A3 sportback. Üst segmentlerde yaş ilerledikçe can sıkan birçok problem oluşuyor.
bu nasıl bir ihtiyaç abi, 37 motor neyse
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
yıl 2000 veya 2001 olması lazım.
bir akrabamız 13 milyara honda civic aldı.
diğer akraba ise 15 milyara beylikdüzünden daire.
civic yine aynı civic, ama daire kaç para oldu bilmiyorum
90'lı yıllar şu zamana göre gerçekten fırsat yıllarıymış, çok şanslıymışsınız.
yok hocam o boyutlandırma sınıf olarak değil ebat olarak belirtmişler.amerikalılarda zaten boy takıntısı var herşeyin xxxl olması gerekiyor ondan öyle bir kategori yapmışlardır.ama doğru tabi a4 320 de olsa sanmıyorumki mazda 6 dan büyük olsun ebat olarak a6 ve 520ye yakındır.
Eşimin abisinde 2012 dizel otomatik a4, var uzun km ler kullandım bir araba da aradığınız herşey var. Uzun yolda 1.6 araçlarla aynı yakıyor şehir içi biraz fazla ama abartılacak kadar değil uzun yol 6 litrelerde şehir içi 7 lerde 170 beygir araba vites geçişleri hissettirmiyor. 178000 km de kaportası dışında iç aksamda hiç yıpranma yok motor keza.geçmişi belli motoru temiz dizel otomatik a4 derim ben bakımı yaptırdıktan sonra sorunsuz binilir
A3 : C segment,Compact Car,Alt orta sınıf.(Renault Megane,BMW 1 serisi,Mercedes A Class,Citroen C4,Seat Leon,VW Golf,Mazda 3 vb...)
A4 : D segment,Large family car,Orta sınıf.Amerika'da mid-size car(VW Passat,Mercedes C Class,BMW 3 Serisi,Mazda 6 vb...)
A6 : E segment,Full-size car,orta üst sınıf,Amerika'da Mid-size luxury car.(BMW 5 serisi,Mercedes E Class,Jaguar XF vb...)
A8 : F segment,Full-size luxury car,Üst sınıf,Lüks sınıf. (BMW 7 serisi,Mercedes S Class,vb....)
Motosikletin yanında birazcık araba manyaklığı da var bende.
Siz böyle yazınca Wikipedia'ya baktım, şöyle geçiyor:
Compact executive car: Audi A4, Mercedes-Benz C-Class
Mid-size luxury car: Audi A6,*BMW 5, Mercedes-Benz E-Class
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Car_classification
Amerika'daki sınıf isimlerini bende merak edip Wikipedia dan buldum.Avrupadaki sınıf isimleri ile Amerikadaki sınıfı isimlerine bakarsak Amerika'da boyutlar bir beden büyükten gidiyor.Avrupa'da full-size denilen araca Amerika'da mid-size luxury deniyor.Ama A,B,C,D diye giden segmentler bütün dünya da standart.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Burada segment olayı hiç yok. Boyuta göre sınıflandırılıyor. Zaten küçük araba da aşırı lüks, büyük araba da tamtakır olmuyor genelde. Çünkü boyut ta rahatın ve lüksün önemli bir parçası.
Avrupa da boyutlar biraz daha farklı. Ama bir BMW 3, Audi A4 ve Mercedes C serisi de Amerika'daki tipik orta sınıf araçlardan (Honda Accord, Toyota Camry, Nissan Altima, Mazda 6) bariz küçükler. Arabanın içinde değil de üstünde oturuyor gibisiniz. Camlara ve dış dünyaya çok yakın bir hisse sahip. Orta sınıf arabalar böyle değil. Arabanın içine gömülüyorsunuz. Çevrenizde rahat bir boşluk var. Dış dünya daha dışarıda.
Full size araçlarda bu his daha da fazla. Ama onlarin da boyutları bayağı büyük. Ancak 3 gün boyunca Lincoln Towncar kullandıktan sonra Honda Accord'a bindiğimde oyuncağa binmiş gibi hissetmiştim kendimi... Velhasil her sey goreceli.
Bir de Türkiye'deki kafadar bir yakınıma telefonda "senin araba kompak" diyorum acaip bozuluyo. gerçi benim arabam daha da küçük ama olsun. Türkiye'de daha bi önemli araba olayı sanki. Amerika'da lüks araba aşırı rağbet gören bir şey değil. Çünkü standart markalar, lüks araçları aratmayacak konforu sunuyorlar genelde. Yukarida saydigim orta sinif araclarin sifir fiyati $25000 civari. Fazlasiyla da yeterli. 2 kati verip bir Mercedes E, BMW 5, veya A6 almam sahsen. Cogu insan da almiyor zaten.
2 seçenek arasında a3, extra tavsiyem insignia.
Audi de aktarma olarak multitronic var sanirim. O aktarmanin da en az dsg kadar sorunlu oldugunu soylemek lazim.
Diger arkafaslarin onerdigi 2.0 mazda , honda vb araclar maalesef atmosferik motorlar. Hem cok yakar hem az giderler.
Eger bulabilirseniz temiz bir E90 3.20d, A4 den de A3 den de hemen her jonuda ustundur. Hele ki sorunsuz ZF aktarmasi, 184hp ve 380nm torku perf acisindan sinifinda rakipsizdir. Ustelik bu perf a ragmen sakin kullanimda cok rahat 5lt leri gorebilirsiniz.
Sayın üyleler verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim üye arkadaşlarımızın dediği gibi amaç lüks araba ve ben ford kurye ile ortalama 6.7 yakıyorum agresif kullanıyorum biraz.Önerilerinizi bekliyorum
Ustte de yazdigim gibi 3.20d. En agresif haliyle bile olsa s.ici max 7.5-8lt leri gorursunuz.
Ic tasarim olarak A4 daha cafcafli gorunse de. Plastik soyulmasi , trim sesi vb konularda ileride sizi uzecektir. Oysa ki iyi bakilmis bir e90 tabiri caizse hem icte hem dista ok gibi aractir.
Arkadan itis eglencesi de bonus olur
Hocam C segment ile D segment kıyaslıyorsunuz. Tabi ki A4 aynı temizlikte aynı yıl ve km lerde aynı fiyata bulmanız imkansız . a3 kasaları uygun olan fiyatlar ancak kesinlikle önermem hem içerisi dar hemde konforu düşük. Ben kendim 2017 model passat kullanıyorum. Passatı a4 ile kıyaslayabilirim, a3 kendi denkleri değil.
Bu yüzden sadece bu 2 model arasında kararsız kaldıysanız a4 kesinlikle öneririm. Ancak farklı model düşünüyorsanız geniş konfor ve kalite olarak passat önerebilirim.
DSG sorunlarına aldırış etmeyin hocam , emin olun her araç arıza problem vermesi normaldir. Passatın bu sorunu daha fazla göze batıyor'du ( yağlı şanzıman serisine kadar ) çünkü D segmente piyasanın en çok satan aracı olmayı başaran bir marka. C segmentlerle bile kıyaslandığında ilk 3 de yer alıyor. Yani örnek olarak yılda 2 bin adet satan araç ile yılda bin adet satan araç arasında problemler tabi ki daha fazla göze çarpa bilir.
Bu dediğimiz sorunda hatalı kullanımlarda 7 ileri kuru şanzımanlarda geçerliydi şu ankiler yağlı olarak canavar gibi.
Sayın üye arkadaşlar size ekstra bir sorum olacaktı 2006 2.7 range rovermı almakmı mantıklı yoksa 2013 kasa a3 veya a4 vergisi yakıtı vs hesaplayınca.Amaç farklı görünmek.
Cüzdanın kalınsa range alabilirsin 12 yaşında araba arıza çıkarma ihtimali daha yüksek. Yakıtı daha yüksek parça fiyatı daha yüksek. Trafikte kullanımı daha zor. Eline bi kağıt al kağıdın bi tarafına audi nin artılarını eksilerini yaz diğer tarafına range nin artılarını eksilerini yaz. Kendi durumuna göre karar ver
Abladigim kadariyla prestijli bir arac ariyorsunuz. Bu tur araclar sadece almakla bitmiyor. Isletme maliyetlerini hesaba katmak lazim. Yakiti, vergisi ve en onemlisi de bakimi. Bu araclar yan sanayi, cikma parca vs seven araclar degil maalesef.
Kararinizi verirken bunu da hesaba katmak gerek
o para arabaya verilmez bence gidip bi triump xc explorer alınır kalanı ile de 10 15 yaş arası corsa
Sayın üye kardeşlerim verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.Şu ani modeller bmw 116 audi a3 ve mercedes a amg üç model arasındayız birde dizel almakmı daha mantıklı yoksa benzinli alıp lpg taktırmakmıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)