yağışın bol olduğu bugünlerde şöyle bir video gördüm,
sizce otoyollarda varmıdır bu asfaltlardan ve önümüzdeki yıllarda ülkemizde görebilirmiyiz belki motorcular içinde iyi olur böyle birşey
yağışın bol olduğu bugünlerde şöyle bir video gördüm,
sizce otoyollarda varmıdır bu asfaltlardan ve önümüzdeki yıllarda ülkemizde görebilirmiyiz belki motorcular içinde iyi olur böyle birşey
Pek göreceğimizi sanmam. Coğrafyamızda pek gerek yok. Eğer düzgün altyapı yapılırsa zaten su asflatın üstünde birikmez.
Adamlar d400 e zift döküp üzerine çakıl tasi serip silindirle eziyorlar hala. Sıcak asfalt vardı üstüne zift döküp çakıl serdiler bırakın bunu sıcak asfalta bile razıyız.
Bu tür ülkemizden beklentisi olan arkadaşlar oldugunda aklıma hep katil bariyerler geliyor. Onu yapmadılar bunu yaparlar mı hiç
Cidden kenan senatör nabıyo acaba bu ara.
Neyse.
Konuyla alakalı videoyu sesli dinleyemedim de merak ettiğim birşey var; belli bir emiş kapasitesi var daaha sonrasında su dışarda birikmeye başlayacak, emilmiş su ve üstte biriken su fazlalıgı nedeniyle yolların kuruması uzun süreceği için daha sıkıntılı olmaz mı bu durum?
Bizimkiler normal yola %4 eğim verip, %100 düz asfalt yapamıyorlar. Nerede kaldı bunu yapmaları. Arkadaşın dediği gibi sıcak asfaltla jilet gibi olmuş Yeri bile zift+çakıl ile soft offroad parkuruna çeviriyorlar. Böyle birşey yapsalar, müteahhitler nereden rant sağlayacak?
Anlıyorum fakat anlatamıyorum.
Önemli olan üst katmanı gözenekli yapmak ve alta üsten gelen suyun bir şekilde drenaj yapılması olayı.Şöyle bir şey yapalım çömlek yapılan kilden bir miktar alalım. İri taneli tuz ile karıştıralım ve çömlek yapalım.
Şimdi kildeki su miktarı tuzu eritemeyeceği için çömleğin içinde tuz taneleri erimeden kalacaktır. Biz buna su doldurursak tuz eriyeceği için içinde su kalmayacaktır.
Fakat çok ince tuz kor isek bu sefer çömleğin dışına çok az su çıkar ve çömlek çıkan suyun buharlaşması ile soğur.
Kısacası teknik belli olay ustalık işi.
suyu eman asfalt, bence akıllarına gelmediği için yapmamışlardır yoksa şimdiye kadar yapılırdı. ben inanıyorum, hep beraber dillendirirsek reisimiz emri verir.
Suyu emen asfalta gerek olduğunu zannetmiyorum.
Belki Hollanda kot farkı yüzünden kanalizasyon vs gibi giderleri yaparken sıkıntı yaşıyor olabilir bilmiyorum.
Bazı yerlerde az bir eğimle suyu akıtabilirken bazı bölgelerde daha fazla eğim vermeniz gerekebilir.
Bence dikkatimizi geçtiğimiz yıllarda Almanya'nın denediği şarj eden yollara yoğunlaştıralım.
Gelecek onda.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Asfaltı dökmeden altına orkid sermişler sanki
Bu sıradan asfalt değil Zorlu'nun arıtma tesisinde yapıldı bu sistem. Bunun beton versiyonu da var. Ancak teknik terimini hatırlayamadım. İnşaat mühendisi bir arkadaş gelip aydınlatsın bizi
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)