Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Honda sampiyonluk icin cikiyor !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Hamilton'ın çağrılması riskliydi. Yarış bitimine 5 tur vardı. Hamilton pite girseydi, Max girmeyecek ve büyük ihtimalle pist üstü pozisyonunu kazanacaktı. 5 turda güvenlik aracı prosedürü bitip yarış tekrar başlama riski düşük olduğu için -ki tam prosedür uygulansa yarışın SC arkasında biteceğini gördük- Max şampiyon olacaktı. Bu nedenle Hamilton pite çağrılmadı. Böyle garabet bir karar alınacağını bilseydi Mercedes Hamilton'ı çağırırdı.
    Not: Wolff'u da Horner'ı da çok sevmem.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Mercedes itiraz etti ancak fia reddetti direk. Yarış olmuş bitmiş. Zamanında pite alsalardı, geçmiş olsun artık Max gibi kendinden başkasına saygısı olmayanın şampiyon olmasına üzüldüm o kadar. Ferrari 2022 de şampiyonluğa oynar umarım.

  3. #23
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Sezonun geneline bakıldığında Max ın şampiyonluğu hak ettiğini söylüyor benim daha yakından takip eden arkadaşlar.Fia zaten bu sezon mercedes leğine bir çok tartışmalı karar almış.
    Mercedes şampiyon olmak için gereken taktiği uyguladı aslında.Tercihleri çokta yanlış değildi.Kaza sonrası bile yarış SC ın arkasında bitebilirdi.Böyle bir sezonun o şekilde bitmesini istemediler.Arada tur yiyen pilotların SC yi geçmesine müsade ettiler ama normalde o tur yiyen araçlar turu atıp konvoyun arkasına gelmesi gerekiyormuş.O zamana zaten yarış SC arkasında biter diye onuda yapmadılar.

    Son tura bir düello olsun istediler bence.Ama oradada arkada olan Max ın lastik avantajı vardı.

  4. #24
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Geçen hafta Jeddah pistinde Max'e verilen cezaların bir tanesi bile bugün Ham'a verilmedi. Max 4 tekerlek ile birlikte pistte kalırken Ham bütün virajı keserek 1.5 sn avantaj sağladı yarışın başında. Hiç bir ceza vs çıkmadı. Geçen hafta saçma sapan şekilde kırmızı bayraktan sonra Max'i 3. sıraya attılar. Silverstone'da Ham'ın yaptıkları ortada, ödül verdiler resmen yarıştan sonra.

    Max bu turnuvayı söke söke kazandı benim gözümde. FIA yıllardır Merc'in arkasını kolluyor. İlk defa verdikleri Merc lehine kararlar ve Merc-Ham ikilisinin her türlü çirkefliğine rağmen rağmen Max söke söke aldı şampiyonluğu. Tebrikler Max!
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  5. #25
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Geçen hafta FIA Max'ı 3. sıraya atmadı. Dediler ki ya 3. sıraya geçsin, ya da hakemler inceleyecek. Horner 3. sırayı tercih etti.

  6. #26

    Üyelik
    17 Nisan 2020
    Şehir
    İNEGÖL/BURSA
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazayla ilgisi yok hocam , yani var aslında ama Mercedes kaza olunca bence bilinçli olarak Hamilton u lastik değişimine çağırmadı , Verstapen pite yönelince Hamilton çıldırdı küfürler ediyordu , o lastiklerle farkı 13 saniyeye çıkaran Hamiltonun bütün emekleri gitti , tur bindirilmiş arabalarıda akıl dışı bir kuralla engelleyip yeni lastikli Verstapenin resmen önünü açtılar..

    yorumlara göre ,
    Mercedes bir içecek firmasının arkasında ikinci olmak istemiyordu , Perez i yarış dışı bırakıp Mercedes e markalar şampiyonluğu garantilendi ,
    İngiliz Hamilton un 8. kez sampiyon olup Schumacher i geçmesi Alman markaya sempatik gelmemişde olabilir..

    sonuçta Hamilton 13 saniye öndeyken ve Verstapen pite girmişken Mercedes in de Hamilton u lastik değişimine çağırmaması ilginç değilmi ? bu kadar keskin zekalı adamın olduğu takımlarda buna karar verememek mümkün mü ?

    Perez in yarış dışı kalması , Latifi nin yarışın bitmesine 5 tur kala kaza yapması , Hamilton un lastik değişimine çağrılmaması, hepsi senaryo..
    - perez yarış dışı kalmasada mercedes'in markalar şampiyonu olması için 15 puan yeterliydi ve zaten bu o an için hamiltonun 1 veya 2 olmasıyla garantiydi. Perez olayındaki yorumu uydurmuşlar yani.
    - Ayrıca mercedes pite alsaydı bu sefer max girmeyecekti ve pist üstü pozisyonunu alıp sc arkasında son tura kadar devam edecekti ve lastikkleri ham kadar eski olmadığı için son turda sc çıksa bile ham yine geçemeyebilirdi. (pite giren max sıfır set yumuşak lastik taktı fakat hamiltonda sıfır set lastik kalmamıştı.)
    -Mercedes çok akıllıca davrandı çünkü normal şartlarda yarışın o son turu zaten tur yemiş olanların konvoyu yakalamasıyla bitecekti ve ham sc arkasında finişe ulaşacaktı. Ki kesinlikle haketmişti. Bu sene saçma sapan bi sürü karar vermiş masi ve ekibinede bu sporun içine etmeye devam etmezler inş. diyerek küfürlerimi iletiyorum.
    - Hem max hem ham kesinlikle haketti bu sene yani ikisinede yazık olurdu fakat nur topu gibi sevimsiz bi şampiyonumuz oldu

  7. #27
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Aynen katılıyorum. Dediğim gibi, yarışın bitimine 2-3 tur daha fazla olsaydı, tur yemiş araçlar usulüne uygun şekilde aradan çekilmiş ve konvoyun arkasına dönmüş olsalardı, yine Max'de sıfır set yumuşak, Lewis'te 46 turluk sert lastik olsaydı ve son tur SC pistten çekilseydi amenna. Her şey kuralına uygun işledi, Lewis çok şanssızdı ama bu işler böyle, Max şampiyonluğu hak ederek aldı derdim.

    Dün yanlış kurallar uygulandı. FIA'yı anlıyorum, şampiyonayı SC arkasında bitirmek istemediler ama olaya şu gözle bakarsak çok yanlış karar. Max ve Lewis'in arasındaki fark normal şartlarda kapanmayacak düzeydeydi. SC girmese yarış %90 bu şekilde bitecekti. Yani böyle bir yarış için illa da "SC arkasında bitmesin" diye kasmak çok gereksizdi. Dersin ki Max 12 saniye geride ama tur başına 2 saniye fark ile geldiği için son turda Lewis'i yakalama şansı vardı. Veya dersin ki Max ile Lewis arasında fark 1-2 saniye ve zaten çekişiyorlardı, çekişme devam etsin. Veya dersin ki fark 10-12 saniyeydi, ikisi de pite girmedi, ikisinde de aynı lastikler var, SC sayesinde arada fark kalmadı ama ikisinde de bariz avantaj yok. Bunlar tamam.

    Ama Max pite girmiş, 46 tur sert lastiğe karşı taptaze yumuşak lastik takmış. Aradaki fark sıfırlanmış. Bu durumda yapılması gereken prosedürü tam uygulamaktır. Yarış bitmeden prosedür tamamlanır, yarış başlar, Max kazanır, amenna. Veya prosedürler tamamlanana kadar yarış SC arkasında biter, yine amenna. Böyle, şartların 180 derece değiştiği bir ortamda, sırf yarış SC arkasında bitmesin diye böyle bir karar alınmaz.

    Her iki pilot da şampiyonluğu hak etti, doğru. Ama bu kararlar Max'in şampiyonluğuna gölge düşürdü benim gözümde. Benim gözümün istatistikler açısından bir anlamı yok ama benim için öyle.
    isoozdmr bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    17 Nisan 2020
    Şehir
    İNEGÖL/BURSA
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen katılıyorum. Dediğim gibi, yarışın bitimine 2-3 tur daha fazla olsaydı, tur yemiş araçlar usulüne uygun şekilde aradan çekilmiş ve konvoyun arkasına dönmüş olsalardı, yine Max'de sıfır set yumuşak, Lewis'te 46 turluk sert lastik olsaydı ve son tur SC pistten çekilseydi amenna. Her şey kuralına uygun işledi, Lewis çok şanssızdı ama bu işler böyle, Max şampiyonluğu hak ederek aldı derdim.

    Dün yanlış kurallar uygulandı. FIA'yı anlıyorum, şampiyonayı SC arkasında bitirmek istemediler ama olaya şu gözle bakarsak çok yanlış karar. Max ve Lewis'in arasındaki fark normal şartlarda kapanmayacak düzeydeydi. SC girmese yarış %90 bu şekilde bitecekti. Yani böyle bir yarış için illa da "SC arkasında bitmesin" diye kasmak çok gereksizdi. Dersin ki Max 12 saniye geride ama tur başına 2 saniye fark ile geldiği için son turda Lewis'i yakalama şansı vardı. Veya dersin ki Max ile Lewis arasında fark 1-2 saniye ve zaten çekişiyorlardı, çekişme devam etsin. Veya dersin ki fark 10-12 saniyeydi, ikisi de pite girmedi, ikisinde de aynı lastikler var, SC sayesinde arada fark kalmadı ama ikisinde de bariz avantaj yok. Bunlar tamam.

    Ama Max pite girmiş, 46 tur sert lastiğe karşı taptaze yumuşak lastik takmış. Aradaki fark sıfırlanmış. Bu durumda yapılması gereken prosedürü tam uygulamaktır. Yarış bitmeden prosedür tamamlanır, yarış başlar, Max kazanır, amenna. Veya prosedürler tamamlanana kadar yarış SC arkasında biter, yine amenna. Böyle, şartların 180 derece değiştiği bir ortamda, sırf yarış SC arkasında bitmesin diye böyle bir karar alınmaz.

    Her iki pilot da şampiyonluğu hak etti, doğru. Ama bu kararlar Max'in şampiyonluğuna gölge düşürdü benim gözümde. Benim gözümün istatistikler açısından bir anlamı yok ama benim için öyle.
    çok haklısın yazdıklarında. Tarihin en güzel sezonu diyebileceğimiz bir sezonun tadını kaçırdılar. Ki çok max'ci olmasamda müthiş bir yetenek ve hakedilmiş bi şampiyonluğa gölge düştü resmen.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)