eyvallah kardeşim mesele aslında hız değil inan makine büyük olmasa zenon far olmasa egsoz olmasa bu hıyarlar kesinlikle fark etmezler ve kaale de almazlar....örnek cbf 150 tarzı motorlara hem dikkat etmiyorlar hemde kıl oluyorlar....hele scuturlara hepten kıl oluyorlar...neden dersek bilinçli sürücüler maalesef çok az....kurye arkadaşlarımızında motor kullanma kültürleri de biraz sıkıntıya sebep oluyor,iş yetişsin diye kendileri devamlı riske atıyorlar vs....sonuçta biz dikkat edip biz fark edelim derim karşı tarafın insiyatifine kalırsak moku yedik....
Özellikle büyük araçlardan sakının derim kamyon otobüs minübüs vs mümkünse uzak durun özellikle kör noktalarından ve kesinlikle risk almayın...Küçük cc li motor kullanan arkadaşlar otoban yada çevre yolu gibi yollarda mümkünse bu tür araçlardan uzak dursunlar çünkü onları sollamaları ve geçmeleri cc yüzünden çok zor olacaktır....
Ve bence başlangıç hariç 250 cc altında motor kullanmak tehlikeli....bizim için lazım olana hız aralığıda aslında 80-170 arası bizi her türlü şeyden kurtarır....özellikle 250 cc makinelerin ivmelenmeside iyidir ve çoğu zaman trafikte yeterli oluyor....
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
ben araba kullanırken 3 şeye dikkat ediyorum hayvan, insan, motosiklet. bu 3 şey her an her yerden çıkabilir korkusuyla endişesiyle araba kullanıyorum ve sinyallerim çok açık full konsantre trafiği izleyerek gidiyorum adeta, ön-arka-çaprazlar... arabada sinema gibi sanki, hatta kör noktayı bile hesap ederek belki yanımdan bir motosiklet geçme potansiyelini düşünerek yanımdaki arabayla olan mesafemi aramızdan motosiklet geçebilecek şekilde ayarlıyorum. motosikletin bana kendini farkettirmesine gerek yok motosikletleri ve sokak arasında giderken masumca kaldırımdan kaldırıma sıçrayabilecek kedi köpek gibi hayvanları dahi düşünerek gidiyorum. trafik motor sağlık dersi olarak ehliyet veriliyor ama nörolojik ve psikolojik aşamalarıda dahil etmeleri gerekiyor bence! Kısacası; haklıyım diye birşey yok, başkalarının hatalarını görerek hareket edilmeli ve başkalarının hatalarını lehte çevrilmeli.
mutlaka öyle ama cc ile bunun çok alakası yok.mesele herkes için farketmek ve farkedilebilmek.işte buyrun.daha geçen gün bahsettiğimiz bir durum.üst tabakadan bir insan olduğu için haber olmuş.bir de haber olamayanlar var.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/19217173.asp
Konuyu açan arkadasin maddeler halinde siraladigi tespitlerin hepsine katiliyorum.
Bu ve benzeri örnekler trafikte çok var.
Fakat maalesef motosikletlerin fark edilmemesinin en büyük sebebi bunlar degil.
Bu fark edilme meselesi sadece bize ait bir problem degil.
Bahsettiginiz problemleri asmis, medeni ülkelerde de bu mesele aynen var.
Belki daha küçük çapli ama sonuç itibariyle motosikletlerin fark edilmeme olayi tam anlamiyla çözüme kavusmus degil.
Ben daha önce bir konu açmis ve genel olarak trafikte çogalmamiz gerektigini, bunun dikkat çekmede ve sürücülerin empati yapmalarinda en önemli asama oldugunu, ve hatta tavsiyelerimi yazmistim.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-gorevler.html
Fakat tûm gôrüsler dikkate alinsa bile sorunun tamamen çözülme imkani yok.
Bunun nedeni, trafikte araç kullanan insanlarin, etrafa zarar vermeme çabasi yerine kendini koruma içgüdüsüyle hareket etmeleri.
Biraz açmak gerekirse;
biz motosikletçiler surekli trafikte bize zarar verebilecek konularda nasil hareket etmemiz gerektigini konusuyoruz.
Bu anlamda açilmis yuzlerce baslik var.
Ama baskalarina zarar vermeden nasil sürüs gerçeklestirebilecegimiz konusunda tek bir topigimiz bile yok.
Yani bilinçlendirme çabalarimiz bile hep menfi.
Dogal olarak bu otomobil suruculeri için de geçerli.
Bir çogumuz hem motosiklet, hem de 4 tekerlekli araçlari kullaniyoruz.
Otomobil surucusu de ayni bizim gibi, kendisine zarar verebilecek unsurlara dikkat ederek surus gerçeklestiriyor.
Buyuk araçlara ve yola odaklaniyor.
Asil tehlike bunlar çünkü.
Motosikletin kafes suruculerinin hayatini tehdit edebilecegi gibi bir dusunceye sahip degil.
Bu nedenle aynasina ya da etrafina bakip, trafigi kolaçan ederken, öncelikleri,ona zarar verebilecek unsurlari tespit etmek oluyor.
Uzun yazip kafanizi sisirmek istemiyorum.
Sanirim ne demek istedigim anlasilmistir.
Isterseniz, daha sonra konuyu biraz daha detaylandirabilirim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Tünal Abi( cbr1100xx) dedikleri yanlış anlaşılmış herhalde...
istanbul trafiğinde 250cc ve üstü inanın çoğu zaman canınızı kurtarabilir...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)