Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

fazla yakit tuketimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Arkadaslar hepinize oncelikle hayirli aksamlar diliyorum. Mobilden giriyoeum ve konunun yeri tam olarak burasi mi bolmiyorum.
    Yaklasik 1 ay once mondial mh 125 drift aldim. Su an 2000 kilometrede. Motor ayarlari ile ilgili sanirim problemlerim var.
    Benim motor 3,5 litreden fazla yakiyor. 170 cc motorlar bile 2,kusurlerden bahsederlen ve drift kullanan arkadaslarda da bu kadar yakit tuketimi yolken benim problemim nerede olabilir.
    Yag motul
    buji ngk
    hava filtresi tertemiz
    sakin kullanim uzun yol asfalt

    hangi ayarlardan dolati olabilir. Yaedimlarinizi bekliyorum. 14 litre ile 310 km gitti bu gun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dcb86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Dirft
    rolanti yüksek olabilirmi, rolanti ayarlarına bakın.

  3. #3
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    O motorda geneli 3.5 4.0 litre diye biliyorum. Kullanımın nasıl acaba?
    Gazı yedire yedire ver. Gaz kolunu biraz çevirip çıkabileceği maksimum hıza çıktıktan sonra biraz daha çevir. Bir anda ani gaz kolunu çevirmek luzumsuz çiğ benzin attırıyor makinaya.
    5. vites 80lerde en optimum yakıtı yakar.

    4.5 litre gerçekten çok.

  4. #4
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    hava ayarını iyi bi ustaya baktır.

  5. #5
    okan kartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym joyraide 200
    sıfır motorlar belli bir zamana kadar fazla yakar diye biliyorum. daha sonra yakıt tüketimi biraz daha düşecektir.

  6. #6
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    125 cc motor 3,5 litreden fazla yakıyorsa, yak sen o motoru.
    cici0042 bunu beğendi.

  7. #7
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc motor 3,5 litreden fazla yakıyorsa, yak sen o motoru.
    Normal yaksa zaten konu acmaz

    Normalinden fazla yakıyor diyor biz sorunu bulmaya calısıyoruz

  8. #8
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava ayarını iyi bi ustaya baktır.
    rolanti ayarını 1500 e ayarlıyorum. Marşa basınca tıkır tıkır çalışıyor, motor yeterince ısınmış durumdayken kırmızı ışığa gelince debriyaja basıyorum motor pof diye bir ses çıkarıyor ve stop ediyor. Sonra marşa basıyorum yine 1500 devirde tıkır tıkır çalışıyor. Bu da mı hava ayarındandır?

  9. #9
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Tamam sıkıntıyı buldum

    9 ay sonra da olsa. Öncelikle motoru % 99 tek kişi kullandığım için ön dişliyi bir tık büyütmekte sakınca yok diyerek 16T dişli taktım. Gaz telinin karbüratöre girdiği yerin içinde bir adet iğne var. O iğneyi en üst kademeden en alt kademeye indirdim. Şu aralar benzini 5 TL den hesaplarsak 100 km de 12,5 - 13 lira ykıyor.

  10. #10

    Üyelik
    28 Mayıs 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha XJ6-N
    Ayni sorun bendede var. Bende kuba kullaniyorum. Nerden bildin nerden buldun kim soyledide o igneyi asagi indirdin. O igne ne ise yariyor.. Bizim motordada varmidir. Biraz aciklayici bilgi verirmisin.

  11. #11
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Aslan besleyen yemini düşünmez.

    Subap ayarı, karburator ayarı ve silindir-piston sıkıştırma oranını kontrol edin.

  12. #12
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Bence 3,5 lt normal. Yakıt olayında motorunun yakıtını az gösterenlere gıcık oluyorum. Onlarca farklı model motosiklet kullandım ama bu sitede yazılan yakıt değerlerini yakalayamadım. Ne zevk alıyorlar arkadaş az söyleyince anlamıyorum. Motosikleti bisiklet gibi kullanıp az yaktıracaksan hiç benzinle uğraşma bisiklet kullan. Çok arkadaş var burda ybr sine 2 lt nin altında yaktıran. böyle motosiklet kullanarak yakıt ölçümümü yapılır.Fabrika verilerinin bile altında yaktırıyor, yok böyle bişey. Sinirlendim sabah sabah.

  13. #13
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Biz de 125 lik kullanıyoz.. Rodajı yeni bitmiş, 3000 km yapmış motor işte benimki ybr de değil, ÇİNLİ...
    En son ölçümde 4.73 Lt ile 322 km yapmışım.
    Cayır cayır basa basa gidip geliyorum işe, 1-1.5 km jigle açık ısıtma dahil. Üstümde muflon kaban ayynı yelken gibi üstelik. 70 kiloyum.
    Buyurun siz hesap edin..

  14. #14
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı gokhan0679 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayni sorun bendede var. Bende kuba kullaniyorum. Nerden bildin nerden buldun kim soyledide o igneyi asagi indirdin. O igne ne ise yariyor.. Bizim motordada varmidir. Biraz aciklayici bilgi verirmisin.
    Daha önce 100 lük bir mondial sayfasında okumuştum bu iğne olayını. O zaman üzerinde durmamıştım, hafta sonu dişli değiştirirken deneyim dedim.

    Bu iğne en üst konumdayken motoru çalıştırmak için cigleye falan gerek yok. Kışın Ankara soğuğunda 15 gün kullanmadığım zamanlarda bile tek marşta çalışmasının sırrı belkıde buymuş. İğneyi en alta indirince ilkbahar geldi ama sabahları ilk çalışmada kendini belli ediyor. ÇAlıştıktan 5 dakika içinde alt devirlerde stop edebiliyor. Yani motorun gaz yemesi düştü. 5 bin devir altında sabit hızda giderken sürekli motorda tekleme yapıyor hatta. GAzı açarsan sıkıntı yok ama az açarsan benzin yetmiyor gibi tekleme yapıyor. Eskiden 1-2 devir arası 2. yada 3. viteste çok yavaş bile gitsem stop etmezdi şimdi ediyor. Son hız değil ama ivmelenmesi gözle görülür bir şekilde azaldı.

    Eğer motorun karbüratörlü ve vakumlu değilse sendede vardır bu iğneden.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------

    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence 3,5 lt normal. Yakıt olayında motorunun yakıtını az gösterenlere gıcık oluyorum. Onlarca farklı model motosiklet kullandım ama bu sitede yazılan yakıt değerlerini yakalayamadım. Ne zevk alıyorlar arkadaş az söyleyince anlamıyorum. Motosikleti bisiklet gibi kullanıp az yaktıracaksan hiç benzinle uğraşma bisiklet kullan. Çok arkadaş var burda ybr sine 2 lt nin altında yaktıran. böyle motosiklet kullanarak yakıt ölçümümü yapılır.Fabrika verilerinin bile altında yaktırıyor, yok böyle bişey. Sinirlendim sabah sabah.
    2,6-2,8 hatta uzun yolda 3 litre tamam ama 125 cc için 3,5 litre fazla.

    Her zaman 8 bin devirde vites değiştiririm, bir yolda gidebileceğim maksimum hız ile giderim.

    Uzun yolda daha az yakması lazım diyenler olabiir. 125 cc ile uzun yola çıkınca nasıl daha fazla yaktığını görürsünüz. Tabi yine 60'la gitmezseniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------

    Alıntı Ahmet Abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslan besleyen yemini düşünmez.

    Subap ayarı, karburator ayarı ve silindir-piston sıkıştırma oranını kontrol edin.
    Silindir-piston sıkıştırma oranına nasıl bir müdahalede bulunacaksın ?

    Benzin ayarını kısmadan hava ayarını açmak performansı düşürür ama yakıt tüketimine etkisi olmaz.

  15. #15
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Silindir-piston sıkıştırma oranına nasıl bir müdahalede bulunacaksın ?
    Görevini tam yapmıyorsa sekmanları değiştirirerek.

    Bu konuyu da hükümet ve cemaate bağladınız ya helal olsun.

  16. #16
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    HErşeyden önce karbüratörün memesini birazcık kıs bakalım ne olacak.
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )

  17. #17
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence 3,5 lt normal. Yakıt olayında motorunun yakıtını az gösterenlere gıcık oluyorum. Onlarca farklı model motosiklet kullandım ama bu sitede yazılan yakıt değerlerini yakalayamadım. Ne zevk alıyorlar arkadaş az söyleyince anlamıyorum. Motosikleti bisiklet gibi kullanıp az yaktıracaksan hiç benzinle uğraşma bisiklet kullan. Çok arkadaş var burda ybr sine 2 lt nin altında yaktıran. böyle motosiklet kullanarak yakıt ölçümümü yapılır.Fabrika verilerinin bile altında yaktırıyor, yok böyle bişey. Sinirlendim sabah sabah.
    Motosikletin atasıdır çok severim ama bisiklet kendi gitmiyor

    Tabi ki bisiklet gibi kullanacak, gazı yedire yedire yumuşakça, bu tüm kontrolü bize bırakılmış taşırtların hepsinde böyle, yoksa zaten ince ayarlı elcik değil tuş koyarlar basarsın gider.

    Bu sadece bununlada alakalı birşey değil, zarar vermeyi göze alıyorsan buyur devirli kullan diye kırmızı bölge de var, oraya girmek te mantıklı değil, mantıklı olsa zaten yeşil bölge olurdu.

    Kalkışta motorun sesini hafiften yüksek duyuyorsan zaten el ayarında bi terslik var demektir, bu fren için de böyle, vites için de... tüm konroller eze eze yumuşakça.

    Her motosikletin verimli devri diye bişey var, o verimli devirde vites atmayı huy edinmişsen zaten ne gaz açıyorsun ne fren sıkıyorsun nede alet kasılıyor yağ gibi akıyorsun...

    Bunları bilmediğin için söylemiyorum yanlış anlama sakın ama en doğru şekilde kullanırsan istersen 125cc ile uç yinede herkesten az yakıyor alet

    Drift için 3.5 lt belki de normaldir bilemiyorum, motosikleti hiç tanımıyorum
    ahmetunuver ve ilkerabi bunu beğendiler.

  18. #18
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    3.4 litre fazla. Cbr250 ile 1litre ile 30km gidenler var.

  19. #19
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    2,5 lıtre cbr 125r
    www.erkakurye.com

  20. #20
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Kimse 3 lt yakıyor demez 2.9 lt dir her zaman hangi şartlarda yakıyorsun devamlı yüksek devirmi düşük vites yüksek devirmi fazla ağırlıkmı son gazmı ayrıntılarda önemli

    Bende 3 lt demiyorum ama 2.9 lt yakıyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)