Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yamaha rodaj bakımı süresi 6 ay mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece düşük viskoziteli demek biraz eksik olabilir sanki.
    En önemli eklendiler çok daha yüksek oranda çinko ve fosfor içermesi, yine normal kullanım yağından fazla miktarda deterjan ve dağıtıcı bulunduruyor.

    Düşük viskoziteye de optimal sıcaklıkta ulaşıyor. Düz SAE30 kullanıldığını düşünürsek, soğuk iken daha fazla aşınmaya izin veriyor aslında rodaj yağı, zira amacımız da zaten motoru aşındırmak.
    Aşindirmaktan kasıt,birbiryle calisan metalin yataklamasi,istenilen tolerans ölcusunde senkronize calismasi,istenmeyen salgisal boşluklarin önlenmesi.tolerans siniri dişinda boşluk olacaksa bile her yuzeyde eşit olmasi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Rodaj yağı hakkında konuşulduğunu ne hikmetse yabancı forumlarda da rastlamadım , farzedelim böyle bir özel yağ var , bunu neden ticari olarak pazarlamıyorlar ? her yıl yüzbinlerce taşıtın motoru yenileniyor , rodaj süresince bu özel yağı kullanmak isteyecektir birçok kişi..

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle olur tabi.

    - Nasıl ilişkilendiriyorsun?
    + Bunlarla ilişkilendiriyorum.
    - Boş lakırdılar.

    Boşluk şurada: "Yer çekimi, termodinami falan gibi enjeksiyondan etkileneceğini sanmadığım kurallar." bir anlam ifade etmiyor, boş laf. Detaylandıralım diye rica etmiştim. Çok detaylı cümle olmuş cevabınız...

    Neyse bu konularda boş olduğunuz belli; 600RR kovalamaya devam edin bence, size daha uygun bir faaliyet gibi görünüyor...

    Not: Aşağıdaki mesajında yazmışsınız şimdi gördüm, yukarıdakı ifademi yine de silmiyorum: "...düşük verimde çalışan içten yanmalı motorlarda karbon birikmesi olacaktır." (Yer çekimi ile ilgisi?) İşte bu! Ben de ecu ve enjeksiyon derken bunu kastediyordum; sağır kalma denilen konu karbon birikmesi yüzünden kompresyon kaçırma ve dolayısıyla gücün verimin düşmesi. Ağır gerizekalı gibi kullanmadığın sürece ve bir ayarsızlık ve arızası yoksa enjeksiyonlu ecu'lu bir motorda öyle şeyler olmaz. Konunun yılla ilgisi bu. Rodaj konusunda da daha önce yazmıştım, arayan bulur. Profesyoneller tarafından hazırlanmış güzel videolar var Youtube'da merak eden bulur. (Son ekleme: Kanımca motor sağır kalmasın diye rodaj sırasında veya biter bitmez tapagaz gidenler de bence ağır gerizekalı ve 2. elde motorundan uzak durulması gereken tiplerdir.)

  4. #24
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj yağı hakkında konuşulduğunu ne hikmetse yabancı forumlarda da rastlamadım , farzedelim böyle bir özel yağ var , bunu neden ticari olarak pazarlamıyorlar ? her yıl yüzbinlerce taşıtın motoru yenileniyor , rodaj süresince bu özel yağı kullanmak isteyecektir birçok kişi..
    Reis rodaj yaği özel bir yag falan degil,bildigimiz sae20 sae 30 veya 0w-20 vb.ihtiyacin varsa sanayideki yağcilardan alabilirsin.

    Blogu daha sonra yenilenen motor farkli şey
    Fabrikada sifirdan uretilen motor blogu farkli şey.

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Reis rodaj yaği özel bir yag falan degil,bildigimiz sae20 sae 30 veya 0w-20 vb.ihtiyacin varsa sanayideki yağcilardan alabilirsin.

    Sae 30 u biz motorun içini temizlemek için kullanıyoruz , hatta uzun süre çalışmayan yatan motoru çalıştırmadan önce içinde motorin dolaştırıp boşaltırız..benim satın aldığım sıfır motor Vstrom idi , içinden ilk çıkan yağıda merak edip baya inceledim , piyasada satılan tam sentetik kırmızı Castrol e benziyordu , dediğin gibi belki düşük viskozite olabilir ama motosikletteki gibi yüksek devir çeviren motorlara tek dereceli yağ koyacaklarını zannetmem..

  6. #26
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sae 30 u biz motorun içini temizlemek için kullanıyoruz , hatta uzun süre çalışmayan yatan motoru çalıştırmadan önce içinde motorin dolaştırıp boşaltırız..benim satın aldığım sıfır motor Vstrom idi , içinden ilk çıkan yağıda merak edip baya inceledim , piyasada satılan tam sentetik kırmızı Castrol e benziyordu , dediğin gibi belki düşük viskozite olabilir ama motosikletede tek dereceli yağ koyacaklarını zannetmem..
    0w-20 olabilir o yağ,

    Muhtemelen,Piyasadaki çin mali,duşuk cc motorlarda sae20 veya sae30 kullaniliyor

    https://imgyukle.com/f/2022/04/15/RyXuGp.jpg

  7. #27
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0w-20 olabilir o yağ,

    Muhtemelen,Piyasadaki çin mali,duşuk cc motorlarda sae20 veya sae30 kullaniliyor

    https://imgyukle.com/f/2022/04/15/RyXuGp.jpg
    Konuda dallanıp budaklanacak ama verdiğin linkteki yağı görünce yazayım dedim , benim Piaggio tapa gaz sıkıştırıp 120-125 basınca hafiften yağ eksiltmeye başladı , geçen evin yakınındaki Opet de 0-30 yağ bulunca aldım ekledim , Opet yağlarının üzerinde de Fuchs yazıyor , Almanya merkezli bir üreticiymiş , iki üç aydır motorda gram yağ eksilmedi , otoyolda da baya kullandım motor 87.000 km ye geldi , takipteyim memnuniyet devam ederse diğerlerinde de deneyeceğim..
    Cyan bunu beğendi.

  8. #28
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuda dallanıp budaklanacak ama verdiğin linkteki yağı görünce yazayım dedim , benim Piaggio tapa gaz sıkıştırıp 120-125 basınca hafiften yağ eksiltmeye başladı , geçen evin yakınındaki Opet de 0-30 yağ bulunca aldım ekledim , Opet yağlarının üzerinde de Fuchs yazıyor , Almanya merkezli bir üreticiymiş , iki üç aydır motorda gram yağ eksilmedi , otoyolda da baya kullandım motor 87.000 km ye geldi , takipteyim memnuniyet devam ederse diğerlerinde de deneyeceğim..
    Aldigin yag full sentetik mi?

  9. #29

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj yağı hakkında konuşulduğunu ne hikmetse yabancı forumlarda da rastlamadım , farzedelim böyle bir özel yağ var , bunu neden ticari olarak pazarlamıyorlar ? her yıl yüzbinlerce taşıtın motoru yenileniyor , rodaj süresince bu özel yağı kullanmak isteyecektir birçok kişi..
    Pazarlıyorlar?
    Amsoil direk satıyor mesela: https://www.amsoil.com/p/break-in-oil-sae-30--brk/

    Yani farklı farklı marka link yazayım mı dedim ama, onlarca satış yapan site var, üreten marka var. Amsoil'in ve enginebuildermag'ın makaleleri de var bununla ilgili, bayağı bir forumda da var, forumlarda nasıl rastlamadın ona şaşırdım Çoğu konu, bir çok motosiklet detay konusu gibi 2010 öncesi dönemden kalma, o yüzden pek karşına çıkmayabilir. Hem forum kullanımı öldü hem de motosikllet pazar mı kaybediyor nedir bayağı güncel konu kıtlığı var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşindirmaktan kasıt,birbiryle calisan metalin yataklamasi,istenilen tolerans ölcusunde senkronize calismasi,istenmeyen salgisal boşluklarin önlenmesi.tolerans siniri dişinda boşluk olacaksa bile her yuzeyde eşit olmasi.
    Tabii ki. En nihayetinde kontrollü bir şekilde metaller aşınarak bu yataklama süreci olduğu için dümdüz aşındırma dedim. Kötü bir olay gibi algılanabiliyor tabi "aşınma" kelimesi.


    Ama öyle bakmamak lazım. Fren rodajı da frenin ömrünü kısaltıyor olarak düşünebilir neticede eşşek gibi aşınıyor balata o sırada. Ama yapmak gerekiyor fren rodajı.




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:49 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşluk şurada: "Yer çekimi, termodinami falan gibi enjeksiyondan etkileneceğini sanmadığım kurallar." bir anlam ifade etmiyor, boş laf. Detaylandıralım diye rica etmiştim. Çok detaylı cümle olmuş cevabınız...

    Neyse bu konularda boş olduğunuz belli; 600RR kovalamaya devam edin bence, size daha uygun bir faaliyet gibi görünüyor...

    Not: Aşağıdaki mesajında yazmışsınız şimdi gördüm, yukarıdakı ifademi yine de silmiyorum: "...düşük verimde çalışan içten yanmalı motorlarda karbon birikmesi olacaktır." (Yer çekimi ile ilgisi?) İşte bu! Ben de ecu ve enjeksiyon derken bunu kastediyordum; sağır kalma denilen konu karbon birikmesi yüzünden kompresyon kaçırma ve dolayısıyla gücün verimin düşmesi. Ağır gerizekalı gibi kullanmadığın sürece ve bir ayarsızlık ve arızası yoksa enjeksiyonlu ecu'lu bir motorda öyle şeyler olmaz. Konunun yılla ilgisi bu. Rodaj konusunda da daha önce yazmıştım, arayan bulur. Profesyoneller tarafından hazırlanmış güzel videolar var Youtube'da merak eden bulur. (Son ekleme: Kanımca motor sağır kalmasın diye rodaj sırasında veya biter bitmez tapagaz gidenler de bence ağır gerizekalı ve 2. elde motorundan uzak durulması gereken tiplerdir.)
    600RR kovalamaya devam mı edeyim? Hayırdır niye canın laf sokmak istiyor noldu kedine mi kışt dedim?

    Kendine kendine uydurup kendi kendine saldırıyorsun. Termodinami hoşuna gitti yerçekimi mi hoşuna mı gitmedi, onu mu seçtin?
    Sağır kalmak nedir ve enjeksiyonlu motorlar bunu nasıl ortadan kaldırmıştır bunu anlatacaksan buyur. Yoksa bana böyle saçma sapan konuşarak bir yere varamazsın diyecektim ama varmak istediğin nokta buysa varmış oldun.

    Sağır kalma denilen durum sadece karbon birikmesi ile de oluşmaz bu arada. Ama seni ikna etmekle uğraşmak yerine gidip bir deve bulup hendeği bile kendim kazabilirim; zira hendekten atlamanın gereksiz olduğunu düşünen bir deve bulsam bile böyle boş boş saldırmaya çalışmayacaktır.

  10. #30
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pazarlıyorlar?
    Amsoil direk satıyor mesela: https://www.amsoil.com/p/break-in-oil-sae-30--brk/

    Yani farklı farklı marka link yazayım mı dedim ama, onlarca satış yapan site var, üreten marka var. Amsoil'in ve enginebuildermag'ın makaleleri de var bununla ilgili, bayağı bir forumda da var, forumlarda nasıl rastlamadın ona şaşırdım Çoğu konu, bir çok motosiklet detay konusu gibi 2010 öncesi dönemden kalma, o yüzden pek karşına çıkmayabilir. Hem forum kullanımı öldü hem de motosikllet pazar mı kaybediyor nedir bayağı güncel konu kıtlığı var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------



    Tabii ki. En nihayetinde kontrollü bir şekilde metaller aşınarak bu yataklama süreci olduğu için dümdüz aşındırma dedim. Kötü bir olay gibi algılanabiliyor tabi "aşınma" kelimesi.
    Aşindirma tam yerinde bir ifade.

    Amsoil markasini ogleden önce bende görmuştum,ic piyasada bulmak sorun olabilir diye eklemedim,

    Ama bu yağ standart sae30 degil,özel formulasyonlu,sadece akişkanligi(viskozitesi sae30 değerlerini karşiliyor)

    Bu yaği silindir değisiminden sonra mutlaka kullanmak isterim.

  11. #31

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşindirma tam yerinde bir ifade.

    Amsoil markasini ogleden önce bende görmuştum,ic piyasada bulmak sorun olabilir diye eklemedim,

    Ama bu yağ standart sae30 degil,özel formulasyonlu,sadece akişkanligi(viskozitesi sae30 değerlerini karşiliyor)

    Bu yaği silindir değisiminden sonra mutlaka kullanmak isterim.
    Tabi tabi viskozite dışında olay derken bunu demek istedim.
    Hem friction modifier kullanmıyorlar, hem de çinko, fosfor, molibden gibi koruyucu katkılar kullanıyorlar ki hem aşınsın istiyoruz hem de bunu belli çerçevede yapmak istiyoruz.

    Amsoil bildiğim kadarıyla gelmiyor Türkiye'ye. Özellikle Amsoil ve Redline gelsin çok isterdim ben de, maalesef yok. 300V'yi tek başına bırakıyorlar. Çok çok güzel yağları var.

    - Şimdi Amsoil Türkiye yazınca 2006'dan beri satıyoruz diyen 1-2 site çıktı ama ürünleri de hiç görmedim. Başka endüstriyel ürünleri mi geliyor acaba.
    levend84 bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Kendine kendine uydurup kendi kendine saldırıyorsun.

    Termodinami hoşuna gitti yerçekimi mi hoşuna mı gitmedi, onu mu seçtin?
    Sağır kalmak nedir ve enjeksiyonlu motorlar bunu nasıl ortadan kaldırmıştır bunu anlatacaksan buyur. Yoksa bana böyle saçma sapan konuşarak bir yere varamazsın diyecektim ama varmak istediğin nokta buysa varmış oldun.

    Sağır kalma denilen durum sadece karbon birikmesi ile de oluşmaz bu arada. Ama seni ikna etmekle uğraşmak yerine gidip bir deve bulup hendeği bile kendim kazabilirim; zira hendekten atlamanın gereksiz olduğunu düşünen bir deve bulsam bile böyle boş boş saldırmaya çalışmayacaktır.
    Açıklama borcu olan sizsiniz; ilk sorum halen beklemede, mütemadiyen gargara yapan da sizsiniz. Yazdığınız aşağıda:

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yılla alakasını kurabilmeniz bana daha enteresan geliyor.
    Motorun sağır kalması honlama toleranslarıyla alakalı bir şey değildi ki, teknoloji gelişip toleranslar düştü diye fizik kuralları değişsin.

    Malzemeler aynı.
    Yakıt aynı.
    Çalışma prensibi aynı.
    Bir yanlışım yoksa fizik kuralları da aynı.
    Değişen bir şey yok "sağır kalma" konusunda.
    Buna istinaden bir soru sordum:

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honlamadan çok enjeksiyon ve ecu ile ilgili olsa gerek; Mt-09 karadüzen bir motor değil sonuç olarak.

    Siz hangi fizik kurallarından bahsediyorsunuz ve bunları "sağır kalma" denen garabet terimle nasıl ilişkilendiriyorsunuz önce onu netleştirelim de öyle devam edelim...
    Halen cevabı bekliyorum... Bu soruya cevap gelmeyecekse konuyu kapatabiliriz.

  13. #33
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi tabi viskozite dışında olay derken bunu demek istedim.
    Hem friction modifier kullanmıyorlar, hem de çinko, fosfor, molibden gibi koruyucu katkılar kullanıyorlar ki hem aşınsın istiyoruz hem de bunu belli çerçevede yapmak istiyoruz.

    Amsoil bildiğim kadarıyla gelmiyor Türkiye'ye. Özellikle Amsoil ve Redline gelsin çok isterdim ben de, maalesef yok. 300V'yi tek başına bırakıyorlar. Çok çok güzel yağları var.

    - Şimdi Amsoil Türkiye yazınca 2006'dan beri satıyoruz diyen 1-2 site çıktı ama ürünleri de hiç görmedim. Başka endüstriyel ürünleri mi geliyor acaba.
    300V kesinlikle parasinin hakki bir yağ değil.

    Valvoline veya liqui moly bin kat daha iyi,

    Hele eneos zaten kral.

    Baktimda amsoil ciddi anlamda,aprilia,triumph,bmw ile yağlama uzerine calismalar yapmis.

  14. #34

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıklama borcu olan sizsiniz; ilk soruma cevabım halen havada, mütemadiyen gargara yapan da sizsiniz. Yazdığınız aşağıda:

    Buna istinaden bir soru sordum:

    Halen cevabı bekliyorum... Bu soruya cevap gelmeyecekse konuyu kapatabiliriz.
    Neden sana açıklama yapmak zorunda olduğumu zannediyorsun?
    İlk ben sordum sen cevaplıcaksın bana ne..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    300V kesinlikle parasinin hakki bir yağ değil.

    Valvoline veya liqui moly bin kat daha iyi,

    Hele eneos zaten kral.

    Baktimda amsoil ciddi anlamda,aprilia,triumph,bmw ile yağlama uzerine calismalar yapmis.
    Parasının hakkı kısmı bayağı civcivli bir konu ya. TL parasının hakkını veren bir para değil öncelikle :D
    Ama şu an litre fiyatı 300TL'yi bulmuş durumda 300V2'nin (sanırım 300V de aynı). Evet bu akıl almaz bir para ama Liqui Moly Street Race daha ucuz mu ki? Ben geçenlerde değiştirdim motorun yağını, 300V'yi 230TL'ye aldım Motul'un kendi sitesinden, LMSR de 240-250TL civarında görünüyordu. Eğer 300V bugün 300TL olduğunda LM 220-230TL civarında ise evet pahalı denilebilir ama genel olarak fiyatlara baktığım zaman ben 300V'yi pahalı bulmamıştım hiç. 2017'den beri de hep 300V kullanıyorum, evet hep daha pahalı ama aşırı pahalı gelmedi bana hiç.

    Liqui Street Race'i düşündüm aslında kullanmayı. Şu an ezberimden çıkmış hatırlayamadım ama data sheet'teki bazı değerlerini beğenmemiştim. Beğenmemek derken, 300V'ye kıyasla, yoksa kötü bir yağ falan demiyorum asla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------

    Şimdi biraz bakındım ama Valvoline'in sadece 10-W40 ve 20W-50 tek tip bir yağı var gibi, Group IV PAO sanırım bu yağ, 300V veye Redline'ın spor amaçlı yağları gibi değil diye anlıyorum. Bu durumda 7100'e alternatif olarak kullanılabilir ama hakkaten sadece yukarıdaki iki viskozitede üretiyorlarsa bana olmuyor zaten. :D


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)