Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Başlangıç için Yelkenli Seçimi.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Sevgili arkadaşlar,

    Alem gider Mersine, Ben giderim tersine..

    Kış geldi havalar soğudu, ne alaka yelkenli dediğinizi duyar gibiyim..

    Ama öyle demeyin. Bu Yelkenli olayı böyle, eğer benim gibi yeni başlayacaksanız, Yelkenliyi kış sezonunda hazır etmeniz gerek.

    Çünkü fiyatında ciddi bir düşüş söz konusu oluyor. Özellikle Marina süresi dolan yelkenli sahipleri, tekrar 1 yıllık sözleşme yapmadan, Yelkenli ellerinden çıkartma derdine düşüyorlar. Hal böyle oluncada fiyatta güzel bir indirim oluyor.

    Perspektif bir bakışlada, Ocak ayına kadar aldığımı düşünürsek, ADB belgesi, Yelkenli kursu derken önümüzdeki yaz güney koylarını gezebilirim diye düşünüyorum.

    Neyse, konuya gelelim.

    Ben bi yelkenli alacağim, bunun sebebi de hareketini rüzgardan alması ve seyir halinde yakıt tüketiminin sıfır olması.
    Motor kısmı sadece manevralarda devreye giriyor.

    Şuan ilgilendiğim ''Mac Gregor 26M'' modelinde 50HP'lik motor var, saatte 22 Mil hıza çıkabiliyor.
    En çok hoşuma giden özelliğide, fırtınada alabora olmaması, yan yatmaması.

    Hareketli salma sayesinde römork üzerinde de taşıyabiliyorsunuz

    Aha buda Video'su.



    Bi çömez için bu yelkenli uygunmudur?
    Buna muadil olarak düşünmem gereken farklı bir model varmıdır?

    Fiber teknelere nazaran ucuz olan Ahşap teknelerin, çevre dostu ve ucuz oluşundan başka bir özelliği varmıdır?

    Saygılar.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SuperLigter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul Kadıköy
    Motosikleti
    Keeway SuperLight 150
    sen ne diyon dayı ya

  3. #3
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı SuperLigter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen ne diyon dayı ya
    Gözünle oku yeğenim.
    metci ve dockerengin bunu beğendiler.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  4. #4
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Arkadaşlar fikri olan yokmu?

  5. #5
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    golfteyim hacı, çıkınca yazarım
    Sinan Aksu, Felon, dockerengin ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    abi kaç kayme fiyat aralığı bunların Bu arada 50hp başlangıç için çok değilmi
    felix_bjk1903 bunu beğendi.

  7. #7
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Abi universitedeyklen yamac parasutu ve yelkenli kulubundeydim. Yol hariç hertürlü ulaşıma açıktım yani

    İsin özütü göründüğü kadar basit bir mevzu değil, öncelikle işin teorik kısmını çok çok iyi öğrenmeni öneririm. ( Rüzgar karşıdan esiyor, yakıtın yok, rüzgara doğru yol almak gibi )

    Sonrasında ufak ufak eğitmenli çıkışlar ile bilgiler pratiğe dökülmeli. Bu bahsettiklerim en fazla 4-6mt yelkenli tekne ile gerçekleşmeli tabi ki

    Bir dönem bu sektörde mesleğimi sürdürdüm, dünya çapında ilk üçte idik (oranlaman açısından bilgilendiriyorum ) buna rağmen "en büyük boy" dediğimiz tekne sınıflarımız 53mt' den başlıyordu.

    Bu durumda 26mt bir yelkenli, alayım sahil sahil gezeyim demek için bana devasa geliyor

    Bu arada teknenin en önemli olayı tasarımı ve işçiliği zaten, boyut biraz hikaye. Bu sebepten 9.90 lık bir yelkenli ile bile heryere gidilebiliyor, üstelik 10mt altında olduğundan birçok konuda muaf sayılıyor

    Bence Ybr/Cbf ile başlanmalı bu işe, 26mt bir yelkenli tekne, en azından 600F ile motosiklete başlamak gibi birşey bence.

    Yerinde olsam, eğitime şimdiden başlar, durumun havası suyu içerisine önce bir girerdim ve tekne alımımı eğer eğitim teknesi falan olmayacaksa en azından birdahaki kışa ertelerdim.

    Böylelikle çok daha doğru karar verebilirsin. Belki sana göre birşey bile değildir, hiç sevmezsin... yani birde işin bu boyutu var
    erro bunu beğendi.

  8. #8
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi universitedeyklen yamac parasutu ve yelkenli kulubundeydim. Yol hariç hertürlü ulaşıma açıktım yani

    İsin özütü göründüğü kadar basit bir mevzu değil, öncelikle işin teorik kısmını çok çok iyi öğrenmeni öneririm. ( Rüzgar karşıdan esiyor, yakıtın yok, rüzgara doğru yol almak gibi )

    Sonrasında ufak ufak eğitmenli çıkışlar ile bilgiler pratiğe dökülmeli. Bu bahsettiklerim en fazla 4-6mt yelkenli tekne ile gerçekleşmeli tabi ki

    Bir dönem bu sektörde mesleğimi sürdürdüm, dünya çapında ilk üçte idik (oranlaman açısından bilgilendiriyorum ) buna rağmen "en büyük boy" dediğimiz tekne sınıflarımız 53mt' den başlıyordu.

    Bu durumda 26mt bir yelkenli, alayım sahil sahil gezeyim demek için bana devasa geliyor

    Bu arada teknenin en önemli olayı tasarımı ve işçiliği zaten, boyut biraz hikaye. Bu sebepten 9.90 lık bir yelkenli ile bile heryere gidilebiliyor, üstelik 10mt altında olduğundan birçok konuda muaf sayılıyor

    Bence Ybr/Cbf ile başlanmalı bu işe, 26mt bir yelkenli tekne, en azından 600F ile motosiklete başlamak gibi birşey bence.

    Yerinde olsam, eğitime şimdiden başlar, durumun havası suyu içerisine önce bir girerdim ve tekne alımımı eğer eğitim teknesi falan olmayacaksa en azından birdahaki kışa ertelerdim.

    Böylelikle çok daha doğru karar verebilirsin. Belki sana göre birşey bile değildir, hiç sevmezsin... yani birde işin bu boyutu var

    Bu konuyla ilgili bir çok kişiye fikir danıştım açıkçası, fakat aldığım cevaplar İlk aşamada tekne almaktan ziyade, tekne kiralamak yönündeydi.

    Deniz hayatına çok fazla alışık değilsen ve yaptığın işten çabuk sıkılacak bir yapın varsa tekne kiralayarak kendimi test etmemi söylediler.

    Fakat bunu bana söyleyenlerin bir çoğu zaten kiralama işi yapiyordu

    Adamlar belkide haklı, yani tam olarak bilemiyorum

    Yelken kursuna başlayınca kafamda net bir fikir oluşur diye düşünüyorum, Yani bir yelkenli almaya kafaya koydum, fakat her işin olduğu gibi bu işinde bir başlangıç evresi var.

    Şu aşamada benim için önemli olan doğru adımları takip ederek hedefe ulaşmak, yani bir şeyi yanlış yapmaktansa, hiç yapmamak daha mantıklı.

    Videodaki yelkenli ciddi şekilde ilgimi çekiyor, fakat sorun olan, işte bu benim için uygunmu?

    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi kaç kayme fiyat aralığı bunların Bu arada 50hp başlangıç için çok değilmi
    Biz Türküz Alicim, 50 hp ne yapsın bize

    Fiyat olayını Custom motosikleter gibi düşün Alicim, Ortalama 15.000 TL'den başlayıp senin hayal gücüne göre uçup gidiyor
    Felon bunu beğendi.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  9. #9
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Sinan, yelkenli sahibi bir arkadaşım vardı... Kendisine ulaşıp seni bilgilendireceğim en kısa zamanda özel mesaj ile

    Alda, rakı balık yapalım be boğazda

  10. #10
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Özelden yazacaktım ama herkes yararlansın diye konuya yazayım.
    Lisanslı yelkenciyim. Şu anda da 8 metrelik kendi yelkenlimi inşa ediyorum. Bakınız http://www.teknenasilgidiyor.com
    Daha önce bir optimist inşa etmiş ve burada paylaşmıştım. bakınız http://www.motosiklet.net/forum/hobi...li-yapimi.html
    Yelken kulübü yönetim kurulu üyesiyim. Yazın yoğun zamanlarda yelken hocalarına yardımcı olarak yelken dersi verdiğim de oluyor.

    Öncelikle yelken eğitimi almalısın. Bu işin şakası yok, Kullandığın tekne Mc gregor bile olsa yelkenli tekneyi kavançaya düşürüp kafanı bumba ile kırabilir ve ölebilirsin. Ani sağanakta ıskotayı boşlayamazsan veya rüzgarüstüne dümen kıramazsan tekneyi 2 saniyede batırırsın. Fırtınada köre düşen tekneyi rüzgaraltına çevirecek tecrüben yoksa, veya kötü havada tecrübesizlikten dolayı sakinliğini koruyamıyorsan başın derde girer. Bunlar eğitim ve tecrübe ile olur. Eğer İstanbul / Avrupa yakasındaysan eğitim konusunda yardımcı olabilirim.

    Aynı motorda olduğu gibi ufaktan başlamalısın. 5 metreyi geçmeyen hareketli salmalı düz ayak bir yelkenli başlangıç için işini görecektir. Böylece hem aldığın eğitimi pratiğe daha kolay dökebilir, hareketli salması sayesinde ırgat ile kıyıya veya römorka çekebilir kışın bağlama parası vermezsin. Dıştan takma ufak bir motorla balığa da gidebilirsin bu tekne ile. Tecrübe kazanınca koyları gezebileceğin tekne alırsın kendine.

    Ayrıca el becerisi edinmen gerekli. Fiber tamirini, boya macun zehirli işlerini kendin yapmalısın , yoksa usta milliti seni perişan eder. Tekneden kurtulmaya çalışırsın ve bu hayal suya düşer. Yani Yelkenciliğin yanı sıra tekneciliği de öğrenmen gerekir.

    Sana başlangıç için tekne tavsiyem buna benzer bir teknedir http://www.rotaboat.com/p-r-570-kirl...18-product.htm
    takendy, rasta07, erro ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sinan, yelkenli sahibi bir arkadaşım vardı... Kendisine ulaşıp seni bilgilendireceğim en kısa zamanda özel mesaj ile

    Alda, rakı balık yapalım be boğazda
    Çok iyi olur Oğuz,

    Ayıp ediyorsun lafımı olur. Alalımda rakı balığı bırak şöyle bi tur bile planlarız

    http://img692.imageshack.us/img692/4094/81vn.jpg
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  12. #12
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok iyi olur Oğuz,

    Ayıp ediyorsun lafımı olur. Alalımda rakı balığı bırak şöyle bi tur bile planlarız

    http://img692.imageshack.us/img692/4094/81vn.jpg
    Sağolasın sinan. Ben deniz adamıyımdır zaten. Zıpkınla dalar, levrekle çıkarım... Oracıkta temizler, kızartırız

    Akşama kadar arkadaşa ulaşmış, bilgilendirmiş olurum seni . .

    Şimdiden hayırlı olmasını diliyorum.
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  13. #13
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özelden yazacaktım ama herkes yararlansın diye konuya yazayım.
    Lisanslı yelkenciyim. Şu anda da 8 metrelik kendi yelkenlimi inşa ediyorum. Bakınız http://www.teknenasilgidiyor.com
    Daha önce bir optimist inşa etmiş ve burada paylaşmıştım. bakınız http://www.motosiklet.net/forum/hobi...li-yapimi.html
    Büyükçekmece yelken kulübü yönetim kurulu üyesiyim. Yazın yoğun zamanlarda yelken hocalarına yardımcı olarak yelken dersi verdiğim de oluyor.

    Öncelikle yelken eğitimi almalısın. Bu işin şakası yok, Kullandığın tekne Mc gregor bile olsa yelkenli tekneyi kavançaya düşürüp kafanı bumba ile kırabilir ve ölebilirsin. Ani sağanakta ıskotayı boşlayamazsan veya rüzgarüstüne dümen kıramazsan tekneyi 2 saniyede batırırsın. Fırtınada tekneyi köre düşen tekneyi rüzgaraltına alacak tecrüben yoksa, veya kötü havada tecrübesizlikten dolayı sakinliğini koruyamıyorsan başın derde girer. Bunlar eğitim ve tecrübe ile olur. Eğer İstanbul / Avrupa yakasındaysan eğitim konusunda yardımcı olabilirim.

    Aynı motorda olduğu gibi ufaktan başlamalısın. 5 metreyi geçmeyen hareketli salmalı düz ayak bir yelkenli başlangıç için işini görecektir. Böylece hem aldığın eğitimi pratiğe daha kolay dökebilir, hareketli salması sayesinde ırgat ile kıyıya veya römorka çekebilir kışın bağlama parası vermezsin. Dıştan takma ufak bir motorla balığa da gidebilirsin bu tekne ile. Tecrübe kazanınca koyları gezebileceğin tekne alırsın kendine.

    Ayrıca el becerisi edinmen gerekli. Fiber tamirini, boya macun zehirli işlerini kendin yapmalısın , yoksa usta milliti seni perişan eder. Tekneden kurtulmaya çalışırsın ve bu hayal suya düşer. Yani Yelkenciliğin yanı sıra tekneciliği de öğrenmen gerekir.

    Sana başlangıç için tekne tavsiyem buna benzer bir teknedir http://www.rotaboat.com/p-r-570-kirl...18-product.htm
    Çok teşekkür ediyorum Üstat.

    Özellikle senin fikirlerine çok ihtiyacım var, çünkü bu işle ilgilendiğini tahmin ediyordum

    Yaptığın yorumdan yola çıkarsak başlangıç için Mac Gregor benim için uygun değil sanırım, zaten başlangıç için bir tavsiyede bulunmuşsun

    Bu benim gerçekten ciddiye aldığım bir konu, ama körü körüne balıklama atlayıp bile bile lades demek istemiyorum, o yüzden yelken eğiti muhakkak alacağim, Şuan araştırdığım kadarıyla bu işin eğitimi üç aşşağı beş yukarı ortalama 1500 TL civarında, üçü beşi pek önemli değil açıkçası.

    El becerisi konusunda sorun yaşayacağımı zannetmiyorum, mekanik işlere kafam çalışır, elim anahtar tutar, keyifle yaparım üstelik

    Birde sormak istediğim ; Verdiğiniz linkte bulunan tekne için ADB belgesi gerekiyormu? Veya bu tekne için gerekli olan belgeler nelerdir?

    Birde ahşap ve fiber tekneler arasında ciddi bi Avantaj/Dezavantaj durumu varmıdır?

    Buradan çokta fazla kafanızı şişirmek istemiyorum, zate bunları muhtemelen kursta öğreneceğim, ama şimdiden bi fikrim olsun istiyorum.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  14. #14
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Hocam Istanbul da isen hafta sonu bana bir uğra. Hava müsait olursa seni yelkene de çıkartırım ufak tekne ile. Bütün sorularını sorarsın.

  15. #15
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Istanbul da isen hafta sonu bana bir uğra. Hava müsait olursa seni yelkene de çıkartırım ufak tekne ile. Bütün sorularını sorarsın.
    Tamam Üstat çok teşekkür ederim,
    İlk fırsatta havanın güzel olduğu bi zaman rahatsiz edeceğim
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  16. #16
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Bir aralar türkiye bana dar geliyor. denizlere açılmalıyım. Kendi teknemin kaptan_ı deryası olmalıyım hevesine kapaldığım zaman , aynen bende sizin gibiydim Sinan bey. direkt olaya gireyim bütçeye uygun bir tekne yapayım arayışlarına girdim.

    O zamanki İstanbul deniz hatları işletmeleri baş eğitmenide aile dostumuz ( şimdi emekli oldu) bröve ve eğitim için neler gerektiğini öğrenmek için hemmen soluğu yanında aldım. Öyle şeyler anlattı ki , bırakın tekneyi , bröveyi , Kumandalı oyuncak tekne hayalim bile kalmadı.


    Kurubuz nickini kullanan üyeye tamamen katılıyorum. Kendi tamiratınızı kendiniz yapmazsanız , bakım masrafları bütçenizi ciddi şekilde zorlar. Basit bir örnek vereyim. Tuzla tersanesinde firması olan bir arkadaşım var. Bir gün yolda denk geldik, elinde prinçten üç uskurlu bir pervane, merak edip fyatını sordum.10.000 dolar dedi. ( Höööö ?? ) Sanayide Cnc tornada yer çatlasın gök patlasın maksimum 500 Lira ya rahatlıkla yapılır. Çok daha düşük rakamlarada yaptırılır ve Hatta tanıdığınız varsa hatır gönüle bile yaptırılabilinir.

    Bütün yıl sadece belirli bir sezon yoğun iş olunca , tuttuklarını öpüveriyorlar anlayacağınız.

    "En iyi tekne arkadaşının teknesidir" sözü boşuna söylenmiyor. bence siz iyisimi tekne, yelkenli klüplerinden dost edinmeye bakının Sinan bey..

    Aşadaki bloğu 1 yıla yakın süredir, gün be gün takip ederim. Plan aşamasından başlayarak bir teknenin doğuşu böyle oluyormuş. Maddi imkanlar elveriyorsa kendi istediğiniz özelliklerde bir yelkenli yapmanız veya yaptırmanız çok daha mantıklı olacaktır.

    http://mojonunseyirdefteri.blogspot....eden-mojo.html
    Sinan Aksu bunu beğendi.

  17. #17
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    500 liraya pervane filan yapılmaz yahu, zaten cnc tornada pervane olmaz, hele bi de tanıdığa bedava yaptırmak tüm fantastik.
    ben tekneyle gezeyim diye pervanemi cnc'ci dostlar bedavaya yapsın, oh ne ala!
    tüm CNC'ciler adına bu yaklaşımınızı kınıyorum.

  18. #18
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    500 liraya pervane filan yapılmaz yahu, zaten cnc tornada pervane olmaz, hele bi de tanıdığa bedava yaptırmak tüm fantastik.
    ben tekneyle gezeyim diye pervanemi cnc'ci dostlar bedavaya yapsın, oh ne ala!
    tüm CNC'ciler adına bu yaklaşımınızı kınıyorum.
    Fatih abi motorun gücüne göre değişmekle beraber, belki 500 Liraya yapılmaz ama 10.000 $'de istenmez yahu
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  19. #19
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih abi motorun gücüne göre değişmekle beraber, belki 500 Liraya yapılmaz ama 10.000 $'de istenmez yahu
    bi an CNC'ci hislerim kabardı hacı
    yer çatlasın gök patlasın 500 liraymış, pehh
    getir golf sopanı da tornalarız, atarsın bi siftah
    erro bunu beğendi.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  20. #20

    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    Cbf150
    Güzel fikir, imkanlar dahilinde ufuklarını genişletmeli insan


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)