Kolaylıklar dilerim.
Gıda alanında bir B2B işletmenin nasıl yürütülmesi gerektiğiyle ilgili sorulara burada cevap araman benim bayağı ilgimi çekti. Ya aramak suç değil tabii, ne bu konu falan gibi beylik bir laf ediyor gibi görünmeyeyim. Meraklandım bakalım ne çıkacak.
Gıda ithalatında çok çok karışık mevzuatlar olması muhtemel. Mesela şimdi kahve bitmiş bir ürün olarak düşünülüyor olabilir mesela, ama kahveyi ham getirip burada kavurup paketlediğin zaman gıda üretimi olarak sınıflandırılıyor olabilir, bir çok üçüncü nesi kahvecinin de bir kaç merkezi yerden kahve aldıklarını düşününce bundan da kaynaklanıyor olabilir diye tahminde bulundum şimdi, ama yani dümdüz kahve içerken öyle aklıma gelen bir düşünce, sıfır bilgi.
Gıda ithalatında çalışmış bir gümrük müşavirliği firması ile görüşülebilir. Eğer doğrudan bir rakip olmayancaksan, kaliteli kahve ithalatçılarından bilgi alabilirsin, onların pastasına bir tehdit oluşturmuyosan sektörel gelişimi düşünerek bilgi paylaşabilirler, ben olsam böyle yapardım diye tahmin yürütüyorum yani. Kozyatağı'nda Coffeenutz var mesela, bir danışılabilir belki.
Market ve pazarlama tarafı işin en Teksas tarafı. 3-5 şubesi olan marketlerle anlaşma doğrudan gidip patronla sohbet ederek bağlanabilir. Büyük zincirler bilindik markalara doğrudan raf alanı satıp ürünleri de parasız alabiliyorlar, ama bu zaten pazarı oturmuş ve deli rekabetin olduğu ürünlerde geçerli. Yeni bir kahve ithalatçısından para istemez Migros ürünü koymak için, ama o ürünün satılacağına dair bir talep olduğuna dair ikna edilmesi gerekir. Migros'un varlığından bağımsız dayanak noktaları olan bir business plan ile ancak başarılabilir bu.
Şimdiden kolaylıklar dilerim.
* bu arada gümrük müşavirliğinden aldığınız bilgileri de mutlaka mevzuatları okuyarak kontrol edin. Benim muhasebecime kalsa bir sürü giderimi gider gösteremiyordum, hizmet ödemesinin yanında bir de mesleki bilgi kazandırıyorum kendilerine. Napalım artık.