Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

sahibinden.com aşmış

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    belli şartlar ve hava sahalarında izinsiz uçmak mümkün.

    ancak belli yükseklik, bölge vs. gibi durumlarda hava kuvvetlerinin senin rotan hakkında bilgisi olması gerekir.

    en nihayetinde kişisel bir uçak edinip bunu uçurabilmenin genel şartları ve faturaları şöyle :

    doğru düzgün elinde kalmayacak seni havada bırakmayacak ( ki bırakmıyolar. genelde yere indiriyolar :D ha yumuşak ha sert :D ).. iyi bir uçak 70 - 80 bin den aşağı değil.

    ayrıca, 1500 kg'ye kadar uçakların yıllık vergileri sigortası cartı curtu 15000 lirayı geçiyor. ( sigortası yapılmamış hava taşıtı ile uçmakta sıkıntı yok. ancak bir adamın evine çakılırsanız ve hayatta kalırsanız bu şartlarda ölmeyi tercih edebilirsiniz )

    uçakları mahalle arasından indirip kaldıramazsınız.. eğer halka hizmet veren bir hava alanını kullanmayacaksanız, kendi iniş kalkış pistinizin olması gerekir. yada, trafiğe açık olmayan, inişe ve kalkışa müsait alanları bu iş için kullanmaya izniniz olması gerekir.

    bir çok kişisel uçağın kanatları, kolay nakliye bakımından sökülür takılır olur.

    yine de ortalama bir uçak, kanatları sökülse bile evin garajına pek sığmaz.


    en önemlisi yakıt. genelde yüksek devirde ve sürekli olarak çalışırlar. ortalama bir küçük tek veya çift kişilik uçak, 300 - 400 km sürate kolayca çıkabilirken, bunun için bir otomobilin 10 katı yakıtı rahatlıkla harcar.

    küçük bir uçakla havada 1 saat geçirmenin yaklaşık maliyeti en az 200 tl civarındadır. uçağına, pistine sigortasına göre bu durum 1000 lirayı bazen kolayca aşabilir


    ben 2012 içinde kişisel pilot lisansı almayı düşünüyorum. onun da yaklaşık maliyeti 15000 tl
    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    The Trouble - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2010
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    '21 Dominar 400
    Kaç km miş bu helikopter ?

  3. #23
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı ZIPPIRMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yıllık hangar kirası 25-30 000 usd
    kaldırıma park etsene kardeşim, o paraya sokak alınır
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #24
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belli şartlar ve hava sahalarında izinsiz uçmak mümkün.

    ancak belli yükseklik, bölge vs. gibi durumlarda hava kuvvetlerinin senin rotan hakkında bilgisi olması gerekir.

    en nihayetinde kişisel bir uçak edinip bunu uçurabilmenin genel şartları ve faturaları şöyle :

    doğru düzgün elinde kalmayacak seni havada bırakmayacak ( ki bırakmıyolar. genelde yere indiriyolar :D ha yumuşak ha sert :D ).. iyi bir uçak 70 - 80 bin den aşağı değil.

    ayrıca, 1500 kg'ye kadar uçakların yıllık vergileri sigortası cartı curtu 15000 lirayı geçiyor. ( sigortası yapılmamış hava taşıtı ile uçmakta sıkıntı yok. ancak bir adamın evine çakılırsanız ve hayatta kalırsanız bu şartlarda ölmeyi tercih edebilirsiniz )

    uçakları mahalle arasından indirip kaldıramazsınız.. eğer halka hizmet veren bir hava alanını kullanmayacaksanız, kendi iniş kalkış pistinizin olması gerekir. yada, trafiğe açık olmayan, inişe ve kalkışa müsait alanları bu iş için kullanmaya izniniz olması gerekir.

    bir çok kişisel uçağın kanatları, kolay nakliye bakımından sökülür takılır olur.

    yine de ortalama bir uçak, kanatları sökülse bile evin garajına pek sığmaz.


    en önemlisi yakıt. genelde yüksek devirde ve sürekli olarak çalışırlar. ortalama bir küçük tek veya çift kişilik uçak, 300 - 400 km sürate kolayca çıkabilirken, bunun için bir otomobilin 10 katı yakıtı rahatlıkla harcar.

    küçük bir uçakla havada 1 saat geçirmenin yaklaşık maliyeti en az 200 tl civarındadır. uçağına, pistine sigortasına göre bu durum 1000 lirayı bazen kolayca aşabilir


    ben 2012 içinde kişisel pilot lisansı almayı düşünüyorum. onun da yaklaşık maliyeti 15000 tl
    Yanilmiyor isem 2008 de idi , yururluluk degisti , Askeri radarlar 500 ft altini dahi goruyor. Transponder her daim acik olacak ve bagli bolge radar sahasindan izin alinacak , hic bir kural veya sart bunu degistirmiyor. Yurt disinda belli ulkelerde olabilir ama Turkiyede izinsiz ucmak yasak. Zaten yerlesim alanlarinda 1000 ft altinda ucmak ta yasak. bunu Turk kafasi ile denemis bir kac ogrenci var Hava kuvvetleri tepelerine biniyordu

    Ispartada lisans maliyeti 12.000 tl idi en son ben basvurdugum senelerde cok daha pahali idi, Artik mantar gibi cogaldi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #25
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Bu uçak işinin en iyisi maketi yahu.Masrafız vergisiz izinsiz.İstediğin zaman al uçağını uçur Yalnız bunların da aşırı gelişmişi var baya yükseğe de çıkabiliyorlar.Acaba kaçak uçağa yapılan işlemler bu tarz bir uçağa da yapılır mı?

  6. #26
    By_StaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2007
    Şehir
    TEkirdağ Muratlı DA
    Motosikleti
    Honda Nc700x
    bu arada biraz daha konuyu açarsak ppl denilen tek motorlu uçak lisansı almak çok ta zor değil. fiyatları biraz 8-10 bin lira idi en son.. Ayrıca biraz daha sportif ve bu işin cartıyla curtuyla uğraşmıcam dersen MicroLight 'a Merak Sarabilirsin aslında..


    PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
    "www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR

  7. #27
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    o paraya öküz alınız...

    (kibar feyzo nun annesi)

  8. #28
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    bu adam kafa buluyo bırakın ne isterse alsın

  9. #29
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    konu almış başını gitmiş yahu ben hanginize cevap verem

    konuyu açtım diye hemen şimdi alıp binmeye ne maddi durumum elverir ne de ha diyince alınacak uçak bulunur

    benimki tamamen bir fikir jimlastiğiydi ki anladığım kadarıyla bi uçak parası kadar pilotaj eğitimi ve ehliyet için harcanacak eh saklaması bakımı yakıtı derken tek motorluda olsa çok ciddi meblağlara geleceği de ortada

    Ama ne yapalım motosiklette bi yel aldık uçak deyincede aha dedim işte tam benim aradığım rüzgar bakalım sonu ne olacak

    Benim merak ettiğim konu bu ehliyeti neresi veriyor nerelere başvuruluyor tek motorlu ufak uçakla büyük uçaklar yada 2 motorlu ufak uçaklar için kısaca her tip için ayrı ehliyet mi istiyorlar yoksa burada da türk mantığıyla tek bir ehliyetle hepsini mi kullanabiliyoruz

    Sağlık şartları neler mesela göz kusuruna ne kadarlık pay bırakıyorlar amilyatla 0lanmış olsa sorun oluyor mu

    Kısaca içimizde pilot varsa bi el atsa makbule geçer doğrusu

  10. #30
    seckin_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bmw R1150GS Adv
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu almış başını gitmiş yahu ben hanginize cevap verem

    konuyu açtım diye hemen şimdi alıp binmeye ne maddi durumum elverir ne de ha diyince alınacak uçak bulunur

    benimki tamamen bir fikir jimlastiğiydi ki anladığım kadarıyla bi uçak parası kadar pilotaj eğitimi ve ehliyet için harcanacak eh saklaması bakımı yakıtı derken tek motorluda olsa çok ciddi meblağlara geleceği de ortada

    Ama ne yapalım motosiklette bi yel aldık uçak deyincede aha dedim işte tam benim aradığım rüzgar bakalım sonu ne olacak

    Benim merak ettiğim konu bu ehliyeti neresi veriyor nerelere başvuruluyor tek motorlu ufak uçakla büyük uçaklar yada 2 motorlu ufak uçaklar için kısaca her tip için ayrı ehliyet mi istiyorlar yoksa burada da türk mantığıyla tek bir ehliyetle hepsini mi kullanabiliyoruz

    Sağlık şartları neler mesela göz kusuruna ne kadarlık pay bırakıyorlar amilyatla 0lanmış olsa sorun oluyor mu

    Kısaca içimizde pilot varsa bi el atsa makbule geçer doğrusu
    http://www.thkucusokulu.com/
    FOR THE HORDE...

  11. #31
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı seckin_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam çok sağolun ayrıntılı bir karıştırıp soruşturayım

  12. #32
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanilmiyor isem 2008 de idi , yururluluk degisti , Askeri radarlar 500 ft altini dahi goruyor. Transponder her daim acik olacak ve bagli bolge radar sahasindan izin alinacak , hic bir kural veya sart bunu degistirmiyor. Yurt disinda belli ulkelerde olabilir ama Turkiyede izinsiz ucmak yasak. Zaten yerlesim alanlarinda 1000 ft altinda ucmak ta yasak. bunu Turk kafasi ile denemis bir kac ogrenci var Hava kuvvetleri tepelerine biniyordu

    Ispartada lisans maliyeti 12.000 tl idi en son ben basvurdugum senelerde cok daha pahali idi, Artik mantar gibi cogaldi.
    konu sarınca mevzuatlara yeniden baktım şimdi.

    çok hafif hava araçları için değişen birşey yok. 180kg ye kadar olan araçlarla, hala belli yasak hava sahaları dışında uçmak izin gerektirmiyor. ancak her uçuşun kaydının tutulup vakti geldiğinde bilmem nereye bildirilmesi icab ediyor.

    ayrıca havada izinsiz uçuşlardaki kabul edilen maksimum sürat 160 km/s


    yani ppl lisansı alıp, 180kg'den hafif olup, sivil havacılık bilmemnesinde kaydı olan, havada iken sürati 45 km ile 160 km arasında olabilen tek veya iki kişilik bir uçakla ( uçak denirse artık ona :D ) yasak hava sahaları ve yerleşim bölgeleri dışında uçmak için uçuş izni gerekmiyor.

    sadece her uçuşun kaydının tutulup zaman zaman sivil havacılık bilmemnesine bildirilmesi gerek.


    http://web.shgm.gov.tr/

    bu da mevzuatların ve diğer bilgilerin bulunabildiği resmi site.
    !?

  13. #33
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu sarınca mevzuatlara yeniden baktım şimdi.

    çok hafif hava araçları için değişen birşey yok. 180kg ye kadar olan araçlarla, hala belli yasak hava sahaları dışında uçmak izin gerektirmiyor. ancak her uçuşun kaydının tutulup vakti geldiğinde bilmem nereye bildirilmesi icab ediyor.

    ayrıca havada izinsiz uçuşlardaki kabul edilen maksimum sürat 160 km/s


    yani ppl lisansı alıp, 180kg'den hafif olup, sivil havacılık bilmemnesinde kaydı olan, havada iken sürati 45 km ile 160 km arasında olabilen tek veya iki kişilik bir uçakla ( uçak denirse artık ona :D ) yasak hava sahaları ve yerleşim bölgeleri dışında uçmak için uçuş izni gerekmiyor.

    sadece her uçuşun kaydının tutulup zaman zaman sivil havacılık bilmemnesine bildirilmesi gerek.


    http://web.shgm.gov.tr/

    bu da mevzuatların ve diğer bilgilerin bulunabildiği resmi site.
    180kg dan hafif ucagin kapisi varmi PPL leri konusmayalim zaten , lisansini aldiginda PPL lerin suratina bile bakmayacaksin
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  14. #34
    ferrari_gani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul/bakırköy
    Motosikleti
    4x4 ruhlu karakaçan enduro&touring&race GETZZZ
    havadayken gittiğin sürati hissedemezsin zaten kabin içi bir uçakla. havada 160 km hızı bi microlightla yada motorlu yelkenkanat diyelim çok daha güzel hissedersin. saatte 5-6 lt gibi bi harcaman olur. tabi bu 80-100 gibi hızlarla mümkün. motorlu yelkenkanatlar için lisans gerekmiyo. ama eğitim şart. çünkü bu işin birde inişi var ayrıca havaalanları ve askeri bölgeler hariç hemen her yerde uçabilirsiniz. eğitimi tamamladıktan sonra havadayken motoru kapatıp, süzülerek ekonomi yapmakta mümkün ve çok eğlenceli. kurs fiyatları da öyle 10k-20k gibi değil çok daha uygun. yeteneğe de bağlı olarak kısa süre içinde öğrenebilirsiniz. birkaç hafta içinde
    dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın

  15. #35
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    yılbaşından önce vitrinde ne vardı tahmin bile edemezsiniz

    dunyanın uydusu aydan arsa satışı yapıyolarmış ciddi ciddi
    zuhauhuahau:D yemin ederim gerçek bu
    Mustafa Kemal Atatürk

  16. #36
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu sarınca mevzuatlara yeniden baktım şimdi.

    çok hafif hava araçları için değişen birşey yok. 180kg ye kadar olan araçlarla, hala belli yasak hava sahaları dışında uçmak izin gerektirmiyor. ancak her uçuşun kaydının tutulup vakti geldiğinde bilmem nereye bildirilmesi icab ediyor.

    ayrıca havada izinsiz uçuşlardaki kabul edilen maksimum sürat 160 km/s


    yani ppl lisansı alıp, 180kg'den hafif olup, sivil havacılık bilmemnesinde kaydı olan, havada iken sürati 45 km ile 160 km arasında olabilen tek veya iki kişilik bir uçakla ( uçak denirse artık ona :D ) yasak hava sahaları ve yerleşim bölgeleri dışında uçmak için uçuş izni gerekmiyor.

    sadece her uçuşun kaydının tutulup zaman zaman sivil havacılık bilmemnesine bildirilmesi gerek.


    http://web.shgm.gov.tr/

    bu da mevzuatların ve diğer bilgilerin bulunabildiği resmi site.
    2. motorum olan 150 zcyi bu dediğiniz uçağa mı çevirsek . aklıma tonla zihni sinir proce soktunuz valla. zaten zc tip olarak yukarıdaki resimde bulunan makinaya acayip benziyor.

  17. #37
    nedenamaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2011
    Arkadaşlar bi prosedür vardı 50.000 tl (euro da olabilir yanlış hatırlayabilirim ) kadar parayı bi yere yatırıp eğitim alıp direk pilot oluyormuşsun. Bununla ilgili bilgisi olan var mı ?

    ---------- Post added at 15:57 ---------- Previous post was at 15:53 ----------

    Alıntı dkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada uçaklarla ilgilenen felan varsa http://www.iststatus.com/ bu siteden uçakların kalkışlarını canlı saniye saniye takip edebilirsiniz nereye gittiği nekadar yükseklikte olduğu hızını herşeyini üzerine tıklayarak görebilirsiniz ayrıca atatürk havalimanıdaki kulenin telsiz konuşmalarını canlı dinliyebilirsiniz kural gereği ingilizce konuşuyolar ama arada türkçede konuşuyorlar ben atatürk havalimanına yakın sayılırım bazen uçakları takip ediyom zevkli oluyo :D
    ingilizce bilmiyorum ama nasıl heycanla dinliyorum anlatamam ) Güzelmiş sevdim bunu
    Dur, dinle. Hep konuşursan hiç bir şey duyamazsın.
    http://www.inciswf.com/korkuttunpic.swf

  18. #38

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Buyrun bide buradan bakın 85 milyon Avro

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...46644056/detay

  19. #39

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    Bende orayı bir ara takip ediyordum ilanlar eskiden çok daha fazlaydı şuan yok denecek kadar azalmış.

  20. #40
    dkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul/güneşli
    Motosikleti
    yamaha r6 mavi istyor:)
    Alıntı nedenamaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bi prosedür vardı 50.000 tl (euro da olabilir yanlış hatırlayabilirim ) kadar parayı bi yere yatırıp eğitim alıp direk pilot oluyormuşsun. Bununla ilgili bilgisi olan var mı ?

    ---------- Post added at 15:57 ---------- Previous post was at 15:53 ----------



    ingilizce bilmiyorum ama nasıl heycanla dinliyorum anlatamam ) Güzelmiş sevdim bunu
    acil durumlarda türkçe konuşuyolar daha güzel oluyo dinlemesi arada günaydın iyi akşamlar felan diyorlar zaten


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)