim oldu pcx'le. Fakat hakikaten o yol sanki bitmeyecekmiş hissine kapıldım. Tam kamyon sollarken devreye giren limitör lanet ettirdi. Eve döndüğüm gibi de daha önce de bakmış olduğum xmax fiyatlarını araştırmaya başladım.
    Çok teşekkür ederim bu yazı için. Çok faydalı oldu. Pcx'teki durumu o kadar iyi anlatmışsınız ki Xmax'deki kısa da olsa tecrübenizi kendim yaşamış gibi anladım.
    ABS şart gerçekten Pcx'te 2 talihsiz düşüş yaşadım. Çok şükür önemli bir şey olmadı fakat eminim ABS olsa bunlar yaşanmazdı.

    Size yazınızda bahsetmediğiniz bir iki noktayı soracağım.
    1) Artçı etkisi:

    Artçılı kullanımda arkamda oturan çıtı pıtı bir kadın olduğunda pcxte çok nadir zorluk hissettiriyor fakat panpalardan biri arkaya oturduğunda(+75kg) motoru dengede tutmak hatırı sayılır derecede zorlaşıyor. Bırakın trafiği olduğum yerde dönmeye çalışırken bile ayakların artçı ayaklıklarına çarpması olsun gidonun yerinde durmaması olsun sıkıntı çıkarabiliyor. Hız 20km/s'i geçtiğinde bu sıkıntılar da büyük ölçüde geçiyor fakat o zaman da hızlanmada bariz bir ağırlaşma oluyor ve yakıt tüketimi nerdeyse 2'ye katlanıyor.
    Xmax'te artçılı deneyiminiz oldu mu ya da en azından verdiği hissiyat nasıl şu ana kadar, bir artçı sürüşü etkiler mi özellikle trafikte?

    2) Yakıt tüketimi:

    Pcx'in yakıt tüketimine laf etmem - ettirmem. Japonlar'a olan hayranlığım bir kez daha zirve yaptı pcx'i alınca. Motoru her gün kullanıyorum. Günlük ortalama 15km yapıyorum Şişli-Levent-Beşiktaş civarlarında. Haftasonları sürekli geziyorum. Haftada bir, bazen 5 günde bir yakıt alıyorum. Depo zaten tek bar kaldığında 23-24'e doluyor bildiğiniz gibi. Aylık en fazla 120 TL masraf(Dipnot: Bu memlekette aylık akbil 155 TL).
    AMA uzun yola çıkıldığında(Örnek: Şile Yolu, Örnek: Bahçeşehir'e giderken otoyol, Örnek: Kilyos), yani sürekli 90-100 arası kullanım yakıtı bol bol yiyo. Zaten giderken bile motorun o hızlarda zorlanmasından yakıtı da susamış gibi içtiğini hissedebiliyorsunuz.
    Xmax'in şehiriçinde ve yüksek hızdaki yakıt tüketiminden biraz bahsedebilir misiniz lütfen?

    Bir de son sorum,
    start/stop kendini çok aratıyor mu Xmax'da?

    Bu sorduklarım internette her yerede bulunabilen bilgiler fakat ben sadece sizin tecrübenize baya güvendim bu yazınızdan sonra. Cevaplarsanız çok sevinirim.
    Teşekkürler

  7. #7

    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Dostum.. Biraz geç oldu ama hiç nete girmedim bu aralar. Belki güncelliğini kaybetmiştir ama ben genede cevaplayayım.
    Yaz boyunca artçı ile her haftasonu Istanbul-Adapazarı gidip geldim.
    Ne yakıt tüketimi artıyor. Nede konfor azalıyor. Yokuşlarda bile 100-120 araalığında rahat seyrediyor. Sadece benim boy 1.75 olduğundan ve ayaklarımın sadece ucları yere bastığından sıkışık trafikte artçı dengeli otrumassa biraz zorlandığım oldu o kadar.

    Yakıt tüketimine gelince. Belki X-Max ile ilgili tek hayal kırıklığım bunda oldu. Herkes internette 3-3,5lt/100km yazmış. Ben minimum 3,5lt tesbit ettim. Kulanıma göre 4lt'yede çıkıyor. Depo 50 TL civarı doluyor. Yedek depoya 230-250km aralığında geçiyor. Ben ışık yandıktan sonra en fazla 50km gittim. Sonra yolda kalırım korkusuyla dolrudum. 90km gittiğini iddia edenler olsada ben en fazla 50km denedim. Yani 50 ile maksimum 300km diye düşün.

  8. #8
    tamyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250 ABS
    Benim yakıt tüketimim İst. şehir içi 3,7 lt civarı... Ama şehirdışı 3,2 hatta 3 Lt yi gördüğüm oldu ama genel ortalama şehir dışı da 3,2 - 3,3 lt civarı oluyor...

    Yedek depoyu fazla kullanmayın... Benzin otomatiğininin bozulma ihtimali var...

  9. #9
    Impromptu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda CBF 600 SA
    Çok güzel bir yazı olmuş, ellerinize sağlık. Bir PCX kullanıcısı olarak tespitlerinize aynen katılıyorum.

  10. #10

    Üyelik
    20 Ekim 2013
    Selam ,
    İnceleme ve karşılaştırman için teşekkürler. Ben de 25 yıldır otomobil kullanan biri olarak arkadaşımın da ısrarı ile motora başlamaya hazırlanıyorum. Yaptığım iş gereği İstanbul'un her noktasına gidiyorum. Bunu da bilen ve yaklaşık 25 yıldır motora binen arkadaşım bana doğrudan maxi scooter ile başlamamı ve alacağım tek motorun x-max 250 olduğunu söylemişti.

    Bu önermede üzerinde durduğu en önemli noktada güç ve performans kısmı olmuştu. Siz de PCX'ten X-MAX a geçerken asıl bu sebepten dolayı geçmişsiniz.

    Benim de boyum 1.74 . Bugün x-max 250 üzerinde oturduğumda ben de acaba ayakların yere değmesi konusu rahatsız eder mi diye düşünmüştüm.

    Başta Arkadaşımın (Kendisi hep büyük motorlar kullandı. Şu an BMW GS 1200 biniyor) 25 yıllık tecrübesi ile bu motoru önermesi ile XMAX almaya karar vermiştim.

    Sizin bu yazınızı okuduktan sonra fikrim pekişmiş oldu. XMAX'de fiyatlar XMAX 250 : 11700 TL MOMO DESIGN : 12200 TL XMAX 250/ABS 12700 TL.

    Ben bunlardan MOMO Design olanı beğenmiştim ve ona yoğunlaştım. Fakat ABS aklımda kalmıştı. Sizin yazınızı da okuduktan sonra aradaki farkı verip ABS almanın daha önemli olduğunu gördüm.

    Şu an kasım ve eldivenim hazır Geriye A2 ehliyet ve motor kaldı. Bu hafta XMAX için fiyat araştırması haftam olacak. Sonra da alacağım.

    Bu arada XMAX satın alma için önereceğiniz bayii varsa memnun olurum. Tabii ki uygun fiyat ve ödeme koşulları sunan bir bayi olmasını tercih ederim.

    Saygılar,
    Adem

  11. #11

    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Alıntı adembaba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam ,
    İnceleme ve karşılaştırman için teşekkürler. Ben de 25 yıldır otomobil kullanan biri olarak arkadaşımın da ısrarı ile motora başlamaya hazırlanıyorum. Yaptığım iş gereği İstanbul'un her noktasına gidiyorum. Bunu da bilen ve yaklaşık 25 yıldır motora binen arkadaşım bana doğrudan maxi scooter ile başlamamı ve alacağım tek motorun x-max 250 olduğunu söylemişti.

    Bu önermede üzerinde durduğu en önemli noktada güç ve performans kısmı olmuştu. Siz de PCX'ten X-MAX a geçerken asıl bu sebepten dolayı geçmişsiniz.

    Benim de boyum 1.74 . Bugün x-max 250 üzerinde oturduğumda ben de acaba ayakların yere değmesi konusu rahatsız eder mi diye düşünmüştüm.

    Başta Arkadaşımın (Kendisi hep büyük motorlar kullandı. Şu an BMW GS 1200 biniyor) 25 yıllık tecrübesi ile bu motoru önermesi ile XMAX almaya karar vermiştim.

    Sizin bu yazınızı okuduktan sonra fikrim pekişmiş oldu. XMAX'de fiyatlar XMAX 250 : 11700 TL MOMO DESIGN : 12200 TL XMAX 250/ABS 12700 TL.

    Ben bunlardan MOMO Design olanı beğenmiştim ve ona yoğunlaştım. Fakat ABS aklımda kalmıştı. Sizin yazınızı da okuduktan sonra aradaki farkı verip ABS almanın daha önemli olduğunu gördüm.

    Şu an kasım ve eldivenim hazır Geriye A2 ehliyet ve motor kaldı. Bu hafta XMAX için fiyat araştırması haftam olacak. Sonra da alacağım.

    Bu arada XMAX satın alma için önereceğiniz bayii varsa memnun olurum. Tabii ki uygun fiyat ve ödeme koşulları sunan bir bayi olmasını tercih ederim.

    Saygılar,
    Adem
    Dostum.. Ben aldığım zaman İstanbul'da ABS'li model bulamamıştım. Bunun üzerine Düzce DADAŞ Motor'dan aldım. Parayı havale ettim. Ertesi gün motoru istanbul'da kapıda teslim ettiler.
    Daha sonra aksesuar'da aldım oradan. Çok iyi esnaflar. Yasin Bey'le görüştüm oradan. İstanbul'da varsa herhang bir bayiden alabilirsin. Ama genelde ABS'li modeli hazırda bulmak zor oluyor anladığım kadarıyla.

    ABS'li model almaya karar vermekle en doğrusunu yapmışsın. Çünkü burada yazmaya vaktim olmadı ama en az 5-6 defa ABS beni düşmekten kurtardı. Ani durumlarda insan refleksle frenlere asılıyor. ABS olmadığında ya lastikleri kilitliyorsun, yada ıslak-kaygan zeminlerde kaydırıyorsun. ABS bunu engelliyor ve hep iki teker üstünde kalıyorsun.

    Eğer daha önce motor kullanmadıysan edindiğim çok önemli bir deneyimi baştan aklına sokmanı isterim. Motosiklette virazda asla fren kullanma. Deme istediğim acil durumda mecburen biraz kullanıyorsun ama daima viraja girmeden uygun hıza yavaşla. Çünkü ABS olsun yada olmasın iki tekerlekle virajda frenlemek ciddi sıkıntı yaratabiliyor.

    Saygılarımla...

  12. #12

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Geçiş için süper karşılaştırma olmuş..
    Bende 1 seneyi geçen zamandır pcx kullanıyorum
    Motorum 9500 km oldu..
    Uğun trafikte kıvraklıgına hayranım, uzunyolda 85 km/h da rahat gidiliyor.. Köprü, viyadüklerde rüzgar cok sallıyor hatta ev-iş güzergah yolum sahil kıyısından geçiyor rüzgarda oyana buyana sallanıyorum. Bendeki ESP olanı 110 km hıza cıkıyor.. Ama yakıt felaket. Hatta motoru aldıgım günden beri yükselen yakıt tüketimi var.
    25 TL ye dolan full depo şehiricinde 150-160 km arası gidiyor.. 210 yaptığım günleri bilirim..

    Şimdi bunu satip xmax alayım diyorum; arada fiyat farklı deli, ikinci elleri pahalı sıfır abs modeli yok. xmax 140 yapiyor pcx 110 ardaki fark icin almaya değer mi?
    Bazen diyorum ki CBR 250 alayım.. Bagaj sorunu, popo rahat etmeme sorunu geliyor aklıma.

    Bozuk yollarda pcx in ön camdan (kappa takmıstım) ses geliyor, bazen amortisör dipe vuruyor sanırım tak tak diyor.. Xmax de bu olay nasıl?
    Kappa cam var dedim bir naneye yaramıyor sırf görüntü icin taktım. Xmax de ön cam yüksekliği kask ın neresine geliyor?

    Çok kararsızım coook..

  13. #13
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    Alıntı Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçiş için süper karşılaştırma olmuş..
    Bende 1 seneyi geçen zamandır pcx kullanıyorum
    Motorum 9500 km oldu..
    Uğun trafikte kıvraklıgına hayranım, uzunyolda 85 km/h da rahat gidiliyor.. Köprü, viyadüklerde rüzgar cok sallıyor hatta ev-iş güzergah yolum sahil kıyısından geçiyor rüzgarda oyana buyana sallanıyorum. Bendeki ESP olanı 110 km hıza cıkıyor.. Ama yakıt felaket. Hatta motoru aldıgım günden beri yükselen yakıt tüketimi var.
    25 TL ye dolan full depo şehiricinde 150-160 km arası gidiyor.. 210 yaptığım günleri bilirim..

    Şimdi bunu satip xmax alayım diyorum; arada fiyat farklı deli, ikinci elleri pahalı sıfır abs modeli yok. xmax 140 yapiyor pcx 110 ardaki fark icin almaya değer mi?
    Bazen diyorum ki CBR 250 alayım.. Bagaj sorunu, popo rahat etmeme sorunu geliyor aklıma.

    Bozuk yollarda pcx in ön camdan (kappa takmıstım) ses geliyor, bazen amortisör dipe vuruyor sanırım tak tak diyor.. Xmax de bu olay nasıl?
    Kappa cam var dedim bir naneye yaramıyor sırf görüntü icin taktım. Xmax de ön cam yüksekliği kask ın neresine geliyor?

    Çok kararsızım coook..
    hondaların neredeyse hepsinde bir arka amanstör sorunu yaşanıyor.
    pcx110 kmhz hatta 115 yapıyor esp olanı ancak xmax 250 140 yapsada o hıza bizim motorlardan inanılmaz seri hızlanıyor .yani şehir dışı kullanım için bile tam ideal limitte.

    xmax 250 gerçekten harika sınıfının en iyi motorudur. param olsa benim gibi inazuma 250 hayranı bir insan bile inazumamı yoksa xmax mı gel git yaptırır.bakın biri scooter biri communter-naked
    tarzları farklı ama ikiside 250 cc de en iyileri .
    alabilicek durumunuz varsa fazlasıyla tatminkar bırakır hız konusunda da
    Mori bunu beğendi.
    Mustafa Kemal Atatürk

  14. #14
    tata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Satıldı
    İçerik, anlatım, imla ve yazım kurallarına uyan metinlere forumlarda hasret kalıyoruz. Önce bunun hakkını verelim size. Ellerinize sağlık. Noktalama işareti kullanılmamış, bütün metni küçük harfle yazılmış, da-de-ki bağlaçları doğru ayrılmamış metinleri artık okumuyorum, zira okunmuyor. Bu konudaki özeninizi gerçekten takdir ettim, teşekkürler.

    Ben de dün akşam itibariyle bir Xmax sahibi oldum. Benimki ABS'li değil. Bütçemi fazla zorlamak istemedim, yaklaşık 25bin km.lik motosiklet tecrübeme güvenmek istiyorum. Ancak İstanbul'da motosiklet kullanmak farklıymış, daha önceki tecrübelerim Ankara, yurtdışı ve Ege sahillerimizde. Keskin virajlarla süslenmiş dik ve dar yokuşlar, henüz rodajı tamamlanmamış yeni lastikler, diske alışmamış fren balataları, arkadan gelen sabırsız bir sürücü, ve ayrıca motorumun limitlerini de henüz bilmiyor olmam bana korkulu anlar yaşatmakta şimdilik. Şükür ki bir talihsizlik yaşamadım. Yine de ABS'li bir Xmax'ım olsaydı kendimi daha güvende hissedecektim. Ancak ABS'li olmasa bile Xmax'ın dengeli ağırlık dağılımı, 15 inç çaplı ve geniş ön lastiği piyasadaki benzer maxi'lere göre çok daha güvenli bir sürüş (özellikle duruş) sağlıyor. Tabi 16 inç tekerlekli modelleri saymazsak.

    Bir önceki scooter'im Honda SH150'nin kötü bir Çin taklidiydi. Yine de 16 inç lastikler, üzerinde "nylon" yazmasına rağmen beni hiç üzmedi. Gerçi Bodrum'da kullanıyordum, yollar stabilize asfalt ve genellikle yüzey sıcak, dolayısıyla lastiğin yol tutuşu İstanbul şartlarından çok daha iyi. Demem o ki; Xmax'e bütçesi yetmeyen İstanbul'lu arkadaşlar PCX yerine Xenter'i düşünebilirler. Fiyatı PCX'den biraz daha yüksek, bagaj yok denecek kadar az. Ama kalabalık şehir trafiğinde PCX'den daha yüksek sürüş, manevra ve duruş güvenliği sağlar.

    Kazasız günler dilerim.
    ASİL_1 ve melgklay bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Alıntı Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçiş için süper karşılaştırma olmuş..
    Bende 1 seneyi geçen zamandır pcx kullanıyorum
    Motorum 9500 km oldu..
    Uğun trafikte kıvraklıgına hayranım, uzunyolda 85 km/h da rahat gidiliyor.. Köprü, viyadüklerde rüzgar cok sallıyor hatta ev-iş güzergah yolum sahil kıyısından geçiyor rüzgarda oyana buyana sallanıyorum. Bendeki ESP olanı 110 km hıza cıkıyor.. Ama yakıt felaket. Hatta motoru aldıgım günden beri yükselen yakıt tüketimi var.
    25 TL ye dolan full depo şehiricinde 150-160 km arası gidiyor.. 210 yaptığım günleri bilirim..

    Şimdi bunu satip xmax alayım diyorum; arada fiyat farklı deli, ikinci elleri pahalı sıfır abs modeli yok. xmax 140 yapiyor pcx 110 ardaki fark icin almaya değer mi?
    Bazen diyorum ki CBR 250 alayım.. Bagaj sorunu, popo rahat etmeme sorunu geliyor aklıma.

    Bozuk yollarda pcx in ön camdan (kappa takmıstım) ses geliyor, bazen amortisör dipe vuruyor sanırım tak tak diyor.. Xmax de bu olay nasıl?
    Kappa cam var dedim bir naneye yaramıyor sırf görüntü icin taktım. Xmax de ön cam yüksekliği kask ın neresine geliyor?

    Çok kararsızım coook..
    Dostum x-max'in orjinal camı için pek başarılı diyemem. Ben önce yine orjinal yüksek cam taktım o da tatmin etmedi. En son Kappa'nın X-Max için ürettiği model ismini hatırlamıyorum ama 450TL civarında bir cam taktırdım. Harika oldu. Yüksekliği ayarlanabiliyor. Elciklerin önünüde kapatıyor. Camı yükseğe aldığında sıfır rüzgar alıyor. Böylece o sorun halloldu. Ayrıca inanılmaz şık oldu makine. Haftada 2-3 defa yolda motorun markası ne? Camı nerden aldın? sorularıyla karşılaşıyorum. Bi ara resmini koyarım.

    X-MAxin fiyatı evet biraz pahalı. Ama satarken geri alacağınız bir para. Bunu PCX'i satarkende düşündüm. Kaliteli markalarda kullanım sürenizi düştükten sonra verdiğiniz paraya göre değerini geri alıyorsunuz. Onun için eğer bütçeniz almaya yetiyorsa alınacak bir motor x-max.

    CBR-250 ulaşım için pek kullanışlı gelmiyor bana. Bende ilk başta çok düşünmüştüm. Ama Artı-Eksi tablosu yapınca bana göre değil dedim. Eğer 250cc motosiklet düşünüyorsan bence Inazuma daha mantıklı. Oturma pozisyonu, süspansiyonu iyi. Çanta takınca CBR'deki kadar çok sırıtmaz. Tabi bu benim fikrim.

    Zaten ilk motosiklet almaya niyetlendiğimde, insanların neden büyük cc aldıklarını anlamazdım. PCX' ten sonra x-max ile 100-120 km aralığındaki konforu görünce, bu defa şeytan diyor ki sat bunu al bi x-max 400 130-140 km hızda da titremesin )

  16. #16
    gugukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul-Erenköy
    Motosikleti
    2011 Beyaz Gt250r - Fiat 500L Living
    Güzel bir yazı olmuş. Bende scooter araştırıyordum istanbul trafiği için xmax250 çok iyi gibi gözüküyor Hergün köprü geçişide yaptığım için pcx yetersiz gelir diye düşünüyordumki bu yazı zaten herşeyi anlatmış. teşekkürler

  17. #17

    Üyelik
    08 Kasım 2013
    Şu aralar bende bu iki motor arasında kalmış durumdayım,, teşekkürler...

  18. #18

    Üyelik
    24 Mart 2014
    Yazı gerçekten mükemmel olmuş. Uzun zamandır bu kadar güzel yazan ve bu kadar akıcı bir yazı yazanı görmemiştim. Tebrik ederim.

    Bende bu iki motor arasında çok kararsızım. 2014 X-Max ve Pcx 150

  19. #19
    raven71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda xl 200
    harika ve referans olabilecek bir inceleme.

  20. #20
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Güzel inceleme.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)