Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü sülfatlaşma sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Arabamın aküsü için yardımınıza ihtiyacım var.

    Aküm 72 amper bakımsız inci akü. 10 ay oldu alalı. pandemiden dolayı araç bol bol yatınca 2 ay kadar önce bir gün marş basmadı. Şarjdır vesairedir 2 aydır kurcalıyorum.

    En son elektrikçiye gecen cuma şarja bıraktım, şarj sonrası 13.5 v değeri vardı. Bugun sabah 12.0 volt ölçünce, eve çıkardım ve şarja bagladım. elimde araç alternatörününün görevini yapan 10 amper gücünde bir hızlı şarj aleti var.

    Bugün yaklaşık 3 saatlik şarjdan sonra makine akımı kesti, şarj ful diyor. Ancak aldığım değer 12.7 v.
    akümün sülfatlaşması çözülmemiş demekki.

    Şimdi gelelim sorularıma:

    1-Bu aküyü nasıl kurtaracaz?

    2-Sülfatlaşmayı çözmek için 17 voltluk laptop şarj aleti ile şarj etsem işe yarar mı?

    3- Youtube da ali usta diye bir adam var, akünün suyunu boşaltıyor içine karbonat döküyor falan. Bu işlemden haberi olan varmı?

    Not:aracın alternatörü sağlam, herhangi bir kaçak ta yok.

    yardımlarınızı bekliyorum saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    yeğenlerimin akülü arabası var, onun aküsü de aynı şekilde olmuştu, kuru tip akü diye geçiyor ama kapağı kaldırınca conta kapaklar var ve açıp içine saf su eklemen gerekiyor, yani elektriği iletmeyen su, bende aynı görevi gören kaynamış su kullandım, kaynamış suyun iletkenliği düşüktür ama saf su gibi %0 iletken midir bilmiyorum..

    neyse işte o sülfatlaşma olayı gidene kadardı sanırım, şar aleti otomatik olarak 18 küsür de volt veriyor ve bu süreçte yeşil ışık yanıyor, sonra akü içeriside ki o taşlaşma düzelmeye başladıkça şarj aletinin üzerindeki yeşil ışık yavaş yavaş kırmızıya dönüyor ve en son tam kırmızıya döndüğünde 14 voltlara düşüp yüksek akım vermeye yani şarj etmeye başlıyor..

    tamamen şarj olduğunda yeşil ışık yanıyor kalıyor öyle..

    şarj aleti işte bundan


    not: baya sallamasyon yazdım, belki bildiklerim yanlıştır, ben sadece gözlemlerimden yola çıkarak yorum yapıyorum ama dediğim gibi şarj aletinde bir şeylere göre otomatik voltaj ve akım ayarlama özelliği var, bunu neye göre hesaplıyor ayarlıyor bilmiyorum, "yatırım tavsiyesi değildir"

  3. #3

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeğenlerimin akülü arabası var, onun aküsü de aynı şekilde olmuştu, kuru tip akü diye geçiyor ama kapağı kaldırınca conta kapaklar var ve açıp içine saf su eklemen gerekiyor, yani elektriği iletmeyen su, bende aynı görevi gören kaynamış su kullandım, kaynamış suyun iletkenliği düşüktür ama saf su gibi %0 iletken midir bilmiyorum..

    neyse işte o sülfatlaşma olayı gidene kadardı sanırım, şar aleti otomatik olarak 18 küsür de volt veriyor ve bu süreçte yeşil ışık yanıyor, sonra akü içeriside ki o taşlaşma düzelmeye başladıkça şarj aletinin üzerindeki yeşil ışık yavaş yavaş kırmızıya dönüyor ve en son tam kırmızıya döndüğünde 14 voltlara düşüp yüksek akım vermeye yani şarj etmeye başlıyor..

    tamamen şarj olduğunda yeşil ışık yanıyor kalıyor öyle..

    şarj aleti işte bundan
    https://www.pilsan.com.tr/pilsan/dos...g?m=1557820707

    not: baya sallamasyon yazdım, belki bildiklerim yanlıştır, ben sadece gözlemlerimden yola çıkarak yorum yapıyorum ama dediğim gibi şarj aletinde bir şeylere göre otomatik voltaj ve akım ayarlama özelliği var, bunu neye göre hesaplıyor ayarlıyor bilmiyorum, "yatırım tavsiyesi değildir"
    e bende var bu sarj aletinden bide bunla deneyim bakalim. biktim artik aku degistirmekten.

    yabanci forumlarda desulfator diye bi devre yapiyorlar ve kesin cozum oluyormus ölmus akulere ama ona kim ugrasacak simdi..

  4. #4
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Bende motosiklet aküsünü tamir etemye çalışıyorum laptop şarj aletiyle senin aküün boşalması çok tuaf aynı aküden benimde var bugün ölçtüm 11.43 çıktı 3 sefer daha marş yaptım eve gelene kadar şarja bağladım benim marş motoruda 1.8 kwh akıllı şarj cihazı bulursan onunla kapakğını açıp şarj et kapağı japnla yapıştırmışlar biraz zor açılıyor bilgin olsun

    o karbonata yıkama olayını motosiklet aküsü olmazsa bende denerim

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Kocakarı ilaçlarını es geçip desülfatör solüsyonu kullanabilirsin

  6. #6

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende motosiklet aküsünü tamir etemye çalışıyorum laptop şarj aletiyle senin aküün boşalması çok tuaf aynı aküden benimde var bugün ölçtüm 11.43 çıktı 3 sefer daha marş yaptım eve gelene kadar şarja bağladım benim marş motoruda 1.8 kwh akıllı şarj cihazı bulursan onunla kapakğını açıp şarj et kapağı japnla yapıştırmışlar biraz zor açılıyor bilgin olsun

    o karbonata yıkama olayını motosiklet aküsü olmazsa bende denerim

    lap top şarj aleti ile 17 v ta şarj etsem bi sonuç alırmıyım sence?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kocakarı ilaçlarını es geçip desülfatör solüsyonu kullanabilirsin
    hocam bu sülfatı akünün içini açmadan çözmek mümkünmüdür?

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Kimyasal kullanmadan zor , dikkat et yüksek voltajla şarz esnasında akü şiddetli şekilde patlayabilir , aküyü sürekli kontrol edin diyeceğim ama akü patlama sesini duyan biri olarak yaklaşmayın bile diyorum..

  8. #8

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimyasal kullanmadan zor , dikkat et yüksek voltajla şarz esnasında akü şiddetli şekilde patlayabilir , aküyü sürekli kontrol edin diyeceğim ama akü patlama sesini duyan biri olarak yaklaşmayın bile diyorum..
    saol hocam vazgectim. normal voltajinda sarj ederim artik bittikce, gittigi yere kadar gitsin bakalim.

  9. #9
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lap top şarj aleti ile 17 v ta şarj etsem bi sonuç alırmıyım sence?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------



    hocam bu sülfatı akünün içini açmadan çözmek mümkünmüdür?

    valla bende ilk defa deniyorum motosikletinkiyle başladım çükü ölüydü şarj ederken bile kapaklarını açık şarj et eğer sıvıyı boşaltacaksan suyun üzerine asit eklenir asidin üzerine su değil buna dikkat etmen gerekir. Hazır karışım sular var istersen onu ekle
    Mr.wind bunu beğendi.

  10. #10
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Bu sorunu çözmek için özel üretilmiş şarj aletleri var. Bu güçteki bir akünün bu problemini çözmek 4 güne kadar sürebiliyor.

    https://www.hepsiburada.com/noco-genius-g26000-12v-24v-500ah-ultrasafe-akilli-aku-sarj-ve-aku-bakim-p-OTFRZG26000

    Bende bu aletten var ve başarılı bir cihaz. Ancak elbette yeni akü almak daha mantıklı.

    Bu aletlerin kırmak için 16-20 v aralığında trickle şarj yönetimi kullandıklarını biliyorum ama bu elle yapılabilir mi? Bence zor...

  11. #11

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorunu çözmek için özel üretilmiş şarj aletleri var. Bu güçteki bir akünün bu problemini çözmek 4 güne kadar sürebiliyor.

    https://www.hepsiburada.com/noco-genius-g26000-12v-24v-500ah-ultrasafe-akilli-aku-sarj-ve-aku-bakim-p-OTFRZG26000

    Bende bu aletten var ve başarılı bir cihaz. Ancak elbette yeni akü almak daha mantıklı.

    Bu aletlerin kırmak için 16-20 v aralığında trickle şarj yönetimi kullandıklarını biliyorum ama bu elle yapılabilir mi? Bence zor...
    hocam cok pahaliymis alet

  12. #12
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Dün akşamdan beri benim aküde bir canlanma olmamış. İlk bağladığımda kaynama vs oluyordu kısada olsa ama artık ısınıyor ve hiç tepki vermiyor benimde büyük aküler için bosch c7 var arabınkini onla şarj ederim ihtiyaç olduğunda

  13. #13

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün akşamdan beri benim aküde bir canlanma olmamış. İlk bağladığımda kaynama vs oluyordu kısada olsa ama artık ısınıyor ve hiç tepki vermiyor benimde büyük aküler için bosch c7 var arabınkini onla şarj ederim ihtiyaç olduğunda
    bosch nasıl kaç amper veriyor? redresör görevi görüyor mu?

  14. #14
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bosch nasıl kaç amper veriyor? redresör görevi görüyor mu?
    2-3 amper gördüm en fazla ne kadar veriyor bilmiyorum akıllı diye tabir edilen cihazlardan. redresör dediğiniz dolrultucu deil mi alternatifi doğruya çeviren adaptör görev göre bir mod var evet. Motosiklet aküsü için uygun değil onun için c3 almka gerekiyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

    5-6 sefer safsuyla yıkadıktan sonra karbonatı birer tatlı kaşığı hücre başına döktüm ve saf suyu ekledim kaynamaya başladı ama ısınmadan şimdi terasa koydum bakalım bir süre geçsin boşaltıp bir daha koymayı düşünüyorum.

  15. #15

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2-3 amper gördüm en fazla ne kadar veriyor bilmiyorum akıllı diye tabir edilen cihazlardan. redresör dediğiniz dolrultucu deil mi alternatifi doğruya çeviren adaptör görev göre bir mod var evet. Motosiklet aküsü için uygun değil onun için c3 almka gerekiyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

    5-6 sefer safsuyla yıkadıktan sonra karbonatı birer tatlı kaşığı hücre başına döktüm ve saf suyu ekledim kaynamaya başladı ama ısınmadan şimdi terasa koydum bakalım bir süre geçsin boşaltıp bir daha koymayı düşünüyorum.
    hocam islemlerin sonunda ne adimlar izlediginizi detayli olarak anlatirsani super olur.

    Benim aklima takildi, bu aku kurtarma isi nasil sektor olamamis, bi standardi yok.. kac tane video izledim herkes kafasina gore birseyler soyluyor. Ali usta diye bi adam var brezilyadan yayin yapiyor falan ahah..

    kac tane elektrikci aradim, sulfat cozmek icin aku acip islem yaparmisin diye, hepsi de "yok abi ole bisi hepsi yalan" getir sarja takalim diyor. ilginc gercekten.

  16. #16
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bugün yaklaşık 3 saatlik şarjdan sonra makine akımı kesti, şarj ful diyor. Ancak aldığım değer 12.7 v.
    akümün sülfatlaşması çözülmemiş demekki.

    Şimdi gelelim sorularıma:

    1-Bu aküyü nasıl kurtaracaz?

    2-Sülfatlaşmayı çözmek için 17 voltluk laptop şarj aleti ile şarj etsem işe yarar mı?

    3- Youtube da ali usta diye bir adam var, akünün suyunu boşaltıyor içine karbonat döküyor falan. Bu işlemden haberi olan varmı?

    Not:aracın alternatörü sağlam, herhangi bir kaçak ta yok.

    yardımlarınızı bekliyorum saygılar.
    Merhaba, sülfatlaşma mevcutsa bunu normal şarj cihazları ile çözemezsiniz yani evinizde cihaz bir işe yaramaz.
    12.7 V akü %100 dolu demektir, otomobil aküleri tam dolu iken 12.6 V gösterir. sizin gördüğünüz 13.5 V yüzey voltajıdır ve geçicidir.
    Aküde sülfatlaşma olup olmadığını anlamak için sadece voltaja bakmak yeterli değildir. Bir kaç test yapmak gerek. Fakat şarjdan sonrada kısa sürede marş yapmamaya başlıyorsa sülfatlaşma veya başka bir sorun var diyebiliriz.

    1. Sorunu çözmek için bahsettiğiniz ali ustanın desülfe aletini kullanmanız gerek. (bunu isterseniz kendinizde yapabilirsiniz youtubeda bir çok video var.) Fakat bu alet tehlikeli bir alet bende 2 tane var, pek tecrubeniz yoksa yapmanızı tavsiye etmem.

    2. Hayır aküye zararlıdır tavsiye etmiyorum. Olay voltajla alakalı değil.

    3. Karbonata gerek yok, akü asidi ölçen bomeler var bunlardan edinip akünün asit seviyesini ölçüp gerekirse akü asidi ve saf suyun yenilenmesi gerekir.

  17. #17

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, sülfatlaşma mevcutsa bunu normal şarj cihazları ile çözemezsiniz yani evinizde cihaz bir işe yaramaz.
    12.7 V akü %100 dolu demektir, otomobil aküleri tam dolu iken 12.6 V gösterir. sizin gördüğünüz 13.5 V yüzey voltajıdır ve geçicidir.
    Aküde sülfatlaşma olup olmadığını anlamak için sadece voltaja bakmak yeterli değildir. Bir kaç test yapmak gerek. Fakat şarjdan sonrada kısa sürede marş yapmamaya başlıyorsa sülfatlaşma veya başka bir sorun var diyebiliriz.

    1. Sorunu çözmek için bahsettiğiniz ali ustanın desülfe aletini kullanmanız gerek. (bunu isterseniz kendinizde yapabilirsiniz youtubeda bir çok video var.) Fakat bu alet tehlikeli bir alet bende 2 tane var, pek tecrubeniz yoksa yapmanızı tavsiye etmem.

    2. Hayır aküye zararlıdır tavsiye etmiyorum. Olay voltajla alakalı değil.

    3. Karbonata gerek yok, akü asidi ölçen bomeler var bunlardan edinip akünün asit seviyesini ölçüp gerekirse akü asidi ve saf suyun yenilenmesi gerekir.
    hocam verdiginiz bilgiler icin saolun. birkac soru daha sorayim:
    1-dusuk amper ile uzun sure sarj edince akunun isigi yesile donuyor, ama 10-12 amper ile hizli sarj edince isik yesile donmuyor. iki durumdada 12 saatlik bekleme sonrasi 12.7v deger aliyorum. akunun isigi siyahken, elime alip hafif sallayinca yesil isik gorunuyor ama sonra uzerine siyah ortu cekilir gibi isik siyaha donuyor. bu isigin olayi nedir?

    2-bu sabah 12.7 volt ile araca akuyu taktim. bugun 20 dakika civari kullandim. yarin sabah, marsa basmadan min. kac volt deger alirsam aku sagliklidir diyebiliriz?

  18. #18
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam verdiginiz bilgiler icin saolun. birkac soru daha sorayim:
    1-dusuk amper ile uzun sure sarj edince akunun isigi yesile donuyor, ama 10-12 amper ile hizli sarj edince isik yesile donmuyor. iki durumdada 12 saatlik bekleme sonrasi 12.7v deger aliyorum. akunun isigi siyahken, elime alip hafif sallayinca yesil isik gorunuyor ama sonra uzerine siyah ortu cekilir gibi isik siyaha donuyor. bu isigin olayi nedir?

    2-bu sabah 12.7 volt ile araca akuyu taktim. bugun 20 dakika civari kullandim. yarin sabah, marsa basmadan min. kac volt deger alirsam aku sagliklidir diyebiliriz?
    Işık akü içindeki asit seviyesini gösteriyor, eğer siyahsa asit eklenmesi gerektiğini gösterir yada bir tarz desülfe işlemine ihtiyacı vardır.

    12.6 - 12.3 seviyeleri görürseniz sorun yok demektir. aküyü ölçerken kontağın tamamen kapalı olmasına dikkat edin. sağlam bir akü voltajı 12.0 bile olsa arabaya marş yaptırır. dediğim gibi önemli olan voltaj değil akünün ne kadar güç verebildiğidir. bunuda sabah soğuk marşlarda anlarsınız zaten ya güzelce çevirir yada yavaş yavaş çevirir, yada hiç çevirmez.

  19. #19

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Işık akü içindeki asit seviyesini gösteriyor, eğer siyahsa asit eklenmesi gerektiğini gösterir yada bir tarz desülfe işlemine ihtiyacı vardır.

    12.6 - 12.3 seviyeleri görürseniz sorun yok demektir. aküyü ölçerken kontağın tamamen kapalı olmasına dikkat edin. sağlam bir akü voltajı 12.0 bile olsa arabaya marş yaptırır. dediğim gibi önemli olan voltaj değil akünün ne kadar güç verebildiğidir. bunuda sabah soğuk marşlarda anlarsınız zaten ya güzelce çevirir yada yavaş yavaş çevirir, yada hiç çevirmez.
    tamam hocam cok saolun verdiginiz degerli bilgiler icin. yarin sabah bakayim ne durumda olacak.

  20. #20
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Benim alet ile ilgili güncelleme yapayım...

    Yeni ancak yatmaktan ölmüş bir BMW oto aküsü benim alet ile 1 saatlik kurtarma modunda çalıştırmak marifetiyle hayata döndü. 12v için 7.2 A şarj kapasitesi varmış canavarın. Motosiklet akülerini şarj yeteneği olmadığını daha doğrusu her motosiklet aküsünü şarj etmediğini öğrendim O da şöyle, az biraz hayat belirtisi var ise hızlı bir şekilde dolduğunu gösteriyor ancak akü 1-2 marş sonrası tekrar güç kaybediyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)