Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Fren Mesafesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Tata Vista 1.3 2012 (Dizel)
    Arkadaşlar Ben 5 senedir. Araba kullanıyorum. Sormak istediğim konu Fren e basarken ben debriyajada basıyorum. Fren yaparken hiç Motor Komprösörünü kullanmıyorum. Bu şekilde alıştım.
    Mesela önümdeki araba durdu Debriyaj ie Frene aynı anda basıyorum. Yada önce Debriyaja Sonra Frene bu benim durma mesafemi uzatırmı yoksa Farkeden birşey olmaz mı ?
    Her Frende aynı şeyi yapıyorum. Önce Debriyaj sonra fren yada aynı anda...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kalyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    ISTANBUL ( BEYLIKDUZU )
    Motosikleti
    BMW R1150GS ADV ( Flagello di Dio )
    Enfess bir soru, bunca zamandır sorulmuş mudur ? yanıtı forumda var mıdır bilmiyorum.
    Debriyaja basıp frenle desteklemek, yolun eğimi doğrultusunda farklı sonuçlar verecektir.
    Eğer yokuş inerken, önce debriyaj ardından fren mantığı ile durmak isterseniz.(yavaşlamak değil tamamen durma eylemini kastediyorum.) Motor ağırlığını da, ön tekere kompresyon olmadan disklere yüklemiş olacaksınız, fren mesafeniz debriyaja frenden evvel bastığınız için uzayacaktır.
    Düz bir zeminde de sonuç aynı olacaktır.
    Yokuşta fren mesafenizi debriyaja önce bassanız dahi değişiklik göstermeyecektir.(motosikletin ağırlık faktörü burada değişik sonuçlar verebilir.)

    Dip Not :
    motorlarda kullanılan üç farklı debriyaj sisteminde bu durumlar değişiklik gösterse de temelde aradığınız soruya cevap; frenden evvel debriyaja basmanız fren mesafenizi uzatır.

    Yaptığım çıkarım;kendi tecrübemdendir.Otorite değilim.
    yashukawa bunu beğendi.
    Kafa FLY
    Görüntü FLU
    Hayat FREE

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Tata Vista 1.3 2012 (Dizel)
    Öyle bir alışmışımki debriyaja basmadan Frene Basamıyorum. Direk sol ayagım Debriyaja gidiyor.

  4. #4
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Debriyajdan sonra frene basılmış bir araba yokuş aşağı salınan bisiklet gibidir kendi başına buyruk hareket eder toplaması zordur fren disklerine yük biner
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Tata Vista 1.3 2012 (Dizel)
    Benim bunu düzeltmem lazım ama alışmışım. Düzeltmem zaman alır.

  6. #6
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ufak ccli motorlari kompesyonla desteklemek cok zararlidir. Eksantrik zincirinin uzamasina sebep olur en basta.
    Konuyla ilgili uzman yazilari ve videolarini takip edin en sagliklisi. Cepten giriyorum ekleyemiyorum.

  7. #7
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    ani frenlerde debriyajla birlikte asılmak gerekir onun dışında her frende debriyaja basılmaz

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Tata Vista 1.3 2012 (Dizel)
    Yani Bir tek benim bu yaptığım ani fren için işe yarıyor

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Forumda konu ayrintili bir bicimde tartisilmisti.
    Ama kodunsa bul.

    Motosiklette frenleme konusunda iki gorus ve dolayisiyla iki tartisma vardir.
    Yada iki ekol diyelim.
    Biri japon ekoludur,digeri avrupa.
    Mesele sizin sorunuzu kapsar.

    Ama ben kendi gorusumu yazmak isterim.
    Frenleme,
    debriyajla birlikte yapilmalidir.
    Eger debriyaja basmadan frenleme yaparsaniz,motor tekerlege hala guc gonderip cevirmeye calisacak ve frenleriniz daha zor tutacaktir.
    Bunu soyle dusunun,
    siz durmaya calisiyorsunuz ama bir arkadasiniz,tum gucuyle motoru itiyor.
    Motor arka tekerlege guc ilettigi surece durum budur.
    Bu nedenle fren yaparken debriyaja basilarak,arka tekere guc iletimi durdurulmalidir.
    Bu benim sahsi gorusum ve uygulamamdir.
    Yillardir iki gorus bu konuda birbirini yiyor.
    Dolayisiyla,
    tartismaya aciktir.
    otopsici bunu beğendi.

  10. #10
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Debriyaj meselesine kendi çapımda bir yorum getirmek amacıyla acizane fikirlerimi paylaşayım dedim profesyonel biri değilim bir mühendis de değilım (ama ilerde olacağım inşallah )

    Sadede gelirsem

    Debriyaj yani kompresyon kuvveti dikkatli kullanılması gereken ve bir hatanın affedilmez sonuçlar doğurabileceği bir meseledir. Bu nedenle kullanımı her ne kadar kullanıcıya sıradan gelsede aslında incelik isteyen bir kullanım gerektirir

    Bu kullanımda önem arz eden husus arka dislinin ön dişliye göre hızlı veya yavaş dönmesi.

    Misal
    Normalde ön dişli 10 tur attığında, arka dişli de 10 tur atsın hızımız 70km/h olsun

    Düz yolda giderken gazı tamamen bıraktığınızda motora sadece rölanti devrini çevirecek kadar benzin gider. Bu da ön dişlinin daha az çevirilmesi anlamına gelir. Yani ön dişli normalde 10 tur atarken 6-7 tur atar. Dolayısıyla arka dişli kendi ataletini korumak isteyeceğinden normalde 8-9 tur atacakken ön dişlinin daha çok devir kaybetmesi sebebiyle 6-7 tur atmaya zorlanır. Bu nedenledirki motora daha cok yük biner.

    Yokuş aşağı bu durum kendini daha çok gösterir. Ben pek çok yokuşu fren kullanmadan yada çok az fren yaparak inerim. Bunuda yine aynı örnek üzerinden anlatacak olursak yokuş aşağı inerken potansiyel enerji , kinetik enerjiye dönüşür. Yani araç hızlanmak ister. Bıraz daha açık anlatırsam arka teker 10 tur atması gereken yerde 15 tur atmak isteyecek ancak siz yine gazi tamamen kapattığınız için yine sadece rölanti çevirimi kadar benzin gidecek ve yine o vitesin limit değeri üzerine çıkamayacak devir. Yani 7 8 turda inmeye zorlanacak bu şekilde siz fren yaparken daha az enerji harcayacaksınız daha az yakıt yakacaksınız ve fren balatalarınız daha uzun sürede eskiyecek

    Yokuş yukarı ise yukarıda yazdıklarımın tam tersi durum oluşur. Yani arka dişli daha çok devir kaybederken ön dişli daha az devir kaybedecektir. Bu da yokuş çıkarken gazı bıraksanız dahi ıvmelenmeyi kesmeyecek ve bu da fren mesafenizi uzatacak

    Kısaca düz yolda ve yokuş aşağı yavaslarken debriyaja basılmamalı. Yokuş yukarı çıkarken önce debriyaj sonra fren yapmak daha avantajlıdır

    Ben buzamana kadar böyle kullandım ve faydalı olduğunu düşünüyorum. Yanlış veya eksikde olabilir. Bu durumda doğrusunu açıklarsanız memnun olurum. tekerlerimiz düz bassın
    yashukawa bunu beğendi.

  11. #11
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    fikir yürütme değil, bizzat deneme sonuçlarına dayanarak yorum yapacağım.

    honda'dan motosiklet sürüş eğitimi alırken, bir grup kursiyer deneme yaptık. trafiğe kapalı alanda, önce hızlandık ve sonra fren yaptık. birkaç defa denedik. sonuçta; debriyaja basmadan fren yaptığımızda daha kısa mesafede durduğumuzu gördük. bu denemeleri 150 cc. motorla yapmıştık ve hepimiz sıradan motor kullanıcısıydık.

    demir bükey'den otomobil eğitimi alırken, yine bir grup kursiyer deneme yaptık. bu defa, debriyajla birlikte frene bastığımızda daha kısa mesafede durduğumuzu gördük. hepimiz sıradan kullanıcıydık.

    sözün özü; doğru fren tekniği muhtemelen küçük hacimli ve büyük hacimli motorlarda değişiyor.

  12. #12
    Gökbörü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2012
    Şehir
    Muğla
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda konu ayrintili bir bicimde tartisilmisti.
    Ama kodunsa bul.

    Motosiklette frenleme konusunda iki gorus ve dolayisiyla iki tartisma vardir.
    Yada iki ekol diyelim.
    Biri japon ekoludur,digeri avrupa.
    Mesele sizin sorunuzu kapsar.

    Ama ben kendi gorusumu yazmak isterim.
    Frenleme,
    debriyajla birlikte yapilmalidir.
    Eger debriyaja basmadan frenleme yaparsaniz,motor tekerlege hala guc gonderip cevirmeye calisacak ve frenleriniz daha zor tutacaktir.
    Bunu soyle dusunun,
    siz durmaya calisiyorsunuz ama bir arkadasiniz,tum gucuyle motoru itiyor.
    Motor arka tekerlege guc ilettigi surece durum budur.
    Bu nedenle fren yaparken debriyaja basilarak,arka tekere guc iletimi durdurulmalidir.
    Bu benim sahsi gorusum ve uygulamamdir.
    Yillardir iki gorus bu konuda birbirini yiyor.
    Dolayisiyla,
    tartismaya aciktir.
    İyide gaz pedalından ayağımızı çektiğimizde Motor Freni dedğimiz sistem devreye giriyor ve hız yavaş yavaş düşüyor, bunu fren ile destekleyebilirsiniz. Belli bir hıza düştükten sonra da debriyaja basarak aracı durdurabilirsiniz. bence daha kısa fren meseafesi olur.

  13. #13
    yashukawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    çok güzel bir soru gayet güzel şeyler öğrendim
    ama benimde bildigim debriyaja basmadan fren yapmak şeklinde daha kısa mesafede duruyo en azından benim motorum öyle

  14. #14
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Sabit 100 km de viteste iken fren yapılır duruş mesafesi gözlemlenir

    Sabit 100 km de viteste debriyaja basılı iken fren yapılır gözlemlenir

    Neticede hangisi daha kısa fren mesafesi yapmış ortaya cıkar
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  15. #15
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    yavaşlamakla durmak arasındaki fark önemli olan... yavaşlamak için kompresyonla freni aynı anda kullanmak yeterli olacakken, ani durmak için kompresyonla birlikte fren yapıp daha sonra debriyaja basmak benim için doğru görünüyor, çünkü ani freni motoru kompresyondan çıkararak yaptığımızda, arka tekerde kayma eğilimi çok büyük olacaktır. Yani bun frenleme olayını motorun lastik durumu, yol ve hava koşulları, cc durumu gibi pek çok faktöre göre kullanıcı kendisi belirlemeli bence. Bunun kesin bir kuralı olduğunu sanmıyorum ama kesin olan şu ki düz yolda çok fark etmese de viraj dönerken motoru kompresyondan çıkararak frenleme yapmak çok tehlikeli bence.

  16. #16
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Debriyaja basmadan aniden gazi kesmenin ilk ve en buyuk avantaji vede frenlemede en onemli hususlardan birisi; agirlik merkezinin hizla ve kontrollu olarak arkadan one kaymasini saglamak tir. Buda on fren performansini dogrudan etkiler. Ki bizide durduran on frendir. Fren manetlerine limon sikar gibi basmaktaki amacta bu agirlik merkezinin one kaymasina yardimci olmak ve bu kaymanin tamamlanmasina muteakip frenleri son noktadina kadar kulkanabilmeyi saglamaktir. ( cumle dusuk oldu farkindayim : )
    Arka frenin kaymasini engelleyebilir fakat durma mesafesine katkisi sanildigi kadar yuksek degildir.

    Su hataya dusmeyin : otomobilde debriyaja basmamak kisa mesafede durdurur ve daha iyi fren basinci saglar.
    Bu iki arac fren sistemi olarak birbirinden cok farklidir.
    Motosikletlerde kapali devre cogunda birbirinden bagimsiz, hepsinde motordan bagimsiz sistem kullanilir. Mesela otomobil calismadiginda frenler tutmaz. Fakat mitosiklette bu kesinlikle yoktur.
    Otomobillerde westehouse denilen bir basinc kazani motordan aldigi tahrikle fren basincini desteklerken motosiklette bu veya buna benzer bir sistem yoktur. Cok ilginc gelebilir ama otomobilde gaza basmak frenlerdeki basinci arttirip daha iyi tutmasini saglar fakat bunu kullanma imkaniniz olmadigindan ayni etkiyi vites dusurerek yakalamak aliskanlik olmustur. Bos viteste akan bir aracta hafif frene basip sonra bir sekilde gaz verin frenlerdeki degisimi aninda hissedersiniz. Sol ayak freni kullanabilenler bilir belki.

    Neyse uzun lafin kisasi sapla samani karistirmayin.
    Dogrulugundan emin olmadiginiz yada kendinizden baska kimsenin bilmedigi yada dogru bulmadigi seyleri kimseye onermeyin...

  17. #17
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    durmak eylemi için kulanırsam debriyaja önce basıp sonra frene basarım ama yolda hızımı azaltmak içinde sadece frene basarım

  18. #18
    Grhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Demir At
    Ani durman gerekirse vaktin varsa bir alt vitese at, debriyajı bırak, frene yüklen.
    Vaktin yoksa bakma debriyaja falan tüm gücünle yüklen frene.
    Dumanla haberleşmeye son.
    Her yer DUMANSIZ HAVA SAHASI

  19. #19
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ayrica her araci oncelikle olarak fren durdurur. Gerisi teferruattir. Panik aninda onami onceydi bunami sonraydi diye eliniz ayaginiz birbirine karisacagina siz frene basmaniz gerektigini bilin, gerisi zamanla gelisir.
    Scooterlar ne yapsin. Onlarda debriyaj yok arka frene bastiginiz anda arka lastigin motorla ilisigi kesiliyor fakat hepside vitesli motorlardan daha iyi duruyor ??? Napicaz simdi???

    Kimin nasil kullandigi degil, nasil kullanilmasi gerektigi onemlidir. Bunu zaten kullanan ogrenemez aliskanliklari devam eder ama yeni baslayacaklara yanlis aliskanliklari asilamayin.

  20. #20
    wers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    joyride 200i
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrica her araci oncelikle olarak fren durdurur. Gerisi teferruattir. Panik aninda onami onceydi bunami sonraydi diye eliniz ayaginiz birbirine karisacagina siz frene basmaniz gerektigini bilin, gerisi zamanla gelisir.
    Scooterlar ne yapsin. Onlarda debriyaj yok arka frene bastiginiz anda arka lastigin motorla ilisigi kesiliyor fakat hepside vitesli motorlardan daha iyi duruyor ??? Napicaz simdi???

    Kimin nasil kullandigi degil, nasil kullanilmasi gerektigi onemlidir. Bunu zaten kullanan ogrenemez aliskanliklari devam eder ama yeni baslayacaklara yanlis aliskanliklari asilamayin.
    scooter da arka frene bastığımız anda arka tekerin motorla ilişiği kesilmiyor hala devam ediyor.. Taaaakii 20km hıza düşene kadar =) ( en azından benim motorumda böyle)
    Üzerine benzin dökerek intihar etmeye kalkışan genci uzun süre ikna etmeye çalışan polis, sonunda bir bidon benzini kurtarmayı başardı...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)