Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yardımlarınızı bekliyorum.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AliTasc1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha R25 (inşallah) :)
    Öncelikle herkese merhaba. Birçok form dolaştım ama içime sinen tek form burası oldu ve kayıt oldum. Bende motor dünyasna giriş yapmaya başlayanlardanım hayırlısıyla. Genel olarak artık gecem gündüzüm araştırmakla geçiyor çünkü motor konusunda buradaki arkadaşlar kadar bilgili olduğumu düşünmüyorum. Tamam motora birkaç kere binmişliğim var ama bu benim için biliyorum demek değil onun için kafama takılan herşeyi araştırıyorum.
    -Motor da fren ayarı nasıl olur.
    - Krank neden dolayı kırılır
    -Hangi koşullarda ön fren kullanılmaz vs vs. kafama takılan bu tarz sorulara hep araştırark cevap buldum ve notumu tuttum.
    ekipmanlarımıda ufak ufak araştırma yaparak almak istiyorum bir kere olsun tam olsun istiyorum. Allah kaza bela vermediği sürece inş.
    Onun dışında karar veremediğim araftan kendimi çıkartamadığım tek soru kalıyor.
    Honda cbr250r mı ? Hyosung gt250r mı ?
    Genç bir insanım öyle havam olsun gösteriş olsun da pek merakım yok ama motorun üstüne bindiğim zaman bir özgüven oluşmasını isterim herkes gibi. Bu yüzden aklım hep hyosung'a kayıyor ama herkes krank sorunundan dert yanıyor. Bu birazda kullanıcıya bağlı diye düşünüyorum ama yine de kararsızım. Motoru yıpratmak , üzmek gibi bir derdim yok. Sonuçta buna verilen bir para var ve parayı yoldan toplamıyoruz.
    Cümlelerimi tam olarak kuramıyor da olabilirim bu yüzden hepinizden ayrı ayrı özür dilerim ama kafamdakini tam olarak size anlatmaya çalıştım anlatabildiğim kadar.

    Beni şuanda arafta bırakan tek bir soruna cevap arıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

    Selametle..

    edit: Konuyu nereye açacağımı bilemedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Kendinizi gayet iyi ifade etmişsiniz. Bir sorun yok. tercih konusunda da derler ki "git ikisinin de üstüne otur, içine sinen hangisiyse ona sahip ol."

    Keza bende de öyle oldu. Bajaj bayisine gidip bütün modellere dokundum, discover125'te birşeyler beni kendine çekti ve 5000kmdir beraberiz.

  3. #3
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hyosungda japon motorlar gibi performans bekleyince krank kırıyor demişti bir usta...Aşırı zorlanmadan veya olması gereken zorlanmaya dayanamadığından krankta sorun çıkabilir...Hyosungun tipi cezbediyor insanları daha etlki kaba dizaynı var, üzerine binince 1000 cc ayarında motor, ama giderken hiçte öyle değil, cbr 250 en uygun ve sorunsuz bineceğiniz motor...Emin olun inşallah sizin gibi temiz kullanan birinden ikinci el cbr250 bulursunuz.

    Motosikletin öncelikle dış dizaynı değil iç motor mekanik aksamı sağlamlığı performansı önemlidir (bana göre), gerisi artisliğe kalmıştır...

  4. #4
    AliTasc1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha R25 (inşallah) :)
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hyosungda japon motorlar gibi performans bekleyince krank kırıyor demişti bir usta...Aşırı zorlanmadan veya olması gereken zorlanmaya dayanamadığından krankta sorun çıkabilir...Hyosungun tipi cezbediyor insanları daha etlki kaba dizaynı var, üzerine binince 1000 cc ayarında motor, ama giderken hiçte öyle değil, cbr 250 en uygun ve sorunsuz bineceğiniz motor...Emin olun inşallah sizin gibi temiz kullanan birinden ikinci el cbr250 bulursunuz.

    Motosikletin öncelikle dış dizaynı değil iç motor mekanik aksamı sağlamlığı performansı önemlidir (bana göre), gerisi artisliğe kalmıştır...

    Öncelikle zaman ayırıp yazımı okuyup cevapladığınız için teşekkür ederim. Evet gösterişten çok iç mekanizma ve dayanıklılık önemli buna katılıyorum fakat ben gerçekten motoru yıpratacağımı düşünmüyorum yani bunu neden dolayı söylüyorum derseniz.

    2014 yılında ford focus 2006 model bir araçla virajı alamadım ve istinat duvarıyla buluştum. Araçta 7-8 bin hasar oluştu ki emanet bir araba olmasıda ayrı bir sıkıntıydı. Amaa bizde emanete ihanet olmaz mantığıyla kuruşu kuruşuna arabanın bütün masraflarını üstlendim ve yaptırdım hiçbir masrafından kaçınmayarak. O zaman ki heyecanlılık , acemilik diyelim aklımız hep hız yapmaktı. Ama o olay bana fazlasıyla ders olduu artık arabaya binsem bile sol şeride gerekmedikçe çıkmıyorum 5 dakika geç gideyim ama temiz düzgün gideyim mantığındayımm.
    Şimdi alacağım motoruda o mantıkta kullanacağım , böylesine titizlik ve özenli kullanacağım için de ister istemez bir kalıp merakım oluyor bunu gizlemiyorum motoruma kendim bile baktığımda içimi ısıtması gerekli.
    O yüzden hyosung hala aklımı kurcalıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------

    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendinizi gayet iyi ifade etmişsiniz. Bir sorun yok. tercih konusunda da derler ki "git ikisinin de üstüne otur, içine sinen hangisiyse ona sahip ol."

    Keza bende de öyle oldu. Bajaj bayisine gidip bütün modellere dokundum, discover125'te birşeyler beni kendine çekti ve 5000kmdir beraberiz.
    evet ama internetten araştırma yaptığım kadarıyla hiçbir firma hyosung sıfır olarak satmıyor sanırrım. Sahibindendeki ilanlar da hep ikinci el 2013-2015 model arası motor var ama sıfır bayi satışlı hiç denk gelemedim bu yüzden hangi bayilerde bulunur hangisine gitsem test etme imkanım olur bilmiyorum.

  5. #5
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Cbr 250 repsol

  6. #6
    AliTasc1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha R25 (inşallah) :)
    Alıntı A.Türker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr 250 repsol
    Repsol'ün farkı nedir ?

  7. #7
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Gorunusu guzell☺☺☺

  8. #8
    AliTasc1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha R25 (inşallah) :)
    Alıntı ceymier adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gorunusu guzell☺☺☺
    Görüntü olarak konuşuyorsak , hyosung'u yabana atmamak lazım ki benim gönlüm de ondan yana.

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı AliTasc1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Görüntü olarak konuşuyorsak , hyosung'u yabana atmamak lazım ki benim gönlüm de ondan yana.
    Anladığım kadar daha önce motor tecrübeniz yok veya az kullanmış olabilirsiniz, dışarıdan öylede üzerine binince işler değişiyor, yarış motoru tipinde motordan performans beklentiniz varsa bu tip motorara girişin derim yoksa normal arasıra sürat yapmayacağınız veya gaz gelmeyeceğiniz bir motor tavsiye ederim, bende anlatamadım size anlatmak istediğimi yani zorlamıycaksınız o zaman gaz açımayacaksınız yavaş gideceksiniz anlamına gelir yanlışmı?
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  10. #10
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Dostum o krank muhabbeti ülkemizin cahiliyetinden dolayı.
    Şimdi bilale anlatır gibi anlatayım anla.
    Devir kesici nedir? Devir kesici, motorun zorlanma noktasına geldiginde gaz vermeyi kesip, devirin aşağılara inene kadar gaz vermene izin vermeyen bir sistem. Yani 13 bin devir motor için zor bir kisım diyelim. 12 binde motor kesiciye girdi. Yani gaz veremiyorsun. 11 bine inene kadar gaz vermeyi kesiyor. Demek istediğimi anladın dimi? Yani buda motorun zorlanmasını engelliyor.

    Hyosung 2006dan 2008e kadar bu motorlara bu sistemi koymadı. E bizim apaçi tayfasıda 250lik motorla 200 yapcam diye hayvan gibi zorladılar makineyi. Kesici olmadığı için sürekli kırmızı yerde oldular hatta orayı bile geçtiler. Bu muameleyi hangi motora yaparsan yap aynı sorunu yaşarsın. 2009 sonrası alirsan boyle sorunlarla daha az karsilasirsin. Tabi yine kullanici hatasi yagsiz binmek falan gibi sebeplerden bela olabilir basina. Bu yuzden hyosung ve krank muhabbeti gecince "defol lan burdan" de gec.

  11. #11
    AliTasc1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha R25 (inşallah) :)
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadar daha önce motor tecrübeniz yok veya az kullanmış olabilirsiniz, dışarıdan öylede üzerine binince işler değişiyor, yarış motoru tipinde motordan performans beklentiniz varsa bu tip motorara girişin derim yoksa normal arasıra sürat yapmayacağınız veya gaz gelmeyeceğiniz bir motor tavsiye ederim, bende anlatamadım size anlatmak istediğimi yani zorlamıycaksınız o zaman gaz açımayacaksınız yavaş gideceksiniz anlamına gelir yanlışmı?
    Evet demek istediğinizi anladım , güzel yorumunuz içinde ayrıca teşekkür ederm. Öyle aman aman bir hız tutkunu değilim kazanın ne olduğunu ve insan hayatının ne kadar kıymetli olduğunu çok iyi biliyorum ki herşeyden önce kendi sağlığımı düşünüyorum Allah , güç , kuvvet sağlık sıhat verdikten sonra motor her zaman alınır bu düşüncedeyim en azından. Motoru zorlama gibi bir hevesim , öyle bir çabamda yok ve olmayacak. Ama dediğim gbi üstüne bindiğim zaman beni tatmin etmesni istiyorum. Kocaeli/İzmitte yaşıyorum burada öyle çok uzak mesafelerde kullanma gibi birşey söz konusu değil o yüzden oturuş pozisyonu , kullanım kısa mesafelerde olacağı için pek bi rahatsız edeceğini sanmıyorum (Arada uzun yol yapmak dışında) sanırım bu doğrultuda kullanıldıktan sonra motorun sorun çıkartacağı pek birşeyi kalmıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------

    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum o krank muhabbeti ülkemizin cahiliyetinden dolayı.
    Şimdi bilale anlatır gibi anlatayım anla.
    Devir kesici nedir? Devir kesici, motorun zorlanma noktasına geldiginde gaz vermeyi kesip, devirin aşağılara inene kadar gaz vermene izin vermeyen bir sistem. Yani 13 bin devir motor için zor bir kisım diyelim. 12 binde motor kesiciye girdi. Yani gaz veremiyorsun. 11 bine inene kadar gaz vermeyi kesiyor. Demek istediğimi anladın dimi? Yani buda motorun zorlanmasını engelliyor.

    Hyosung 2006dan 2008e kadar bu motorlara bu sistemi koymadı. E bizim apaçi tayfasıda 250lik motorla 200 yapcam diye hayvan gibi zorladılar makineyi. Kesici olmadığı için sürekli kırmızı yerde oldular hatta orayı bile geçtiler. Bu muameleyi hangi motora yaparsan yap aynı sorunu yaşarsın. 2009 sonrası alirsan boyle sorunlarla daha az karsilasirsin. Tabi yine kullanici hatasi yagsiz binmek falan gibi sebeplerden bela olabilir basina. Bu yuzden hyosung ve krank muhabbeti gecince "defol lan burdan" de gec.
    Evet eski modellerinde olduğunu biliyorum okumuştum. Ama kanuni ile anlaşınca kanuni devir kesici koymuş bence bu artı bir özellik. Söylediklernize katılıyorum apaçi kardeşlerimiz nedense hep bir ses meraklısı hep bir hız peşinde ama şükürler olsun benim öyle bir derdim yok. Tek istediğim , üstüne bindiğim zaman beni tatmin edecek ki başlangıç motoru olarak 250cc üstüne çıkmayı kesnlikle düşünmüyorum. Ve bu cc aralığında beni en hoşnut edecek olan hyosung.

    Vakit ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim.

  12. #12

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Motosikleti
    HERO HUNK 150
    Dostum ufak yerde yaşıyorsanız al bir boxer bak keyfine daş gibi motor rahat fazla hızda yapmaz

  13. #13
    AliTasc1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha R25 (inşallah) :)
    Alıntı spil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum ufak yerde yaşıyorsanız al bir boxer bak keyfine daş gibi motor rahat fazla hızda yapmaz
    İzmitten bahsediyorum bir köy,kasaba gibi sınırlandıramam kesinlikle koca bir ilçe. Ama merkezinden geçen 2 şeritli yol var onun dışında otoyol var. Pek işin olmadığı sürece yada nasıl diyim şöyle örnekliyim.
    Yolun başındasın ama sonunda biryere gitmen gerekecek o zaman otoyolu kullanmak mantıklı ama onun dışında trafikte ağır ağır giderim dersen otoyolu kullanmasan da olur.

  14. #14

    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    4. motor Honda
    merhabalar,

    motora başlayalı çok olmamış biri olarak hyosung un tipine vurulup hyosung a gönlüm kayıyordan ziyade motorun yanına bir git ince detaylarına kadar incele elcikleri, butonları, selesi, eksozu, göstergeleri vs hepsine bak birde diğer markalara bak... münkünse bir kaç tur at veya en azından artcı ol kararını bundan sonra ver,

    Benim önerim, R25, inazuma veya cbr250r olur.

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bende hız tutkunu değilimde yol boş olunca arzular şelale oluyor...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)