Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Araba jant buyultme hakkinda yardim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Arkadaslar celicanin jantlarini degistirmek istiyorum.su an uzerinde 15 ich 195/60 kis lastikleri var.18 inch 225/40 jant buldum ama deliklerde falan surtme olurmu emin degilim.suan ki lastikler ile camurluklar arasinda 2 parmagim kadar mesafe kaliyor.18 inchlik jantlarin yuksekligini hesapladim simdi uzerindeki lastiklerden 1.1 cm daha yuksek ama genisligi kestiremedim arka camurluktan cikarsa diye korkuyorum.Ve yaklasik 30 kg lik bir subwoofer aldim ve lpg baglatmayi dusunuyorum.Tabi yolculuklarda esyamizda olur.Arkaya yolcu da binerse cokme olur ve lastikler iyice surter diye korkuyorum.Siz ne dersiniz?17 inch mi bakmaliyim.Ve bi sorum daha olacak 18 inchlik jantlar arabayi fazla zorlar mi?Yakiti etkiler mi?
    RIDE or DIE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    o jantlar camurluga sığsa bile o araba eskisi gibi yürümez..yuvarlanma çapını değiştirmemen gerekir. bunun için 40 yanak çok fazla.. yanagı daha düşürmen gerekir fakat o ebattada lastik bulacağını sanmıyorum. sen eniyisi 225 40 17 bul ama şunuda unutma 60 yanaktan 40 yanağa geçince eskisi gibi konforun olmayacak.
    TRANSALP XL700

  3. #3
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    Arada 2.22 cm fark oluyor.
    Birinin capi 61.5cm digerinin 63.72cm.
    Bu fark problem yaratir mi bilemiyorum,
    onemli olan aracininiz icin onerilen limitler dahilinde olmasi.
    Ama sadece jant yuksekligi; uygun olup olmamasi icin yeterli bir kriter degil.
    ET degerinin de uygun olmasi gerekir.
    Aracin yakitinin bir miktar artabilecegini ve konforun azalacagini da goz ardi etmemelisiniz.

  4. #4
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Sürtüyosa sıkıntı yok tur bknz : http://www.lastikmastik.com/icerik.asp?inf=33
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  5. #5
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    Bence 17 bakmalısın.Aslında orjinali 15 ise 17 bile fazla da.18 den iyi olur diye düşünüyorum.
    Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)

  6. #6
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    orjinal 16 inchlik jantlarla cikiyorlar,ben Almanyadan aldigim icin uzerinde 15 inchlik kis lastikleri ile verdiler.
    RIDE or DIE

  7. #7
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    jantı en fazla 15 se 17 yapmanı öneririm ayrıyetten yakıtını bı haylı artırır ve yanak inceldigi icin butun cukur tırtık tumsek hepsnı cok rahat sarsıntılı hıssedersın
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Kesinlikle tavsiye etmediğim bir durumdur...

    orjinalinde ne ölçü ise onu kullanmanı öneririm...

    herkesin atladığı başka bir konu daha var..

    diyelimki orjinal ölçüde lastik ile jant arasında (yanak ölçüsü) 10 cm gibi bir ölçü var..esneklik rahatlık v.s bi yana bırak..
    18 inç e çıkardığında bu ölçü 4 cm ye düşecek..biraz hızlı olarak ilk geçtiğin sert kenarlı çukurda hem lastiğini hemde jantını parçalayarak değiştirmek zorunda kalacaksın.
    ama orjinali olsa çoook zor da olsa en kötü senaryoda lastiğinin hafif balon yapması ile sonlanırdı..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  9. #9
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Adam belçikada yaşıyor ne çukuru ne tümseği.

    1 inç büyütme idealdir, orjinali 16" demişsiniz bence en fazla 17 inç yapmalısınız. orjinali 205 ise 215, 215 ise 225 yapmanızda bir sorun yok. ölçüde 45 yanaktan aşağı inmenizi önermem, yükte sıkıntı çıkarıyormuş. 18 inç yakıtı bariz artırır.
    kış lastiklerinin daha ince ve küçük çaplı seçilmesinin nedeni ıslak yüzeyde ve karda/buzda ince lastiğin daha iyi tutunması ve küçük ebatın yakıtı azaltması üstelik daha ucuz olmasıdır.
    Dolayısıyla üstündekileri değil orjinal ölçüyü baz alarak, lastik değişim tablolarına bakıp orjinal ölçü ve istediğiniz ölçü arasındaki değişim %3 den küçükse güvenli olacaktır.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  10. #10
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam belçikada yaşıyor ne çukuru ne tümseği.

    1 inç büyütme idealdir, orjinali 16" demişsiniz bence en fazla 17 inç yapmalısınız. orjinali 205 ise 215, 215 ise 225 yapmanızda bir sorun yok. ölçüde 45 yanaktan aşağı inmenizi önermem, yükte sıkıntı çıkarıyormuş. 18 inç yakıtı bariz artırır.
    kış lastiklerinin daha ince ve küçük çaplı seçilmesinin nedeni ıslak yüzeyde ve karda/buzda ince lastiğin daha iyi tutunması ve küçük ebatın yakıtı azaltması üstelik daha ucuz olmasıdır.
    Dolayısıyla üstündekileri değil orjinal ölçüyü baz alarak, lastik değişim tablolarına bakıp orjinal ölçü ve istediğiniz ölçü arasındaki değişim %3 den küçükse güvenli olacaktır.
    Eyvalah kardes.cok iyi aciklamissin.Zaten 18 inchten vazgectim.Memlekete giderken yukumuzde oluyor.
    RIDE or DIE

  11. #11
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    en fazla 16 tak derim gerçi çamurluk içleri ne alemde görmeden konuşuyoruz ama 16yı geçmesen daha iyi olur bu arada araç ne orjinal dışında takacağın herşey yakıtı etkiler bunu unutma daha önce tecrübe ettiğim bir şey var sakın ha v desenli lastik alma ben michelin v desenli almıştım tarihide 2012di lastik ısınmadan tutmuyor yolu ve hava 10 derece civarı frene basıyorsun kimseler yok paran yanar boşuna


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)