Kırık kanatla 58 tur ve üçüncülük, yok artık...
Kırık kanatla 58 tur ve üçüncülük, yok artık...
harika yarış oldu... cok zevkliydi geçişler...
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
Kırık kanat denilen şey ön kanatın yandaki dikey parçasının daha da dışındaki küçük parçacıklar. Aşırı bir performans kaybına sebep olacak parça değil. Daha büyük arızalarla kazandığı yarışları da gördük Türkiye'nin yıldızları Massa ve Lewis idi. Bakalım Monaco nasıl olacak?
May the Force be with McLaren Mercedes
Tabii ki de yaşıyorum. Derinlerde işler epey karışık
May the Force be with McLaren Mercedes
Ortamı güncelleyelim biraz. Sezonun 2/3'ü bittikten sonraki puan tablosu:
PİLOTLAR
01 L.HAMILTON 70
02 F.MASSA 64
03 K.RAIKKONEN 57
04 R.KUBICA 55
05 H.KOVALAINEN 43
06 N.HEIDFELD 41
07 J.TRULLI 26
08 M.WEBBER 18
09 F.ALONSO 18
10 T.GLOCK 15
11 N.PIQUET Jr 13
12 R.BARRICHELLO 11
13 N.ROSBERG 9
14 S.VETTEL 9
15 K.NAKAJIMA 8
16 D.COULTHARD 6
17 J.BUTTON 3
18 S.BOURDAIS 2
TAKIMLAR
01 FERRARI 121
02 McLAREN 113
03 BMW SAUBER 96
04 TOYOTA 41
05 RENAULT 31
06 RED BULL 24
07 WILLIAMS 17
08 HONDA 14
09 TORO ROSSO 11
May the Force be with McLaren Mercedes
Burası boş kalmış. Şampiyonluğu da aldık. Ferrarici arkadaşlara geç de olsa 2009'a artık diyelim )))
May the Force be with McLaren Mercedes
Demek ki şampiyon olununca "takım emirleri" ve "başka takımlardan gelen destekler" üzerine söylevler yazılmıyor.
Neyse, artık bu şampiyonluk sonrası daha olgunlaşmış bir F1 izleyicisi olarak, 2009'da ki Ferrari şampiyonluğunu gölgelemeye yönelik yorumlarında azalma olacağını ümit ediyorum.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Takım emri? Almanya GP diyorsun herhalde? Hani Heikki'nin geriden gelen Lewis'e yol verdiği yarış? Hatırladığım kadarıyla o yarışın her anında Lewis Heikki'den hızlıydı ve pit sonrası geriye düştüğünde de hızlı olmasından dolayı farkı kapattı. Geçişe gelirsek, evet, Heikki işi kolaylaştırmıştır ama zaten hızlı olan açıkça Lewis'ti. Şimdi buna takım emri dersek şuna ne demek gerekir bilmiyorum? bu sefer Çin GP'ye geçelim. Lewis farkı açmış gidiyordur. Arkadan Kimi de farkı açmış geliyordur. Onun arkasında 10 saniyeden daha fazla geride ise yarışın başından beri Kimi ve Lewis'in ritmini yakalayamayan Massa geliyordur ve göründüğü kadarıyla Kimi'yi yakalaması imkansızdır. Ama o da ne? Kimi tur başına neredeyse 2 saniye yavaşlar (dikkat, Massa hızlanmıyor, Kimi yavaşlıyor) ve sonunda Massa Kimi'yi geçer. Ve bundan bir iki tur sonra Kimi eski ritmine geri döner. Bu bilgiler ışığında kendinden hızlı olan takım arkadaşının geçişini kolaylaştırmaya takım emri derken kendinden yavaş olan takım arkadaşına geçilmek için yavaşlamaya ne denir, bilmek istiyorum. Bu, Lewis-Heikki geçişine takım emri diyenler içindir. Şahsi görüşüm ise her zaman aynıdır. Şampiyonluk kızıştığında takım emirleri uygulanabilir. Benim için Massa-Kimi geçişi mantıklı bir harekettir. Takım emrinde karşı olduğum nokta Schumi dönemindeki gibi daha ilk yarıştan bu emirlerin devreye sokulmasıdır.
Başka takımlardan gelen destekler deyince de Brezilya son turundan bahsediliyor herhalde? Şimdi, o yarışta Toyota risk alarak tüm diğer takımların aksine kuru lastikte kalmıştır. Ve telemetre verilerine göre Glock o turlarda kendisi gibi kuru lastik kullanan Trulli'den daha hızlıdır. Ve yine Glock bu strateji sayesinde normalde bitireceğinden 1 sıra üstte bitirmiştir. Bunlar gerçekler. İşin öteki boyutuna geçelim. Diyorlar ki Glock Lewis'e yardım etti. Ben de sorarım, Glock'un son turdaki yavaşlaması böyle iddiaların ortaya atılmasına sebep oldu. Peki Lewis'e yardım etmek isteyen biri niye böyle bir hareket yapsın? Paşa paşa girerdi pite, takardı ıslak zemin lastiğini ve Lewis'in arkasında pistte dönmeye devam ederdi. Hal böyleyken niye risk alıp kuru lastikte kalarak Lewis'in önüne geçti? Göstere göstere yol vermek için mi? Sessizce bu işi yapmak varken hem de?
Tabii mantık süzgecinden geçirmeden fan gözlüğünden bakınca böyle "takım emirleri", "yardım eden başka takımlar" gibi yorumlara ulaşılması normal. Mesela ben fan gözlüğümü takınca şunu soruyorum: Yüzlercesini izlediğimiz start kazalarında niye kimseye ceza verilmezken Japonya GP'de Lewis'e ceza verilmiştir? Ve niye Ferrari motorlu Toro Rosso kullanan Vettel diplerine yanaştığında bile Ferrariler'e geçiş denemesi yapmamıştır?
Şampiyonluk gölgelemeye gelince... Kimsenin şampiyonluğunu gölgelemek için yorumum olmamıştır. Ferrari'yi eleştirebilirim, öyle yorumlarım vardır, ama Ferrari (veya Renault) bu şampiyonluğu haketmemiştir dememişimdir. Bilgilerinize...
May the Force be with McLaren Mercedes
Niyetim de yok
May the Force be with McLaren Mercedes
Yavaştan 2009 sezonunun sayfasını hazırlamaya başla bence water, yeni ve iğrenç arabalar ortalıkta dolanmaya başladılar bile.
Hemen, derhal
May the Force be with McLaren Mercedes
vay be 10sene aralıksız hiçbir yarışı kaçırmadan izlediğim F1den şimdi bir haberim :( gerçekten çok büyük tutkuydu benim için ama gitikçe azaldı... şimdilerde ise sadece o 10senede biriken posterler,afişler,takvimler,bardakaltlıkları,dergi ler kaldı... Araçlar okadar değişti ki, hele ilk sayfadaki resimlere bakınca ufff diyorum ya uçurum var.. sadece 5 senede bile ne farklar var...
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
İlk sayfadaki resimler siteye doğrudan link olduğu için, site de resimleri güncellediği için 2008 araçları yerine 2009 araçları gözüküyor ilk sayfada. Aynı hatayı 2009 için tekrarlamayacağım
May the Force be with McLaren Mercedes
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)