mk1-2-6-7 vs. neyin kısaltması?

Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Beyler bu(mk1 veya2-3-6-7) neyin kısaltması ve ne anlama gelir.

Genelde modifiye sitelerinde çokca kullanılıyor,bir türlü anlıyamadım nedemek olduğunu...Açıklaya bilecek varmı acaba?
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
golf boyle bır modelı var ama herhalde bahsettıgınle alakası yoktur...
 
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
" k " kısmı yıl diye düşünebiliriz.

Genelde motosikletlerde de kullanılır. Örneğin son motorum K6 idi (2006)

yanılmıyorsam!!!
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Mk = Mark, yani Türkçesiyle "Kasa" demek. Escort Mk1, ilk kasa Escort'tur. Mk'nın her değişimi, aracın kasa değişimini (modelin yeniden tasarlanması) gösterir.

Örneğin Golf için:

Golf MkI (1974-1983)
Golf MkII (1983-1991)
Golf MkIII (1991-1998)
Golf MkIV (1997-2003)
Golf MkV (2003-2009)
Golf MkVI (2009-2012)
Golf MkVII (2012-)
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
evet golf teorım tuttu sanırım yalnız bu extradan bır modıye sonrası konan ısım degıl fabrıka cıkıslı ozel uretım serının adı belırlı bır gucun ustunde ama acılımı bılmıyorum cıdden suan merak edıyorum arastıralım:D
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Mk = Mark, yani Türkçesiyle "Kasa" demek. Escort Mk1, ilk kasa Escort'tur. Mk'nın her değişimi, aracın kasa değişimini (modelin yeniden tasarlanması) gösterir.

Örneğin Golf için:

Golf MkI (1974-1983)
Golf MkII (1983-1991)
Golf MkIII (1991-1998)
Golf MkIV (1997-2003)
Golf MkV (2003-2009)
Golf MkVI (2009-2012)
Golf MkVII (2012-)

İşte bu aradığım ve anlıyabileceğim türden bir açıklama oldu...

Çok teşekkür ederim,artık mk'nın nedemek olduğunu biliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

Yani anladığım şeyi bir örnek içerisinde kullanım,bakim anlıya bilmişmiyim:)

Şimdi elimizde 94 model bir escort var ve modifiye ediyoruz tampon olarak diyelimki 97 modelin tamponunu kullandık

Veya escort 94 modelin motoru söküp 97 model motor attık (not:escortlar 95 modelden sonra kasa ve iç konsol değiştirmiştir)

Şimdi bu aracımız modifiye olduktan sonar,kasa 94 model fakat motor 97 ve tamponlar 97 olmuş bu durumda (ESCORT mk7) oldu sanırsam..

Doğrumu anlamışım?.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Temelde yanlış, bu örnekte doğru sayılabilir ama.

Aracın kasasını değiştirmek mümkün değil, 1994 Escort'u (Escort Mk5) görsel olarak 1997 Escort'a (Escort Mk6) çevirmek için ön farlar, kaput, ön ve arka tamponlar, aynalar, kapı kolları ve ön radyatörü değiştirmek lazım. Doğan görünümlü Şahin gibi Mk6 görünümlü Mk5 yapmak mümkün yani :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort_(Europe) adresinde Escort Mk1'den Mk6'ya kadar tüm kasaları görebilirsin, aradaki farklar çoğu zaman belirgin. Bu arada Mark 5b (MkVb) gibi adlandırmalar da 5. kasanın makyajlı versiyonu demek oluyor, bilginize.
 
Katılım
18 Tem 2011
Mesajlar
337
K bazı kısaltmalarda 1000 yıl ya da millenium anlamımda kullanılır. Örn: 2k=2000 , 2k6=2006 dır. Roma rakamının günümüz alfabesiyle içiçe kullanımı.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
modifiye olsyinda stage 1-2-3 gibi gider.

Stage 1 bir yukleme +50 bg
stage 2 yukleme +100 bg

vs gibi.
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
MK arkadaşın dediği gibi kasalarda kullanılıyor genelde wv golflerde rastlanır en popüler olanı zaten ilk üretim olan MK1 dir. Sadece K ise 1000e tekabül eder buda genelde camiada devir saatinde ya da km olarak çok kullanılır mesela arabam 7k çok rahat çeviriyor derler yani 7000 devir çevirir diyor, aracım 50kda 50bin km de gibi.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
Peki bu (k) nin açılımı nedir? kelime olarak tabi.

Mesela (k) kategori7 gibimi yani?

hayır hocam k, kilo anlamına gelir. 1000'in katları için kullanılır. M de var örneğin, meganın kısaltması. milyonun katları için kullanılıyor... ama Mk sanırım almancada versiyona karşılık gelen bir terim
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
806
Canon 1D's Mark I
Canon 1D's Mark II
Canon 1D's Mark III
Canon 1D's Mark IV
Canon 5D Mark II
Canon 5D Mark III

gibi gibi.. :) MK da galiba Mark'ın kısaltılması kasa işte.. :)
Yeni modellerde.


Edit: @Khutuck arkadaşımız zaten anlatmış.. Boşuna yazmış gibi oldum pardon. Okumamıştım cevapları. :)
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Mark=Mk diyebiliriz.Mark ise nesili temsil eder.1. nesil,2. nesil vs...
Mesela Ford Transit için de Mark kullanılıyor.Bu araçların nesilleri de değişiyor tabi ki.Bunu zaten açıklamışlar.Mark 1 Golf'üm vardı.Çok özledim kendisini...
Şu anda restore ediliyormuş sattığım kişi tarafından.:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst