N11 ilgisizliği nasıl çözülür
-
04 Haziran 2020, 16:39
#1
Selamlar arkadaşlar. N11 üzerinden aracım için İntachrom firmasından krom aksesuarlar aldım. Bu iş 31 mayısta yapıldı.
Satıcı 4 hazirana kadar kargolanır denmesine rağmen ürünü kargoladım diyor ama takip no vermiyor kargo şirketi verecek diyerek yalan söylüyor.
N11 yönetimi ise sağır dilsiz.. Telefonları çakışmıyor,4 gündür hergün defalarca yazmama rağmen klişe ıvır zıvır cevaplar veriyor.
Satıcı ise sorulara neredeyse cevap verme tenezzülünde bile bulunmuyor,çalışmayan telefon numarasını veriyor.
İade edip paramı almak değil ürünleri almak derdindeyim.
İşi bilen arkadaşlar sizce nasıl bir yol izlemeliyim?
Ne yapmamı önerirsiniz? 5 gündür bekliyorum haftasonu elimde olmazsa bir hafta daha beklemem gerekecek montaj için..
Reklamlar
-
04 Haziran 2020, 16:42
#2
Corona nedeniyle kurye olayları ciddi sıkıntı.
UPS ile 48 saatte gelecek gönderim 16 günde geldi
Firma yalan atmıyor da olabilir, kargo firmasına teslim ettikten sonra kargo firması selfservisten satıcıya kargo no veriyor, satıcı da bu noyu n11 sistemine giriyor. Yurtiçi kargo kullanan birisi olarak sisteme takip no düştükten 3 saat sonra kargomun teslim edildiğini biliyorum, o derece geç girişler mevcut.
haftada 20 ye yakın kargo işlemi yapıyorum, hemen önyargılı olmayalım. Firma da kargo ile ters düşmüş ise alıcıların baskısından sıkıldıgından sizi umursamıyor olabilir.
-
04 Haziran 2020, 17:04
#3
geçen hafta kargo göndermek için gittiğim şubeden kargoyu gönderemeden geri döndüm. çünkü kargo kabul etmiyolardı. neden diye sorduğumda gitmek için bekleyen kargoları gösterdi. bunları bile daha gönderemedik dedi. hak verdim ve çıktım.
gösterdiği gidemeyen kargoların sayısı 1000 e yakındı belkide geçiyordu
-
04 Haziran 2020, 17:22
#4
Kapsül kahve aldım 15 günde zor geldi.Pazar bile çalışıyor adamlar yine yetişmiyor demek ki.
-
04 Haziran 2020, 17:28
#5
Enteresan olan yalan söylemesi. Ben kargoyu verdim takip noyu yurtiçi kargo verecek diyor.
Geçen hafta aydından bişey aldım. Ptt kargo. Ertesi gün bendeydi.
Diğer asıl önemli konu n11 in 4 gündür yazdıklarımı ipine takmaması..
Ben komisyonumu alayım gerisi ne okursa olsun mantığı..
Satıcı dürüstçe deseki ben ürününü 10 gün sonra yollarım,o zamana kadar yoğunluk var ,anlarım.
Ama günlük yolluyorum diyor,kapıdan bırakıp kaçıyor demekki,şube kafasına göre sıraya koyuyor,yersen...pazartesiden beri şubede sıra gelmedi ya hani?
-
05 Haziran 2020, 00:18
#6
Zippodan çakmak aldım 2 gün önce, bugün işteyken eve bırakmışlar sistemde hala aktarmada gözüküyor :D virüsten evde kalmaktan dolayı satışlar patladı kargolar tıklım tıklım aceleniz yoksa beklemeniz lazım ama benim acelem var çok acil lazım vb bir durum varsa n11 hiçbir şey yapmaz paranızı iade edelim der geçer. elden sadece mağazaya - puan vermek gelebilir
-
05 Haziran 2020, 00:30
#7
Ben de senin gibi bir şey yaşamıştım. Aldığım ürün bozuk çıkınca yenisini yollayacaz dediler. Aynı şeyleri yaşadım işte aldığım ürünü ucuza tamir edince pek de takmadım. Haa ama aylar geçti arayan soran yok o zaman koronavirüs muhabbeti de yoktu. :D
-
05 Haziran 2020, 11:25
#8
Mesajın "yalan söylüyor" kısmından sonrasını okumadım. Biz de n11den HBden vs satış yapıyoruz. 1 aydır kargo durumları böyle. 1 hazirandan beri kargoya teslim ettiğimiz halde okutulmayan 180 tane siparişimiz var. Şirkete eldiven siparişi vermiştik pandemi başladığında. 24nisan sipariş tarihi 28nisan kargoya teslim tarihi. Kargo hala bize ulaşmadı. O sipariş de HB siparişi yine bir ilgili bulamıyorum karşımda, mağdurum ama ortamın hala normalleşmediğinin farkındayım. Şikayet vara girip bakarsanız kargo firmalarının ne durumda olduğunu az çok anlarsınız. Yurtiçi kargo patladı. Aras kargo patladı. Ups ile çalışalım dedik adamlar dönüş yapmıyor onlar da çok fena patlamış. Uydu şubesi olan firmalar teslimat yapabiliyor ama acentelerle çalışan firmaların teslimatları gecikiyor. 100 kargo teslim ediyoruz 40 tanesini okutup kota doldu diyorlar 60 tanesi ertesi güne kalıyor. Ertesi gün 100+60 tane teslim ediyoruz. Böyle sürüp gidiyor :D yetmezmiş gibi hergün sizin gibi 10larca müşteriye de cevap vermeye çalışılıyor.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
05 Haziran 2020, 11:36
#9
O zaman bir iletişim sorunu var. Satış yapan firmalar bu durumu ürün sayfası veya internet sitelerinde açıklasalar insanlar bilerek sipariş verir. Satıcılar da iki satır yazmaya üşenmiş.
-
05 Haziran 2020, 11:47
#10
e kardeşim bunun böyle olacağı ve devam edeceği belli işte , güçlendirseler ya operasyonlarını, bedava değil ya yaptıkları iş ?
-
05 Haziran 2020, 12:37
#11
Bir anda yeni araba, yeni eleman alamazlar ki.
-
05 Haziran 2020, 12:41
#12
yeni adam ve elemanları napacak 2 ay sonra satıp kovacak mı
açıkçası kargo firmasında değil vatandaşta sıkıntı. evde sıkıntıdan alakalı alakasız bir sürü şey sipariş veriyorlar.
ayakkabı çekeceği alan adam gördüm ben mng de sıra beklerken.
cekecek lan ! 2 ay parmagınla sok ayagını ayakkabına
-
05 Haziran 2020, 12:44
#13
Dediğim gibi, çözüm satıcıların durumu sayfalarında belirtmesi.
-
05 Haziran 2020, 12:46
#14
gerivites adlı üyeden alıntı
Mesajın "yalan söylüyor" kısmından sonrasını okumadım. Biz de n11den HBden vs satış yapıyoruz. 1 aydır kargo durumları böyle. 1 hazirandan beri kargoya teslim ettiğimiz halde okutulmayan 180 tane siparişimiz var. Şirkete eldiven siparişi vermiştik pandemi başladığında. 24nisan sipariş tarihi 28nisan kargoya teslim tarihi. Kargo hala bize ulaşmadı. O sipariş de HB siparişi yine bir ilgili bulamıyorum karşımda, mağdurum ama ortamın hala normalleşmediğinin farkındayım. Şikayet vara girip bakarsanız kargo firmalarının ne durumda olduğunu az çok anlarsınız. Yurtiçi kargo patladı. Aras kargo patladı. Ups ile çalışalım dedik adamlar dönüş yapmıyor onlar da çok fena patlamış. Uydu şubesi olan firmalar teslimat yapabiliyor ama acentelerle çalışan firmaların teslimatları gecikiyor. 100 kargo teslim ediyoruz 40 tanesini okutup kota doldu diyorlar 60 tanesi ertesi güne kalıyor. Ertesi gün 100+60 tane teslim ediyoruz. Böyle sürüp gidiyor :D yetmezmiş gibi hergün sizin gibi 10larca müşteriye de cevap vermeye çalışılıyor.
Peki sizde kargo şubesine gidip ürünleri içeri atıp usta adtrsler üstünde yazılı müşteriye takip nosunu yollayıver... mi diyorsunuz?
Yoksa 100 tane gönderiden 40 ını alduklarında bu kırk kişiye takip kodunu siz mi veriyorsunuz..
Yalan söylüyot kısmından sonrasını okumayarak olayı anlamamaya çalışmışsınız..
Cevabınız benim için önemli..
Ayrıca günde 50-100 hadi 200 kişiye cevap veremiyorsa o işi bıraksın. Her soru iki günde cevap alırsa araca uyumunu anlamak 10 gün sürer. Aynı işi yapan başka firma soyuya 3. Dakikada cevap verdi. Toplam 5 soru cevap 15-20 dakikada bitti. Uzaylımıydı acaba?
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
05 Haziran 2020, 13:14
#15
Bu aralar bütün sektörlerde olduğu gibi kargo da sıkıntılı, büyük desili ürünler aktarmalarda bekletiliyor, adamlar gece geç saatlere kadar dağıtım yapıyor .Benim aldığım ürün iki haftada 100 km den geldi .Anlayışlı olmak lazım .Yok buna gelemem dersen iptal edeceksin. En azında n11 de böyle bir imkan var.
-
05 Haziran 2020, 14:24
#16
watercolours adlı üyeden alıntı
Bir anda yeni araba, yeni eleman alamazlar ki.
Özel sektör böyle durumlarda ortaya çıkar. Artık yeni durum böyle , mağaza yok internet var. Duruma önce uyanan parsayı toplar. Migrosjet bir sürü eleman aldı anında mesela.
-
05 Haziran 2020, 16:53
#17
Arkadaşlar halen anlamayanlar iptal et diyenler filan var..
Kısaca
Satıcı ben pazartesi kargoya verdim diyor ama cuma sabah 11 e kadar kargo takip no veremiyor.
Hanginiz kargo şubesine herhangi bir kargonuzu evrak almadan kayıt yapmadan bırakıp arkanızı döner çıkar gidersiniz?
Kargo hayır bana bişey bırakılmadı dese nasıl ispat edersiniz?
Ve bana yoğunluk çok fazla bir ayda anca gelir deseler sorun yok beklerim.
Ama bir hafta bekledikten sonra bü ürün stokta yok deyip iptal etseler bunun hesabını kim nasıl sorar,cezasını neden ben öderim?
Haydi şimdi cevaplar?
-
05 Haziran 2020, 17:00
#18
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar halen anlamayanlar iptal et diyenler filan var..
Kısaca
Satıcı ben pazartesi kargoya verdim diyor ama cuma sabah 11 e kadar kargo takip no veremiyor.
Hanginiz kargo şubesine herhangi bir kargonuzu evrak almadan kayıt yapmadan bırakıp arkanızı döner çıkar gidersiniz?
Kargo hayır bana bişey bırakılmadı dese nasıl ispat edersiniz?
Ve bana yoğunluk çok fazla bir ayda anca gelir deseler sorun yok beklerim.
Ama bir hafta bekledikten sonra bü ürün stokta yok deyip iptal etseler bunun hesabını kim nasıl sorar,cezasını neden ben öderim?
Haydi şimdi cevaplar?
Hocam tekrar belirtiyorum, kurumsal olarak sürekli kargo gönderimi ve alımı yapıyorum.
Bu tür satış yapan firmalar senin gibi gidip ugraşmaz, yurtiçi selfservis sistemi gibi sistemler vardır. Ya gelip alırlar ya da kullanıcı adın ile gider sen sevk yaparsın.
Kargoyu teslim aldığında sana takip no vermezler. Sisteme takip no düşer oradan bakarsın (kullanıcı adın ve şifren ile)
Ben kargoya evrak almadan teslim ediyorum, tam tersi belge form doldurumu olmasın diye internetten yaptıgım selfservis işlemi için aldıgım barkod cıktısı ben veriyorum ki onlar okutuyor.
Siz bireysel kargo olarak düşünüyorsunuz ancak sistem prosedürleri sizin ile aynı değil onların.
İstisnalar olabilir ama cidden online satış yapan adamların gidip kargo poşetine koyup evrakları doldurup poşet üzerine bilgilerini yazdıgını falan mı sanıyorsunuz
Bu nedenle kargo sisteme geç düşer, okumadıgınız belli olan yukardaki cevabımda da dedim, kargo takip no düştükten sonra kargonun teslim edildiğini biliyorum.
Su an kargo firmaları ciddi sıkıntı içerisinde, saldırmaya gerek yok.
Ek olarak bu tamamen şahsi fikrimdir , güncel şartlarda ortalık bu kadar karışık ve kargo şirketleri zor durumda iken keyfi aksesuar vs. almak da bana vicdansızlık olarak geliyor.
Dediklerim fikir değil, yapmakta oldugum bir işleyiştir, buna göre okumanızı rica ederim.
Ben UPS DHL ve YURTİÇİ kargo da bu sistemle (kendi aralarında ufak değişkenlıkler gösteriyor) calısıyorum. Diğer kargo firmalarının da bu sistemi vardır diye tahmin ediyorum
Şirket yalan da atıyor olabilir haklısınız, ama tek seçenek yalanmış gibi davranmaya gerek yok. %90 anlattıgım sebeptir.
"Haydi şimdi cevaplar" ın cevabı budur.
-
05 Haziran 2020, 17:01
#19
Baştan şikayetvar internet adresine yaşadığınız sorunu ayrıntılı olarak kanıtları ile yazın ve sorun çözülmezse hakkınızı Tüketici Hakları Mahkemesi'nde arayacağınızı söyleyin.Bu belki işleri hızlandırmaya yardımcı olur.
-
05 Haziran 2020, 18:11
#20
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Peki sizde kargo şubesine gidip ürünleri içeri atıp usta adtrsler üstünde yazılı müşteriye takip nosunu yollayıver... mi diyorsunuz?
Yoksa 100 tane gönderiden 40 ını alduklarında bu kırk kişiye takip kodunu siz mi veriyorsunuz..
Pazaryerlerinin kargo ile entegrasyonu var. Kargo takip numaraları platformların sipariş kısmına otomatik düşer. Binlerce sipariş için tek tek takip numarası girmek gereksiz olur. N11 HB GG TY hepsinde kargo gönderi kodu verirler ve o kod siparişle ilişkilendirilmiştir. Sisteme kargo takip numarası otomatik düşer. Bu işi manuel yapan olduğunu zannetmiyorum.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)