İstanbul'da MOTED'in katkılarıyla düzenlenen motosiklet fuarı, ülkemizde motosiklete olan ilginin ne kadar yükseldiğinin göstergesi niteliğindeydi...


Sevgili okurlar, bir süredir iş yoğunluğum ve ekimizin de yeni yayın periyodu nedeniyle buluşmalarımıza ara vermiştik. En sonunda bu iki programı buluşturmayı başardık ve yeniden sizlerleyim. Birlikte olmadığımız dönemde tabii motosikletler de yerinde durmadı. Türkiye motosiklet pazarı ve kullanıcıları bakımından güzel gelişmeler devam etti.
Motosiklet Endüstrisi Derneği'nin de (MOTED) katkılarıyla düzenlenen İnterteks Motosiklet Fuarı, Lütfi Kırdar Fuar Merkezi'ndeydi. Motosiklete ilginin arttığı bir dönemde düzenlenen fuar, çok renkli geçti.
Bu yıl scooter pazarında müthiş bir çeşit artışı var. Onlarca farklı marka, özellikle uzakdoğudan yeni modeller ithal etmekte. Fuarda gerçekten şu anda adını sıralamakta zorlanacağım kadar scooter vardı. Bir o kadar da katılmayan firma olmasına karşın... Anlaşılan yavaş yavaş her eve bir motosiklet girecek.
Fuarda scooterlar dışında göze çarpan, "hobby-bike" dediğimiz diğer modellerden bahsedersek...

KTM, "950 Adventure" modelini biraz daha alçaltıp, boy ortalaması kısa olanların da kolay kullanabileceği boyuta getirmiş. Tüm off-road modellerinde ise perfromansı artırıcı, dış görüntüye de kozmetik değişiklikler getiren bir çok oynamalar yapılmış.

Ducati standında çok yeni model vardı. "999", bazı değişiklikler ve yükseltilmiş beygir gücüyle spor motor meraklılarının gözdesi oldu. En sevilen modellerinden Monster, yeni tipi "S2R" ile dikkat çekiyor. Multistrada serisine eklenen "MTS 620", yeni başlayanlara ve hafif bir touring arayanlara uygun.

Kawasaki, yine spor modelleri "ZX-10" ve "ZX-6" ile racing hayranlarının ilgi odağıydı. Yamaha, ayrıca Avrupa'da daha önce MT-01 kod adıyla tanıtılan etkileyici "naked bike" modeliyle dikkat çekti. Yamaha R1 ile geçen yıl Avrupa Superstock Şampiyonası üçüncüsü olan Kenan Sofuoğlu da, fuarda ilgi odağı oldu.

Honda, sergilediği geniş ürün yelpazesinin dışında, motosiklet eğitimine verdiği önemi fuarda düzenlediği eğitim seminerleriyle vurguladı. Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de motosiklet pazarlamanın ilk adımını oluşturan "insanlara motosikleti sevdirmeyi" hedefleyen Honda'yı kutlamak lazım.

Suzuki, yine GSX-R modelleri ve büyük scooterları Burgmann ile motosiklet severlerin ilgisini çekti. Ayrıca fuarda sergilerdikleri maxi-scooter konsept motosikleti de çok ilginçti.

BMW'de bir çok yenilik vardı. Ama sanırım herkesin odak noktası, şimdiye kadar yapılmış en yüksek performanslı BMW olan K1200S'ti.

Harley Davidson V-rod'ın çeşitli yeni versiyonlarıyla performans sınıfına bir adım attığını gösterdi fuarda...

Fuarda sergilenen belki de en güçlü motosiklet olan Boss Hoss, Corvette'den alınan V8 motoruyla ilgi odağı oldu. Bu motosikletin bazı modellerinin gücünün 500 beygire ulaştığını duyunca, "Bu dev kütleyi ve gücü yollarda idare edebilmek her baba yiğidin harcı değil!" diye düşündüm...

MOTOSIKLET DUNYASI / Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com