Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Kapalı alanda "sigara dumanı" neden çok etkiler.

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    bunun için doktora gitmeyi hiç düşünmedim.
    yani gitsemde ne dicem doktora sigara dumanından rahatsız oluyorum dicem
    dumanlı ortamda bulunma dicek.

    açık havada, balkonda, bilimum rüzgarın olduğu yerlerde çok etkilenmesemde

    kapalı alanda. yani çalışma ofisimde ve benzeri küçük odalarda

    yanımda sigara içildiği zaman ve dumana maruz kaldığım zaman
    etkilenip gözlerim ağrımaya başlıyor
    birşey yapasım gelmiyor
    nefes düzenim değişiyor

    ama bu sadece sigarada oluyor.

    nargile yada elentrikli sigarada olmuyor

    nasıl etkileniyorsun sorusuna değişik bi yöntemle tarif etmeye çalışıcam.

    diyelim bir insan sistemi çalışması için beyninde 10 farklı şartellerin açık olmasıyla çalışıyor
    kapalı alanda sigara dumanına maruz kalınca bu şartellerin 6 tanesi kapanıyor ve fonksiyonlarım azalıyor. gibi hissediyorum

    acaba bu bir sorun mu yoksa sigaraya karşı pskolojik bi savunma sistemim mi var?

    aslında bişey olmuyor da piskolojikman mı öyle hissediyorum?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    ben 16 yıl sigara ictim 8 aydır haftada 1-2 tane içiyorum benim bile aynı odada sigara içilince gözlerim yaşarıyor.

    acık havada esip gidiyor muhtemel de kapalı havada cektiğin nefesin yarısı dumaan oluyor

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Sabit hacim. Birim hacimdeki duman yoğunluğu yükseliyor. Açık havada hacim tüm atmosfer olduğu için konsantrasyon düşüyor. Ortaokul bilgisi galiba.

    "Göle 3 yemek kaşığı tuz attım, tadı değişmedi. Çay bardağına attım, su zehir oldu. Psikolojik mi?" demek ile aynı olmuş.

  4. #4
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bir suru zararli bilesik var icerisinde... Kim bilir hangisine ne tur bir tepki veriyor vucudunuz...

    Bu arada kapalı alanda neden sigara dumanına maruz kaliyorsunuz? Kalmayin yahu... Saglik onemli.

  5. #5
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir suru zararli bilesik var icerisinde... Kim bilir hangisine ne tur bir tepki veriyor vucudunuz...

    Bu arada kapalı alanda neden sigara dumanına maruz kaliyorsunuz? Kalmayin yahu... Saglik onemli.
    işe girerken şartlarımı sundum.
    cumartesi gelmem
    sigara dumanı istemem

    arada bir elinde sigarayla giriyor sonra kovuyorum
    bazen tanıdık geliyor bişe olmaz diyo
    o zaman sen burada takıl sigaran bitince ben gelirim diyip çıkıyorum 15 dakka sonra geri geliyorum
    since 1987

  6. #6
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    17' CBR1000RR 81’ SR500
    Doktora gitmeye ya da Doktor olmaya gerek yok , fizik sorusu
    Ama nargilenin rahatsız etmeyip sigaranın rahatsız etmesine pek anlam veremedim.

  7. #7
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı tomass adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doktora gitmeye ya da Doktor olmaya gerek yok , fizik sorusu
    Ama nargilenin rahatsız etmeyip sigaranın rahatsız etmesine pek anlam veremedim.
    işin aslı puro da rahatsız etmiyor o kadar.
    sanırım sigarada farklı bileşen var yada sigaradaki kağıttan da olabilir.
    çünkü sigarada olup diğerlerinde olmayan gözle görülür kağıt var bide.
    since 1987

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Kağıdın tutkalındandır, o tutkalda şalter-dimetiloksi-indir-hidroksit var...

  9. #9
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    o nasıl tutkalmış öyle

  10. #10
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Benimde bazı parfümlere karşı alerjim var.Normalde alerjik yada hassas bir bünyeye sahip değilim. Bu yaşıma geldim ama hala tam olarak tespit etmiş değilim.Kadınların kullandığı bazı kokular acayip etkileyip öksürtüyor.Aynı parfüm yada koku başka birinde öksürtmüyor mesela.Kullanılan şey kullanıcının teninle etkileşime girip farklı bir durummu oluşuyor bilemiyorum.Minibuste otobüste falan denk geldimi ilk durakta iniyorum o derece.

  11. #11
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde bazı parfümlere karşı alerjim var.Normalde alerjik yada hassas bir bünyeye sahip değilim. Bu yaşıma geldim ama hala tam olarak tespit etmiş değilim.Kadınların kullandığı bazı kokular acayip etkileyip öksürtüyor.Aynı parfüm yada koku başka birinde öksürtmüyor mesela.Kullanılan şey kullanıcının teninle etkileşime girip farklı bir durummu oluşuyor bilemiyorum.Minibuste otobüste falan denk geldimi ilk durakta iniyorum o derece.
    nedense böyle bi durumda karşı tarafa söyleyince gülüyorlar.
    bende açıklama yapmıyorum artık.

    sigaraylamı geldi. sigara dumanı bana dokunuyor diyorum.
    çıkan çıkıyor.
    çıkmayan olursa ben çıkıyorum mesajı alıyor

    valla piyasada 10 yıldır çalıştığım için oldukça tanınıyorum
    ego mu dersiniz ne derseniz diyin
    yılların verdiği tecrübeye dayanarak istediğim gibi davranıyorum
    since 1987

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Kapalı ortamda içen hangi öküzmüş o, madem öyle fiyatını artır bence. Sağlık primi ekle...

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Gençken bende de vardı.
    Sigaraya başladiktan sonra bir daha sorun yaşamadım.
    Şu an ev yansa haberim olmaz.
    O kadar kötü
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #14

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Çok basit anlatmaya çalışacağım yanlış olursa kusura bakmayın.

    Havadaki moleküller iki şekilde hareket eder.

    1- kendi hareketleri ( titreşmeleri ) ile

    2 - Havanın hareketi ile

    Birim hacimde aynı miktarda olsalar bile hava hareketi ile hareket ediyorlarsa girişkenlikleri daha azdır.

    Hava hareketi daha zayıf kendi titreşimleri ile hareket ediyorlarsa girişkenlikleri daha yüksektir.

    Bu yüzden kapalı ortamda aynı miktardaki moleküller daha etkilidir. Kapalı ortamdaki sigara dumanı daha çok rahatsız eder.


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)