Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

motosikletler neden çok yakar??dengesiz orantılar...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    arkadaşlar.ben bir dengesizlikten bahsetmek istiyorum.yakın zamanda şehiriçinde kullanmak için ybr 125 aldım..görenler bayılıyor..Oooo yakmaz bu be koklar vay anasını..bedava geziyorsun be...filan gibi laflar uçuşuyor...
    Ama aslında hiçte öyle değil..gerçekte delicesine bir yakıt tüketimi var..şöyleki;
    bu araç 125 cc ve 100 km de yaklaşık 3 litre yakıyor...12 tanesi biraraya gelse 1500 cc eder ki bir lada samara demektir..(örnek) 3*12:36 100 km de 36 litre yakar..ama samara en fazla 8-9 litre...
    yada benim eşimin kullandığı pejo 205..gerçi dizel ama lira bazında bugünden bahsedelim.ben 125 cc ybr ile km 10.7 kuruş yakarken o arabayla (1900 cc motordur) 15 kuruş yakmakta...
    1900cc:125 cc : 15.2 adet ybr 125 ederki eğer düz mantık kullanırsak 1900 cc araba km de 15 kuruş (150 bin lira) yakıyorsa benim ybr 1 kuruş( 10bin lira) yakmalı...
    ben hanıma motor az yakıyor diyorum o da bana sen tek kişi 100 km gidip 10.7 tl harcarken ben 4-5 kişi 15 tl harcıyorum...bu mudur az yakmak diye söylediğinde verecek cevap bulamıyorum...
    bilmiyorum anlatmak istediğimi anlatabildim mi???
    1 kuruş yakmasın da 4-5 kuruşa razıyım yahu
    motörcü ve agalar bunu beğendiler.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    abi oranladın da , silindir adedi , karbüratör adedi , valf adedi , buji adedini atladın...
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  3. #3
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    çalışma devri, ağırlık-güç oranı var bide.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  4. #4
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar.ben bir dengesizlikten bahsetmek istiyorum.yakın zamanda şehiriçinde kullanmak için ybr 125 aldım..görenler bayılıyor..Oooo yakmaz bu be koklar vay anasını..bedava geziyorsun be...filan gibi laflar uçuşuyor...
    Ama aslında hiçte öyle değil..gerçekte delicesine bir yakıt tüketimi var..şöyleki;
    bu araç 125 cc ve 100 km de yaklaşık 3 litre yakıyor...12 tanesi biraraya gelse 1500 cc eder ki bir lada samara demektir..(örnek) 3*12:36 100 km de 36 litre yakar..ama samara en fazla 8-9 litre...
    yada benim eşimin kullandığı pejo 205..gerçi dizel ama lira bazında bugünden bahsedelim.ben 125 cc ybr ile km 10.7 kuruş yakarken o arabayla (1900 cc motordur) 15 kuruş yakmakta...
    1900cc:125 cc : 15.2 adet ybr 125 ederki eğer düz mantık kullanırsak 1900 cc araba km de 15 kuruş (150 bin lira) yakıyorsa benim ybr 1 kuruş( 10bin lira) yakmalı...
    ben hanıma motor az yakıyor diyorum o da bana sen tek kişi 100 km gidip 10.7 tl harcarken ben 4-5 kişi 15 tl harcıyorum...bu mudur az yakmak diye söylediğinde verecek cevap bulamıyorum...
    bilmiyorum anlatmak istediğimi anlatabildim mi???
    1 kuruş yakmasın da 4-5 kuruşa razıyım yahu
    usta çok iyi matematiğin var okurken çok zorlandım yahu bu nasıl hesap!!!

  5. #5
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Şimdi bende kafamın bastığınca bi yorum yapayim.

    Motosikletlerin devirlenmesi otomobillere göre biraz yüksektir.
    En kötü motosikletin devri saniyeler içerisinde 6000-7000 devire ulaşırken bu durum otomobillerde sadece ferrari ve benzeri araçlarda görülür.

    Dolayısıyla daha fazla güç, daha yüksek tork ve bunlara oranla yüksek yakıt sarfiyatı demek. Bu birincisiydi.

    Ikincisi : 600 cc'lik bir motosiklet ile 600 cc'lik bir otomobili yan yana getirelim.
    İkisinede aynı anda start verelim. Motosikletin kalkış yerinden itibaren gözden kaybolması 5 saniyeyi bulmaz.
    Fakat otomobil o 5 saniye içerisinde 2.vitese bile geçemez.
    Bunların hepsi otomobil ve motosiklet arasındaki yakıt sarfiyatı orantısına etkendir.
    Yanlışım varsa biri düzeltsin.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çalışma devri, ağırlık-güç oranı var bide.
    ya 3 aşağı 5 yukarı desek bile yine uçurumlar çıkıyor..125 cc 120 kg..ortalama 1200 - 1500 cc bir araba 950-1200 kg. 125 cc 10 hp 1500 araba 100 hp..oranlarda yaklaşık olabiliyor aslında...
    veriler arabasına göre değişir gerçi ama dediğim gibi uçurum teşkil etmesine gerek de yok hani
    oğuz ne kadar ekmek o kadar köfte....dediklerin ne kadar çoksa yakıt okadar çok olmalı değilmi?...bizim ybr 125 e bi simit 2 ay yetmeli mesela

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:36 ----------

    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi bende kafamın bastığınca bi yorum yapayim.

    Motosikletlerin devirlenmesi otomobillere göre biraz yüksektir.
    En kötü motosikletin devri saniyeler içerisinde 6000-7000 devire ulaşırken bu durum otomobillerde sadece ferrari ve benzeri araçlarda görülür. Dolayısıyla daha fazla güç, daha yüksek tork ve bunlara oranla yüksek yakıt sarfiyatı demek. Bu birincisiydi.

    Ikincisi : 600 cc'lik bir motosiklet ile 600 cc'lik bir otomobili yan yana getirelim.
    İkisinede aynı anda start verelim. Motosikletin kalkış yerinden itibaren gözden kaybolması 5 saniyeyi bulmaz. Fakat otomobil o 5 saniye içerisinde 2.vitese bile geçemez.
    Bunların hepsi otomobil ve motosiklet arasındaki yakıt sarfiyatı orantısına etkendir.
    Yanlışım varsa biri düzeltsin.
    katılıyorum ama bahsettiğim ybr 125 yaw onlada 80-90 la gidiyorum.arabaylada..aynı ivmelenmeyle kalkıp peşpeşe yol alıyorum diyelim.
    ayrıca ybr 125 100 km de 3 litre yakarken aynı sürüş stiliyle yzf 1000(yaklaşık 150 hp)7-8 litrelerde geziniyor????yani 3 katı yakıt ama cc 8 kat hp yaklaşık 15 kat daha fazla...şimdi daha anlaşılır oldu sanırım
    1 litreyle 250 km giden ybr yapıcam..varmı bana bir sponsor??
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  7. #7
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oğuz ne kadar ekmek o kadar köfte....dediklerin ne kadar çoksa yakıt okadar çok olmalı değilmi?...bizim ybr 125 e bi simit 2 ay yetmeli mesela[COLOR="Silver"]
    abi çift silindir 250 cc bir motor ile 4 silindir 1600 cc bir arabayı kıyaslayalım.

    250 cc 140 kg. 25 hp. 2 silindir.
    1600 cc 1030 kg. 110 hp. 4 silindir.

    yani senin hesabında 250 cc x 6 ad. = 1500 cc. eder ama 2 silindir x 6 ad. de 12 silindir eder.

    senin 12 silindir ile yaptığını sadece çapını arttırarak 4 silindir ile yapıyorlar...


    ya benzin kuyusu bul yada borla çalışan motor...
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  8. #8
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    referandumlada bi alakası olabilir. şüpheliyim biraz
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    referandumlada bi alakası olabilir. şüpheliyim biraz
    Allah böyle sırılsıklam kuru iftira!!! dan saklasın...sen bana sponsor olucakmısın onu söyle!!
    dışarı çıkıp çalışmalara başlıyorum ben...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #10
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaşlar,

    Bilirkişi geldi Bu işin temellerini anlatayım biraz.

    Motosikletlerde en önemli konu hafif ve etkin olmasıdır. Bu yüzden motorun yakıt tüketim oranından (veriminden) kabul edilebilir bir feragat/vazgeçme yapılmaktadır. Yani küçük motorlarda belki 10-15 kg, büyüklerde ise 50-80 kg lık bir motor ağırlığı fazlalığından vazgeçilerek, daha küçük-hafif ama birazcık verimsiz olması kabul edilmiştir. Otomobillerde ise verimli olması en istenen şey olduğundan motorun biraz daha ağır olması riski alınarak ,yakıt tüketimi azaltılmaya çalışılmıştır. Motosikletin arabaya oranla verimsiz olması, onun diğer üstünlükleri karşısında, özellikle sevenleri tarafından önemsenmeyeceği varsayılmıştır, hatta bu bir gerçektir Uç örnek olarak, güç-hız ve tork un en önemsendiği SS motorlarında, çok yüksek devir gibi doğrudan yakıt verimine ters etki yapan konular mümkün olduğu kadar önemsenmemiştir.

    Karbüratör, enjeksiyon, valf sayısı vs gibi konular yan etmenlerdir ve en önemlisi bu yazdığım konudur
    Poturdak

  11. #11
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar.ben bir dengesizlikten bahsetmek istiyorum.yakın zamanda şehiriçinde kullanmak için ybr 125 aldım..görenler bayılıyor..Oooo yakmaz bu be koklar vay anasını..bedava geziyorsun be...filan gibi laflar uçuşuyor...
    Ama aslında hiçte öyle değil..gerçekte delicesine bir yakıt tüketimi var..şöyleki;
    bu araç 125 cc ve 100 km de yaklaşık 3 litre yakıyor...12 tanesi biraraya gelse 1500 cc eder ki bir lada samara demektir..(örnek) 3*12:36 100 km de 36 litre yakar..ama samara en fazla 8-9 litre...
    yada benim eşimin kullandığı pejo 205..gerçi dizel ama lira bazında bugünden bahsedelim.ben 125 cc ybr ile km 10.7 kuruş yakarken o arabayla (1900 cc motordur) 15 kuruş yakmakta...
    1900cc:125 cc : 15.2 adet ybr 125 ederki eğer düz mantık kullanırsak 1900 cc araba km de 15 kuruş (150 bin lira) yakıyorsa benim ybr 1 kuruş( 10bin lira) yakmalı...
    ben hanıma motor az yakıyor diyorum o da bana sen tek kişi 100 km gidip 10.7 tl harcarken ben 4-5 kişi 15 tl harcıyorum...bu mudur az yakmak diye söylediğinde verecek cevap bulamıyorum...
    bilmiyorum anlatmak istediğimi anlatabildim mi???
    1 kuruş yakmasın da 4-5 kuruşa razıyım yahu
    12 tane ybr 125 motoru 1 lada samara ediyor demişsiniz. Ama 12 silindir ve 2 kat yüksek devir çeviren bir lada samara. Eğer lada samara motoru böyle olsaydı emin ol hesapladığın kadar yakardı.(35lt/100km)
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  12. #12
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    İşin teknik kısmında şüphesiz mantıklı izahatlar söz konusu fakat küçük bir motosikletin

    bile bizim gibi benzinin pahalı, motosikletin çok rahat kullanılmadığı bir ülkede km'de en

    aşağı 10 kuruş yakması bazen can sıkabiliyor.

    Bu konuyu neresinden tutarsanız tutun herkes motosikleti kullanım şekline göre yorumlayacaktır.

    İmkanım olsa en işlevsel ve en keyif veren motorlara ayrı ayrı binmek(sahip olmak) isterim.

    Yani az yakma iddiasında olan bir motosikletten çok keyif vermesini, çok keyif veren bir motordan da az yakmasını vs. beklememek isterim.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  13. #13
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    işi 12 silindire çıkarmaya gerek yok.anlatmak istediğim mantık belli.
    gereksiz bir mantıkla...terminatör kadar (arnold) iri bir adamın 2 tüm ekmek yiyerek 2 metreküp kumu 1 saatte taşıması varken.... ufacı bir çocuğun 2 kova kumu 1 satte taşımasına üstelik 1.5 ekmek le ancak!!! doyarak taşımasına normal diyemeyiz.....
    işin zevk kısmı ayrıdır...zevkin bedeli olmaz tabi ama motor gibi mekanik olan araçların dengesiz tüketimleri enteresan olabiliyor...2000cc bir otomobil 1400 cc aynı kasaya sahip otomobilden daha az yakar...bu mudur??
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  14. #14
    UğurDuyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2010
    Şehir
    Balıkesir-Konya
    Motosikleti
    CD 250
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işi 12 silindire çıkarmaya gerek yok.anlatmak istediğim mantık belli.
    gereksiz bir mantıkla...terminatör kadar (arnold) iri bir adamın 2 tüm ekmek yiyerek 2 metreküp kumu 1 saatte taşıması varken.... ufacı bir çocuğun 2 kova kumu 1 satte taşımasına üstelik 1.5 ekmek le ancak!!! doyarak taşımasına normal diyemeyiz.....
    işin zevk kısmı ayrıdır...zevkin bedeli olmaz tabi ama motor gibi mekanik olan araçların dengesiz tüketimleri enteresan olabiliyor...2000cc bir otomobil 1400 cc aynı kasaya sahip otomobilden daha az yakar...bu mudur??
    arnold civardagezer

  15. #15
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işi 12 silindire çıkarmaya gerek yok.anlatmak istediğim mantık belli.
    gereksiz bir mantıkla...terminatör kadar (arnold) iri bir adamın 2 tüm ekmek yiyerek 2 metreküp kumu 1 saatte taşıması varken.... ufacı bir çocuğun 2 kova kumu 1 satte taşımasına üstelik 1.5 ekmek le ancak!!! doyarak taşımasına normal diyemeyiz.....
    işin zevk kısmı ayrıdır...zevkin bedeli olmaz tabi ama motor gibi mekanik olan araçların dengesiz tüketimleri enteresan olabiliyor...2000cc bir otomobil 1400 cc aynı kasaya sahip otomobilden daha az yakar...bu mudur??
    Tekrar senin mantığınla cevaplamaya çalışayım. İri bir adamla çocuğu kıyaslayamazsın. Arabayla da motosikleti. Yetişkin bir insanla çocuğun iç organları temelinde aynıdır. Tıpkı arabayla motosiklet gibi. Ama mutlaka insanda da motorda da detaylarda ciddi farkılılıklar olacaktır.(İşte silindir, yüksek devir vs) Yani yetişkin bir insanla çocuğun bedeni arasında da çok fark var aslında. Bu farklılıklar da senin enteresan tüketim dediğin ciddi farklılıkları beraberinde getirecektir.
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  16. #16
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Bir benzetme yapayim.Uzun zamandir siteye girmiyordum.Bulbule sormuslar neden mutsuzsun kafesin altin!!!
    Bulbul;Nerem dogru ki?
    Bu oranti bu ornege benzemis biraz biraz sanki..
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  17. #17
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    abi şimdi 150'lik motur 12hp
    4 tane 150'lik silindiri yanyana diziyolar, 190hp

    matematiğin bittiği yer, böyleymiş deyip iman edecen aga

    çok teknik izahat oldu haa!

    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir benzetme yapayim.Uzun zamandir siteye girmiyordum.Bulbule sormuslar neden mutsuzsun kafesin altin!!!
    Bulbul;Nerem dogru ki?
    Bu oranti bu ornege benzemis biraz biraz sanki..
    abi nerdesin sen yau? sıhhattesiniz inşallah?
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  18. #18

    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    siirt
    Motosikleti
    4 teker
    [QUOTE=KUVVETMİRA;2153026]abi şimdi 150'lik motur 12hp
    4 tane 150'lik silindiri yanyana diziyolar, 190hp

    matematiğin bittiği yer, böyleymiş deyip iman edecen aga

    çok teknik izahat oldu haa!



    koptum ya
    [COLOR="Blue"][B][I][U]Asfalta yakın olmayı seviyorum :) hatta eğilip öpesim geliyor :cherry:[/U][/I][/B][/COLOR]

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Simdiye kadar kaç kere soruldu ve kaç kere cevap yazdik hatirlamiyorum bile.
    Kisaca devir deyip geçiyordum ama dusununce bin tane etmen var.
    Yani üzerine kafa yorunca, motor gelisiminin nasil oldugunu da algilamak mumkun.
    Benim kafamda olusan kurguyu anlamaniz için basit bir tek silindir motor ornegi vermek istiyorum.
    Dogru mu dusunuyorum, yanlis mi bilenler yanitlasin.

    Iki ayni motor dusunun.
    Ikisi de tek silindirli.
    Ikisinin de motor hacmi ayni.
    Yakit sistemleri ayni.
    Kullanilan malzeme de ayni.
    Kisacasi iki tane ayni motor.

    Bu motorlarin hareket etmesi için pistonun asagi yukari hareket etmesi lazim.
    Bunu saglayacak olan da yanma odasinda olusturulacak patlama sonucu meydana gelecek gazin pistonu asagiya ittirmesi.
    Diyelim ki pistonun asagiya itilebilmesi için gerekli olan basinci 1gr benzin ve 1gr hava sagliyor.
    Biz yakit tasarrufu istiyoruz.
    Mesela yarim gram benzinle piston ayni sekilde asagiya itilebilsin.
    Ne yapacagiz?

    Iki tane seçenek var.
    Ya benzin disinda ayni gaz basincini saglayacak baska bir katki bulacaksiniz, ya da pistonu daha az enerji isteyen bir maddeden yapacaksiniz.
    Belki uçuncu bir seçenek olarak, pistonun ust yuzeyinin gelen basinci daha iyi karsilayacak sekilde uretilmesi konusulabilir.
    Hatta krank agirligi da degistirilerek, daha kolay dönmesi saglanabilir.
    Bu yakitla ilgili birinci sorun.
    Bir diger sorun da yine ayni iki motor uzerinden giderek analiz edilebilir.

    Simdi bu iki motordan birinin daha fazla devir çevirmesi isteniyor.
    Ne yapmak lazim?
    Atesleme zamanini ayarlamak lazim.
    Yani bizim pistonumuzu ittirmek için, 1gr benzin ve 1gr havaya ihtiyacimiz vardi.
    Atiyorum dakikada bir sefer 1gr benzini yanma odasina firlatip, ayni anda 1gr da hava basip, bujiyi atesliyorduk.
    Ama biz bunun, dakikada 1 sefer degil,100 sefer olmasini istiyoruz.
    O zaman dakikada 100 sefer benzin puskurtecek ve ayni oranda hava alacak bir sistem gelistirmemiz gerekiyor.
    Bu da yakitla ilgili ikinci sorun.
    Biri digerinin 100 kati benzin yakacak sonuç itibariyle.

    Simdi biz oyle bir malzeme kullanalim ki, yakit sistemi dakikada 100 sefer sadece 1 gr benzin puskurtsun.
    Yani her bir sefer basina, 0,01gr benzin firlatsin ve ihtiyaci kadar hava alsin.
    Piston ve krankta(dolayisiyla bagli diger malzemelerde) oyle bir meteryal kullanalim ki, bu 0,01gr benzin ve hava pistonu itmek için yeterli olsun.
    Iste zurnanin zirt dedigi yer burasi.

    Ulem ben dakika da 100 devir istiyorum.
    Ama bunu saglayacak atesleme sistemi mumkun degil.
    Su anki teknoloji ile dakikada ancak 25 kez atesleme yapabiliyorum.
    O zaman ben de 4 silindir yaparim demek de mumkun.
    Kisacasi detayli bir is ve benim aklimin alacagini sanmiyorum.
    Benim ki fikir yurutmekten ibaret, ciddiye almayin.
    Sonra devam edecegim.
    Yanlis gidiyorsam, bilen arkadaslar duzeltirse sevinirim.
    Bosuna kafa yormayayim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Pardon.
    Yorumu yanlış yere yapmışım.
    Sabah sabah daha uyanamadim.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)