tüm TR gezdim sayılır Muşta'da 1.5 sene kaldım , dikkat edilmesi gereken hususlar var.
şehirde sakıklara ait alanlar var bu noktalara giriş çıkışa dikkat etmelisiniz şehir zaten küçük ve yarısı sakık aşiretinindir. köylerde ise hayat farklı ılımlı ve mantıklı insanlarla karşılaşılıyor. şehir içindeki esnafların bir çoğu istanbula gelmiş kalmış büyük şehir ve orada yaşayan insanlar hakkında bilgileri var önyargılı değiller yani.
her zaman et yemekten çekinmeyeceğin her gün uçak kalkan ve kesinlikle1,5 m. karda bile kar zinciri kullanılmayan bir şehirdir.
yazın tozu , kışın buzu , kargadır kuşu .... muşu diye bir maniside vardır.
türkiyedeki tüm kargalar sanki muşta toplanmış gibidir. yazın kronik astım baş gösterir.
şehirde her daim sakallı bıyıklı full ekipmanlı özel harekat dolaşır.
düğünler 3 gün 3 gece sürer ve tek çalan parça megri megridir.
burası muştur yolu yokuştur türküsüde muş için değil yemendeki huş için yazılmış sonrasında muş için uyarlanmıştır.
şehir halkı ile uyum sağlamakta sıkıntı olmaz ancak hayat askeriye üzerine kurulmuştur.
aklıma gelenler bunlar farklı bir sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.