Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikleti kaldırayım derken...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Yazın en önemli 'getiri'lerinden biri de, motosikletinizin, parkedildiği yerde düşürülmesidir!.. Aman dikkat! Onu kurtarayım derken, kendinizi sakatlamayın...


    En sonunda beklediğimiz yaz, görünür biçimde geliyor galiba... Aslında, çok sıcak olmayan, ama güneşli bir yaz, biz motosikletliler için daha iyi... Özellikle hafta sonları motosiklet tutkunları kafelere, restaurantlara motosikletleriyle gidiyorlar. Sıkça rastladığım ve bir arkadaşımın da belini sakatlamasına (Bizim yaşlarda dikkat etmek lazım!) neden olan bir olaydan sonra, bu konudan bahsedeyim dedim...
    Mesela bir kafeye gittiniz... Biraz da dalgınlıkla, motosikletle durduktan sonra yan sehpayı açmayı unutup, bir an önce sizi bekleyenlere doğru gitmek için aceleyle motordan indiniz... Motosikletiniz ne kadar iyi olursa olsun, kendi kendine ayakta durmayı beceremeyecektir! Yani, devrilecektir...
    Yahut yan ayağı açtınız, ancak yumuşak zemini hesaba katmadınız! Zemine batan yan ayak yüzünden motosiklet gözünüzün önünde ağır ağır devriliyor... Tabii siz motosikletinizin başından ayrıldıktan sonra, meraklılarca üzerine binilip, kurcalanırken de devirmiş olabilir...
    Şayet, motosikleti bu şekilde yerde gördüğünüzde, sanki kolaymış gibi bir yerinden yakalayıp hemen kaldırmaya davranırsanız, küçük bir motosikletin bile, sizi ciddi biçimde nasıl sakatlayabileceğine şahit olabilirsiniz!

    Heyecan yok!
    Böyle bir durumda heyecanlanmayın... Olan olmuş, motosiklet düşmüş... Yavaş veya hızlı kaldırmak, yalnızca sizin sağlığınız açısından fark eder! Bu yüzden motosikleti kaldırırken kesinlikle belinizi dik tutup, kuvveti bacaklarınıza uygulayın. Halterciler gibi, asıl işi bacaklarınız halletsin... Şayet motosikletinizde her iki taraftan çıkıntılı motor koruma demirleri varsa, her iki elcikten tutarak motosikleti ilk önce kendinize doğru çekip sallayarak, bu salıncak hareketinden oluşan momentum ile düzeltebilirisiniz.
    Motosiklet yokuşta düştüyse, ön tekerleği mümkün olduğunca yokuş yukarı çevirip, motoru birinci vitese takın. Koruma demirleri yoksa, gidonu kendinize doğru çevirin, sizden taraftaki gidonu ve motosikletin üzerindeki herhangi bir sağlam noktayı tutarak bacaklarınızla motosikleti kaldırın. Sırtınızı dik tutmayı sağlayabilmek için, kaldırırken motosiklete sırtınızı da dönerek kaldırabilirsiniz. Fakat motosiklet düzeldikten sonra kontrolü zor olabilir.
    Tabii bu düşüşler durduk yerde de olmayabilir. Motosiklet her iki tarafa da çeşitli nedenlerle düşebilir. Eğer motosiklet sağa düşmüşse, kaldırmadan sol taraftaki yan ayağı açmak, gereğinden fazla güç uygulanmasıyla motosikletin, diğer yana devrilme ihtimaline karşı, en azından yan ayağa dayanarak ayakta kalmasını sağlar.
    Bu arada devrilen motosikletten çeşitli tahliye hortumlarından, benzin, akü asidi veya fren hidroliği de akmış olabilir. Bunlara da dikkat etmeli! Çünkü dökülmüş benzini farketmezseniz, hem motosiklete, hem de size zarar verecek bir yangın tehlikesi oluşabilir. Akü asidi, cildinizi ya da elbisenizi yakabilir. Asit ve hidrolik, motosikletinizin boyasına, şasisine büyük zarar verebilir. Böyle bir durum varsa, suyla hemen temizlemelidir...

    Dikkatli olmalı...
    Motosikleti doğrulttuktan sonra, kırılmış veya bükülmüş parçaların yola çıktığınızda sorun yaratmaması için kontrol edin. Motosikletinizi bir daha durduk yerde düşürmemek için de şunlara dikkat etseniz iyi olur...
    Yumuşak zeminde yan ayağı açacaksanız, altına mutlaka, ayağın ucundan biraz daha geniş bir plaka veya teneke kola kutusu gibi bir şey koyun ki, batmasın...
    Yokuşta ön tekerlek yukarı gelecek şekilde park edin ve birinci vitese takın. Mutlaka motosikletin yan sehpaya dayandığından emin olun, ufak bir dokunuşla öteki tarafa devrilmeyecek şekilde dursun! Yoksa "kaç yaparcılar"ın kurbanı olması işten bile değil!
    Ayrıca düşük hızlarda motosikleti devirme ihtimali daha yüksek olduğundan, düşük hızda sürme antremanları yapın.
    Motosiklet düşer, kafanıza takmayın, kendinizi kaldırmak için sakatlamayın!..

    Kemal Merkit
    kemal@sportworksgroup.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Temmuz 2006
    Sağol hocam,
    çok faydalı oldu verdiğin bilgiler. Bir de şu var, 5-10 m gitmek için motoru çalıştırmamalı. Hel jigle açık iken hiç binmemeli. Benim başıma geldi, toplantıda iken kulağıma fısıldandı motoru biraz çekersen bir araba park edecekmiş diye. Acele ile çıktım, jigleyi açtım motoru çalıştırdım (boşta) ve sonra bire takıp 3m ileriye gitmek istememle birlikte olan odu. Sol elim burkuldu, motorun far, sinyal ve deposu hasar gördü. Yaş 53 hala da burkulmanın etkisi geçmedi. Motoru devrilmeden tuttum ama, duvarı sıyırdı ve hasar gördü, gördük.
    Sevgiler (Not, posteriniz oğlumun odasını süslüyor)
    can

  3. #3
    velespit-cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir-Küçükyalı
    Motosikleti
    09` cbr 125
    sagolun guzel bilgilerinizi bizimle paylaştığınız içinn....

  4. #4
    ustaoglu4840 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    HATAY - ANTAKYA
    Motosikleti
    YbR 125 :)
    güzel bilgiler paylaşım için teşekkür ederim
    İnsanlara ne söylerseniz söyleyin karşı tarafın alabileceği kadarıyla sınırlıdır !

  5. #5
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S
    olmaz olmaz deme teşekkürler
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler