Araba Aküsünün Boşalmaması İçin Kutup Başlarını Sökmek Yeterli mi?
-
30 Haziran 2020, 17:02
#1
Arkadaşlar merhaba,
Clio 2 otomatik vites araba var.Ben ancak haftada bir çalıştırıyorum ve her çalıştırmada
en fazla 15 km yol yapıyorum.Durum böyle olunca aküyle ilgili problemler çok oluyor.Marş
basmada sorunlar oluyor ve akü sık sık normal değerin altına düştüğü için şarj etmem
gerekiyor.
Acaba + ve - kutup başlarını söksem sadece aracı çalıştıracağım zaman kabloları
bağlasam sonuç daha mı iyi olur?Benim için kaputu açıp + ve - uçları bağlamak,sökmek 2 dakikalık
iş.Böyle yaparsam aracın şarjının azalmasını engeller miyim?Radyo,teyp vs sıfırlansın
benim için sorun değil.
teşekkürler
Reklamlar
-
30 Haziran 2020, 17:29
#2
Akü bir iki haftada boşalmaması lazım.
Bizde de Toyota Yaris var, haftada bir 5-10km yol yapıyoruz anca. Akünün 3-4 yılda ölmesi haricinde akü sorunu yaşamadık. Akü öldüğünde de bir anda gidiyor zaten, şimdiki aküler ölçerek aa bu akü gidici demek çok zor, yeni tip aküler bitince yolda kalınca anlıyorsunuz. ama bunun dışında marş zor basma sorunu yaşamadık hiç. Sizin aküde bir sorun olmasın? Kaç yıllık akü? 3-5 yıllıksa yeni akü alsanız daha kolay olur, hem akü yenilenmiş olur hem de kutup başı söküp takmakla uğraşmamış olursunuz.
-
30 Haziran 2020, 17:42
#3
Cevap için teşekkürler,
Akü sağlam 6 aylık.Akü zaten tamamen bitmiyor.Voltajı 12.3 hatta 12'ye kadar iniyor.
Bu değerlere indiği zaman mutlaka şarj edilmesi gerektiği Varta dahil akü üreticilerinin
sitesinde yazıyor.Ben bu şarj olayından kurtulmak için kabloları takıp çıkarmaktan bahsettim.
-
30 Haziran 2020, 18:38
#4
Aracı çalıştırırken harcadığınız akü enerjisi, araç çalıştığı müddetçe aküyü şarj eden enerjiden azsa, kutup başlarını sökmeniz yardımcı olmaz.
-
30 Haziran 2020, 19:09
#5
Peki şöyle sorayim
1 hafta boyunca akünün kabloları takılı değilken mi?
1 hafta boyunca akünün kabloları takılıyken mi?
Hangi durumda daha fazla deşarj olur?
-
30 Haziran 2020, 20:14
#6
yukirunner adlı üyeden alıntı
Peki şöyle sorayim
1 hafta boyunca akünün kabloları takılı değilken mi?
1 hafta boyunca akünün kabloları takılıyken mi?
Hangi durumda daha fazla deşarj olur?
Tabii ki kablolar takiliyken. Ama:
Cok eski olmayan ve duzgun calisan bir aracta, arac calismazkenki guc kaybi ihmal edilebilir derecededir.
Eger araci cok calistirip az mesafe giderseniz, aku basini istediginiz kadar sokun, aku bitecektir.
-
yukirunner adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
Clio 2 otomatik vites araba var.Ben ancak haftada bir çalıştırıyorum ve her çalıştırmada
en fazla 15 km yol yapıyorum.
Taksi ile ( İstanbul'da ) 15 kilometre yol 50 lira tutar. İstanbul'da iseniz hiç uğraşmayın taksi ile gidip gelmeniz özel bir sebebi yoksa daha mantıklı.
espresso adlı üyeden alıntı
Bizde de Toyota Yaris var, haftada bir 5-10km yol yapıyoruz anca.
İstanbul'da iseniz size de taksi kullanmanızı tavsiye ederim.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Taksi ile ( İstanbul'da ) 15 kilometre yol 50 lira tutar. İstanbul'da iseniz hiç uğraşmayın taksi ile gidip gelmeniz özel bir sebebi yoksa daha mantıklı.
İstanbul'da iseniz size de taksi kullanmanızı tavsiye ederim.
İstanbulda taksi kullanmaktansa metrobüse binerim daha iyi.
Arabayı eşim kullanıyor çocuklarla bir yere gideceği zaman. Normal zamanlarda her gün işe gidip gelirken kullanıyordu, ayda 1000km falan yol yapıyordu ama bu koronavirus salgını sonrası araba kullanılmaz oldu. Yani bizim araba yol yapıyor aslında.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)