Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

R25 amortisör sorunu, çakal yamaha servisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    _Siyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2016
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Mondial 125 MH DRİFT
    Öncelikle konuyu yanlış yere açtıysam affola lütfen uyarın..
    Herkese iyi forumlar, başlıkta da belirttiğim gibi konu kazalı R25 amortisör.Yaklaşık 1 ay önce arkadaşımın Yamaha R25'i ile kaza yaptım.Sağolsun kamyoncu abilerimizin karayoluna fütursuzca savurduğu yağları nedeniyle. Sol tarafa yattım kendimi attım tabi motorda çizilmeler ve ön maşada yamulma var. Motor arkadaşın olunca kimseye borçlu kalmamak için hemen servisin yolunu tuttuk (Tamirciler daha uygun yapıyor fakat dediğim gibi akıllarda soru işareti kalmaması için). Gittik görüştük, benim servise ilk dediğim şey masraftan kaçınmayalım ben bu motoru nasıl aldıysam o hale gelmesini istiyorum dedim. Sağına soluna bakıldı sadece çizik olmasına rağmen yolcu koltuğunun altındaki kapak bile değişti bu kadarıyla söyleyeyim. Çok uzatmadan, ön takımla ilgili değişen parçalar şunlar;

    -Kafa demiri
    -Ön mesnet alt

    Bu sırada servis amortisörde eğrilik olduğunu, ama tornacıyla çözülebileceğini söyledi ben de eğer değişmesi gerekiyorsa değişsin dedim yok ben hallederim falan deyince dedik tamam madem bende öğrenciyim sonuçta amortisörde ucuz bir parça değil arkadaşımda hiç problem yapmadı sağolsun. Tamam dedik motor bir süre yattı parçalar geldi takıldı vs. buraya kadar her şey normal.Motoru teslim aldık bindik fakat şöyle büyük bir problemimiz ortaya çıktı bu konuda bilgili olanlar lütfen yol göstersin.Kısaca durum şu;

    1-Motorun direksiyonda bariz olarak 1 cm kadar sağ-sol boşluğu var misal elleri bırakıyorum direksiyon 1 cm kadar sağa sola yalpalıyor sürekli.
    2-Sol tarafa çok hafif çekme hissettik bu kazadan sonra psikolojik de olabilir.
    3-Denemek için motorun ön tarafı kaldırdık amortisör 2 3 cm kadar kendini aşşağıya salıyor.
    4-Ve sert tümseklerde amortisörden tak tuk ses geliyor.

    Farkedip hemen servise geri dönüyoruz. Anlatıyorum aynı yazdığım gibi servisin dediği; lastiklerin basıncı az ve lastiklerin ölmüş sürekli bu iki şeyi tekrar etti bana pek inandırıcı gelmedi çünkü kazadan önce böyle bir problem yoktu, çakal dememde ki nedende bu çünkü 200 TL gibi bir tornacı parası ödedik sinirime dokunanda şu bana en baştan sıfır gelecek bu olmaz dese eyvallah abi sipariş edelim derim ama tornacı ücreti alıp yapamamak sinirimi bozdu çünkü bende öğrenciyim borcu zar zor ödüyorum bari değsin. Neyse Adama derdimizi anlatamadık başıma daha önce böyle bir şeyde gelmediği için buraya yazıp bilgi almak istedim bu konuda bilgili abilerim,kardeşlerim ne yapmamız gerek bu neden oluyor nasıl düzeltebiliriz ya da düzeltilemez sıfır mı almamız gerek bunları cevaplarsa çok memnun olurum. Okuduğunuz için teşekkürler, tam anlaşılması için biraz uzun yazdım.

    (NOT; Motosiklette şase eğrilmesi falan olmadığı söylendi zaten hızım 25-30 civarıydı)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Saat erken biraZdan yamaha faari gelip sana laf saymaya baslarlar

  3. #3
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saat erken biraZdan yamaha faari gelip sana laf saymaya baslarlar
    iyide 4 gün olmuş konu açılalı :D

    1- Motorun direksiyonunda sağa sola boşluk olabilmesi imkansız. O boşlukla zaten motoru kullanamazsın.
    2- Motoru farklı birilerine test ettirin, mümkünse tecrübeli biri olsun. Çekme kısmını söyleme, ön takım nasıl diye sor sadece.
    3- Motorun üzerine binince ön takım bi kaç santim düşmesi normal.
    4- Sert tümseklerde taktuk yapması amasörlerinizin iyi çalıştığını gösterir. r25 spor bir motor ve amatisörleri sert olmalıdır.

    Ayrıca bahsettiğin sorunların hiç birisi tornacı işlemiyle alakalı sorunlar değil.

    Ön direkler eğer eğri ise, motor ellerini bıraktığında bariz şekilde alır seni farklı yöne götürür.

    Bu yazdıklarından anladığım kadarıyla senin düşmende kamyoncuların bi suçu yok.

  4. #4
    MotoRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2017
    Şehir
    Kırşehir
    Motosikleti
    -YOK-
    Sanırsam R25 lerin sol amartisöründe çekme var kronik bi sorun diye okumuştum ondan da kaynaklanabilir ama emin değilim.

  5. #5
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Emanet malın canı g...ndedir.
    Emanet bisiklet bile istemem.Ders olsun.

  6. #6
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı MotoRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırsam R25 lerin sol amartisöründe çekme var kronik bi sorun diye okumuştum ondan da kaynaklanabilir ama emin değilim.
    Sol amortisorunde cekme sag amortisorunde itme arka amortisorunde de ziplama var kronik bunlar.

    Nerden duyuyorsunuz bunlari anlam veremiyorum.Konuyu acan arkadasim, matraz33 un soyledigi gibi az da olsa tak tuk yapar cunku serttir amortisorler bunu kullanmis biri olarak soyluyorum.Kesinlikle ama kesinlikle cekme yapmasi dogru bir durum degil, ellerinizi biraktiginiz da ok gibi gitmesi lazim motorun lastik balanslarinizda sorun yoksa..Mutlaka cozemiyorsaniz baska bir servise goturun belli ki halledilmemis birseyler var


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)