Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

sonsuz enerji mümkün mü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı (ツ) adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haklısın

    dönüştürürken, depolarken, kullanırken ki verimliliklerini kıskanıyorum
    kıskanma ne olur, çalış senin de olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bisiklet dinamosunda elde ettiğimiz enerjiyi pedalı çevirirken uyguladigimiz kas gücünden elde ediyoruz. yani, kas gücü bittiği zaman enerji de biter.
    Bahsettiğim enerji sonsuz enerji değil, ihtiyaç kadarı. Yani şöyle, hibrit bir araç düşün, ilk başta gücü fosil yakıttan elde ediyor, hareket ediyor, bu hareket esnasında türbünler (dinamo) elektrikli motoru şarj ediyor, hatta iki farklı batarya kullanıp, biri şarj olurken diğeri kullanılsa, sonra ikinci kullanılırken birinci şarj olsa.
    Bilmem anlatabildim mi?

  3. #23
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Evrendeki enerji ve madde miktarının toplamı sabit. Sadece enerji maddeye madde de enerjiye dönüşür ( E= MC kare olayı). Bu sebeple teoride sınırsız enerji diye birşey mümkün değil.
    Senin konuna dönersek :
    Diyelim ki senin elektrikli otomobilinin düz yolda saatte 50 km hızla gitmesi için ortalama 50Kwh enerji gerekiyor. Eğer aracında 50 Kwh elektrik üreten ( 50 bin vat saat) bir güneş panelin varsa güneş olduğu sürece gidersin. Ancak bu kadar eneji sağlayacak panel neredeyse 1000 metrekare yer tutacağı için şimdilik bunu araca takmak mümkün değil . Ama ileride teknoloji gelişir de tavana monte edilecek kadar küçük ve verimli paneller yapılırsa neden olmasın ?
    fatih.met bunu beğendi.

  4. #24
    splender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2014
    Şehir
    İst / Ispartakule
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R25
    Bana kalırsa en basit mantıkla, enerjinin sürekli olması gerekli ve onu sürekli işe ya da güce çevirebilmek.
    Örneğin güneş enerjisi sonsuz diyebiliriz, bunu da işleyebilen ve konstantre halde kullanabilen depolayabilen daha gelişmiş piller ya da motorlar vs. gibi şeyler üretilebilir. Yani demem o ki sonsuz enerji vardır ama bunu işleyecek, işe çevirecek materyaller yapılması gereklidir.
    Umarım anlatabildim

  5. #25
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    evren, sonlu olduğundan, kendi içindeki enerji çevirimi de sonludur
    ortaya bir iş çıkıyorsa, bir enerji harcanması vardır; bu, aynı enerjiyi geri ödemeden geri döndürülemez bir süreçtir
    konudan amaçlanan şey, bir verimlilik meselesidir. ancak maksimum verim olsa bile oluşan hareketin kullandığı enerji geri döndürülemez şekilde tüketilmiştir
    üzerine düşünülmesi gereken şey, verimi artırmak, kaynakları en verimli şekilde kullanmak, kısmen boşa giden bazı kaynakları (güneş enerjisi gibi) daha iyi kullanmak olmalı
    güneş enerjisini daha verimli alabilen paneller, daha iyi depolayıcılar, daha verimli içten yanmalı motorlar vs...
    enerjinizi buralara yoğunlaştırmanızı öneriririm

    tüm bu buluşlar maksimum oranda geçekleştirilse de birileri bunu satarak, metazoru elde ederek vs. zengin olmak isteyecektir.
    bu konu da sosyolojinin problemi olarak duruyor
    fatih.met bunu beğendi.

  6. #26
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Mümkün değil, sürtünmesiz ve ısı yalıtımı mükemmel olan sistemler gerekir. Sürtünmesiz bir ortamda zaten lastiğin dönmesi ile ilerleyemezsiniz.

  7. #27
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    ne güzel yorumlar var, çok sevdiğim bir konu, sanırım amacımız sonsuzluktan ziyade verimliliği arttırmak. yani biz daha fazla enerji takas etmek yerine daha az enerji ile işimizi halletmeye çalışabiliriz.

    bu konu hakkında düşünebilmek ve yararlı fikirler ortaya koyabilmek için elektriğin ne olduğunu bilmek gerekiyor önce. elektrik; maddenin elektron, pozitron, proton gibi parçacıklarının hareketleriyle ortaya çıkan enerji türü.

    nasıl oluştuğu hakkında çok yüzeysel bilgim var; motosikletlerdeki statör mesela; sabit duran bobin sargı var ve bunun etrafında dönen mıknatıs var, mıknatıs tabi 2 li grup halinde ve çekim yönü bir ters bir düz durumda dizayn edilmiş...

    mıknatıslar bobin etrafında tur attıkça bobinlerde sırayla itme ve çekme enerjisi oluşuyor yani + ve - hızlı bir şekilde git gel yapıyor yani alternatif akım üretiliyor...

    bunun verimini arttırmak benim bilmediğim hesaplara kadar gidiyor, mıknatısın gücü-bobin telinin kalınlığı ve kaç tur sarım yapılacağı gibi... yani evet motosikletlerimiz evdeki priz elektriği gibi alternatif akım üretiyor tabi şiddeti sabit değil, motorun devrine göre yükseliyor alçalıyor... bu alternatif akımı "konjektör" doğru akıma çeviriyor.

    neyse, konuya meraklıyım ama araştırma ve çalışma yapmıyorum, ilginç bir durum işte tembellik... neyse, elektrik diyince aklıma hep nikola tesla geliyor, okullarda hiç öğretilmeyen, oysaki benim asıl hakkında bir şeyler bilmek istediğim insan.



    kabaca elektrik üretimi; alternatif akım ve doğru akım;

  8. #28
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyelim ki senin elektrikli otomobilinin düz yolda saatte 50 km hızla gitmesi için ortalama 50Kwh enerji gerekiyor. Eğer aracında 50 Kwh elektrik üreten ( 50 bin vat saat) bir güneş panelin varsa güneş olduğu sürece gidersin. Ancak bu kadar eneji sağlayacak panel neredeyse 1000 metrekare yer tutacağı için şimdilik bunu araca takmak mümkün değil . Ama ileride teknoloji gelişir de tavana monte edilecek kadar küçük ve verimli paneller yapılırsa neden olmasın ?
    Zannetmiyorum bir arabanin yuzey alanina o kadar gunes enerjisi dusecegini. Yani yuzde yuz verimle calisan gunes panelleriniz olsa bile teorik olarak mumkun degil muhtemelen.

    Edit. Deniz seviyesinde, bulutsuz bir gunde, gunesin dik dustugu anda, gunes enerjisi 1 metre karede 1kw mis. Bu durumda aracin yuzeyinin 50m2 olmasi lazim ki o da anca yazin ogle vakti gecerli. Gunduz rahat seyehat icin 200-250m2 alan lazim. Ki bu da 100% verimli panel olursa. Gunumuzdeki panellerin verimliliginin %20 civari oldugunu dusunursek sizin 1000m2 hesabi dogru cikiyor

  9. #29

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Sürtünme önemli miktarda enerjiyi harcıyorken böyle bir şeyin mümkün olmasını beklememek gerek. Biraderin kabul etsin ya da etmesin yapacak bir şey yok.

  10. #30
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    Almanlar:
    Wendelstein 7-X

    Fransızlar:
    ITER

    Amarigalılar:
    SPARC - MIT

    Ingilizler:
    Yeni Tokamak

    Bu da biz:
    Proje
    nereye dönersen dön popon arkanda kalir..

  11. #31
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı _chaotic_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Almanlar:
    Wendelstein 7-X

    Fransızlar:
    ITER

    Amarigalılar:
    SPARC - MIT

    Ingilizler:
    Yeni Tokamak

    Bu da biz:
    Proje
    kardeş şurada iki fizik kelam edelim dedik, rica ederim siyasete girmeyelim yine. tamam organik hoşafın fizik bilimi ile bir alakası yok fakat adamların kapasitesi bu kadar. daha ileriye gidemiyorlar. peki neden biz eleştirmek yerine fizik konularına kafa yormayı denemiyoruz. böyle dalaşarak hiçbir noktaya ulaşamayacağız. ben bunu anladım. saygılar..

  12. #32

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Teorik olarak 1 kW enerji üretecek dinamoyu yine 1 kW'lık motor ile döndürmeniz gerekir.
    Eğer ürettiğiniz tüm elektriği motorun ihtiyacı olan enerji için kullanırsanız, size bir şey kalmaz.

    Ama makinelerde 100% verim diye bir şey olmadığı için bu çevrimi bile sağlayamazsınız.
    1 kW enerji tüketen bir motorun çıktısı 1 kW güç olmaz.
    1 kw güç ile döndürdüğünüz bir dinamonun çıktısı 1 kW enerji olmaz.

  13. #33
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    . peki neden biz eleştirmek yerine fizik konularına kafa yormayı denemiyoruz. ..
    Neye kafa yoracaksın, fizikçi misin?
    Lisedeki fizikle olmuyor bu işler.
    Senin, benim yaptığımız kahvehane lakırtısı. Sen bildiğin işi düzgün yaparsan, fizikçi de kendi işini yapar.

  14. #34
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neye kafa yoracaksın, fizikçi misin?
    Senin, benim yaptığımız kahvehane lakırtısı. Sen bildiğin işi düzgün yaparsan, fizikçi de kendi işini yapar.
    öyle deme, merak duygusu var. eski yıllarda 'stirling motoru'nu icat eden kişinin bir papaz olduğunu biliyor muydun? evet motorun babasını bir papaz icat etmiştir.

  15. #35
    Source53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2018 Honda Forza
    Elektrikli arabalarda frenlerden enerji üretiliyor ama bu tüketimden az olduğu için yeterli olmuyor, gelecekte elektrikli motorların verimi artarsa (tüketim, üretim vb.) menzil uzayacaktır ama sonsuz bir enerji olurmu bilemem

  16. #36
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öyle deme, merak duygusu var. eski yıllarda 'stirling motoru'nu icat eden kişinin bir papaz olduğunu biliyor muydun? evet motorun babasını bir papaz icat etmiştir.
    Evet, merakla işinin ustası olabilirsin. Ama çok zaman kaybedersin.
    Zaten bilineni öğrenmek için okula gidiyoruz.
    Üstüne koymak senin becerine kalmış.
    Papazın vakti bol zaten, pazardan pazara..

  17. #37
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Eskiden bir çok bilim dalından anlayan alimler varmış. Günümüzde öyle değil. Herhangi bir bilim dalında gık diyebilmek için doktora ve sonrası en az 3 sene araştırma gerekiyor.

  18. #38
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Güneşin ömrünün bizden kat be kat fazla olması enerjisi sonsuz demek değildir. %100 verim olmaz. Makro seviyede sürtünme buna engel en başta.

  19. #39
    rebeka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Bilim bu sonuçta daha gelişmedi milyonda bir bile değil şimdiliki yapılanlar. İlerde olabilir. dünyanın dönmesini sağlayan şeyi bulamadılar daha

  20. #40
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    açılın, ben mühendisim!
    sonsuz enerji mümkündür tabii ki,
    bir alentirik motoruna dinamo bağlar ve motoru bununla beslersek sonsuzluğa giden bir araca kavuşmuş oluruz.
    nokta.

    şaka lan vallahi şaka.
    06Serhat bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)