Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Çakma Ekonomide Liderliği Oynuyoruz !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Maltepe
    Motosikleti
    Honda CBF 150/ Honda Titan 125
    Sahteciler Türkiye ekonomisinde 11.9 milyar liralık üretim, 6.6 milyar liralık vergi ve 60 bin kişilik istihdam kaybı yarattı.

    Türkiye 3 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın ikinci büyük taklit ürün pazarı oldu. ATO'nun raporuna göre Türkiye'de kozmetikten elektroniğe, formadan sigaraya kadar her şeyin 'çakması' satılıyor. Hakikisini alamayan sahtesini alıyor
    İSTANBUL - Türkiye 3 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın ikinci büyük taklit ürün pazarı haline geldi. Ankara Ticaret Odası’nın (ATO) Çakma Ekonomi Raporu’na göre moda tabiriyle ‘çakma’ ürünler cenneti olan Türkiye’de tüketicilerin yüzde 58’i çakma ürün satın alıyor. Çakma ürün pazarının başkenti İstanbul olurken, sahteciler iç piyasanın yanı sıra komşu ülkelere de çakma ürün ihraç ediyor.

    Mücadele hızlandı
    Çakma Ekonomi Raporu’na göre dijital teknoloji ve elektronikteki gelişmeler sonucunda birebir taklidi yapılamayan çok az ürün kaldı. Kozmetikten elektroniğe, futbol takımı formasından sigaraya kadar her şeyin çakması yapılabiliyor. Hakikisini almaya gücü yetmeyenler marka tutkusunu taklitleriyle gideriyor. Kadınların en çok kullandığı ürünler olan kozmetikler ve temizlik malzemeleri de en çok sahtesi üretilen ürünler arasında yer alıyor. Sahteciliği meslek haline getirenler, çöpe atılan şampuan ve temizlik malzemesi şişelerini toplayıp bunları kendi ürettikleri sahte maddelerle doldurarak anlaşmalı market ve bakkallara satıyorlar.
    Gıda sektöründe de sahtecilik çok yaygın. Sahtekârlar zeytini karartmak için tekstil boyası kullanılıyor. Kaşar peynirine soya yağı ve margarin katılıyor.
    Marka Koruma Grubu’nun araştırmasına göre sahtecilik Türkiye ekonomisinde toplam 11.9 milyar liralık üretim, 6.6 milyar liralık vergi ve 60 bin kişilik de istihdam kaybı yaratıyor. Aynı araştırmaya tüketicilerin yüzde 31’inin sahte malları işportadan, yüzde 22’sinin semt pazarlarından, yüzde 16’sının da sosyete pazarlarından satın aldığını gösterdi.
    Sahtecilikle mücadele Türkiye’de çok yavaş. Resmi makamların bu konuda duyarlı olduğunu söylemek mümkün değil.
    Son dönemde uluslararası markaların kendi hukukçuları ve elemanlarıyla yürüttükleri mücade öne çıkıyor. Oysa İtalya ve Fransa’da sadece çakma ürünleri satanlara değil satın alanlara da ağır cezalar var. Fransa’da çakma ürünle yakalanmanın cezası 300 bin avro ya da üç yıl hapis. Bu ülkelerde sahte mal almak ‘çalmak’ ile eşdeğer tutuluyor. (Radikal)

    Çin malı ‘çakma’ Tekel 2000 var
    Sigaranın bile çakması yapılıyor. Türkiye, komşu ülkelerden sokulan kaçak sigaraların yanısıra Çin’de üretilen çakma sigaralarla da mücadele etmeye çalışıyor. Örneğin Çin’de Tekel 2000 sigarasının sahtesi üretiliyor. Tekel’in sigara bölümünü satın alan İngiliz şirketi BAT (British American Tobacco) geçen yıl çakma Tekel 2000 yakalandığını duyurdu. Paketleri öyle iyi taklit ediliyor ki gerçeğini sahtesinden ayırt etmek mümkün olmuyor.
    Çakma sigaralar kalitesiz tütünden yapılıyor. Maliyeti düşürmek için içine tahta tozu ve bez artıkları karıştırılıyor. Bu tip yasadışı ürünler yüksek oranda zifir, nikotin ve karbonmonoksit içeriyor. Sigaranın olduğu gibi alkollü içkilerin de çakması var... Piyasada bol miktarda sahte viski, sahte votka, sahte şarap ve sahte rakı satılıyor.

    Sahtecilerin Pierre Cardin’i Pierre Mardin
    Hemen hemen tüm küresel markaların sahtesi yapılıyor ve bunlar da Türkiye’de müşteri buluyor. En çok taklit edilen markalar arasında Apple Iphone, Nokia, Abercrombie&Fitch, Nike, Adidas, Puma, Converse, Polo, Panasonic, Microsoft, Citizen, Ray-Ban, Versace, Armani, Gucci, Dolce&Gabbana, Christian Dior, Diesel, Louis Vuitton, Ralph Lauren, Barbie, DKNY, Prada, Lacoste, Pierre Cardin, Paul&Shark, Kappa, Harley Davidson, Casio, Aiwa, Sanyo ve Sony gibi markalar başı çekiyor. Sahteciler, bu markaları, logoları ile oynayarak ve isimlerinde bir-iki harf değişikliği yaparak taklit ediyorlar. Örneğin Pierre Cardin sahtecilerin elinde ‘Pierre Mardin’ oluyor.
    Puma yerine ‘Pmua, Fuma, Pama, Punh, Fuma’, Prada yerine ‘Paradi’, Adidas yerine ‘adibos, adidos, adisas, odidos, avivas, adios, asedas, abcids, sdidsa, didasa, daiads’, Reebok yerine ‘Rccbok, Rebook, Recebok’, Nike yerine ‘Hike, Nire, Nikey’, Converse yerine ‘Conserve’, Sony yerine ‘Sonia, SQNY’, Panasonic yerine ‘Panosaonic, Kamasonic, Panaponic’, Harley Davidson yerine ‘Halley Davidson, Halley Dayidson’, Casio yerine ‘Casqu, Casiq’, Nokia yerine ‘Nokai’, Lacoste yerine ‘Lakos, Lacorte’, Polo Garage yerine ‘Polar Garage’, Aiwa yerine ‘Aima’, Sanyo yerine ‘Sanio’, Kappa yerine ‘Kaqpa’, Christian Dior yerine ‘Cristhian Doir’ ismini kullanarak markaları koruyan yasalardan kaçmaya çalışıyorlar.

    İlacın yüzde 7’si çakma
    İlaç sektörü de sahtecilikten nasibini alıyor. Dünya Sağlık Örgütü’nün tespitlerine göre dünyadaki ilaçların yaklaşık yüzde 7’si sahte. Özellikle zayıflama hapları sahtecilerin iştahını kabartıyor. Örneğin kilo verdirdiği iddia edilen lahana çorbası kapsülü ve biber hapı gibi ürünlere kadınların gösterdiği yoğun ilgi, bu ürünlerin sahtesinin üretimini tetikliyor. Viagra gibi cinsel gücü artıran ilaçlar da sahtecilerin gözdeleri arasında yer alıyor. Mısır unundan yapılan sahte Viagra, borik asit, kurşun tabanlı boya ve çimento gibi zararlı maddeler de içeriyor.
    Kırmızı reçete ile satılan kanser ilaçları, kolesterol düşüren ilaçlar, antibiyotikler, vitaminler ve Vermidon, Aspirin gibi ağrı kesiciler de en çok sahtesi üretilen ilaç grupları arasında yer alıyor. ‘Sahte antibiyotik’ yapımında kireç tozu ve tatlandırıcı laktoz kullanılıyor. Sahte ilaçlar, eczanelerde satılamadığı için bakkallarda ya da pazarlarda el altından piyasaya sürülüyor. Birleşmiş Milletler, sahte ilaçların sadece ‘etkisiz’ olmadığı, bir kısmının ölümcül potansiyele sahip bulunduğu konusunda uyarıyor.

    İhracat dahi yapıyorlar
    Ankara Ticaret Odası’nın (ATO) Çakma Ekonomi Raporu’na göre Türkiye’de çakma ürün pazarının başkenti İstanbul. İstanbul’da, her türlü taklit ürünün satıldığı sosyete pazarlarının müşterileri arasında turistlerin sayısı giderek artıyor. Turistler özellikle spor giyim markalarının taklitlerine rağbet gösteriyor.

    Üçte bir fiyatına
    Çünkü bu ürünler orijinallerinin üçte biri fiyatına satılıyor. Bu arada pazarların dışında da sahte ürün bulmak mümkün. Sahteciler, iç piyasanın yanısıra komşu ülkelere de ihracat yapıyor.
    [B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    marka taklidi ve benzetmeleri insan sağlığını tehdit etmediğin sürece zararsız. kapitalizmin komiklikleri bunlar
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  3. #3
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    yakında sahte insanda yaparlar

  4. #4
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Halley davidson ve pierre Mardine koptum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler