Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

cb125e motor yenileme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    osman86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    slm arkadaşlar krankta sorun yoksa rektefe yani motor yapma maliyeti işçilikle beraber ne kadar olur ve rodaj kaç km sürüyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ustasına göre 100-150 lira işçilik alınır. Silindir 105 lira http://www.motorsikletyedekparcasi.c...,PR-10171.html
    Ama ben derim ki CBF150 üst kapağı ve silindiri tak motor 150'lik olsun. İşçilik parası değişmez çünkü usta fazladan bir iş yapmış olmayacak.

  3. #3
    osman86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    zararı olmazmı 150 yapınca

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı osman86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zararı olmazmı 150 yapınca
    Niye zararı olsun, arka dişliyi küçültücen veya ön dişliyi büyütücen. Motor devri düşecek aynı hızda daha düşük devir çevirecek motorun, karter içindeki parçalar için daha iyi. Hızın da rahat 10-15 km artar.

  5. #5
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Aklımda deli sorular

    1. Motor hacmi değişince karbüratör değişmesi gerekir mi?
    2. Karbüratör değişmesine gerek yok ise benim cb min rolanti ayarı az yakması icin düşük seviyede. Rolanti ayarıyla oynamak gerekiyor mu?

    Şimdilik bu kadar.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklımda deli sorular

    1. Motor hacmi değişince karbüratör değişmesi gerekir mi?
    2. Karbüratör değişmesine gerek yok ise benim cb min rolanti ayarı az yakması icin düşük seviyede. Rolanti ayarıyla oynamak gerekiyor mu?

    Şimdilik bu kadar.
    125'i 150cc yaparken karbüratörü değiştirmek gerekmez. Rölanti ayarını belki çok az yükseltirsin motor rölantide stop etme yaparsa.

  7. #7
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Aklımda deli sorular

    Anladığım kadarıyla cbf in silindirini ve üst kapağını takıyoruz. Bir de motor güclendiği icin ön zincir dişlisini bir arttırıyoruz. Vites dişlilerine dokumamıza gerek yok.

    1. Buji cbf in bujisi mi olmalı yoksa cb nin bujisini kullanmaya devam edebilirmiyiz. Cbf in bujisini kullanmak avantaj sağlar mı?(cbf ile cb nin bujisi aynı mı bilmiyorum)

    2. Cb nin egzozu 125 liğe göre tasarlanmış. Geri sıkıştırması/compresyon 125 e göre cbf in egzozunu takmanın bir artısı olur mu? Örneğin kesime gitme hızı artar mı? Ve değer mi?
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklımda deli sorular

    Anladığım kadarıyla cbf in silindirini ve üst kapağını takıyoruz. Bir de motor güclendiği icin ön zincir dişlisini bir arttırıyoruz. Vites dişlilerine dokumamıza gerek yok.

    1. Buji cbf in bujisi mi olmalı yoksa cb nin bujisini kullanmaya devam edebilirmiyiz. Cbf in bujisini kullanmak avantaj sağlar mı?(cbf ile cb nin bujisi aynı mı bilmiyorum)

    2. Cb nin egzozu 125 liğe göre tasarlanmış. Geri sıkıştırması/compresyon 125 e göre cbf in egzozunu takmanın bir artısı olur mu? Örneğin kesime gitme hızı artar mı? Ve değer mi?
    Buji konusunu tam bilmiyorum, ancak eski buji yeni silindir kapağına uyarsa kullanmanızda sakınca yoktur. 125-150'lik arası egzoz farkı olmaz. CBF150 egzozu takmak gereksiz masraf olur ayrıca arka taraftaki bağlantı yerini uydurmanız gerekir.
    B65 bunu beğendi.

  9. #9
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Mengu16

    Cevapların icin teşekkürler.
    Değişiklikten sonra son hız biraz artacak yakıt biraz artacak. Normalde 2.5lt yakıyorsa 2.7lt civarı iyi bir sonuc olur. Düzde de 110 giderse cok güzel olur.

    Şimdilik motorda bir değişiklik yapmayı düşünmüyorum ama ileri de belli olmaz.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  10. #10
    skystar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    İZMİR/BORNOVA
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Merakımı mazur görün de sizin cb'ler kaç km'de ki rektefe yaptırma ihtiyacı duyuyorsunuz...

  11. #11
    osman86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    benim motor 89000'de ihtiyac var gibi cekiş düşmeye başladı ve yağ 1 haftada bir 100 gr kadar eksiliyor

  12. #12
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Benim motor daha 17bin de. Henüz bir değişiklik yapmak niyetinde değilim. Konu daha önce de aklımdaydı.

    Mengu16 yı daha önce pulsar konusunda da görmüştüm. Kendi cg sini 220cc lik yapmış ve şu sıralar rodajda. Kendisi bilgili birisi. Onu burada görünce bilgi almak istedim. Ben veya başka birisi böyle bir şeye niyetlenirse buradaki bilgiler faydali olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------

    Alıntı osman86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motor 89000'de ihtiyac var gibi cekiş düşmeye başladı ve yağ 1 haftada bir 100 gr kadar eksiliyor
    89000 Bu değerlere ben 10 yılda ancak gelirim
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor daha 17bin de. Henüz bir değişiklik yapmak niyetinde değilim. Konu daha önce de aklımdaydı.

    Mengu16 yı daha önce pulsar konusunda da görmüştüm. Kendi cg sini 220cc lik yapmış ve şu sıralar rodajda. Kendisi bilgili birisi. Onu burada görünce bilgi almak istedim. Ben veya başka birisi böyle bir şeye niyetlenirse buradaki bilgiler faydali olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------



    89000 Bu değerlere ben 10 yılda ancak gelirim
    210cc yaptım ilk 500km bitti. Çok deli kaçıyo motor Maksimum devir konusunda az bişey sıkıntı var onu da aşarsam müthiş olacak.

  14. #14
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Rodaj bitti yani. Ne kadar yaktığını hesapladın mı? Son hız?

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj bitti yani. Ne kadar yaktığını hesapladın mı? Son hız?
    Son hızı daha hesaplayamadım 8500 devir gibi kesiciye giriyo motor. Sanırım emme subabı sıkı biraz. Motor boyuna uzadığı için de kolay açamıyorum üst kapağı. Haftasonu bişeyler yapıcam. Yakıt üzecek cinsten değil şehiriçi 3 litre yakıyor 100km'de. Uzun yolda yardırınca 4 litreye kadar yolu var ama 200'lük bütün motorlar öyle. Rodaj için de benim belirlediğim sürekli hızlı kullanabileceğim zaman da ilk 1500km'den sonrasıdır. 1000km'ye kadar 60-70 sürmeye devam. Sonra da 1500'e kadar 90-100 sürerim. Motorun hedeflediğim son hızı dişli değişimi ile beraber GPS'te 135km'dir.
    ozanozugur ve Pisman bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)