Lastikler KENDA marka üretici....
Lastik görüşlerine katılıyorum ve lastiklerimiz Tubeless. Yani iç lastiksiz.
Göstergemiz Dijital ve sade tasarıma sahip videoyu seyrederseniz daha detaylı görünüyor.
göstergemizde hız km veya mil olarak gösterebiliyor tripmetreside var sinyal göstergesi ve boşta ışığı var , negatif olarak vites , yakıt ve devir göstergesi yok. gece turuncu aydıntması ile gözleri yormayan bir tasarıma sahip
Gösternin tripmetre sıfırlama tuşu yok, kontak aç-kapa şeklinde sıfırlanıyor. Kullanışsız bence. Ayrıca benim gösterge hız ve mesafe olarak 100km yi ~120 km gibi gösteriyordu. Geçenlerde kendi kendine düzeldi
egzoz son derece basit bir şekli olan ama ürkütücü sese sahip , kullanılan malzeme iyi gibi yanlız ön kısmında aşırı sıcaklık ayaklardan hissediliyor.
Egzozun sesi, bir ton para bayıldığımız markaların egzozlarının sesini aratmıyor. Yani 250 lik bir motordan ancak bukadar güzel ve gür bir ses çıkar. Tabi belki bir FMF alsak biraz daha gümletir ama o zaman da tadı kaçıyor bir süre sonra. Bir de egzoz gerçekten çok çabuk ve fazla ısınıyor, malzemesinden dolayı sanırım. Görüntüsü güzel. Bir de susturucu kısmını kelepçe ile değil de kaynak ile tutturmuşlar, arazide kırılıyormuş. Bir kelepçe takarak sorun düzeliyor. Kelepçe gibi ucuz bir yöntem yerine kaynak gibi işçilikli, pahalı ve dayanıksız bir yöntem seçmelerini hala anlayabilmiş değilim. Çin mühendisliği işte, akıl sır ermiyor
Radyatörlerimiz sağda ve solda iki adet ve fan ile desteklenmekte (görünen kablolar benim eserim) şehir içinde çalışıyor ve gayet hızlı soğutuyor.
Radyatörlerimiz çok şekil Ancak sol tarafta bulunan rad. kapağı gidonun sağa çevrildiği kadar çevrilmesini engelliyor. Ama yinede fazlasıyla dönüyor gidon. Ayrıca radyatörden bir kablo da çıkıyor, sanrım destekleyen göstergelerde sıcaklık değerini okuyabiliyoruz.
Aydınlatma Ön farımız küçük ve basit bir tasarıma sahip aydınlatma görevini gayet iyi yapıyor
Aydınlatmamız 35w ampul ile bence çok da iyi aydınlatmıyor. 35w sonuçta
Kafa grenajı basit bir şekilde açılabiliyor ve pratik
Amortisör kolları okadar kalınki kafa grenajını tutan lastikler bir süre sonra gerilimden pes ediyorlar! benimkinin 1i koptu ama çok basit bir şekilde bağlanabiliyor tekrar
sinyaller tamamı Led ve güçlü ışık veriyorlar
arka fren lambamız led ve çok iyi ışık veriyor.
Sinyaller ve özellikle fren lambası harbiden güçlü ışık veriyor.Ayrıca fren lambaları tasarımı şahane. Sinyallerin bağlantı yerleri de körüklü lastik tarzında, herhangi bir kazada kırılma, kopma neredeyse mümkün değil.
korucu demirler motor blogun hemen altında ve üzerinde geliyor görevini iyi yapıyor neden mi? kaza yaptım koruyor
Koruyu demir tırt değil, harbiden sağlam. ve tasarımı sonucu işlevsel
Karbüratörümüz
PZ30. 30mm lik çok güçlü olmayan bir karbüratör. Bir çok çinlide kullanılıyor. Bulması kolay. Çok yaktırmıyor motoru. Made in JAPAN, yazıyor üzerinde.
Korna , güçlü bir ses veriyor
Kornanın sesi, yüksek hızlarda suratında patlayan rüzgar ile(açıkta kaldığı için) ürkek bir kedi gibi kesiliyor . Bu tarz motorlarda klasik
Depomuz plastik ve kapağında kilit yok
Depomuz 8 litre. Bu tarz detayları atlamayalım lütfen mehmet ! Bir depo ile 220~250 km gidebiliyorum, ve genelde en sonunda yolda kalıyorum.
Grenajları güzel görüntüsü ama kalite olarak harika değil fakat fiyatları uygun ön çamurluk 55TL mesela
Grenajları ben çok beğendim. Sertlik-esneklik-kalite karışımı iyi bence. Ah bir de ön çamurluk ile arka kuyruk doğuştan yamuk olmasa Bağlantı vidaları felan güzel, hepsi metale bağlanıyor.
Selenin çok sert ve kullanışsız olduğunu söyleyebilirim.
Selenin derdi sert olması değil aslında(doğal olarak sert), asıl sorun çok dar olması. Biraz da sert olunca 15 dakka sonra kıpırdanmaya başlıyorsunuz Buarada 2 kişi rahat sığıyor seleye, uzunlamasına yer var yani. AsyaRX250 de pek mümkün değil mesela bu...Ha bu arada sele kaydırmayan bir kumaşa sahip, o konuda başarılı. Aslında tam olması gerektiği gibi, SM motorun selesini eleştirmek biraz yersiz, kabul ediyorum
***
gelelim beğendiğim özelliklerine***
- Hızlanma çok tatlı. Belki önü yerden kalmıyor ama özellikle yokuş yukarı sağladığı çekiş süper bişey. Katalizörlerden ve küçük karbüratörden dolayı üst devirlerde biraz kesiliyor.
- Oldukça yüksek bir motor. Hani 1.80 altındaki adamın ciddi ciddi(kara kara) düşüneceği bir yükseklik. En büyük sebebi düz sele. Bu özelliğini sevsem mi sevmesem mi...
- Yakıt tüketimi 3,2~3,5 arası. Şehir içi, sakin olmayan kullanım ! Uzun yolda 3/4~tam gaz(çok farketmiyor) şeklide gittim. 110 u görüyor düzlükte. Ancak ben sürerken ciddi rüzgar vardı ve motor rüzgardan çok etkileniyor. Diğer kullanıcılar daha yüksek hızlara çıkabilmişler ve 100~105 km/h arası rahat kullanımı olduğu söylüyorlar. Ben o değerleri biraz zorlayarak ulaştım. Ancak +200 km mesafede sürekli tam gaz gitmeme rağmen 3,8 litre yaktı.
- Acayip yakışıklı bir motor. Daha beğenmeyen, ilgi göstermeyen görmedim. Piyasadaki tüm japon ve çinli crosslardan daha tatlı bir tasarımı var bence.
- Gidon özel bir gidon. alt bağlantı tarafı 28mm, uçlara doğru 22mm ye kadar inceliyor. baya sağlam. Duyduğuma göre yarışlarda kullanılan tiptenmiş. Zaten göbek kısmının kalın olması güzel. Bir de buna destek çubuğu taktıkmı tam olur. Kaliteli malzeme kullanmışlar.
- SM tarzı gereği sürüşü çok eğlenceli. Usta bir sürücü iseniz motor daha da zevkli oluyor tabi.
- Soranlar için söyleyim, titreşim yok. Hani bunu benim önceki 125 lik hyo ya göre söylüyorum. Bu motorda titreşim yok diyebilirim. F650 kullanan arkadaşım da aynı şeyi söyledi.
***
Beğenemdiğim yönleri***
ilk kalkışta arada debriyajdan gıcık bir ses gelmesi (kalitesiz debriyaj balatasından şüpheleniyorum)
- Aynı ses bende de mevcut ve aynı şeyden şüpheleniyorum
- Lanet olası kontak anahtarını radyadörün dibine koymuşlar, diğer anahtarlar ve eliniz sıkça yanabiliyor. Gidon Kilit anahtarını ise biraz daha yukarı koymuşlar, anahtar üzerindeyken gidon dönünce kırılıp içerde kalıyor. 2 anahtarı birbirinde ayrı yapmaları yetmemiş gibi kasten çok uyuz noktalara monte etmişler...
Bana göre motor parasını hak eden bir motor. Ancak 0 km fiyatlarının zaten genel olarak yüksek olduğunu kabullenirsek... Araştırdım, avustralyada da aynı fiyata satılıyor, ingilterede ise biraz daha pahalıya satılıyor. Bu performansa yakın olan japonlar ise bu paranın neredeyse 2 katına satılıyor. Yani sakal-bıyık durumunda arada kalmış bir motor bu. Bir de SM olması çok iyi çünkü 17" jant arasanız bulamazsınız.